Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14763
Ez is természetes. A kikapcsolt, vagy lejjebb vett fűtés miatt az üveg is hidegebb, ezért tapasztalod a páralecsapódást rajta. A nappali szellőztetéssel télen alacsony (abszolút) páratartalmú levegőt engedsz be, ezzel a benti levegőd is szárazabb lesz és csökkenni fog az ablakok párásodása is.
Előzmény: Djapor96 (14753)
5E GT Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14762

  Az hogy csak éjjel fűt, a fűtőbetét teljesitményétől miért függ?

  Kiürült tartálynál van a gond..kb öt óra mig felfűt,ezt meg lehet szokni..de nehogymár a bojler igy működjön hogy ha reggel leürül csak éjjel lesz hajlandó fűteni mert akkor egy teljesen hülye és felesleges találmány:))

Előzmény: enginer (14759)
Djapor96 Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14761

Valószínűleg éjszakai áramra van kötve a bojler. Ez napi 8 órát fűt csak, meg egyes szolgáltatónál (pl.: EON-ÉDÁSZ) teljes hétvégén és ünnepnap. Ha azt akarod, hogy folyamatosan legyen melegvíz kössd át normál fázisra, de ne csodálkozz ha dupla villanyszámlád lesz!

 

A másik nem hivatalos variáció, hogy veszel egy kapcsolót, ami érzékeli, hogy van-e északai áram, akkor átkapcsol arra, ha nincs akkor a nappali áramot használja. 20 A-es kb. 7000 Ft az Elektro Profi -ban (egyébként GE gyártmány) és a kismegszakítók közé kell berakni!

Előzmény: 5E GT (14757)
Teaway Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14760
Upsz...ezt benéztem :(
Előzmény: enginer (14758)
enginer Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14759
Nagyobb teljesitményű fütőbetétet kell bele venni.
Előzmény: 5E GT (14757)
enginer Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14758
38 fokos előremenővel azt igen nehéz megoldani. :))

Szerintem.
Előzmény: Teaway (14755)
5E GT Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14757

 Sziasztok!

 

 Segitség kellene,relative sürgős. Hajdu villanybojler esetleges állitási lehetőségei érdekelnének. A vizhőfokkal nincs gond,ez kivülről szabályozható. A felfűtési időt kellene variálni,a bojler csak éjjel fűti a vizet,és akkor is egy örökkévalóságig. Azaz ha reggel kiüritem,estére se csinál melegvizet,csak és kizárólag éjjel fűt. Nemrégen költöztünk, vagy átfolyós vizmelegitő volt,vagy távhő/melegviz ergo nem volt határolva a vizmennyiség. Én ugy emlékszem ha kiürül,már a feltöltés közben aza akár kiürités alatt is kellene fűtenie... pontos tipusszámot még nem vadásztam le róla.  Van némi közöm az elektronikához,villanyszereléshez szóval nem hobbibarkácsoló vagyok,csak nem nagyon ismetrem a bojlerek 'lelkivilágát' :))  

 

  Köszi mindenkinek ,aki esetleg tudna..vagy itt válaszolni,vagy e-mailben : palee5e@freemail.hu     vagy  palee5e@totalcar.hu.  

enginer Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14756
Persze, hogy olyankor jön elő, mivel olyankor lesz kint (hírtelen) hidegebb. :))
Aztán, hogy ilyen párás, ködös időben mennyire viszi ki a lakásból a párát a szellőztetés az megint más kérdés.
Előzmény: Djapor96 (14753)
Teaway Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14755
Nem az lehet, hogy bármennyi is a visszatérő, a kazán belekever egy kis előremenőt is, hogy mindig 50 fok felett legyen?
Előzmény: MZ/Y (14749)
enginer Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14754

Totálkapcsolgatós és a full között technikailag semmi különbség sincs, csak a ciklusok nagysága más. :))

 

Modulációs (visszavett teljesitmény) üzemben a láng/höcserélő aránya megváltozik:

A lánghoz képest relative nagyobb lesz a hőátvevő felület (több hő tud hasznosulni), kevesebb a kéményveszteség, kevesebb károsanyag kibocsájtás, stb stb.

Előzmény: MZ/Y (14748)
Djapor96 Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14753
Oké, de este 10 és reggel 7 között, hogy szellőztessek intenzíven. Én olyankor intenzíven alszom. A jelenség éjszaka jön elő...
Előzmény: remote access (14751)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14752
Szerintem max. annyit érhetsz el, hogy a pára nem az üvegen, hanem alatta, a fán fog gyöngyözni. Ez semmivel sem jobb, sőt...

