Aixam400-a,és örökmozgó lett a paripa,azaz nem tudja leállítani.
Nekem ez így nem tiszta . Az kevés , hogy a "gyújtás" elvételére nem áll -- ami egyébként nem ritka hiba ezeknél a kocsiknál .
Most mi a helyzet ? Azóta is jár a motor ?
Ha ilyen hiba adódik akkor be kell nyúlni a légszűrő mögé és kézzel benyomni leállítókart -- nem kezdőknek való , mert közel van a ventilátorhoz .
A hiba két dolog okozhatja a normál érintkezési hibákon kívül . Vagy maga a behúzótekercs füstölt el . Lehet venni újat ( horror drága ) vagy valamelyik olcsóbb és kisebb autó (pl. Lada) önindítójának a behúzótekercsét belebütykölni -- persze akkor füleket kell rá hegeszteni .
De elromolhat a vezérlőrelé is . Ez a leállítórendszer úgy működik , hogy a vezérlőrelé érzékeli a gyújtás levételét és akkor 5-10 másodpercre áram alá helyezi a leállítótekercset . A tekercs behúz egy kart az adagolón és motor leáll -- amikor a tekercs kienged akkor a leállítókar is visszatér alaphelyzetbe , ennek jellegzetes kattanását lehet hallani a leállítás után .
Ha csak a vezérlőrelé pusztult el akkor az nyomógombbal helyettesíthető -- ilyen az én EVO-m és a bordó kocsim , de ilyen a bátyám kislámpása is . És Zsolt mindkét Casalinije is .
Ha a behúzótekercs száll el akkor át szokták építeni mechanikusra -- az elbontott zöld kislámpásomba Trabant hidegindító volt beépítve .
Elvileg okozhatja a leállító szelep vagy relé oxidációja. Érdemes a kábel csatlakozókat megpucolni! Attól meg szokott javulni a dolog! Ha még sem akkor a leállító szelep ment tönkre! A szelep a motor tetején van és eg kábel megy bele. A leállító relé balra fent a tűzfalon van az aminek kisebb a dugó megy rá.
Nem rossz ez a teszt, legalábbis szemből. Az utascella nem nagyon deformálódott, a kocsi orra meg minden típusnál eltűnik, aminek jó a töréstesztje.
Az oldal ütközésnél már nem annyira rózsás a helyzet, de láttam én már olyan személygépkocsit, amibe oldalról ment bele egy terepjáró, és a túlsó oldalon jött ki az orra.
De miért akarsz ehhez darabot venni,főleg újonnan a kereskedőtől?Kepesmotoron vagy jófogáson keress 30ezerért egy komplett piaggio blokkot,és azt tedd bele.Nem kell ezt bonyolítani.
Kösz a kimerítő választ! Megkerestem a helyi márkakereskedőt, sajnos ezekről a tipusokról nem is hallott! mondta gyakorlatilag mintadarab után is nehezen tud rendelni,hiába a forgalmi motorkódja, és az 1997 gyártási év, képtelen rákeresni. Ennek a blokknak az ellendarabja törött és változatlanul keresek egy lomist hátha ott találok. Kösz a segítséget!
-Ha a jogosult a nejed a a FOT-ra,az már önmagában is elégnek kell,hogy legyen.
-a háziorvos által kiállított Orvosi javaslat/amiben leírja minden fogyatékosságát,betegségeit/és odaírja ,javaslom a közlekedési támogatás megadását,fogyatékosságára tekintettel.....+
a fogyatékossági támogatásról szóló határozat másolata+ miután "a fogyatékos személyre tekintettel más személy lesz" a jármű vezetője ,a jogszabályban felsorolt űrlapot is mellékeljétek.
