Hát ez jó! Tizenöt éve Solymáron egy-két tucat telefonvonal volt, két és fél közért, benzinkút egy se, ahol most fekvőrendőrt hiányolnak az aszfaltra, ott madár csicsergett a bokorban. Legfeljebb a PEMÜ-t b.sztattuk, hogy elásott valahol egy kis cipősarkot... Most, viszont a repülőgépeket hajkurásszuk a fejünk felett! És, sokan úgy tartják, hogy nem történt itt semmi....
Én úgy oldanám meg a "kit-kat" rácsot, hogy odahegesztenék egy laposvasat, engem is zavarna... együttérzek... én is csendmániás vagyok... Ez a hegesztősdi nem járható út?
Ez itt nagyon off téma és nem lehet néhány sorban túltárgyalni ezt a témát, ezért ezt meg sem próbálom. Ha érdekel ez a dolog, akkor inkább személyes találkozón kéne erről dumálni.
Hidd el, a röpcsik szabályosan röpködnek felettünk. :-)
Megkaptam. Én is találtam hasonló térképet siklóernyős oldalon. Igaz ott más kóddal voltak jelölve a légterek. TMA azt hiszem. De látom az Index-es hozzászólásokból, hogy szakértőre találtam. Amit belinkeltem a leszállásról és felszállásról akkor az micsoda? Én azt hittem, hogy a leszállás meg a felszállás az külön tészta másik légi irányítóval más szabályokkal. Solymár fölött a 750m-t betartják a Zsíroshegynél Nagykovácsi felől érkezve? Ezek szerint Nagykovácsi felől érkezhet repülő? Amit én linkeltem aszerint nem. EU-s szabály szerint Természetvédelmi körzetet csak megfelelő védőtávolság betartásával közelíthetne meg repülő. (ezt valahol a Net-en olvastam) Ezt is betartják? Ráadásul Pilisszentiván-on Fokozottan védett természetvédelmi övezet van.
A zajtérképet mint hatástanulmányt miért a templomtéren készítik? Ott természetes, hogy a repülőmentes időszak átlaga és a repülési időszak átlaga között nincs nagy eltérés, nemúgy mint a Zsíroshegy lábánál, ahol egy-egy elszálló repülő jobban zavarja a madárcsicsergést, a természetet.
Persze egy szavam nem lehet, mert az Árpád híd tövénél lakóknak sokkal rosszabb lehet, repülő, autó, sziget és városi zaj ügyében.
A Turista u. azért lett veszélyes (nagyteherbírású utttá történő átépítés után, x millcsi) mert leszükül. A Kossuth u. meg azért veszélyes mert csak télen járhatatlan és nem is olyan szűk, csak keskeny!
Én pl. szeretnén ha - természetesen tapasztalat gyűjtés végett - a Vasút utcáról a forgalmat átterelnék a Sport utcára és egy-két "kit-kat" rácsot is beiktatnának, ja és hogy szép is legyen ládákat.
Bocs, hogy csak most reagálok, de bla, bla, babla!
Alulművelt vagyok és sosem gondoltam vólna, hogy azt az izét, LÁDÁT tudományosan „Planténerek” hívják. Már minden érzésem megváltozott, így már nem is utálom anyira, mibe is került/ db?
DE MINEK VAN OTT?
Én mint tudod az Árok u.-ban lakom, sőt rálátok a Kossuth u. ra az ablakomból, - Te ott nincs olyan forgalom amit csillapítani kéne! Én mondjuk lönek megyek, de érdekes módon a többiek az emelkedőt (Árok u.) választják. Igaz itt padlógáz, I., II. sebesség fokozat és kattogó rács. Hozd át a ládákat és én locsolom!
Ezt a linket csak azért tettembe, mert ezen látszik, hogy a BOKOD3D SID 1 éve még létezett. Szerintem azóta is ugyanez van érvényben. Szerintem több mint 2 éve, hogy úgy közlekednek a gépek, mint most.
A leszállásra készülődő gépekről beszéltem, szerintem az pontosan szabályozva van előre, hogy hol kezdhetnek ereszkedni ill. emelkedni. Legalábbis amiket talátam erre utal.
Egy apró infó: Ma már nem létező fogalom a légifolyosó, repülési útvonalak vannak. Solymár felett is teljesen szabályosan repülnek a gépek, mind a közforgalmi, mind pedig az egyéb, kisebb madárkák.
- A Mészégető u.-ban is van egy kátyú. Az illetékes azt is megcsinálhatná. Igaz, szerintem azt meghatározni, hogy ki az illetékes ebben elég nehéz lesz, mert azóta van ott amióta csatornáztak...
- A felettünk (szerintem szabálytalanul) légifolyosóra forduló repülőgépek nem foglalkoztatnak senkit? Csak én vettem volna észre... Amennyire én tudom a 10-es út fölött repülhetnének.
- Szerintem a fekvőrendőr és a virágosláda sem jó megoldás. Mondom ezt mint gyalogos, motoros, biciklis, autós, gyerekes, fiatal solymári. Virágosládát nem kommentálnám. A fekvőrendőr nem ér semmit, illetve autófüggő, hogy mit ér. Van olyan fekvőrendőr amin, ha lassan (20km/h) megyek át akkor jó nagyot üt, akkor pedig ha gyorsabban (40km/h vagy mégtöbb) szinte meg se érzem. Van olyan is amin teljesen gyári autóval át sem lehet menni csak nagyon óvatosan, illetve olyan is amivel a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedve a kocsinak az alvázát szépen le lehet amortizálni. Engem bosszantanak a nem szabványos fekvőrendőrök! Remélem Solymáron nem lesz fekvőrendőr. Szerintem a visszatartó erő a rendőri jelenlét lenne. Itt nem a mérésre és büntetgetésre gondolok... Néhány biciklis rendőr folyamatos járőrözése sok gondot megoldhatna.
- A fekvőrendőr nem fog segíteni megállni a jeges úton! Az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni. Ha számítani kell vízátfolyásra jegesedésre, akkor ennek megfelelően kell közlekdeni. Téli gumi alap + hólánc felszerelése is pár perc, ha gyakorol az ember. Én nagyon sokáig hegyen laktam. Télen teljesen természetes volt, ha nem tudtam felmenni a hegyre akkor letettem az autót és gyalogoltam. Ha reggel nem tudtam elindulni, mert nem akartam kockáztatni, akkor gyalogoltam. Igaz Solymáron idén tényleg volt nagyon durva tükörjég, ami mérsékelhető lett volna normális, többszöri jégmentesítéssel. "Minek jégmentesítsünk ha folyamatosan olvad este meg ráfagy" hozzáállás azért nem normális, de lehet, hogy csak nincs rá pénz. Ezt a problémát szerintem azért mindenki meg tudja oldani, max. egy kicsit gyalogolni kell. Ha valaki meredek utcába vesz telket vagy házat ezzel számolnia kell. De azért az is alap lenne, hogy minden utcában legyen normális gyalogosjárda, hogy legalább gyalogosan lehessen közlekedni!!!
- Lámpás gyalogosátkelő kellene a főútra, és járda mindenhová.
- Az állandóan ugyanazt a dallamot játszó és a hangosbemondóval közlekedő autó normális dolog? Miért akarnak mindenáron megtaláli valamilyen reklámmal felhívással?