Keresés

Részletes keresés

KVZOLI Creative Commons License 2015.08.11 0 0 59925

Köszi.Ez kár.Lehet,hogy apám volt beós gépe az egyik.

Előzmény: Tamasch (59924)
Tamasch Creative Commons License 2015.08.11 0 0 59924

Nincs semmi info róluk.

Előzmény: KVZOLI (59922)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.10 0 0 59923

Érdekes, 1927-ben a 342-esen még rajta van a hadijel-tábla!

Előzmény: Felek Ferenc (59920)
KVZOLI Creative Commons License 2015.08.10 0 0 59922

Tudom,nem ide tartozik,de lehet tudni,hogy a harmadik képen a háttérben a  két Szergej melyik?

Előzmény: Tamasch (59921)
Tamasch Creative Commons License 2015.08.10 0 0 59921
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.08.10 0 0 59920

gyoparOHs Creative Commons License 2015.08.10 0 0 59919

Tüznélküli mozdony  0:15-nél :

Zsivany2 Creative Commons License 2015.08.10 0 1 59918

Köszönöm!

Előzmény: Mágus23 (59917)
Mágus23 Creative Commons License 2015.08.10 0 1 59917

Üdv !

Igen 323 sor feltehetően a DV eredetű mozdonyok egyike

Előzmény: Zsivany2 (59916)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.08.10 0 1 59916

Üdv!

 

Ez egy 323-as ugye?

 

 (Becsületrombolók, 1959)

2M62U-0386 Creative Commons License 2015.08.10 0 1 59915

 TM-51 L'vov-Keleti fűtőház

2M62U-0386 Creative Commons License 2015.08.10 0 2 59914

Talán ide való...

hmsoft Creative Commons License 2015.08.09 0 1 59913

Moszkvai gőzfelhős egyveleg. Amelyből a nagyon komoly korlátok is szépen lejönnek. Az egy dolog, hogy merrefelé kap menetvonalat az ilyen menet. (Alapból a legkisebb forgalmú fejpályaudvar, a Rigai, és egy muzeális telephely (Podmoszkovnaja) között, ami kemény 7 km. Időnként ki lehet merészkedni a moszkvai kis körgyűrűre, esetleg egy-egy fővonalra, nagyon behatárolt szakaszokon.) De a vontató- és vontatott járművek köre sem szabadon választott. Hiszen a központi vonókészülék előtti idők járművei többnyire alkalmatlanok, ők vonalon vagy sehogy, vagy csak eseti engedéllyel, szigorú szabályok betartása mellett közlekedhetnek. Esetükben a személyszállítás fel sem merülhet, kivéve a zárt pályákat. (A kelet-szibériai Szljugyanka helytörténeti múzeumának a vezetője akart pár évvel ezelőtt újragyártatni egy régi, favázas kocsit, az eredeti tervek alapján. Amikor az RZsD illetékeséhez fordult azzal, hogy majd ugye a kocsi kimehet vonalra is, az illetékes majdnem szívrohamot kapott az ötlettől.)

hm

rezgaras Creative Commons License 2015.08.06 0 1 59912

Ez itt azt jelentené, hogy a belapátolt szénben rejlő energiatartalom mekkora része jelenik meg a kerék kerületén. A könyvben a mozdony saját menetellenállását külön számolják, de nem világos, hogy ebben a százalékban benne van-e.

 

Előzmény: K.O. Lompos (59910)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.06 0 0 59911

Hát igen! A technika a legmagasabb színtű volt, az anyag (itt a tüzelőanyag) a lehető legmagasabb kalóriájú, hiba csakis a dolgozóban lehetett! Aki mindezt tudta is, de szabotál!!!! De meggyőző politikai agitációval elérheti a nagyobb teljesítményt! Még a gép is! :-( 

Előzmény: rezgaras (59908)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.08.06 0 0 59910

Termikus hatásfok 5 % ? .., akkor mi marad a gépezeten méréshez ?  Lehet, hogy nem jól értelmezem, de ez a megnevezés nekem sántít...

Előzmény: rezgaras (59909)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.06 0 0 59909

Érdekes, hogy a (424-es) gőzmozdony termikus hatásfokát következetesen 5%-kal számolja. Máshol ennél magasabb értéket lehet olvasni. Feltehetőleg a magasabb értéket a kísérletek során mérték, míg ez az alacsonyabb a gyakorlatban alkalmazható szám volt. Chapelon mozdonyain mértek 12%-ot is, persze gondolom az is csak a kísérletek során elért hatásfok volt.

Előzmény: rezgaras (59908)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.06 0 1 59908

Nekem ez tetszett a legjobban:

 

"...semmi egyébre sincs szükség, mint a gőzmozdonyokkal dolgozók öntudatból fakadó lelkiismeretes igyekezetére és megfelelő szakismeretre. Mivel nincs kétség aziránt, hogy az előbbi feltétel kielégítése egy dolgozónál sem hagy kívánni valót hátra..."

Előzmény: division by zero (59906)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59907

Ez egy kincs!!!! 

