A dpf gond nem ok, hanem következmény. Az ok a kreatív olajhasználat.
Ez akkor lehetne igaz, ha az összes DPF-gonddal küszködő autóba nem megfelelő olajat használtak volna. Ez viszont nincs így, nem kevés olyan autót ismerek, amibe igen lelkiismeretesen az előírt olajat töltötték, mégis állandó részecskszűrő-problémái voltak.
"... eltávolíttattam ..." A műszaki vizsgára meg visszateszed? Vagy azt is megoldod "okosba"?
"... már nem indokolt ..." Átnézted szakértővel a többi alkatrészt is darabról darabra?
"... szokott a DPF-fel ..." A dpf gond nem ok, hanem következmény. Az ok a kreatív olajhasználat. Néhány olaj választó egyénnek az ACEA C1, SAE 5W-30 olajkövetelmény is meghaladja a szellemi munícióját. Ha szándékosságot - udvariasan - nem feltételezünk.
" ... Castrol Edge 5W-30 ..." A termék gyártása - mint tudod - 2011-ben megszűnt. A jelenleg gyártás alatt - mint tudod - az Fst terméksor. Ismételten egy piacvezetőhöz méltatlan (khm) pontatlanság tanúi vagyunk.
"... egy (átlag) Merci tulajdonos ..." Én nem áraznám le ennyire ezt a célcsoportot.
A Mazdámból eltávolíttattam a részecskeszűrőt. Most már nem indokolt a C1-es olaj. Van valakinek esetleg javaslata hogy milyen motorolajjal célszerű kiváltani esetleg?
A motor és az autó típusát szerintem nem lenne felesleges közölni :-)
Az én javaslatom az lenne, hogy maradj a C1 olajoknál. Általánosságban azok sem drágábbak más, hasonló alapolajból készült azaz összehasonlítható olajoknál, és azok biztosan megfelelnek a motor elvárásainak.
A Mazdámból eltávolíttattam a részecskeszűrőt. Most már nem indokolt a C1-es olaj. Van valakinek esetleg javaslata hogy milyen motorolajjal célszerű kiváltani esetleg? A sok hidegindítás miatt gondolkozok más olaj beszerzésén. Minden árkategória érdekel. Ami eddig volt benne az a Dexelia 5w-30-as DPF -hez való, illetve egyszer Meguin Ecology... Most van az autómban 126.000 km...
A DPF eltávolítását a sok városi használat "indokolta". A problémákat kijavítottam, valójában nem hibajavításként került sor az eltávolításra, megelőzés volt a célom...
" ... A Castrol Edge Fst 5W-30 nem szerepel az MB oldalán. ... "
Való igaz, viszont a számos helyen forgalmazott Castrol Edge 5W-30 rajta van az MB 229.51-es jóváhagyási listán. Nem tartom valószínűnek hogy egy (átlag) Merci tulajdonosnak a termék nevében lévő FST kiegészítés fontosabb lenne mint az autójához előírt jóváhagyás megléte.
Az MB szerint csak azok vannak bevizsgálva, és rendelkeznek jóváhagyással melyek az oldalukon fel vannak sorolva. A Castrol Edge Fst 5W-30 nem szerepel az MB oldalán. A Mol Dynamic Gold 5W-30 viszont igen.
Nem ingem, nem gatyám, de úgy gondolom, a korrektség neki is jár.
Magam olyan pozícióban dolgozom lassan két évtizede, ahol ugyan változó intenzitással, de mindig rám szeretnének sózni valamit a különböző kereskedők. Emiatt azt gondolom, eléggé kifejlődött úgy a sokadik érzékem az átb.szásra, mint a természetes elutasításom a nyomulós ügynökökre.
Itt is és mailben is többször kérdeztem SLX-től különböző motorokhoz különböző paraméterű olajakat, mindig korrekt választ kaptam, ha kellett egészen részletekbe menően. Közben kiderült hol dolgozik, de egyszer sem keltette a paranoiás lelkemben azt az érzetet, hogy átlépné azt a határt, ahol én már hányingert kapnék. Annak ellenére, hogy soha egyetlen cm3 olajat sem vettem tőle.
Ahogy én látom, vagyunk itt egy páran, akik köszönettel tartozunk neki azért, mert leírja a szakmai véleményét. Nyilván, mivel egy kereskedelmi cégnél dolgozik, a saját lovát is megemlíti a témában, de elég hülyén is nézne ki, ha egy kérdésre csak a "saját" olaját nem említené meg.
(Bár azért ez a mondat is az ő "tollából" származik: "Gyártót és egyebeket nem kívánok megjelölni hisz ebben a mezőnyben hihetetlen széles a választék.".)
Fontos megemlítenem, hogy a magam részéről sokkal jobbnak és a topic eredeti célját betartandónak látnám, ha nem ellene, hanem őt kiegészítve írnád a hsz-eidet.
Feltételezésekre nem alapozhatunk. Ha már a VW szabványt hozod, akkor idéznék ...
"Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil." ( oilspecificacions.org )
Nem írtam sehol, hogy romlana az olaj minősége, csupán annyit:
" ... a mechanikának nem biztos, hogy áldás minden esetben ... "
Olayos akkor nem jó ötlet 507.00 olajat használni 506.01 helyett ha nincs az autóban dpf? Ezek szerint akkor a korom szűrő elvàràsok miatt talán romlott az olaj minősége?
" ... létezik az olajkövetelmények visszafelé kompatibilitása. ... "
Létezik, de nem automatikusan.
... ezek a csökkentet hamutartalmú olajok a környezetvédelem elvárásait biztosító rendszereknek szükségszerű lehet, de a mechanikának nem biztos hogy áldás ez minden esetben.
Bár szerelőként áldás az élettartam ily mértékű csökkenése a szerkezeti egységeknél.
Azt hiszem legközelebbi olajcserénél váltok a jelenlegi és az általad ajánlott viszkozitás közötti arany középútra... a 0W30 nincs benne a gyári ajánlásban, így maradnék a biztos 5W30-nál. :) De ahogy írtad a gyakori hidegindítás miatt mindenképp hígabbra van szükségem a jelenlegi 10W40-nél.
Neked úgy általában mi a problémád? Miért kell egyfolytában konfrontálódni mindenkivel? Ha beolvasok a topicba néhanapján, szinte biztos, hogy itt virít egy gusztustalan beböfögésed.
Csodálom, hogy SLX ilyen higgadtan kezeli ezt a legutóbbi beszólást is.