Keresés

Részletes keresés

kbn Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59670

A buszok utasszáma "szemre" már december előtt is alacsonyabb volt a vasútfejlesztés előttihez képest, de itt még valóban inkább csak "hozzácsökkent" a 15-30 perces meghirdetett ütemhez, és eltűnt néhány rejtett másodrész.

 

A jelenlegi, a december előttivel gyakorlatilag megegyező buszmenetrendet viszont már túzottnak érzem - de hogy valóban így van-e, az a következő hónapokban fog kiderülni.

Előzmény: setra415HD (59668)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59669

Az első két gondolatra reagálva:

 

 

Rendszerszinten:

 

Egyetértek, hogy a kevesebb megállás tüzelőanyagmegtakaritást eredményez. A kevesebbet utazó távolsági utasok (externális) időköltsége csökken.

 

Ha inditunk egy új helyközi járatot a falukból felszálló utasoknak (ami ésszerűen csatlakozna egy távolsági járathoz is a végállomáson) fedezi-e a fenti költségcsökkenés az új járat költségnövekedését?

 

(Feltételezzük, hogy a munkaerő és az eszköz a többletigényre előkerithető. Hogyan módosul a számitás, ha nem?)

 

 

 

Személyes vélemény:

 

Én a 3:30 vs. 3:40 menetidőben nem látok sok rációt azzal, hogy nem áll meg a busz n db faluban.

 

A Sümeg--Veszprém nagyon nagy jóindulattal óránként járható változó átszállási időkkel. Sok járat távolsági. Én ezt nem nevezném egy túl erős forgalmú szakasznak. Inkább közepes.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kbn (59664)
setra415HD Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59668

Amit ebben a hozzászólásodban feszegetsz, az egy másik kérdés. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen volumenű vasúti fejlesztésnek lesz kihatása az autóbuszok utasforgalmára is.

 

Én a jelenlegi, vagy ha úgy tetszik a 2013. december 15. előtti állapotról írtam, arra reagáltam.

Előzmény: kbn (59667)
kbn Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59667

"A jelenlegi buszos utasforglomhoz viszonyítva én nem így látom."

 

Szerintem várjunk ezzel egy-két hónapot.

 

A vasút az ünnepek előtt 1 héttel sűrűsödött (+ a folyamatos vágányzárak miatt korábban a menetidőcsökkenés sem volt teljes értékű), mikor valószínűleg sok volt az alkalmi utas... másrészt decemberre még azok a napi bejárók is buszra vették meg a bérletet, akik a következő hónapoktól majd vonatra váltanak.

 

Előzmény: setra415HD (59665)
juxx Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59666

Miután beindul az értelmes menetrend Bp-Szfvár között vasúton, szerintem idő kérdése és Bp-Győr-szintre juttatják a Volánt. Mondjuk ott egy apró furfang van a dologban, hogy a buszok nem a vasút mellől indulnak, azaz egy Szfváron átmenős BP-i buszról csak úgy lehetne vonatokra utast szülni Szfvártól, ha a buszokat Szfvár vasútállomástól vágják vissza, melyet a buszállomás után érint. Vagy megcsinálják amúgy, az utas meg oldja meg. Végülis nem lehetetlen.

Előzmény: setra415HD (59665)
setra415HD Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59665

"Ez nem kevés, vasúton máshol egy 10 perces menetidőcsökkenésért tízmilliárdokat költenek el..."

 

Kicsit más szempontból, de erre jó példa a Budapest-Szeged viszonylat is.

Nulla infraberuházással, a jelenlegi vasúti menetidőnél kb. 25 perccel gyorsabb eljutást lehetne biztosítani expresszbuszokkal piaci alapon, piaci tarifával a jelenlegi teljesárú vasúti tarifa kb. 60%-áért.

 

"a Budapest-Székesfehérvár buszos kínálat egyértelműen túlkapacitásosnak tűnik"

 

A jelenlegi buszos utasforglomhoz viszonyítva én nem így látom.

