Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30619

T stevie-13!

 

"... nem kevés olyan autót ismerek ..."

Nem állította senki sem, hogy ismeretségi köreink közt van átfedés.

Előzmény: stevie-13 (30617)
mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30618

T SLX-350!

 

"... lehetőségedben áll ..."

Ezek szép, jól kimunkált mondatok.

Kár, hogy az említett tényekkel nincsenek kapcsolatba.

 

Érdemibb választ remélve a tények ismételten:

-A Castrol Edge 5W-30 termék gyártása 2011-ben megszűnt.
-Jelenleg gyártás alatt az Fst terméksor van.

-A Castrol Edge Fst 5W-30 nem szerepel az MB oldalán.

Előzmény: SLX-350 (30616)
stevie-13 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30617

A dpf gond nem ok, hanem következmény. Az ok a kreatív olajhasználat.

 

 

Ez akkor lehetne igaz, ha az összes DPF-gonddal küszködő autóba nem megfelelő olajat használtak volna. Ez viszont nincs így, nem kevés olyan autót ismerek, amibe igen lelkiismeretesen az előírt olajat töltötték, mégis állandó részecskszűrő-problémái voltak.

Előzmény: mantec (30613)
SLX-350 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30616

mantec,

 

Felhívnám szíves figyelmed néhány apróságra:

  • A Mercedes MB 229.51 jóváhagyási listája tartalmazza a Castrol Edge 5W-30-at.
  • A Castrol Hungária Kft (is) forgalmazza az Edge 5W-30-at.
  • Az FST kiegészítés egyetlen Magyarországon forgalmazott Castrol termék nevének sem (hivatalos) része.
  • A Castrol Hungária Kft nem vállalja fel annak kockázatát hogy akár egy vevőt is az előírt követelménynek nem megfelelő termékkel szolgáljon ki.

Természetesen jogodban és lehetőségedben áll hogy (jó szokásod szerint) folytasd nemes kötözködő tevékenységedet.

 

 

Előzmény: mantec (30612)
mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30615

T .Péter."

 

"... veszek ..."

Az Eneos Premium Hyper 5W-40, Eneos Sustina 5W-40 teljesíti az említett autó - SAE 5W-40, API SM, vagy jobb - gyártóművi követelményét.

Előzmény: Törölt nick (30614)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30614

Szép napot!

2.2 diesel PT Cruiserbe keresek motorolajat, eddig úgy van, hogy ENEOS 5w40-et veszek.

Van más javaslatotok?

Üdv.

mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30613

T Balthazor Hellman!

 

"... eltávolíttattam ..."
A műszaki vizsgára meg visszateszed?
Vagy azt is megoldod "okosba"?


"... már nem indokolt ..."
Átnézted szakértővel a többi alkatrészt is darabról darabra?


"... szokott a DPF-fel ..."
A dpf gond nem ok, hanem következmény.
Az ok a kreatív olajhasználat.
Néhány olaj választó egyénnek az ACEA C1, SAE 5W-30 olajkövetelmény is meghaladja a szellemi munícióját. Ha szándékosságot - udvariasan - nem feltételezünk.

Előzmény: Balthazor Hellman (30608)
mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30612

T SLX-350!

" ... Castrol Edge 5W-30 ..."
A termék gyártása - mint tudod - 2011-ben megszűnt.
A jelenleg gyártás alatt - mint tudod - az Fst terméksor.
Ismételten egy piacvezetőhöz méltatlan (khm) pontatlanság tanúi vagyunk.

"... egy (átlag) Merci tulajdonos ..."
Én nem áraznám le ennyire ezt a célcsoportot.

Előzmény: SLX-350 (30607)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30611

A kérdésem valójában arra irányult, hogy találok-e jobbat a C1-nél? Érdemes-e 0w-s olajjal váltani stb?

 

Ha nem, akkor nem...

 

Előzmény: stevie-13 (30609)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30610

Ohh én balga... Mazda 5; 2.0d; 143 Le; 2007...

 

Tény, hogy leginkább ezeknél a Mazdáknál szokott a DPF-fel gond lenni...

Előzmény: stevie-13 (30609)
stevie-13 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30609

A Mazdámból eltávolíttattam a részecskeszűrőt. Most már nem indokolt a C1-es olaj. Van valakinek esetleg javaslata hogy milyen motorolajjal célszerű kiváltani esetleg?

