SEGÍTSÉGET KÉRNÉK! Keresek az Amica Lunába való Piaggio Typhoon 50 blokot, mivel az enyémé eltörött. a robogóé nem jó, mert rövid, ebbe 48 cm-es kell. valakinek esetleg bontott luna? vagy ötlet? KÖSZÖNÖM!
"ha te ráfestettél a rendszámra, akkor ki tudja megítélni, hogy az a 8-as, amit lát, az 0 volt-e valaha,"
Nem tudom, hogy miért abból indulsz ki mindig, hogy nem azt festettem a rendszámtáblára, mint ami eredetileg volt. Nem arról írok, hogy hamis rendszámot akarnák csinálni. Csupán csak a hibát akarom kijavítani.
1) A rendszámtáblán a karakterek sajtolással ki vannak emelve.
2) A rendszámon lévő karaktereknek egyezni kell a forgalmiba bejegyzettel.
Ha ezek közül valami nem egyezik, akkor az már hamisítás. Ha minden stimmel, akkor az nem lehet hamisítás.
Én az ilyenen, csak nevetek. Ha lássa, hogy valakit tud vele piszkálni, akkor azzal csinálj. De tudod mit! Hagyd rá, had csinálja. Tudod mit kell rá mondani. Azt, hogy "olcsó játék hülye gyerekeknek."
Nos ,ha O-ból 8 -as lesz vagy fordítva akkor "de factó" tartalmi hamisitás történt ,bármi volt is az eredeti szándék.Ha csak a lepattant festéket javitottad ,és az nem fed semmi felíratot ,azt senki nem sérelmezheti!Aztán látni
sérült,meghajlott és kiegyengetett rendszámot is addig amíg olvasható funkcíóját ellátja használható ,ha nem akkor csereköteles!Szerencsére a mi kis mopedautó rendszámaink védett helyen vannak,nem igazán sérülnek.
A fórumpatkány lám ismét a sarokba piszkított,de soha be nem hoztok a Határőrség rovaton azt hiszem -45 volt a csúcs...mit melózhatott több tíz nickkel...
> kopás(sérülés) miatt megtévesztő, akkor jogosan megbüntetnek
ennek a felelőssége is a tied.
Mint ahogy annak a felelőssége is a tied, hogy jó műszaki állapotban legyen az autó, és legyen rajta műszaki vizsga. Ha vizsga nélkül hajtasz forgalomba, akkor megbüntetnek, ennek jogosságát senki sem kérdőjelezi meg. Pedig a vizsga a többi macerával együtt ugyanúgy idő és pénz, mint ahogy idő és pénz egy új rendszámot csináltatni. De ha észleled, hogy kopott, akkor a te felelősséged, hogy cselekedj.
ha te ráfestettél a rendszámra, akkor ki tudja megítélni, hogy az a 8-as, amit lát, az 0 volt-e valaha, és te maffiózó vagy?
vagy 8-as volt eredetileg is, csak te kicsit vastagon ecseteltél, és azért néz ki gyanúsan, de egyébként teljesen jószándékú vagy?
a rendőrnek nem lehet feladata ilyen mélységben megítélni ezt a helyzetet.
ezért nem mérlegel, hanem amennyiben szándékos elváltoztatást vesz észre, akkor azt bünteti.
a műszaki tartalommal is ez a helyzet. Ha azt gondolja, hogy a te smkp-nak vizsgázott járgányodban valami megváltozott, és vélhetően egy 15kW motor van benne, akkor is intézkednie kell, és el kell küldjön vizsgaállomásra, ahol majd a szakértők eldöntik.
Persze mindkét eset kezelése a rendőrön múlik...
Egy időben pl. rá volltak állva az utólagos xenon lámpa beépítésekre. Tök egyszerű "detektálni", mert a fénye magáért beszél, és ha nincs fényszórómosó hozzá, akkor 200%, hogy sufnituning. Mégse a helyszínen vették le a rendszámtáblát (mint ahogy sokan híresztelték), hanem NKH műszaki felülvizsgálatot írtak elő az elkapottaknak. Aztán ez már jópár éve nem divat, pedig rettentő sok ilyen autó fut még mindig...
Szerintem durva a hasonlat. Mivel a rendszám, ha nem olvasható, vagy a kopás(sérülés) miatt megtévesztő, akkor jogosan megbüntetnek. De ha olvashatóvá teszem és nem is "ügyetlenkedem el a 0 helyett nem lesz 8", akkor azért mért büntetnek meg? Ez az amikor a zsebbe kinyílik a bicska és az embernek az a személy jut az eszébe, aki a világra hozta a hülye rendőrt.
és mi van, ha merő véletlenségből (mert ügyetlen a szentem), a tulaj úgy "javít", hogy egy "0"-ból "8"-as lesz?
hasonló példa: ha lefested a gázórádat, mert kint van a szabadban, és már rozsdás volt, akkor jó eséllyel számíthatsz egy 100-400e közti csekkre a szolgáltatótól.
(mert pl. vélelmezik, hogy egy mahinációs céllal készült lukat akartál elfedni. Még akkor is, ha azt a lukat a rozsda ette oda...)
