a gépet természetesen én is úgy vettem, mint ami frankó. de ahogy beleültem, éreztem a kőkemény kuplungot. mi volt az importőr reakciója? ez ilyen vóóóóót!!!
tehát az első a kuplung és a fékek felülvizsgálata volt. szerencsére kettőstömegűt nem kellet cserélni. azután apróságnak tűnő dolgok következtek: ablaktörlő szerkezet, futómű, csapágy, egyebek. a klímát évente kellett javíttatni, míg megtaláltuk azt a SZAKEMBERT, aki nem csak javított, de megoldott is problémákat. ha sokat mész vele, az első futómű részeinek és előbb-utóbb a lengéscsillapító cseréjének nézel elébe. de kérdem én: más használt autók szerényen meghúzzák magukat a garázsban? mint írtam: nyomni kell bele a pénzt, olyan nincs, hogy költség nélküli autó! a stilom 9 éves, a megvételre kiadtam egy rahedli pénzt (hitellel együtt 4 millát biztos), most jönnek elő a hibák. a 99-es multira eddig költöttem 1.2 milliót cirka és egyre jobb! megjegyzem: a vezetési kultúra sem egyforma!
Az elsőt csak azért néztem meg mert óda volt írva az állapothoz :"kitűnő ",2001/237.000km és 795.000 Ft,hát igen a korához képest :full rozsda,amit festékkel próbáltak eltakarni... jó kopott és hiányos....amit a képek alapján nem is mondanál...
A második "normál" 2001/195.000km és 850.000 Ft volt hirdetve és a valóságban a motorháztető frissen kalapálva,csupa karcok és sérülés nyomok,nekem 5 perc után elment a kedvem tőle,amúgy ép működik,de még bőven kell rá költeni...Ja,és futómű állítás és új gumik indulás képen,plusz még sok minden más...apróság...
Hát ez nem semmi 800-850.000 az autó plusz még 200-250.000 a javítás csak hogy legyen egy üzemképes autód :(
Mert még így is messze lesz a megbízható és jótól :((
Komolyan érdekelnének a tapasztalataid. Mennyi km-rel vetted, és ahhoz képest miket kellett csinálnod az autón? A komolyabb dolgokra gondolok, nem a vezérlés, meg olajcserére, mert az evidens. Az alja milyen állapotban van?
az autóvétel igen nyűgös dolog. a legjobbat a legolcsóbban megvenni? felejtsétek el, hacsak nem vagytok profi autószerelők. egyébiránt átbasznak, mint...
két választás van:
ad1: veszel egy használtat és nyomod bele a pénzt
ad2: újat veszel és nyomod bele a pénzt
neked kell eldönteni, mit akarsz. én eldöntöttem. vettem egy 99-es multit és nyomom bele a pénzt. egyre jobb. nem veheti fel a versenyt a mai gépekkel, de nem is ez a cél. vehettem volna egy széjjelhajtott 525tds vagy a6 vagy golf48-adikat vagy akármit de én ezt vállaltam és kész. előre vagy sehova. ilyen szinten mindegy, mit veszel!
Ne értsd félre, nem azzal van a gond, hogy ki kell valamit cserélni. A gond azzal van, hogy 980 ropiért beleülsz valamibe, ami kitűnő állapotúnak van hirdetve, és elvonulsz vele a szervizbe, vagy a szerelődhöz, hogy álljon neki a javításnak, az helyett, hogy használnád az autót. Erre van az olcsóbb kategória, ahol elvileg természetes, hogy nem kitűnő állapotú autót veszel.
Valóban kicsi a kínálat ebből az autóból, és aki korrekt ár érték arányban akar venni, hát annak jó pár kilométert, és rengeteg időt bele kell fektetni a vásárlásba.
Az én esetemben a kuplung szinte a fenéklemeznél fogott, ami azért lehet szerkezet is, és még egyszer mondom, azért mentem oda, mert "hibátlan" az autó.......
Örültem volna ha akkoriban nekem is csak egy kopogó lengőkart, vagy egy nehezen nyomható kuplungot kellett volna kicserélnem!:)
Ezek mellett a fél autó ki lett cserélve, de egyenlőre még nem betegettem bele, mert mióta (3 éve) meg lett csinálva azóta semmi baja. A klíma lett még megcsinálva, ennyi. Persze lehetne lapátolni bele a pénzt, de azért csak óvatosan.