 

 

A motor és az autó típusát szerintem nem lenne felesleges közölni :-)

 

Az én javaslatom az lenne, hogy maradj a C1 olajoknál. Általánosságban azok sem drágábbak más, hasonló alapolajból készült azaz összehasonlítható olajoknál, és azok biztosan megfelelnek a motor elvárásainak.

 

 

Előzmény: Balthazor Hellman (30608)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30608

Sziasztok!

 

A Mazdámból eltávolíttattam a részecskeszűrőt. Most már nem indokolt a C1-es olaj. Van valakinek esetleg javaslata hogy milyen motorolajjal célszerű kiváltani esetleg? A sok hidegindítás miatt gondolkozok más olaj beszerzésén. Minden árkategória érdekel. Ami eddig volt benne az a Dexelia 5w-30-as DPF -hez való, illetve egyszer Meguin Ecology... Most van az autómban 126.000 km...

 

A DPF eltávolítását a sok városi használat "indokolta". A problémákat kijavítottam, valójában nem hibajavításként került sor az eltávolításra, megelőzés volt a célom...

SLX-350 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30607

mantec,

 

" ... A Castrol Edge Fst 5W-30 nem szerepel az MB oldalán. ... "

 

Való igaz, viszont a számos helyen forgalmazott Castrol Edge 5W-30 rajta van az MB 229.51-es jóváhagyási listán. Nem tartom valószínűnek hogy egy (átlag) Merci tulajdonosnak a termék nevében lévő FST kiegészítés fontosabb lenne mint az autójához előírt jóváhagyás megléte.

 

http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?content_action=showselect&navigation_path=bevolisten&language_id=0&blatt=229.51&suchbegriff=

 

Előzmény: mantec (30604)
oLayos Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30606

T mantec!

 

" ...  rendelkeznek jóváhagyással melyek az oldalukon fel vannak sorolva. ... "

 

Akkor most szerinted minek higgyen is az ember?

 

" ... Ami a legközelebb van a felhasznált termékhez.

Vagyis a csomagolás feliratának. ... "

 

... írtad pár napja.

Előzmény: mantec (30604)
TSR125 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30605

Értem ennek kell utánanéznem! Vajon a Kárpát utcában mit használnak gyári Merci olaj alatt?

Előzmény: mantec (30604)
mantec Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30604

T TSR125!

 

"... mindkettő ..."

Az MB szerint csak azok vannak bevizsgálva, és rendelkeznek jóváhagyással melyek az oldalukon fel vannak sorolva.
A Castrol Edge Fst 5W-30 nem szerepel az MB oldalán.
A Mol Dynamic Gold 5W-30 viszont igen.

Előzmény: TSR125 (30603)
TSR125 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30603

Tudom- Mint ahogy a legtöbb gyártónál és mindkettő viszkozitás (Castrol Edge) teljesíti ezt.

Előzmény: mantec (30602)
mantec Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30602

T TSR125!

"... 5W-30 ... 5W-40 ..."
AZ MB-nél a követelmény nem viszkozitási osztály, hanem a gyártóművi előírás (MB 229.31, MB 229.51) megléte.

Előzmény: TSR125 (30601)
TSR125 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30601

Üdv !

 

2004.12. Mercedes W211 E220cdi, de 136Le! EURO3, 305e KM

milyen olajat töltsek bele? Mehet még bele az 5W-30 vagy inkább 5W-40 Edge?

A.

miki28 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 30600

Kedves SLX-350!

Köszönöm a válaszokat!

Üdv,

Miki

Előzmény: SLX-350 (30560)
finlux Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30599

nem ellene, hanem őt kiegészítve írnád a hsz-eidet.

 

Annyira rögzült modora és reflexei vannak mantec-nek, hogy ennek esélye közelít a nullához.

Sokszor próbálták már jobb belátásra bírni, eddig nem sikerült.

 

Előzmény: candle (30598)
candle Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30598

Nem ingem, nem gatyám, de úgy gondolom, a korrektség neki is jár.

