Szerintem az U szárát szorítja össze. Két kupak van kívül, középen pedig a hengeres rész. A hasonló rendszerű osztófejemen négy anya van, itt három anya meg egy kézi gyors rögzítő kar a negyedik helyén.
az első a TOF 100 a gyári különtartozéka a Strigon ME 1000 marónak, a másik az a TOS/Danúviáéknál TOF 125, azt passzolom milyen maróé. A 2. képen láthatóval egyezik meg a Csuhás féle gépkönyv rajza is. A 2. képen látható amúgy még eredeti TOS nem Danúvia.
Köszi az ötleteket, és a tanácsokat, már mozog és működik, csak azt kell már kitalálni, hogy mi fixálhatja az egész dobrészt ha szögbe állítod (ez még nem megy annyira olajozottan)
Ha már kézi menetelés... hengeres munkadarab közepébe kellett M8 menet. Befogtam, kézzel forgatva a tokmányt, ahogy máskor, másik kéz tartja a hajtót, hátul induláskor megtámasztva szegnyereggel.
Hát nem bírtam kimenetelni (kb. 10 mm hosszú menet kellett volna) Egyrészt kézzel nem bírtam ellen tartani, másrészt a menetfúró már annyira csavarodott, hogy féltem, beletörik :((
6,5-el fúrtam elő, olajoztam, vissza is forgattam. Lehet, hogy valami kemény anyag akadt a kezembe, nem tudom (de az eszterga vitte normálisan)
Itt tartok, este inkább letettem, mint hogy elkúrjam :))
Lehet, hogy egy kis túlzás, amit írsz: "itteni nézőközönség 99.99%-a hobbista", ezt elfogadva, éppen ezért fontos, hogy megfelelő információk kerüljenek az oldalakra.
Az eszterga látszólagos egyszerűsége mellett veszélyes üzem (forgó gép, elszálló anyagok, éles szerszámok, ruházat stb.).
Jómagam láttam és majdnem részese lettem majdnem, egy MVE esztergán bemutatásra kerülő újításnak, ahol a felrobbanó köszörűkő a védőburkolat ellenére, leborotválta a gépkezelő fél arcát! Mellettem is landolt egy darab.
Egyébként ajánlom kipróbálásra M16 menet 20 hosszan vágva metszővel Plexire, ezekkel a kézben megtartható eszközökkel!
Ellenben ameddig az "alkarod" bírja addig lehet használni. Ha elfáradtál akkor "max" elpörög a kezedben mint egy smirglispapír, nem teker fel, nem üt meg, semmi nem keletkezik.
Tudom hgoy az iparban erre léteznek megoldások drágapénzért de az itteni nézőközönség 99.99%-a hobbista és nem tud megvenni többszázezres szerszámokat egy ilyen műveletre. De nem is akar 1000darabokat gyártani.
Nekem pl. olyan a gépem hajtása hogy kézzel tudom az áttételen keresztül tekerni a főorsót, így kvázi nekem meg lehetne oldani akár a karod verziót is, mert ott a határt majd az fogja adni hogy a bal kezemmel hogy tudom tekerni a hajtást, és az én balbicepszem nem fogja eltörni a jobbalkarom.
Kicsit OFF: Kezdjük már el érteni egy kicsit a poénokat és nem feszengeni egymáson kis szar dolgokon. Arra vannak facebook csoportok, egyszerűbb is használni. De ez egy jobb közösség. Maradjon is az! Mottó: "A sörnyitó feszüljön a kupak alá, ne az idegszálak!" Mosolygós hétvégét mindenkinek! mindenkinek!
2: Pont az a lényeg hogy ne legyen merev, vagy valami rugós golyós kioldható kapcsolat, hanem kézzel fogva nagyon precízen érzékelhető a nyomatékigény és így megelőzhető a szerszámtörés.
Erre nem lehet válaszolni. Mekkora metszőket gondolsz használni, milyen erős kezed van, stb? Igazából nekem ilyen rendszerű menetfúró tartóm van, ahhoz elég a recézés. Metsző tartóm még csak félig kész van. Most sima kézi tartót használok szegnyereggel támasztva. A menetfúró befogóm ilyen:
A fogó rész itt műanyag. Egy trükk van benne: a morse kúp ki van lépcsősen fúrva és egy pálca van benne így nem tud szétcsúszni a két darab. ( lehetne a külső hengeres rész is lépcsős, de nem volt elég vastag a kiinduló anyagom )
Sziasztok! Hengeres toldóra lenne szükségem, de olyan méretűt nem nagyon találok készen, ami nekem lenne jó.
Ami nekem kellene, annak a külső átmérője kb. D8mm, a hossza 20mm (16-25mm) belül M5 (M4, M6?) A külső átmérő lehet esetleg 7-9mm is. Hengeres toldóból jellemzően csak M6 feletti darabokat árulnak, aminek a külső átmérője 10mm felett van. Nálam nem lenne különösebb szilárdsági követelménye, legjobb lenne rozsdamentesből, de ha réz, acél, alu, az is szóba jöhet (csak akkor felületkezelni kell). Jó lenne ha lenne készen, nem kellene legyártani. (párszáz darab)
Ugyan az én esztergapadomon ékszíj-pakolgatással kell változtatni az áttételt, nem fogaskerekekkel - de azt tapasztaltam, hogy nálam az a sebességet is váltja, nem csak a nyomatékot.