Előzmény: division by zero (59906)
division by zero Creative Commons License 2015.08.05 0 1 59906

Ha már a témánál tartunk, egy nagyapámtól örökölt könyv:

A gőzmozdonyok szénmegtakarítási módjai (1951)

 

 

k.novotny Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59905

Az általad idézett kép itt is megtalálható

 

A kugli képkeresőjében találtam rá,

 

Megnéztem az általad beidézett WEB lapot, és az ott látott képet felnagyitottam, a mozdony elejét nézve a háttérben tehervagonok láthatóak, és a fekete szintől eléggé eltérőek (Ha a mozdony szürke lenne, akkor ez a szin különbség nem lenne ennyire érzékelhető)

 

Itt van egy korabeli fekete fehér kép

 

 

úgyhogy a kép készülhetett már jóval a háború után is, bár az is tény, hogy CFR cégjel nincs a mozdonyon

 

Mivel sosem volt a CFR állományában, nem is kell, hogy rajta legyen CFR jelőlés

 

Nem én állítom, a vigeo azóta már sajnos eltávozott tulajdonosa gyártott ilyen kisszériás modellt.

 

A mozdonyt 1930-34 között selejtezték, ekkor sajnos még nem találták fel a videot, sőt igen csak hátulgombolos bugyiban járhatott a video tulajdonosa.

 

A WEB lapon megnéztem az adatokat is. Az majdnem, hogy jó, csak van egy kis bibi. A mozdony sosem volt a MÁV, sem a CFR tulajdona, hanem a Kuk Hereesbahnné volt, csak a mozdony a MÁV területén tartozkodott (ezért irta a MÁV-ot oda, és mivel a román hadsereg innen vitte el Romáriába, a mozdony a CFR területére került)-ot

 

Ez a mozdony a mi adatbázisunkban igy szerepel

 

Ha jobban megnézed az adaokat, akkor a pályaszámok elött (MAV, CFR) egy csillag jel van, amelyeknek ez esetben a jelentése, az illető társaság területén van a mozdony, és nem a társaság tulajdona

 

A megjegyzésben az is olvasható hogy 1920-tól román ipari vég tulajdona, és a CFR-nek semmi köze sincs hozzá

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: MIHOK1 (59857)
S.A.S Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59904

Ennek is nagyon örülök, ha a másikon esetleg több méret van vagy más nézet, akkor annak is nagyon örülnék.

Előzmény: KVZOLI (59901)
Mopat Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59903

Üdvözletem.

Pedig egy pillanatig azt hittem, hogy valamit nagyon elolvastam... De nem. Ennyire igaz volt a mondás amit Trianon után emlegettek, hogy a magyar mozdonyok "kűfődi"(külföldi tájnyelvben) szénnel mennek, mert a rendelkezésre álló tüzelőben bőven van "kű" és "főd".(kő és föld)

Ezt a tőzegre locsolt olajszármazékot kb mikor használták? Valami olajfinomításból visszamaradt pakura rokonságnak gondolom, aminek aztán a vegyipar és műanyagipar fejlődésével testhezállóbb feladatot találtak.

Előzmény: Bárdos Imre (59902)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.05 0 1 59902

Azzal kész öröm lehetett tüzelni! Fűtőértéke, mint az antracité, ezen kívül könnyű vele dolgozni, nem folytja le és jól tartja a tüzet a rostélyon és hasonló jókat lehet róla mondani. Az se volt normális, aki kitalálta a kazánban történő "újrahasznosítását".

Előzmény: Törölt nick (59900)
KVZOLI Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59901

Jó lesz ez,vagy küldjek szkennelve?

Előzmény: S.A.S (59894)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59900

Azaz! A durvább korom. Képződött az elején, onnan került ki. Szép munka volt az is az eleje lehúzás. Aztán a széntéren gyűjtötték, és a szénhez keverték. Az 50-es években a szénkeveréket szénfajtánként osztályzott szenekből állitották össze csille arányban. Igy adták fel a bukón a pernyét is. Nem volt préselve, természetes állapotban, kicsit belocsolva. De az eleje lehúzáshoz is belocsoltak, hogy ne kelljen a kormot nyelni, meg ne szálljon.

Előzmény: Bárdos Imre (59899)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59899

A pernye azt takarta, amit gondolok, porszerű éségterméket? És ezzel, hogy lehetett tüzelni, illetve milyen formában szereltétek? Tömbbe préselve?

Előzmény: Törölt nick (59898)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59898

Hát attól aztán nem! De a pernyétől sem. Hőértéke nem sok volt, a fától is kevesebb, de appelláta nem volt, fel kellett venni! Persze nem a 424-re nemzetközi gyorsvonat továbbítása esetén. És inkább lefojtotta a tüzet, mintsem táplálta volna. De a szénport is fel kellett venni, és belocsolni, meg bedobni a kazánba. A locsolást sem lehetett könyvből megtanulni, mert abban csak annyi volt, hogy a "szén földnedves legyen." " Látod fiam! Nem?" A lapát megfogása sincs sehol leírva.

Előzmény: Bárdos Imre (59897)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59897

Én üzemi baleseti iratban találkoztam vele. Ha jól emlékszem a szombathelyi fűtőházban szerelt szilárd pakurát a gőzös és a fűtő leesett a szerkocsiról. Egyik barátom, aki még a gőzös világban kezdte a mozdnyvezetést mesélte azután, hogy a szilád pakura gyakorlatilag tőzegszerű állagú volt, amit valamilyen olajszármazékkel itattak át. Persze a gőzös nem igazán táltosodott meg tőle, de természetesen valamennyit ebből is kellett szerelni.

Előzmény: Törölt nick (59896)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59896

Nekem csak pernyét volt szerencsém lapátolni! De azt lapátoltam. 

Előzmény: Bárdos Imre (59893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!