Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Vásároltam egy Astra H 1700 cdti 101 le, 2008-as 108000 Km ( opel motoros). Az autó Olszországból lett behozva Céges leasinges autó volt. Szervízkönyv stb, Sopronban az opelnél bevizsgálták az autót,mindent rendben találtak. Hozzá teszem ez a 15-ik autóm 16 év alatt. Nagyon bejön az opel dízel mindennel nagyon elégedett vagyok. Kicseréltem a motorolajat ( Mobil1 5w/30 ESP), szűrőket, szíjjat, vezérműszíjjat görgővel. A "probléma" ha üzemi hőmérsékletre melegszik a motor akkor gázadásra elkezd halkan "zúgni valami" mintha egy villanymotor lenne (biztos emlékeztek amikor a Lada hangszóróján lehetett hallani a motorhangot ha nem volt zavarszűrő az akksi kábelon) , nem a motorból jön és nem a turbó ez biztos ( szíjjak kicserélése elött is csinálta" a motor bal oldalán hallani, a szíjjak oldalán. Mielött elmenék az opelszervízbe, hogy kisakozzák (nem kevés pénzért) mi lehet a gond, jól jönne néhány ötlet, tipp itt biztos sok opel szaki található olvasmányaim szerint. Már nézte egy dízel guru de azt mondta, hogy ne foglalkozzak vele szokjak hozzá ( de szerintem ez így nem jóóóó). Segítségeteket előre is köszönöm, remélem a jövőben sok hasznos tanácsot tudunk adni egymásnak!
Bevitte a férjem tegnap a szervízbe és most már van hibakód:
P113 bemeneti kiiktató érzékelő.... kicsi
P0141 2-es landa szonda fütés szívócsonk
0 ->4,3V
Kell hozzá alkatrész, de ha elkérjük az újat vagy a hibásat akkor többe kerül. Tényleg van ilyen? Mi nem értünk az autóhoz sajnos, anno a trabantunkat a férjem megszerelte ha kellett..............
Szóval ha valakinek van ötlete, vagy hasonló hibája, örülnék ha válaszolna.
Hűtőközeg hőszenzor- feszültség túl magas. Ez egy kiolvasott hibakód, semmit nem találok róla a neten hogy mit takar, mit kéne cserélni, és az alkatrész mennyibe kerülne. Opel Astra C14NZ
Azt az ötletet kaptuk, hogy iktassuk ki az amúgy sem működő, nyitott állapotban megszorult AGR szelepet. Húzzuk le a pneumatikus csövet, és zárjuk le, majd a kipufogócsonkból a gázt visszavezető csövet egy lemezzel zárjuk le. Ezáltal a motor kizárólag a levegőszűrőn át kapja a tiszta oxigént. Megtettük kb. 5 perc alatt, majd miután minden visszakerült a helyére a motor új erőre kapott. Nem kopog és minden fordulaton erős. Jobb mint évekkel ezelőtt. :)))
Amit leírtál az alapján kicsit még körülnéztem a neten. A motorunkon AGR szelep van, és azt is leírták több helyen, hogy hogyan lehet orvosolni. Úgy tűnik sikerült. Mégegyszer köszi a tippet! :)))
Hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: 1992-es évjáratú 1.7 diesel motornál aszembenézet a vezérműtengely jobb oldalán lévő szelepről van szó, melyből egy vékony cső vissza van vezetve a szívócsonkhoz, míg egy vastag a fékrásegítőhöz? Ha hülyeséget írok, kérlek segíts, mert édesapámnak szeretnék segíteni.
Ez a "marha" szerelő úgy gondolta, hogy ha a szívó csonkba pufog a motor annak ellenére, hogy minden jel a helyén van, akkor a szívó szelepekkel lehet a baj. Talán ezért vette le a hengerfejet.
Háááát, az, hogy szőkenős az enyhe kifejezés... :-) Akármi is a hiba ez zsebbenyúlós lesz. Azt viszont nem tudom, milyen szerelők vannak felétek, hogy ezt nem tudják kiszűrni.