Előzmény: kbn (59664)
kbn Creative Commons License 2013.12.31 0 0 59664

"Nyilvan szeretnek a sumegi utasok, hogy expressz jaratok menjenek. De a kerdes megint az, hogy hany ember profital ebbol, es hany veszit vele."

 

A távolsági járatok gyorsítása önmagában nem rossz irány. Az eszközválasztást a tarifa mellett az eljutási idő döntően befolyásolja. Tankönyvek szerint a kettő közti átváltás az egy munkaórára jutó bérrel közelíthető, a magyar felvételek is hasonló számokat szoktak kihozni.

 

A mérleg másik serpenyőjében természetesen ott a rövidebb távú utasok eljutási lehetőségeinek csökkenése, vagy ha ezt el akaljuk kerülni, a teljesítménynövelés többletköltsége (de utóbbi nagy forgalmú vonalakon, adott esetben akár vissza is jöhet a többletbevételből, bár ez magyar viszonyok között alighanem ritka).

 

"Mekkora menetidocsokkenest ernel el azzal, hogy kihuznad az osszes falut? A Veszprem alatti szakaszon szerintem nem tobbet, mint 10 perc."

 

Ez nem kevés, vasúton máshol egy 10 perces menetidőcsökkenésért tízmilliárdokat költenek el... itt pedig egyenesen költséget csökkentene a kevesebb megállás.

 

"Nyilvan nagyon szepen mutatna egy zonazo jellegu utemes menetrend veszpremi zonahatarral, amelyben a Sumeg felol erkezo buszok Veszprem utan nem allnak meg. A vonathoz hasonloan Veszpremtol pedig lenne egy lassujarat azoknak, akik Varpalotara vagy Szfvarra utaznak. Van erre penz? Van erre auto? Van ennyi utas?"

 

Az a rendszer biztosan nem hatékony, ahol egy időpontban, egy irányba két lassújárat indul, vagy "anti-zónázóként" a gyorsjáratok megállnak a zónahatáron, és a lassúk vannak meghosszabbítva. Sajnos mindkettőre lehet hozni példákat a veszprémi vonalról, még ha az utóbbi években sokat ésszerűsödött is a rendszer.

 

"Plusz, pont most fejlesztettek jelentosen a Budapest--Veszprem vasuti mentrendet. Nagyon meg lennek lepodve, ha ezek utan egy teljesen uj 1205-os struktura jonne ki valamikor a kozeli jovoben, amiben valamilyen rendszert alakitananak ki."

 

Én viszont akkor lennék meglepve, ha minden maradna a régiben... a Budapest-Székesfehérvár buszos kínálat egyértelműen túlkapacitásosnak tűnik (bár az utóbbi két hétben nem láttam a buszok kihasználtságát, ez különösebben nem is mérvadó, hiszen a bejárók közül pl. valószínűleg sokan buszra vettek bérletet decemberre azok közül, akik a következő hónapokban majd vonatra váltanak).

Előzmény: Törölt nick (59604)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.24 0 0 59662
7es villamos Creative Commons License 2013.12.24 0 0 59661

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok mindenkinek.

 

 

    

 

               

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.24 0 0 59660

A tegnapi nappal a Bács Volán Zrt. átvette a bajai helyi közlekedés üzemeltetését.

 

Maradtak a Tiszás kocsik, a menetrend és a vonalhálózat.

A díjszabás sem változott, már fizetni kell az utazásért, de már új Bács Volános jegyek és bérletek kaphatók.

 

A tegnap dolgozók alapján az Orange korábbi helyi sofőrjei vezették a buszokat, azt hallani átvette őket a Volán. Ezzel talán nekik megvan a békés karácsony, lett egy biztos munkahelyük, ahol még fizetést is kapnak.

