Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2016.04.10 0 0 39356

csak előre menetnél jelentkezik ez , hátra menetben nem.

 

Előremenetben az áttétel 11,23 m míg tolatva 13,25 -- vagyis a szekunder tárcsa ennyi fordulatára esik egy kerékfordulat . Ha a gumibakok valóban épek akkor ez okozhat eltérést , mert hátrafelé pörgősebb az áttétel . Kísérletképpen meg kell nehezíteni a motor dolgát ( emelkedőre feltolatva) hogy akkor hátramenetben jelentkezik-e a probléma .

A variátor behangolás macerás művelet --  több mint 4 hónapja kerülgetek egy olyan járgányt amin ugyanezt kéne csinálni , mindenféle vélt és valós okkal halogatom  .

Ha minden akadálytalanul működik ( egyik tárcsa mozgása sem akad ) akkor a primer tárcsa hézagolásával , esetleg a súlyok és/vagy rugó változatásával  tudunk operálni . A szekunder még riasztóbb , mert ott lényegében csak a rugófeszítés az egyetlen lehetőség . De kiszedni egy szekundert az Aixamből , hogy egy lyukkal arrébb akassza az ember ...

 

T ö r p i Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39355

köszönöm a választ.

a bakok épek. variátort miképpen lehet álltani?

még annyi érdekesség van a dologban számomra ,hogy csak előre menetnél jelentkezik ez ,

hátra menetben nem.

Előzmény: Bakancs4 (39348)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39354

Microcar virgo  generátorát ,meik autóéval tudom helyettesíteni ha lehet?

 

Most mi termeli (termelné ) az áramot ? Mert ha lendkerékmágnes akkor semmilyennel -- vagy bele kell építeni egy valamilyen autóét , ami elfér a motortérben és persze ki kell alakítani a felrögzítését (feszíthetően ) meg ékszíjat tárcsával ...

Ha már most is külön generátoros akkor valami hasonlót , lehetőleg picit . Ha már most is külön generátor van benne akkor azt valószínűleg utólag bütykölték bele .

Bandiék bordó Aixamjába az előző tulajok valamelyike állítólag Suzuki Samurait épített .

A lendkerékmágneses rendszereknél általában a feszszabályzó szokott kipurcanni , az állórész ritkán .

Bakancs4 Creative Commons License 2016.04.09 0 1 39353

Aixam400-a,és örökmozgó lett a paripa,azaz nem tudja leállítani.

 

Nekem ez így nem tiszta . Az kevés , hogy a "gyújtás" elvételére nem áll -- ami egyébként nem ritka hiba ezeknél a kocsiknál .

Most mi a helyzet ? Azóta is jár a motor ?

Ha ilyen hiba adódik akkor be kell nyúlni a légszűrő mögé és kézzel benyomni leállítókart -- nem kezdőknek való , mert közel van a ventilátorhoz .

A hiba két dolog okozhatja a normál érintkezési hibákon kívül . Vagy maga a behúzótekercs füstölt el . Lehet venni újat ( horror drága ) vagy valamelyik olcsóbb és kisebb autó (pl. Lada) önindítójának a behúzótekercsét belebütykölni -- persze akkor füleket kell rá hegeszteni .

De elromolhat a vezérlőrelé is . Ez a leállítórendszer úgy működik , hogy a vezérlőrelé érzékeli a gyújtás levételét és akkor 5-10 másodpercre áram alá helyezi a leállítótekercset . A tekercs behúz egy kart az adagolón és motor leáll -- amikor a tekercs kienged akkor a leállítókar is visszatér alaphelyzetbe , ennek jellegzetes kattanását lehet hallani a leállítás után .

Ha csak a vezérlőrelé pusztult el akkor az nyomógombbal helyettesíthető -- ilyen az én EVO-m és a bordó kocsim  , de ilyen a bátyám kislámpása is . És Zsolt  mindkét Casalinije is .

Ha a behúzótekercs száll el akkor át szokták építeni mechanikusra -- az elbontott zöld kislámpásomba Trabant hidegindító volt beépítve .

zsolt117211 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39352

Elvileg okozhatja a leállító szelep vagy relé oxidációja. Érdemes a kábel csatlakozókat megpucolni! Attól meg szokott javulni a dolog! Ha még sem akkor a leállító szelep ment tönkre! A szelep a motor tetején van és eg kábel megy bele. A leállító relé balra fent a tűzfalon van az aminek kisebb a dugó megy rá.

Előzmény: Mol gabi (39351)
Mol gabi Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39351

Üdvözlök mindenkit!

Édesapámnak van egy Aixam400-a,és örökmozgó lett a paripa,azaz nem tudja leállítani.

Van esetleg ezirányú tapasztalat,hogy mi lehet a baja a járműnek?

Előre is köszönöm a segítséget. 

passat2018 Creative Commons License 2016.04.09 -11 0 39350
HPál.03 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39349

Microcar virgo  generátorát ,meik autóéval tudom helyettesíteni ha lehet?

 

Bakancs4 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39348

induláskor illetve gyorsításkor remeg,rázkódik  a kis masina mi okozhatja?

 

Szerintem meg kéne nézni a gumibakok nincsenek-e elszakadva . Ha épek akkor variátor beállítás .

 

Bakancs4 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39347

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/04/08/ujra_olt_a_takata_legzsak/

 

Kész szerencse , hogy egyik Hondánkban sincs légzsák -- nem is kaptunk visszahívásra értesítőt gyártól-forgalmazótól ...

