Helló Pjort! Akkor is kifolyhat az olaj ha eldőlt oldalra a kapálógép!Főleg ha sok olaj volt benne!Szerintem egy tisztítás és próba üzem.Aztán ha feldolgozza az olajat javítás!
Helló Viktor!Csak úgy tudod leszedni,hogy mindkét oldalt bontani kell! Ugyanis egy tengelyen mozog mindkét kerék,tehát fix! Igy tudod állítani a magasságot!Látom önjáros a fűnyíród.A hajtás részt is bontani kell! Szóval nem egyszerű,de adja magát!Kicsit idő igényes!
Sziasztok! Valaki szedett már szét ilyen MTD önjárót? A fogaskeréknél a csavart nem bírom leszedni ahogy tekerem forog az egész tengely lefogtam a tengely csőfogóval de úgy se jött le? Valaki meg tudná mondani hogy tudom leszedni mert eltört az a kis lemezke ami a kereket tartja szintbe és meg kéne hegeszteni csak így nem tudom elvinni barátomhoz.
Mikor a motort levetted a hajtóműről a kuplungrész olajos volt? Mert ha igen az olaj nem a hajtóműből került oda hanem a motorból, és ha így van akkor feleslegesen szetted szét a hajtóművet mert a motoron kell kicserélni a főtengely szimeringet.
Szeretnék egy kis segítséget kérni, aki tud valami okosat az kérem írjon!
Szóval egy 4 lovas briggs motorról lenne szó mely pumpás karbival van szerelve.
Ezzel a motorral szenvedek mert nem tudom úgy beállítani hogy legyen alapjárat is illetve gázt is eleget tudjak neki adni. Először azt hittem hogy elhagytam az alapjárat szabályozó rugót, vettem egyet de nem lett jobb.
Aztán elkezdtem finoman hajtogatni a gázszektoron a lemezt de ezzel sem értem el sok javulást.
A lényeg hogy az alapjárat nagy illetve hogy nem tudom a gázkarral annyira megfeszíteni a regulátor rugót hogy az elég gézt adjon. Kérlek segítsetek!!!! Köszönöm:
Sziasztok!Egy kérdéssel fordulok hozzátok a héten hozzám került egy Szevafém rk-2 es kis gép miszerint szivárog az olaj a kuplung házból!
Szétszedés után kiderült hogy a lenti meghajtás felől jön az olaj!
Mi okozhatja ezt?magasabb olaj szint?
A felső csapágynál hogy hogy nincs szimering?csak egy kis por védő gyűrű a csapágyban!
csak ennyi védené a szivárgástól?Ja és véletlen nem tudja valaki az alsó,felső csapágyak sorozat számát mivel kicsit kotyogtak így a felirat lekopott,pont ott ahol a gyári szám van!
Van valami laikus ( flexen kivül) mód arra, hogy a hajtásról levegyem a motort, ha az egyikoldalon a csavaranyán forog a kulcs. 17-es menne rá de kör alakura kopott.
Tudom ajánlani a régi vasöntvény házas kf04 hajtást persze ha a csiga+csigakerék még nem kopott nagyon, esetleg az alu öntvényest is(a régebbi nem könnyített változatot)
Nagyjából egyetértek én az újabb robix hajtóműveket nem ismerem,de azért azt érdemes tudni a robix előző év nyár óta felszámolás alatt van,reméljük valaki csak átveszi a gyártást.
Felhívtam pár szervízet hogy kapavasárlás előtt állok mit ajánl szigorúan négyszemközt. Azt mondták hogy ha rászánok pénzt akkor csak ROBIX terméket ajánlják. A többi haszontalan lom amivel tele van a szervizük garanciális javításon. A a motor ugye adott az jó de az alsó mechanikája a ROBIX-nak a legerősebb.
Megbízható gyártmányoknál a le valós adat csak sajnos sokszor nem egyértelmű melyik szabvány szerint mért ,régebben "fojtás" nélkül mérték jelenleg "fojtással"(légszűrő és kipufogó).
Na ez lessz az utolsó hozzászólásom az oldalon: Honda 5,5 Le-s!, nem sokkal drágább a 4,5 lovasnál, de az a + 1Ps nagyon észrevehető. Ezek a Honda motorok nagyon jók... én használtam Briggs 4Le-s RK-2 kapát és erre vettünk 5,5-ös Honda GCV 160-as motort ( ez volt 10-éve) még 6 kapataggal is simán viszi... nagyon jó technika, persze a Briggs-re sem panaszkodom...
Azt mondta ma egyhk agro boltban az eladó, hogy sotációs kapánál nem annyira a lóerőt nézzem, mert az nem biztos, hogy annyi, mint a megadott gyári adat. Hogy fontosabb, megbízhatóbb adat a motor hengerűrtartalma. ez igaz? 190 c körülit akarok venni.