Ha látássérült fogyaékos,és nyilván ezáltal mozgásában is korlátozott,akkor hasonló megoldás lesz nálatok is ,mint Lavicska topictársnál.Tehát a nejed nyilván nem vezethet személyesen,tehát őrá tekintettel te leszel aki vezet,de a nejed az igénylő.Sajnos ez gyakori jelenség.,hogy az ügyintéző nem ismeri jogszabályt amiből dolgoznia kéne!/erről nyilván Bakancs többet tudna mesélni,aki gyakorlott "bajnok"a bürokráciával vívott harcban.Mikor a fejükre olasom,hogy az állig eljárási tv preambulumában olvasható "Nem kötelezhető az ügyfél olyan téy vagy adat igazolására amely a hatóságnak egyébként is rendelkezésérére áll"Hányszor kérnek ilyen-olyan papírt amit csak megkéne nézni az előző ügyiratból!Pláne ilyet ,hogy nem olvassa el a jsz-t és az ügyfél világosítja fel!Nekem meg szokták köszönni,hogy felhívtam a figyelmét!dddd
Valamelyik mopedautó gyártó honlapján láttam régebben egy kimutatást, ami a különböző jármű kategóriákra lebontva adta meg a balesetek arányát. Ebben a mopedautók nagyon jól szerepeltek, sokkal kisebb eséllyel szenvedtek súlyos sérüléses balesetet az ezekben a törékeny járművekben utazók, mint akik személygépkocsikkal közlekedtek.
Ha jól emlékszem a robogókkal és a kerékpárokkal közlekedők között volt a kiugróan magas a halálos áldozatok aránya.
Szerintem ahogy fejlődik a technika, és elterjednek az önvezető jármúvek, sokat fognak javulni a baleseti statisztikák. A távolabbi jövőben azt is el tudom képzelni, hogy idővel a manuális autóvezetést csak zárt területen fogják engedélyezni, akkor majd nem lesz jelentősége, hogy milyen a töréstesztje egy járműnek. Mondjuk egy biciklivel akkor is el lehet majd esni...
Tegnap elmentünk a nejem a kormányhivatalba, hogy beadjuk a mopedautó vásárlási támogatásra az igényünket. Azzal kezdődött, hogy az ügyintéző nem is tudta, hogy mopedautóra is igénybe vehető. És el akart küldeni bennünket a Mozgáskorlátozottak Egyesületéhez. Mikor mondtam, hogy ezt is náluk kell intézni, akkor keresgélni kezdett a számítógépen és megtalálta. Kinyomtatott 7 oldalt, hogy tanulmányozzuk át és kitöltés után a szükséges mellékletekkel együtt vigyük vissza, hogy elindítsa a folyamatot.
A feleségemnek csak látási fogyatékosságról van megállapító határozata. Ezért először a mozgáskorlátozotti fogyatékosságra is meg kell kérnünk a határozatot. Mivel személyautóra való igénylésnél elég lenne a látási fogyatékosság, de mopedautóra nem. Legalább is ez vehető ki a kérelem alapján.
Alapvetően egyetértve a mindkettőtök által leírtakkal.Azért azt eddig is tudtuk,hogy a korábbi Trabant 601 S kombink,a boldogult emlékű PG-09-55 frsz/1989/ textilbakelit burkolata," páncélzat" volt az Aixam Goldunk sárga műanyagburkolatához képest.Vigyázni kell minden elkerülhető feszüléssel,akár még egy nagy nyomású mosó használatától is/pedig van egy "bedobós mosó" nem messze/ a repedések hamar előjönnek,akár a tűző napsütéstől is...Van egy kis Vax,maradt még az előző kocsiktól,majd azzal" dédelgetjük". Rossz időben fedél alá,ennél öregurasabban mint mi nem igen járnak/max 50-55 utazóval,ritkán 60,de nem tartósan/elkerülés/Jó türelmetlen hülye mindig van,ezt már korábban írtam.
