Szeretnék kölcsönkérni valakitől Budapesten egy pótülést 307SW-be, december 31-én mennénk kirándulni, így csak egy fél napra lenne rá szükségem. Előre is köszönöm!
klíma vezérlés átmeneti hiba az utastéri hőmérséklet szonda forgórésze beragadt. Megnéztem kitakarítottam de szépen forog ha kitörlöm újra beírja magát.
Segítséget szeretnék kérni egy szerencsétlen esetben. A vőm kocsija egy 2006-os 407 110LE 1.6 HDI. Vezérműlánc szakadás utáni javítást követően a szerelő nem tudta beindítani és el kellett hoznunk. Elvileg mechanikusan jó, de nincs befecskendezés. Szerintem a szerelő sokat indítózhatott és bikázhatott. A hibakódokat kiolvastam ( P0104;P0562;P1113; P1589) és töröltem. Olvastam, hogy a bikázás a vezérlés befecskendezési referenciajelét tönkre teheti azzal, hogy az ECU 5V-os jeladó tápellátását megszünteti. Lehet, hogy egy próba ECU cserével beindulna? Vagy az immobilizer miatt ez nem ilyen egyszerű? Nem sok időm van vacakolni vele, így egy jó szakember is dél Pest környékén jól jönne. Bármilyen hasznos infót is szívesen látok. :) Köszönöm! Marci
Igen, a FAP ki van szedve es kikapcsolva. Autoszerelonek nem mond semmit, en meg raadasul nem is vagyok szerelo, bar ha megegyszer lenne lehetosegem, akkor valoszinu azt valasztanam :-) Csak hobbi
Masik elektromos zavarra van valami otlet? Egyszercsak nem indul, lampa felkapcsolodik. Akksisarut leveszem egy pillanatra, aztan minden ok. Csak faraszto a radiot utana beallitgatni, meg a datumot. Azt olvastam, a BSI-re vezetheto a hiba, esetleg biztositekra. Ha akksisaru levetel utan megjavul, nem bizti a gond.
Lehet megint saját tudatlanságommal szivatom saját magamat. Tanult apám szokta mondani " Ki minek nem mestere, az annak hóhérja" Egész pontosan a hibában nincs is benne az egr. p1402 Kipufogógáz visszavezetőszelep hangtompító, szolenoid szelep áramkör, zárt áramkör a földelésre vagy nyitott áramkör. Köszönöm türelmedet :)
Jena307 Helyileg hol vagy elérhető, ha esetleg egy gyógyításra lesz szükségem? Tiszasast találtam az oldaladon, azt még útba is tudnám ejteni. Plusz még egy kérdés eszembe jutott. RHS-en kénytelen leszek levenni az egr-t szemrevételezni. Hogy tudom kiszedni, mert mégcsak nem is látom, gondolom valahol a szélvédő alatt rejtegetik, a kartergáz bekötési pontja mögé be se nagyon látni normál viszonyok között, nem lenne nagy kedvem félig kivenni a motort. A vákumokat kiosztó szelepeket hogy lehet lepróbálni, mert a vákuum megvan, de a szívócsőben a folytószelepet össze vissza vezérli... arra gondoltam lehet egyszer jól bemostak neki és zárlatos... de jó is lenne ha lenne szabadidőm...
Motorkod RHS. A reszecskeszurot kidobtam belole :-) es a motorvezerlo sem keri mar. Kilometert nem lehet tudni, bar magyarorszagi a verda, 200 ezret mutat az ora. Sejtesem szerint tobb lehet benne, a valto harmadikban motorfeknel sir. Lehet hagyom a francba, ha eddig igy is jo volt, ezutan csak orom lehet a hasznalata. Diagra mar tettuk, de nem sok hasznalhato adatot lehetett belole kivenni. Legalabbis nekem nem. Alacsony turbonyomas volt a legertelmezhetobb, de ugye azt nem tudja, hogy ez "csak" egy vakumcso, vagy egy kukas turbo. Egy gyari diag biztos segitene, de a barinom nem gondolom, hogy olyan melyen belemenne a javitasba, ha esetleg kellene bele 4 injektor.
Ha RHS akkor a turbónyomás nélküliség miatt tele van a részecskeszűrő vélhetőleg az folyt akkorát hogy 10liter a fogyi, ez volt a sejtésem, de ezért kell a motorkód.
Mérni kellene gyári diaggal egy nyomáskülönbséget rajta, amiből kiderül mi a szitu, ha nagyon tele van még az is előfordulhat hogy nem tud öblíteni megfelelően a motor annak a hangját hallod, de az sem kizárt hogy a 4 injektorban van fél milla km, és gatya mind, diag diag és kiderül, ha a fap szar ki kell gyilkolászni, ha mérsz adatokat írd meg ez a "szakterületem" meg a gyilok :)
Az elso valaszodbol tudomasul vettem, a vezerlessel nem lehet gond. Motorkodot megnezem, ma kiugrom a telepre. Emlekeim szerint talan RHS, turbon egy elokatalizatorral 8 szelepes es nem geos turbo. Koszonom az eddigi valaszokat.