Na ,hogy teljes legyen a kép,akkoriban egy rövid ideig/gondolom szólhattak,hogy ácsi/ kapható volt autós boltokban ilyen felragasztható matricakészlet a kék píktrogramm a kis fehér "H" val+ az EU csillagkoszorú/amit klasszul fel lehetett ragasztani a régi rendszám sarkára.Mert aztán EU-s rendszámhoz csak általában a műszaki lejártával,a vizsga után egy átrendszámozási eljárás után,saját kérelemre jó pénzért lehetett jutni.Ne feledjük ez volt a reménykedés időszaka mindenki illúzíókat táplált és a határon kifelé utazva szívesen mutogattuk volna ,hogy már mi is benn vagyunk az EU-ba.Aztán mint mindig a mézesmadzag sz....ros vége is megérkezik/zett,de az már egy másik történet...Most ,hogy ezt a kis kinai csúnyságot,ami éppen megjárná mindannyiunknak, nem lehet csak úgy beüzemelni,pedig ugyan kinek ártana?
Azt a tricajt gondolom nem a szépségért veszik . Mint nemrégiben értesültem : jó helyen jó időben horribilis pénzt lehet keresni az ilyenféle szerkezettel -- de én nem értek hozzá , úgyhogy inkább az Aixamet vállalnám . Biztos nagy élmény lehet egy ilyen delejkocsival suhanni , de nekem irreálisan drága -- ennyiért ingatlant vásároltam nemrégiben .
De lesz még itt meglepetés, ha egyszer tényleg veszik a bátorságot, és rendszám kerül az összes segédmotorra.
Hát akkor tényleg
világ
lesz .
Mert a járművek töredéke fog megfelelni az előírásoknak . Mert hogy a 125 ccm-es gépek koppannak , az rendben van . De a méreten belüliek se pöröghetnének addig , ameddig most szokásban van . És egy Babettában vagy régi Komarban nehéz lesz bármilyen (E) betűt -- jóváhagyási jelet -- találni . És a konténeres , japán belpiacos robogók is kaparászhanak majd .
Elképzelni nem tudom hogyan lehet ebből jól kijönni . Mert ha az 1982-es gyártású Verhovinnánál a szerzett jogon ( itthon forgalmazták ) eltekintenek a jóváhagyási előírásoktól ( csak műszaki állapotot néznek ) akkor a konténeres robogónál miért nem tekintenek el ?
Ha elektromos, akkor valószínűleg 4 kW alatt lehet a teljesítménye, a kínaiak hírhedten alulmotorizálják a járműveiket. De típusbizonyítvány nélkül akkor sem közlekedhetne sehol az EU-ban, szerencsére itthon ez sem érdekli a hatóságot. De lesz még itt meglepetés, ha egyszer tényleg veszik a bátorságot, és rendszám kerül az összes segédmotorra...
A "B" kategóriát nem tudom honnan vették ... ha ugyanis 4 kW felett van akkor nem SMKP , vagyis kell rá rendszám , de nem is lehet "B"-val vezetni , csak valamilyen ( Legalább "A1" ) "A"-val .
Ha max. 4 kW-os és SMKP akkor meg nem kell a "B" .
Fabrikálni , hogyisne -- rögtön kiderülne , hogy nincs is akkora szükség arra sok léhűtőre , meg a mindenbe belepof a mindenről nagy mélységig gondoskodó -- helyetted gondolkodó -- Állam Bácsira ...
Nem tudom eszébe jut-e valamikor a jogalkotóknak, hogy a mopedautóknak is van szélvédője...
Remélem soha ... egyébként azt se különböztetik meg , hogy L6e-s kavd , vagy L6e-s mopedautó-e a jármű . Talán valahol a törzsben a műszaki adatok között szerepel a jármű jelleg , de a forgalmiból csak közvetve állapítható meg : gyaníthatóan a 97 kg-os önsúlyú , 50 ccm-es 1 személyes jármű kvad lesz , míg a 349/600 kg-os , 2 személyes 539 ccm-es masina mopedautó .
Merthogy a kvadoknak (általában ) nincs szélvédője . Szerencsére az első rendszám se jutott az eszükbe , plusz költség lenne .
Pár éve vittem műszakira az öreg R-4-est , nagyon kopott már a hátulsó táblája . Amikor az útvonalengedélyt kértem az okmányirodában akkor a rendszámpótlásról érdeklődtem -- ha netán a vizsgán kifogásolnák a betűk fakulását* . Legyártatni a táblát 13 ezer lett volna , venni pedig egy új garnitúrát csak 8.500 Ft . Mondja a nő ha úgy lesz akkor rendszámozzam át , olcsóbb , mert így is , úgy is okmánycserés lesz. Naja , csakhogy akkor már már ezt az újfajta idiótaságot kapnám , amihez jár szélvédőmatrica -- kell a bánatnak . Ráadásul az öreg vasbakancsban még nem ragasztott szélvédő és van is belőle tartalékom , kedvemre cserélgethetem . Úgyhogy maradt a régi , szerencsére nem károgtak a kopás miatt , de akkor is inkább legyártattam volna. Meg is szoktam már .
Annyiban nincs igaza a cikkben szereplő becsületesneppernek , hogy
Tapasztalataink szerint, rendőri ellenőrzés során, soha nem ellenőrzik a matricán lévő rendszám, és az autón lévő rendszám egyezését, pusztán rápillantanak a szélvédőre, megvan-e.
Szerintem nézik , úgyhogy az olyan ügyeket , mint : vettemegyfehérSuzukitlejártműszakivalBontóváronhazakénejönnivelelábonAlsórekettyésre elkéremasógoromtóladdigazőrendszámátazisfehérSuzuki típusú kisstílű bűnözést lehet vele megelőzni .