 

Az utastájékoztatás színvonala visszaesett a korábbi idők szintjére, a buszokon nem kezelik az emkét, még azokon a viszonylatokon sem, ahol ki tudná írni a vonalszámot, de a korábban jellemző nyomtatott A4-es papír sem volt sehol az ablakból, így a főiskolánál a sofőrök jó hangos kikiabálása a viszonylatjelzés, mondjuk ebben már talán megvan mindenkinek a tapasztalata... A honlapon még nincs díjszabási tájékoztató, vonalhálózati térkép, részletes megállólistás menetrend. Remélem ezek előbb-utóbb azért lesznek.

 

Az ünnepek körüli menetrendek kommunikálása szokás szerint nem sikerült valami fényesen. Tegnap munkanap volt, de szombati menetrenddel, így sikerült is pár utasnak koppannia, akik nem erre számítottak. Viszont minden buszban már tegnap kint volt a hirdetmény, hogy a mai rövidített üzemben mely vonalakon mikor indul az utolsó járat. (Talán ezt jó lett volna a honlapra is feltenni.) A megállóhelyeken még az Orangeways menetrendi hirdetményei vannak kint.

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 59659


Mint arról portálunk elsőként hírt adott, a Kisalföld Volán kilenc új buszt szeretett volna beszerezni Győrben 2014-ben, de a város ősszel sokallta az ellentételezés tervezett jövő évi összegét, egészen konkrétan 991,58 millió forintot.

(Utóbbi összegben nem volt benne az új buszok finanszírozása.)........

 

------------------

 

A 990 millió helyett tegnap megszavaztak 550 milliót.

 

 

sosiforda Creative Commons License 2013.12.20 0 0 59658

Döntött a képviselő-testület a bajai helyi közelekdés jövőjéről, 2 évre közszolgáltatási szerződést kötöttek a Bács Volánnal:

 

 

http://baja.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=9334&Itemid=589

 

http://baja.hu/index2.php?option=com_content&task=view&id=9336&pop=1&page=0&Itemid=587

 

 

Gyötör Creative Commons License 2013.12.20 0 0 59657

95%-ig korrekt cikk.

 

Pont az a jó az országos Volán hálózatban, hogy ilyen rugalmas, a napi eljárások, a technológia nagyjából azonos, ezért meg lehet tenni ezt az átcsoportosítást is, a bajai pótlást is, stb.

(Eljátszom a gondolattal: ha nem lettek volna társ-VOLÁN-ok, ki tudta volna ezt a helyzetet megoldani? És a Bajait?)

 

Az 5%-ék, amit nem állok meg szó nélkül: "a Tisza Volán szóvivője nem tudta megmondani, hogy az új évtől miként lesz megoldva a az utasok szállítása, mert még nem készült ilyen irányú tervük."

Tessék? 

Ez, ebben a formában sugalmazás, ami még kissé hisztériakeltésre is alkalmas, ráadásul a kérdésfeltevés sem ésszerű.

Ilyen alapon kérdezhették volna az utasokat, a benzinkutast, vagy a kutyasétáltató bácsit is: ugyanígy nem tudtak volna megmondani, értsd: érdemi választ adni.

Miért nem a Szabolcsosoknak tették fel ezt a kérdést, mint az adott területén illetékes, a szállításért felelős társaságnak?

Előzmény: dundalk (59656)
dundalk Creative Commons License 2013.12.20 0 0 59656

..és még 6 busz a Tiszától Szabolcsba..mert ugye busz az van...

 

http://index.hu/belfold/2013/12/20/a_volanokat_is_megjaratja_a_kozmunka/

Előzmény: Törölt nick (59632)
cseza Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59655
kbn Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59654

A dokumentációban van benne, ami nem nyilvános.

Előzmény: Racilaci (59653)
Racilaci Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59653

Hány évesek / mennyit futott kocsiknak van esélye? Ez kiderül a felhívásból?

Előzmény: Törölt nick (59652)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59652

Így-így, gyakorlatilag lefordítva a tender szövege: 4 db távolsági és 3 helyközi Mercedes vagy Setra típusú használt autóbusz beszerzése minél olcsóbban.