rosszul gondolod ne piszkáld a vezérlést , látom nem vagy kezdő inkább tanulj rá a CR technikára mert rosszul gondolod
Előtöltésbe itt nincs beleszólása semminek csak az ecu-nak, a kerregés az injektor solenoidja és a rossz minőségű befecskendezés hangja,
amint írtam ha a vezérlés el lenne fokolva tiltaná az injektorokat ergo nem járna a motor. Az előtöltést pilot és fő befecskendezésen is módosítja. a pumpa pedig még jelölve sincs nem kell pozícionálni sem csak felrakni, a főtengely holtpont jeléből variál elő_utótöltést. Ha a szelep elérné a dugót el is hajlítaná, mert ez 8 szelepes szerintem amit írsz.
a fogyi baromi sok, de ez sokmindentől lehet mivel nem adtál meg motorkódot tippelni sem lehet
Ezenkivul elektronikai gondok is vannak, ahogy itt utanaolvastam, javareszt a radiocserenek koszonheto. Baratnomnel egyszer csinalta, nalam mar tobbszor is produkalta, hogy nem indult el, a vilagitas bekapcsolodott. Akkor meg nem tudtam mi ez, levettem az akksisarut, visszatettem, aztan elindult. Ezenkivul, a kulcsban levo taviranyitoval csak zarni tudom, masfel percig nyitni is, utana mar a taviranyito nem nyitja, csak mechanikusan. Automatikus vilagitas nem mukodik, tolatoradar szinten, stb.
A lustasag mar megszunt, hogy a vakumot rendberaktam. Egyedul a fogyasztas amit en sokallok. Varosi kozlekedesnel 11 litert jelez a muszer, kb realis, 200 km.-t megyek el 22-23 literrel. Videki varos, nem Bp. A vezerlesre azert gyanakodtam, mert nagyobb fordulaton enyhe kerrego hangot ad, mint a regebbi dizeleknel, amikor nagy volt az elotoltes. Ezt a hangot hallom akkor is, amikor valtasnal visszaengedem a gazt. Ez a hang nem egyertelmu, hogy esetleg a szelep eri el a dugot, vagy valoban megno valami miatt az elotoltes.
Vezérlés helyen lesz mivel jár a motor, két jeladó van 1 a főtengőn 1 a veztengőn, ezeknek szinkronban kell lenni, ha nincs nem engedi járva maradni a motort letiltja, a lustaság egy paraméterezéssel kideríthető lenne
Kis segitsegre, illetve tanacsra lenne szuksegem. Adott egy 307 sw 2.0hdi, evjarat 2003. Motorkodot hirtelen nem tudok, nem geos turbo van rajta, csak westgate-s. Eloeleterol nem sokat tudok, egy baratnome az auto kb masfel eve. Mas gond miatt hozzamkerult az auto, amit megjavitottam, aztan amikor vittem vissza neki, akkor mentem vele eloszor, eszmeletlen lusta a verda, turbonyomas semmi. Probakent kicsereltem par dolgot, legtomegmero, vakuumszelepek ( turbonyomasszabalyzo, egr, stb. ) map szenzor, semmi valtozas. mignem kiderult, nincs vakuum. Ezt megoldottam, az auto abszolut hasznalhato. Ami a problema, szerintem a fogyasztasa eszetlenul sok. Az ismerosom elmondasa szerint az auto a megvetel ota ilyen lusta volt. Nem lehetseges, hogy vakuum nelkul telerakta a szivocsonkot korommal? Esetleg meg a gyanum az, hogy a westgate is kormos lehet es nem tud rendesen becsukodni, nincs teljes turbonyomas. Meg a vezerlest megnezem, hatha nincs helyen. A jeleket hol talalom? Vezermukerek ekes, vagy csak kupos? Remelem ertelmezheto :-D Koszi
Akkor ezzel megetettek úgytűnik.Amikor kiszedték a részecskeszűrőt ingadozott a turbónyomás, azt mondták lassú a geo, ha szerencsém van majd bejáródik, aztán szépen elhagyta ezt.Lehet a wg járatai voltak lekokszolódva, nemtudom... Próbáltam körbenézni a turbót, de amikor a kipufogó lent volt, akkor sem láttam rá rendesen. Nemtudom van-e a földön olyan ember, aki azt onnan leszedi úgy, hogy a motor a helyén van. Mennyi lehet az egészséges olajfogyasztás ennél? Mert nekem elég olajosnak tűnik a cooler belülről, meg a szívócsőben is volt némi olajfilm, de olajcsere óta 8ezret mentem, és még egy szem se hiányzik belőle. (5W-40 Liqui moly)
Nagy esélyt látok rá, hogy a szabadonfutó a kopott, amint néztem még nem volt bontva a generátor, valeo van rajta, az a terv, hogy leveszem, belenézünk, kap egy új szabadonfutót meg amit igényel. Amikor vettem azt mondták előtte kapott új vezérmű szettet, meg hosszbordást görgőstül mindenestül. Első dolgom volt megnézni, valós lehet a dolog, mert a feliratok még olyan olvashatóak voltak, mint ami polcon van, ezer kilóméter után már semmi nem látszott. Vezérlésből INA van rajta, hosszbordásból dayco szettet raktak rá, azt rögtön likvidáltam is, de a nyikorgás megmaradt.