Amikor én vettem (2011), akkor a használtautón még csak 30 db volt eladó, így elég korlátolt volt a választék. Mivel 3-ból választottam ezt, és ez volt a legkevésbé rozsdásabb, azt gondoltam ezek ilyenek, és én mindenképpen szerettem volna egy Multiplát, még ezen az áron is. De azóta láttam már rozsdamentes békát is.
Én megnéztem a Volvó Ivanicsnál lévőt, az egyátalán nem rozsdás, de a műanyagok abban is fáradtak kissé, szerintem megéri az árát, főleg ha belegondolok, hogy majdnem ennyiért vettem az enyémet is, ez meg 6 évvel fiatalabb.
Sajnos nem plug and play. Persze át lehet forrasztgatni a vezetékeket (a csatlakozók sem egyeznek) de max. a vízhőfok és a ford.szám fog többletként jelezni. A hozzászólásaim között van egy lengyel link, ott fotókkal részletesen le van dokumentálva. Én le is tettem róla, kapott egy külön vízhőfokmérőt, nekem ennyi elég.
A legjobb az amikor azt írja hogy 150-170.000 km van az autóban és kitűnő állapotban van,amikor kimész és ránézel kb. 300.000 , aztán jón a duma :"hogy a korához képest",de alku még mindig nincs...csak még-több rozsda...
Na ezt már nem értem,mert állítólag bűncselekmény az óra tekergetéssé,legalábbis a km óra esetében ?!
Szerintem ez aproság hogy kuplungos esetleg. a lengokar dragabb. kuplung olyan 30ezerbol megvan kompletten. lengokar vagy bontott gyarit vagy vagy ujat az dragabb. Ha mas hibaja nincs szerintem gondolkozz el a vételén ujra.
Sziasztok! A 2001-es Multik kereskedői egységára ennyi. Mi is hasonló tapasztalatokat szereztünk. Pl Csepelen volt egy ezüst színű multi, túi szép volt, hogy igaz legyen kategória egységáron, "friss" műszakival. Amikor beindítottuk, a nepper az ékszíj csúszását, majd a görgő csapágyhangját wd 40-nel javította. Állítólag olasz autó volt, saját lábán jött haza. Akkor köszöntünk el, amikor a kiderült, hogy a nívópálcáig se ér az olaj. Sok autó, és km után döntöttünk vendelzoli osztrák multija mellett. Itt tudtuk mit veszünk ennyiért, és nálunk az is szempont volt, hogy ne kelljen azonnal üzembe helyezni. Egy 800 000-es "friss" müszakis autóra költsek 150 000-et, hogy 2 gyerekkel, és a terhes feleségemmel bele merjünk ülni?
Ma is megnéztem párat, teljesen igazad van. Az egyik kereskedésben volt egy szép állapotú, 2001-es, 899 ezerért, küllemben azt lehet mondani a többihez képest, hogy hibátlan, bár drága is, 13 évesen. Amíg ki nem mentünk vele az utcára, addig azt hittem, meg is vesszük, mert valóban ritka megkímélt állapotban volt. De a próbánál nem tetszett a kuplungja, és kopogott a jobb első lengőkarja. A kereskedő természetesen fel volt háborodva, hogy azonnal visszaléptem, mert persze az árat azt masszívan tartotta....
Ha kérdésed van, nem értenek az autóhoz, ha viszont azt mondod, hogy valami nem jól működik, azonnal szakértővé válnak, és megmagyarázzák, hogy rosszul látod. Különös egy állatfajta.....:D
Szia Józsi,én is hasonló cipőben járok,sőt már ért kudarc is a Multipla vásárlással kapcsolatban...
Én is bejártam már az országot és azt tudom mondani,ahogy a fórumban már írtam :Győr,Székesfehérvár és Szombathelyre nem érdemes menni... Az utóbbira semmikép :(
Tavaly váltam meg a Bipower Multiplámtol mert fiatalabban gondolkozom,de nem egyszerű...Amit eddig láttam egyszerűen kiábrándító....sőt a kereskedőkről inkább ne is beszéljünk...
Szia
Hát a helyzet az mikor vettem ami kb 1 1/2 hónapja volt, akkor ott mondta az úriember, hogy a jobb hátsó kicsit gyengélkedik, hamarosan lehet hogy cserélni kell.
Mindenképpen meg szeretném csinálni/csináltatni, jobban szeretem ha tudom rendben van a paripa, 3 gyerkőccel nem szivesen maradok az út szélén.