Előzmény: kbn (59651)
kbn Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59651

Vége lemaradt: ez ügyes húzás, nyilván Evobust szeretnének.

Előzmény: kbn (59650)
kbn Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59650

"2. 2. Flottába illeszkedés mértéke (%).. Súlyszám 25"

Előzmény: htibor (59649)
htibor Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59649

Magyarország-Zalaegerszeg: Buszok és távolsági buszok
2013/S 246-429657
Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
Zala Volán Zrt.

A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása:
Adásvételi szerződés – 4 db távolsági és 3 db helyközi kivitelű, azonos gyártmányú, használt szóló autóbusz beszerzése.

Bírálati szempontok
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. 1. Ajánlati ár (HUF).. Súlyszám 65
2. 2. Flottába illeszkedés mértéke (%).. Súlyszám 25
3. 3. Környezetvédelmi és energetikai hatások a 48/2011. (III. 30.) KR. szerint.. Súlyszám 10
4. 3.1. Energetikai hatás.. Súlyszám 2
5. 3.2. CO2-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2
6. 3.3. NOx-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2
7. 3.4. NMHC-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2
8. 3.5. Részecske-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2

Ajánlattételi vagy részvételi határidő
3.2.2014 - 14:00

További információk:
1. Ajánlatkérő az ajánlati felhívás I.3. pontjában (beszerzés más ajánlatkérők nevében) megjelölt igen válasz alatt azt érti, hogy a beszerzésre kerülő autóbuszok közül 1 db távolsági autóbusz beszerzését a Bakony Volán Zrt. részére végzi el.

TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:429657-2013:TEXT:HU:HTML

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59648

50 fölött ha reggel úgy ébredsz fel, hogy nem fáj semmid, akkor meghaltál.

 

 

Előzmény: Racilaci (59647)
Racilaci Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59647

Ez sajnos a lakosság egészére vetítve is igaz. S az 50% még hízelgő aránynak is tűnik.

Előzmény: RIKA424 (59646)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59646
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.19 0 0 59645
htibor Creative Commons License 2013.12.14 0 0 59644
Előzmény: dundalk (59643)
dundalk Creative Commons License 2013.12.14 0 0 59643

most csak én nem látom, de az index cikkben linkelt kormány oldalon csak vasúti változásokról esik szó.

Előzmény: RIKA424 (59641)
Mrija Creative Commons License 2013.12.14 0 0 59642

Meg azért az is elég érdekes, hogy-állítólag-aznap este szedegettek össze szabadnapos/szabadságos(helyis!) sofőröket, hogy hajnal2 kor irány Baja, 100km-re otthontól.. Komolyan mintha valami háború lenne. Oldják meg maguk, ne másokat szivassanak.. 

Előzmény: Gyötör (59640)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 59641
Gyötör Creative Commons License 2013.12.13 0 0 59640

INDEX-cikkhez:

- "van busz"- persze nem szerepel, honnan, kitől;

- "az önkormányzat most ideiglenes megoldással biztosítja" - még véletlenül sem írják ki, hogy VOLÁN látja el.

 

Jellemző.

 

Mint ahogy az egész ország, a hétköznapi ember, szülők-diákok, minisztériumi, főhatósági emberek, politikusok alapvetőnek, biztosítottnak veszik, azt a képességet, hogy mindíg "van busz".

 

Akkor is amikor rendkívüli helyzet adódik: árvízi védekezés, kitelepítés, védekezésben résztvevők szállítása, vasúti akadályoztatás, vezetékszakadás, síntörés, 100 ezer ember elszállítása egyik napról a másikra, a maszek személyszállító bedőlése miatt egy település ellátása: természetes, hogy van busz (értsd: VOLÁN....aki majd megoldja).

 

Inkább itt befejeztem.

 

 

Előzmény: sosiforda (59639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!