A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
és amiket írtál pont ezért nem lenne jó egyáltalán a 240E-re
kb annyira mint a 412es nyáron a 26-ra
arról nem is beszélve, hogy amely vonalak esteleg szóba jöhetnének bajos 1 telephelyről kiadni, de még felezni az állományt és 2telephely na az mégnagyobb öngól
Nem tudom, de én nem azokra a 3 tengelyes buszokra gondoltam, hanem pl. arra, hogy az IK412 1999-2001 között szerezte be a BKV. Tudjuk, hogy a típusnak milyen hibái vannak.
- rossz váz
- rossz hűtőrendszer
- elhasználódott motor és váltó
Ha most teszem azt a 10 legrosszabb állapotú 412-esre költendő kb. 200-250 millió forintból lehetőség lenne 10db fiatalabb és sokkal megbízhatóbb szóló Citaro-t venni, akkor miért költsük azt a pénzt a 412-esekbe való életlehelésbe ahelyett, hogy hogyan kocsikat veszünk, amelyeket már üzemeltetünk és tudjuk, hogy sokkal jobb a vázszerkezetük, és megbízhatóbbak is?
Ha most felmentek a bkv.hu-ra, kint vannak a szilveszteri éjszakai járatok menetrendjei, bár jobban szerettük volna, ha valami dízjn is becsúszik a nyers formátumba. Remélem az 5 perces 914/914A azért segít a tavalyi zsúfoltságon.
Magánvéleményem szerint egyáltalán nem lenne célszerű őket megvenni, az egyedi típusokkal mindig csak a gond volt, nem véletlenül. Ha nem Budapesten és a BKV-ról beszélnénk, akkor akár még értelme is lenne, de a jelenlegi körülmények között nem, ahol olyan típusok kellenek, amik rugalmasan beoszthatóak bárhova bármikor.
Hová is lennének jók ezek a buszok? 240E-re? Ezt igazából csuklósítani kellene. Ezzel a kocsival közel a csuklós férőhely 80%-át adnám, ugyanakkor az utascseréje a belső elrendezésnek köszönhetően lassabb lenne mint a csuklósnak.
254E? Amit reggel csuklósítani kellene, délután viszont majdnem hogy üresen közlekedik? Nem lenne megfelelő.
272-es? Ha most sok oda a csuklós, akkor elég lenne a sima szóló is, ha kell a csuklós, akkor miért tennék csak az agglós 272-esre csupa alacsonypadlós kocsit, amikor a város többi részén 30% körüli az ap-s arány?
Hiába, hogy műszakilag adott esetben jobb, mintha ugyanennyi pénzből egy 412-est újítok fel, de azt szinte bármelyik szóló vonalra tehetem, ezt pedig nem, a férőhely+utastéri elrendezés miatt vagy túl sok vagy túl kevés lenne.
azért szerintem abba is bele kéne gondolni, hogy ezeket a használt járműveket nem véletlenül adják el
most kellett volna rájuk költeni felújítás szempontjából(azért mert az utasterük megkímélt az semmit nem jelent)
mi meg bármiféle csere/javítás nélkül rákenünk egy réteg festéket + esetlkeg beszerelünk ajtónyitót kicserélünk pár ablakot és mehet a menet(igaz ehhez az aprósághoz fél év kell...)
mindenki boldog bkk is hátradől mekkora májerek vagyunk matricáinkat felraktuk a skyblúra
attól még pl lukas a padló, vagy a hűtőrács el van dugulva a rozsdától és sókristálytól stb stb stb
és uazt produkálja mint a jó öreg sokat szapult 200asok, majd idővel egyre több baj lesz velük mert az alkatrészhiány és karban(nem)tartás majd rajtuk is meglátszik
Kenyszerusegbol viszonylag jol ismerjuk a piacot, a potencialis partnerek es mi is direktben ugy latjuk hogy a recesszio annyira lelassitotta a jarmucsereket, hogy komoly meretu flottak nem szerezhetoek be a kozeli jovoben. Nem veletlen nem volt erdemi ajanlat az ezev vegi szolo tenderunkon. Szemelyesen ugy latom hogy atmenetileg legalabbis kimerult ez a forrasunk.