Egyébként BÚÉK Mindenkinek!
Előzmény: Djapor96 (14746)
remote access Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14751
Azt kell mondjam minden az előírások szerint működik nálad. A pára a leghidegebb felületet keresi és ott találja meg. Először is csökkenteni kell napjában többszöri szellőztetéssel a páratartalmat. A sötétítő helyett redőny lenne jobb, mivel az védi a túlhűléstől az ablakot, a függöny meg megakadályozza, hogy belülről melegedjen. A páramentesítő nem tudom hogyan működik, de csak tüneti kezelésnek lehet jó ha használ egyáltalán.
Előzmény: Djapor96 (14746)
smith Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14750
Intenzív szellőztetéssel, leginkább. Ne a következményt, hanem az okot próbáld megszüntetni.
Előzmény: Djapor96 (14746)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14749
Nem is lenne gond, ha le lenne írva ez az érték a kazánomról valahol. De nincs.
Így meg, hogy kering ez az "50 fokos visszatérő alatt fenyeget a kondenzáció", a kazán meg mehetne 38 vagy 50 fokos előremenővel, tényleg fogalmam sincs, hogy akkor mennyi is az annyi...
Előzmény: Wattocsak (14731)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14748
El. Ugyanis van 3 üzemmód: totál kapcsolgatós, modulációs, full. Te azt írod, hogy a modulációs jobb, mint a kapcsolgatós. OK. Ezért érdemes is fejleszteni.
De nem ez a kérdés. Hanem az, amit lentebb írtam: ha igaz a nekem adott válaszuk, akkor gazdaságosabb full-on indítani a kazánt, majd a határ közelében modulál, mint végig modulálva hajtani. Ehhez képest mindenki (de maguk a gyárak is) rögtön visszaveszik a teljesítményt. Na, ez magas nekem.
Előzmény: enginer (14744)
Djapor96 Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14747

http://www.liqui-moly.hu/termekek.cgi?sub=1067

 

Vajon a szévédő páramentesítő?

Djapor96 Creative Commons License 2006.12.31 0 0 14746

Van-e valakinek tapasztalata arról, hogy hogyan lehet megakadályozni, hogy a üvegfelületek (ablakok) alsó 3 cm-én iszonyatos mennyiségű pára csapódjon le. Ez azokban a helységekben a legjellemzőbb, ahol a fűtőtest nem az ablak alatt van vagy éjszakára sötétítő függöny a radiátor mögé lóg. Ha szemüveg párásodás gátlóval kezelném az ablakot az segít?

Aza blakok 1,1-es szigetelésű fa nyílászárók és nem szeretném ha idő előtt elrohadnának.

Marcesz Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14745

Nálam Hansgrohe csaptelepek vannak, azok elég jók. A Kludi viszont mindenképpen alacsonyabb kategória, ez már tapintható-érezhető akkor is, ha az üzletekben lévő mintadarabokat elkezded tekergetni. Szüleimnél a konyhában Kludi van, na az 2-3 év alatt elég szépen leamortizálódott, persze ez a legolcsóbb modell volt. Ha nincs különleges dizájnigényed, akkor az egykaros Hansgrohe alapmodelleket elég olcsón (mihez képest, persze) meg lehet úszni. A Grohéről is hasonlóan jókat hallottam.

 

Egyébként a dizájnkategóriában (hogy is nevezzem azt, ami nem a legolcsóbb?) a Kludi árai is nagyon el vannak szállva.

Előzmény: td cdx (14742)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14744
Tényleg nem kötekedés képpen, de:

Nemtom milyen szervízvezetőkkel beszélhettél Te.

Szerinted, ha modulációs üzemmódban gazdaságtalanabbul üzemelne a kazán, akkor görcsölnének vele a gyártók?
Akkor miért a modulációs készülék számit korszerűbbnek, meg drágább is?
Miért írják mindenhol, hogy a kazán ki-be kapcsolgatós üzemmódja a leggazdaságtalanabb?

Az igaz, hogy bizonyos szint (40%) alatt rosszab hatásfokú, de nem a moduláció, hanem a hagyományos atmoszférikus égők hibájából!
A 40% alatti moduláció gyakorlatba való átültetése egy sor szabályozási, illetve hőtechnikai (túlmelegedés, kondenzáció stb.) probléma megoldását kívánja meg. Új hőcserélőt és égő szabályozást igényel.

Előzmény: MZ/Y (14724)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14743
Azt majd észreveszi. :))
de 3,5bar-os biztonsági szelepek vannak a készülékekben.
szerintem.
Előzmény: remote access (14741)
td cdx Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14742
Mi Kludi csaptelepeket, és 1 Grohe termosztátos zuhany csaptelepet használunk 2 éve.
Mindegyik kifogástalanul működik. A zuhany mindenki kedvence, igény szerint gyorsan és pontosan állítható a vízhőmérséklet, ezenkívül takarékos és nagyon komfortos!
100%-osan csak HMV tárolóval működik!
A mosdónál is termosztátos a csaptelep, de azt nem tudjuk kihasználni.
Előzmény: memorix (14726)
remote access Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14741
2,5 bar-on már nyithat a biztonsági szelep
Előzmény: rrzoli (14739)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14740
Ez a jelenség két hete van csak. Ez összefügghet az időjárással?
Előzmény: enginer (14738)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14739
2,4 barra felnyomtam meglátjuk, hogy mi lesz.
Előzmény: enginer (14738)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14738
Gondoltam.
Akkor mehetsz egy kicsit feljebb a nyomással, mert hiába van 2 bar, az emeleten már nem biztos, hogy elég.

