Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nekem is óriási élmény volt,amikor elkísérhettelek,de nekem a vége felé a kéjmámor helyett más érzéseim voltak. : ))) Hiába no,valaki még a hullámvasutat is nehezen bírja...
Megnéztem a filmet sokszor és éreztem az érzést amit a fák felett 1 méterrel repülni helikopterrel nyitott ajtóval - ahogy a filmen - jelent. Tényleg igazán jó érzés, azt hiszem ettől még a halott fasza is feláll! Amikor pedig a hegygerinc után "kinyillik" az ember lába alatt a világ az maga a kéjmámor. Tényleg hihetetlen jó érzés, ezért imádom annyira a helikopteres repülést. Rég repültem (1 hónapja) és nagyon hiányzik már, és nem bírtam ki hogy ne írjam ide a gondolataimat.
Így az ungvári karácsony után kívánok minden kedves olvtársnak boldog újévet és szebb jövőt!
A város bekebelezte a repteret.? Krakkó. Esetleg tud valaki valamit rolla mesélni?Nézzétek meg! Annyi vas van még ott hogy én még sehól sem láttam ennyit. vagy esetleg Vándor Károlyt kérdezném tudna e erröl a helyről valamit mesélni.?
nemrég találtam rá a topikra.tetszik!minimális részét olvastam,de mégis rengeteg információt,és érdekességet tudtam meg.
estleg valakinek képei vagy infó hol található korabeli kép a fertődi laktanyáról.a 90 es években még emlékszem az üres panel tisztilakásokra...most pedog ott lakom...
És ez még nem is olyan elrettentő adat. Nem kell nagyon messzire menni. Ha megnézed a képen látható masinát, ebben ugyanaz a 12 hengeres V motor van (a maga potom 38800 köbcentijével) mint ami a T-55-ös harckocsiban volt. Van benne ezen felül két darab 75 KW teljesítményű gázturbina. No most ebbe egy feltöltésre 1700 liter gázolajat lehet belezúgatni. Ebből 500 litert mindjárt lefoglalnak a gázturbinák (nem is fér hozzá a motor), a maradék 1200 literrel meg írd és mondd, kb. 80 - 100 kilométert tud odébb menni. És ezen sem látszik, hogy olyan sok üzemanyag tartály lenne benne. Kívülről például csak a töltőnyílások látszanak.
Egy harckocsinak mindenütt (na jó, a csövében nem) üzemanyag tartálya van. Hiszed-e vagy sem, a T-72 valami 1200 litert tud magával vinni egy feltöltésre. Aztán olyan nagyon meg se látszik rajta.
azért az durva fogyasztás,azt a mennyiséget meg kell magával kell tudnia vinni vhol, aki latott mar 500 literes gázolaj tartalyt-gondolom a méret miatt épitettek be gázturbinat, mert aggregátorhoz is kellene a combos belsőégésü motort,igy meg azt megsporoltak
A kérdés fele felett elsiklottam, elnézést. Minden rakétában volt egy heterodyn nevű elem, ami a rávezető állomás vivőfrekvenciáját képviselte. Az osztálynak volt néhány, és ha érkezett egy rakéta (na persze ez nem volt mindennapos dolog, hiszen csak a lövészeteken esetleg elhasznált darabok helyett érkezett új.) akkor azt szépen belehelyezték. A két egymás mellett lévő osztály azonos időben indított rakétája így nem volt képes a szomszéd rávezető parancsait végrehajtani. Ez egyébként is csak a lőtéren fordulhatott elő, csak ott jöhettek össze azok a körülmények, hogy két szomszéd rakétája ugyanabba az irányba ment, ugyanakkor indították, és ráadásul mindkét osztály RPK antennájának karakterisztikájába beleesett.
De ki voltak osztva, hiszen ezek tartozékai voltak a rakétának. Viszont lehet, hogy az a rakéta, amihez ezek a dugók tartoztak, sose voltak használatba véve. Én ezeket a mezőfalvai inkurrencia raktárban kukáztam. Ott a rakéták szétszerelése után az ilyen látszólag felesleges alkatrészek ott voltak néhány konténerben, csak válogatni kellett. Na én meg válogattam. Sose voltam szégyenlős.
Az M1 Abrams gázturbinája zabál vagy 1200 litert 100 kilométerenként. A gázturbina nem éppen a takarékosságáról híres.
Nálam a múzeumben van néhány fedélzeti tápforrás gázturbinára alapozva. Azok viszonylag takarékosak, a 75 KW teljesítményű gázturbina csak 125 litert zabál üzemóránként.
A sok átkötésből azt gondoltam, hogy több variációt kezelnek le, de ezek szerint csak hármat.
Hogyan oldották meg, hogy ha több komplexum rakétái támadtak több közeli vagy ugynazon célt (már amennyiben ez lehetséges), akkor az egyik komplexum rakétái ne hallgassanak a másikéra és viszont?
A képeden nincs semmi jelölés a dugókon, az enyémen meg vannak számok pecsétek, aláírások, az miért van?
Ez egy közepes rakéta kóddugó. A komplexum 1 célcsatornás (1 célra - nem feltétlenül 1 repülőgépre - tudott tevékenykedni) és 3 rakétacsatornás (az egy célra egyidejűleg három rakétát tudott elkülönítetten rávezetni.) volt.
Elmélet: A három rakétát minimálisan 6 másodpercenként kellett indítani, és nem biztos, hogy szerencsés lett volna az, hogy a harmadiknak indított rakéta az első rávezető parancsait hajtotta volna végre.
Ezért ha elhatározásra került, hogy egy adott rakéta melyik csatornához fog tartozni (magyarán melyik indítóállványra töltik fel) akkor azonnal belehelyezték a megfelelő csatornához tartozó kóddugót. Ez a dugó harmadmagával gyári tartozék volt, és a rakétába mindig a megfelelő színű darabot kellett belerakni.
jobb nem tudni mennyit eszik-1250 LE gazturbina, en olyan 100 km en 200-400l -t tippelek, (abban is gazturbina a jenki M1 Abrahms harckocsiban is, de ott csak 1000 LE van kb 70 tonnara), bar azert 220 tonna teherbirasu jarmu nem parkol minden utcasarkon
Tovabbi termekeny es konstruktiv forumozast is, bar sok kihaltnak tünö vagy annak latszo objektumot kiveseztünk, a hideghaboru maradvanyai szolgataltnak azert meg csemegevel:
Nemetorszag, Rheinland Pfalz, Bad Kreuznach mellett, Neu Bamberg, valszeg jenki? vagy Bundeswehr ?SAM allas, de azert beteszem ide, biztos ami biztos