Száguóldozós hajlamú,ablakon kikönyöklő,kötekedő "erőjózsi" nem hiszem ,hogy jellemző a mopedautós közösségben dddd
Egyet értek veled, hogy ha az ember vesz valamilyen járművet, akkor azzal felvállalja a baleseti kockázatát is. Csak azokkal nem tudok egyet érteni, akiknek a mopedautók egy hatalmas tüske a szemükben. Ha egy traktor 2 pótkocsival megy előttük és akár 1 kilométert is kell kullogni utána, mert nincs meg a lehetőség az előzésre. Azon nem problémáznak. De ha egy mopedautó miatt kell nekik lelassítani és 100 métert menni mögötte, az már bosszantja őket. Azok a megjelenő cikkek amikben minden rosszat, amit csak lehet elmondanak a mopedautókról, még tovább hergelik azokat az autósokat, akik a 90 km/h helyett 150 km/h-val száguldoznak. Mert hát az még is csak felbosszantja őket, hogy 100-al visszább kellett venni a tempót.
Ezt eddig is tudtuk . Én legalábbis . Mellesleg az én mopedautó-állományomban már volt két törésteszt . Az egyiknél én ültem -- vétlenként -- a kocsiban , a másiknál egyik ismerősöm vezette a járgányomat és csúnyán nekirongyolt egy békésen parkoló Astranak (Cherchez la femme.)
Szóval azt azért tudom , mire lehet számítani . Amikor megvettem a az öreg 6 hengeres dízel Volvo kombit 100 Ft/kg-os áron , akkor bizonyos dologkat elvártam tőle , de sok mindent nem . Én legalábbis belekalkuláltam a beszerzési árba egy motorfelújítást .
Amikor biciklit vettem : tudtam , ezt tekerni kell , különben megáll és eldőlök vele együtt .
Amikor a Piaggio ApeCar tulajdonosa lettem akkor számoltam vele , hogy kanyarokban nem fogok száguldozni vele . És hogy többszáz kiló rakománnyal igencsak öregesen fog meredek emelkedőkön felkapaszkodni .
Amikor megvettem az 5 lóerős műanyag autócskát akkor tisztában voltam azzal , hogy nagyjából mennyivel fog menni -- nem vártam tőle 100 km/órás utazósebességet . Látva a műszaki kialakításait és a 350 kg-os anyagfelhasználását túlzott utasvédelmet sem követeltem meg tőle - Ha ilyen igényeim vannak akkor nem veszem meg .
Ha valaki nem érzi biztonságban magát a mopedautóban akkor ne mopedezzen . Abból a pénzből taxizhat , buszozhat , betársulhat autózásokba -- alternatívák mindig vannak .
Ha annyira problémás* lenne a a mopedautók biztonsága akkor azért úgy tudna a közvélemény . Mert törni törnek , tekintve : Magyarországra rengeteg kerül át sérülten .
*vagyis a részarányukhoz képest több személyi sérülést produkálnának
Amit megvettem Ligiert alkatrészdonornak az rommá van törve , a vezető 80 évnél idősebb volt . Nem mondta az eladó , hogy komolyabban sérültek volna a kocsiban ( nem ő balesetezett , ő is a bácsitól vette már így törötten) . Teljesen kiszakadt a motor a bölcsővel és elülső futóművel együtt . Fejre is állt , ahogy nézem . A balos ajtó teljesen leszakadt , zsanérostul-mindenestül .
Nagyon összetett kérdés a biztonság -- és úgy tűnik kevesen mernek mélyebben beletúrni az okokba , vélelmezem nem véletlenül .
Nem hülye az olasz sem annyira hogy fejlesszen ha van készen.A luna lámpái,tükrei,ajtózsebei,biztonsági övei mind cinquecentóé!A hátsó fékmunkahengerek fiat 500-é,a gömbfejek szintén fiat 500 gömbfejek,de tovább van vágva rajtuk a menet.A dízelben 315-ös Lombardini motor van,a benzinesben Piaggio.