Olvasgattam, 8-35 ezerig láttam több félét,mindegyik a sajátját dicséri. Egyelőre nem győztek meg.
Nekem egy bazi nagy mágneses csoda van beépítve a bejövő vízcsőre, 20 éve volt 10000 Ft,az pedig akkoriban nagy pénz volt. Nem tudom mit ér mert nem tudom milyen lenne nélküle.
FÉG V4-es gázbojlerem van,eleinte nem figyeltem a hőfokra és volt hogy eldugult a kádnál a csap szűrője előtt a cső. Kb 10 cm hosszan kotorásztam ki a vízkőtörmeléket a csőből. Aztán rájöttem hogy nem szedem le a csapot,hanem lezárom a bojler előtt a vízcsapot, a mosdónál van egy szétszedhető szűrő a melegvízcsap előtt ezt szétszedem, megnyitom a kádnál a hideg-melegvizes csapokat teljesen és a zuhanytömlőt megtöröm. A hidegvíz a csapon belül visszaáramlik a melegvizes csőbe azt visszafelé átmossa és kifolyik a mosdónál szétszedett szűrőn. Ott meg aláteszek egy vedret és az alján ott van a vízkő.
A vízköképződést nagyban lecsökkenti ha csak annyira melegítem fel a vizet hogy fürödni jó legyen.
Mert mennyi vízkő sodródik neked a bojler utáni szakaszon !? Az stimmel hogy az óra után egy szűrőt érdemes beépíteni, a kerámiabetétes csaptelepkre amúgy is csak íyg van garancia, de hogy a vízmelegítő után ??? Milyen vízmelegítőd van ?
Sőt én ha most csinálnám a gázbojler után is beépítenék egy pucolható szűrőt hogy megfogja a vízkövet még a csapok előtt.Időnként szétszedném és megszünne minden gondom.
Most is tervezem csak falat kellene vésni hozzá és ezért halogatom.
Ez már csak ilyen: kombi cirkó nincs 24 kW alatt, az meg a legtöbb háznál túl nagy. Radiátorok növelésével lehetne megszüntetni/javítani a helyzetet, de az ritkán járható. Még 1 megoldás van talán, de erre én se kaptam egyértelmű választ: elvileg lentebb lehetne venni az égő teljesítményét, így nem 9-24, hanem csak 5-20 kW közt járna a kazán. Én nem tudtam rávenni a szakszervízt (pedig majdnem...), de elvileg mehetne. A hátránya, hogy így a HMV-készítésre is csak 20 kW-ot tud használni, de az még szerintem elég. Kérdéses még a hatásfok, de eddig ugye nem jutottam el.
A kazán műszaki leírása szerint van benne: hidegvíz szűrő és fűtési visszatérő ág szűrő. Egyébként nem tud valaki Debrecenben egy jó SD szerelőt? A mienk szerint: "Nem baj az, ha kapcsolgat a kazán. Az a dolga." És ki se jött megnézni....
Megválaszolatlan maradt még az a kérdésem, hogy a HMV-t (de fura ezt leírni, én hódmezővásárhelyen lakom és gyakran rövidítjük így:) a hőtárolós kazán akkor melegíti fel, amikor fűti a lakást? És a kombi? mi van nyáron?
Az egyik csapunkból alig jött a víz, mindenféle kis fekete vackokkal eltömítődött a szűrője. Laikus kérdés: Nem lehet, hogy ez a baja a kazánnak is? A kazán szűrőit én is tudom tisztítani vagy csak szakember?
Az előremenő vízcsövön keresd a tűztértől 10-15 cm-re, ez egy gomba amit egy rugós bilincs rögzít és 2 szál vékony vezetékkel van bekötve az elektronika panelre.
Vigyázz,ne mozgasd meg a csövön csak ha van ilyen hővezető pasztád,mert különben rontasz a helyzeten. Ezt a pasztát árulják fűtési és gázszerelvény boltokban.
Képzelj el egy kört. A tartálytól idul és a tartélnyál van vége is (általában ki is alakítanak külön csatlakozót a visszatérő víznek) Aztán ezen a körön lógnak a vízcsapok.
A te rendszeredben a HMV csövét a fogyasztókig kell duplán elvezetni, tehát a csapokig keringeti a vizet. A csap megnyitásakor rögtön meleg víz folyik. Mivel a csövek szigeteltek, ezér egy rövid elzárás alatt nincs érezhető hővesztesége. Ha órákig áll, akkor lehül a víz, de ezt pótolja a keringetés.
Persze nem kell állandóan keringetni, hizsen ezek is programozhatóak. Tehát pl. amikor alszotok éjszaka, vagy dolgoztok napközben, akkor fölösleges keringetni, viszont a reggeli és esti fürdési időszak elött érdemes. Így takarékos a rendszered, hiszen fölöslegesen nem fűt, és a szivattyúd sem jár.
Nekem ebből a szempontból szerencsém van,mert a Totya kazánhoz 50 fokra méretezett óriási radiátorok vannak. És mégis átment az új kazánom kapcsolgatós üzemmódba. Első felfűtéskor amikor hideg a víz a radiátorokban nem kapcsolgatott, aztán amikor a szobatermosztát megállította majd újra kérte a fűtést nem jutott el a modulációig mert elkezdett kapcsolgatni.
Lehet hogy vissza kéne állítanom a teljesítményt és garanciában kicseréltetni a hőmérőt amíg jó nem lesz? A tehetetlenség nagy úr, most így jó nekem és fűtési idényben nincs kedvem hozzá hogy megtúrják a kazánt. Nyáron meg a kutya se gondol a fűtésre.
"Pontosan úgy van ahogy elképzelted, állandóan cirkuláltatja a melegvizet."
Ehh, a kérdés nem az volt, hogy állandóan keringet-e, hanem az, hogy a csaptelepig keringet-e, vagy itt is pár méteres lekötések vannak a csaptelehez? :)