 

Magam olyan pozícióban dolgozom lassan két évtizede, ahol ugyan változó intenzitással, de mindig rám szeretnének sózni valamit a különböző kereskedők. Emiatt azt gondolom, eléggé kifejlődött úgy a sokadik érzékem az átb.szásra, mint a természetes elutasításom a nyomulós ügynökökre.

Itt is és mailben is többször kérdeztem SLX-től különböző motorokhoz különböző paraméterű olajakat, mindig korrekt választ kaptam, ha kellett egészen részletekbe menően. Közben kiderült hol dolgozik, de egyszer sem keltette a paranoiás lelkemben azt az érzetet, hogy átlépné azt a határt, ahol én már hányingert kapnék. Annak ellenére, hogy soha egyetlen cm3 olajat sem vettem tőle.

 

Ahogy én látom, vagyunk itt egy páran, akik köszönettel tartozunk neki azért, mert leírja a szakmai véleményét. Nyilván, mivel egy kereskedelmi cégnél dolgozik, a saját lovát is megemlíti a témában, de elég hülyén is nézne ki, ha egy kérdésre csak a "saját" olaját nem említené meg.

(Bár azért ez a mondat is az ő "tollából" származik: "Gyártót és egyebeket nem kívánok megjelölni hisz ebben a mezőnyben hihetetlen széles a választék.".)

 

Fontos megemlítenem, hogy a magam részéről sokkal jobbnak és a topic eredeti célját betartandónak látnám, ha nem ellene, hanem őt kiegészítve írnád a hsz-eidet.

Előzmény: mantec (30595)
oLayos Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30597

T vw_golf1.6TD!

 

" ... talán ... "

 

Feltételezésekre nem alapozhatunk. Ha már a VW szabványt hozod, akkor idéznék ...

 

 

"Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil." ( oilspecificacions.org )

 

Nem írtam sehol, hogy romlana az olaj minősége, csupán annyit:

 

" ... a mechanikának nem biztos, hogy áldás minden esetben ... "

Előzmény: vw_golf1.6TD (30596)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30596

Olayos akkor nem jó ötlet 507.00 olajat használni 506.01 helyett ha nincs az autóban dpf? Ezek szerint akkor a korom szűrő elvàràsok miatt talán romlott az olaj minősége?

Előzmény: oLayos (30593)
mantec Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30595

T makktom/finlux/hugoapi...!

"... higgadtan kezeli ..."
Munkaköri kötelessége.
Ezért kapja a fizetését.

Előzmény: finlux (30591)
Nick_X14XE Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30594

Hagyjad.

Le lehet tiltani a hozzászólásait, élj a lehetőséggel te is. :)

Előzmény: finlux (30591)
oLayos Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30593

" ... létezik az olajkövetelmények visszafelé kompatibilitása. ... "

 

Létezik, de nem automatikusan. 

... ezek a csökkentet hamutartalmú olajok a környezetvédelem elvárásait biztosító rendszereknek szükségszerű lehet, de a mechanikának nem biztos hogy áldás ez minden esetben.

 

Bár szerelőként áldás az élettartam ily mértékű csökkenése a szerkezeti egységeknél.

Előzmény: mantec (30590)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30592

Köszönöm a válaszod!

 

Azt hiszem legközelebbi olajcserénél váltok a jelenlegi és az általad ajánlott viszkozitás közötti arany középútra... a 0W30 nincs benne a gyári ajánlásban, így maradnék a biztos 5W30-nál. :) De ahogy írtad a gyakori hidegindítás miatt mindenképp hígabbra van szükségem a jelenlegi 10W40-nél.

Előzmény: stevie-13 (30581)
finlux Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30591

Neked úgy általában mi a problémád? Miért kell egyfolytában konfrontálódni mindenkivel? Ha beolvasok a topicba néhanapján, szinte biztos, hogy itt virít egy gusztustalan beböfögésed.

Csodálom, hogy SLX ilyen higgadtan kezeli ezt a legutóbbi beszólást is.

Előzmény: mantec (30590)
mantec Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30590

T SLX-350!

 

"... felvetés ..."

Kérdések. De csak költőiek.

De korábbi hozzászólásodat nem szerénytelenség mérföldkőnek nevezni.

Ezek szerint lehet, hogy létezik az olajkövetelmények visszafelé kompatibilitása.

Előzmény: SLX-350 (30589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!