Próbáld ki, ha nem szűnik meg a jelenség, leengedsz belőle.
Előzmény: rrzoli (14720)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14737
Alacsony hőmérsékletű kazánok.

A veszteségek csökkentése és a hatásfok növelése érdekében fejlesztették ki az ún. alacsony hőmérsékletű kazánokat, amelyek csökkentett vagy igény szerinti hőmérsékleten üzemel.

A kazán visszatérő hőmérsékletek lényegesen alacsonyabb értékeket, pl. 42 °C ot vehetnek fel. Ezáltal kisebb füstgázveszteség érhető el, mivel a füstgázhőmérséklet az alacsonyabb kazánvíz-hőmérséklethez hasonlóan csökken, és az alacsonyabb kazánvíz- és kazánhőmérséklet következtében csökken a készenléti veszteség is, így magasabb lesz az éves kihasználási fok.

Az alacsony hőmérsékletű kazánok fejlesztésénél el kellett kerülni, hogy a kondenzátum kiválhasson, ill. megfelelő alapanyagokkal vagy konstrukciós kialakításokkal meg kellett akadályozni a korrózió kialakulásának a lehetőségét. A probléma elkerülése érdekében általában két műszaki megoldást alkalmaznak: a duplafalú füstgázcsöveket vagy a termostream technológiát.

A Buderus ez utóbbi technológiai megoldást alkalmazza és fejlesztette tovább a kazánjainál. A termostream technológia lényege, hogy a kazán geometriai kialakításának köszönhetően, az előremenő fűtővíz egy bizonyos tömegárama mindig visszakeveredik, a visszatérő vizet pedig először végigvezetik az öntvény külső falán. Az így megemelt magasabb visszatérő vízhőmérséklet csökkenti a káros kondenzációt.

Emellett a füstgáz hőcserélőt úgy alakították ki, hogy az áramlás irányában nő a füstgáz áramlási sebessége, ezáltal állandó értéken tartható a hőátbocsátási tényező, amely újabb hatásfoknövekedést eredményez. Az atmoszférikus kazánoknál blokkonként egy motoros elzárószerelvényt (vagy termosztatikus szelep) építettek be, ami túl alacsony előremenő kazánvíz-hőmérsékletnél (ill. üzemen kívül) - a mihamarabbi felmelegedés érdekében - elzárja a víz útját. Az elérhető hatásfok 93-94,5 százalék. Kondenzációs kazánok.

A hagyományos hőtermelők hatásfoka folyamatos égőteljesítmény-vezérlés mellett sem növelhető 94-95 százalék fölé. Említésre méltó további hatásfoknövelés csak úgy érhető el, ha a füstgáz vízgőztartalmának párolgáshőjét amely a hagyományos hőtermelőknél haszontalanul távozik a kéményen - kondenzáció segítségével kihasználjuk, és ha a füstgázhőmérséklet még erősebb csökkentésével, pl. füstgáz hőcserélő utánkapcsolásával, tovább redukáljuk az érzékelhető füstgázveszteséget. Ezen az elven működnek a kondenzációs kazánok. Az így elérhető hatásfok 104-109 százalék.
Előzmény: MZ/Y (14724)
janijani Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14736
De itt van olvasom a Therma Classic C 24 E írja: Előremenő fűtővíz szabályozási sávja °C 38-87
Előzmény: janijani (14734)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14735

visszakeverő ág szivattyúval és szabályzó szerelvénnyel automatikával nem kimondottan a "kis" teljesitményű kazánokra jellemző, és meg az sem feltétlenül igaz, hogy a kazán része lenne,

szerintem.

 

Előzmény: Wattocsak (14731)
janijani Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14734

Alacsony hőmérsékletű kazán részhez

Szerintem ha betartja az ember a gyártó ajánlását túl nagy hibát nem tud elkövetni. Nem egyik napról a másikra kapja be a kazánt és eszi azt meg a kondenzáció.

Aztán meg úgyis jön a karbantartás, meg kell nézni és ha kell korrigálni.

Nekem a C 30-as 40 fok felett ajánlotta, 40-50 fokon működött 18 telet és semmi baja. Szép szürkésfekete, semmi kékes-zöldes soha nem volt rajta. Pedig állítólag 50 fok alatt jön a kondenzáció.

 

Előzmény: Wattocsak (14731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!