A középsőt már el is adta a tulajdonosa az ország másik végébe .

Előzmény: oljeg12 (39330)
oljeg12 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 39346

Köszönöm.

Válasz ment.

Előzmény: Lawicska (39344)
T ö r p i Creative Commons License 2016.04.08 0 0 39345

Üdv uraim.  

egy kérdéssel fordulnék önökhöz.

 van egy aixam 400 típusú mopedom a gondom az, hogy induláskor illetve gyorsításkor

remeg,rázkódik  a kis masina mi okozhatja?

 

Lawicska Creative Commons License 2016.04.08 0 0 39344

Szia!

 

Küldtem mailt.

 

Előzmény: oljeg12 (39335)
WooDoo Creative Commons License 2016.04.08 0 0 39343

Nem rossz ez a teszt, legalábbis szemből. Az utascella nem nagyon deformálódott, a kocsi orra meg minden típusnál eltűnik, aminek jó a töréstesztje. 

Az oldal ütközésnél már nem annyira rózsás a helyzet, de láttam én már olyan személygépkocsit, amibe oldalról ment bele egy terepjáró, és a túlsó oldalon jött ki az orra.

Előzmény: zsolt117211 (39341)
Poc2 Creative Commons License 2016.04.08 0 0 39342

De miért akarsz ehhez darabot venni,főleg újonnan a kereskedőtől?Kepesmotoron vagy jófogáson keress 30ezerért egy komplett piaggio blokkot,és azt tedd bele.Nem kell ezt bonyolítani.

Előzmény: 50negykerek (39340)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.04.08 0 0 39341
50negykerek Creative Commons License 2016.04.07 0 0 39340

Kösz a kimerítő választ! Megkerestem a helyi márkakereskedőt, sajnos ezekről a tipusokról nem is hallott! mondta gyakorlatilag mintadarab után is nehezen tud rendelni,hiába a forgalmi motorkódja, és az 1997 gyártási év, képtelen rákeresni. Ennek a blokknak  az ellendarabja törött  és változatlanul keresek egy lomist hátha ott találok. Kösz a segítséget!

Előzmény: Poc2 (39329)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 -15 0 39339

Most gondoltam át jobban:

-Ha a jogosult a nejed a a FOT-ra,az már önmagában is elégnek kell,hogy legyen.

-a háziorvos által kiállított Orvosi javaslat/amiben leírja minden fogyatékosságát,betegségeit/és odaírja ,javaslom a közlekedési támogatás megadását,fogyatékosságára tekintettel.....+

a fogyatékossági támogatásról szóló határozat másolata+ miután "a fogyatékos személyre tekintettel más személy lesz" a jármű vezetője ,a jogszabályban felsorolt űrlapot is mellékeljétek.

üdv

Előzmény: oljeg12 (39335)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 -15 0 39338

Ha látássérült fogyaékos,és nyilván ezáltal mozgásában is korlátozott,akkor hasonló megoldás lesz nálatok is ,mint Lavicska topictársnál.Tehát a nejed nyilván nem vezethet személyesen,tehát őrá tekintettel te leszel aki vezet,de a nejed az igénylő.Sajnos ez gyakori jelenség.,hogy az ügyintéző nem ismeri jogszabályt amiből dolgoznia kéne!/erről nyilván Bakancs többet tudna mesélni,aki gyakorlott "bajnok"a bürokráciával vívott harcban.Mikor a fejükre olasom,hogy az állig eljárási tv preambulumában olvasható "Nem kötelezhető az ügyfél olyan téy vagy adat igazolására amely a hatóságnak egyébként is rendelkezésérére áll"Hányszor kérnek ilyen-olyan papírt amit csak megkéne nézni az előző ügyiratból!Pláne ilyet ,hogy nem olvassa el a jsz-t és az ügyfél világosítja fel!Nekem meg szokták köszönni,hogy felhívtam a figyelmét!dddd

üdv

Előzmény: oljeg12 (39335)
WooDoo Creative Commons License 2016.04.07 0 0 39337

Valamelyik mopedautó gyártó honlapján láttam régebben egy kimutatást, ami a különböző jármű kategóriákra lebontva adta meg a balesetek arányát. Ebben a mopedautók nagyon jól szerepeltek, sokkal kisebb eséllyel szenvedtek súlyos sérüléses balesetet az ezekben a törékeny járművekben utazók, mint akik személygépkocsikkal közlekedtek.

Ha jól emlékszem a robogókkal és a kerékpárokkal közlekedők között volt a kiugróan magas a halálos áldozatok aránya.

 

Szerintem ahogy fejlődik a technika, és elterjednek az önvezető jármúvek, sokat fognak javulni a baleseti statisztikák. A távolabbi jövőben azt is el tudom képzelni, hogy idővel a manuális autóvezetést csak zárt területen fogják engedélyezni, akkor majd nem lesz jelentősége, hogy milyen a töréstesztje egy járműnek. Mondjuk egy biciklivel akkor is el lehet majd esni...

Előzmény: Bakancs4 (39332)
oljeg12 Creative Commons License 2016.04.07 -1 0 39336

Kép ként mellékeltem az idevonatkozó részt. Ezért csak akkor olvasható, ha rákattintasz.

Előzmény: oljeg12 (39335)
oljeg12 Creative Commons License 2016.04.07 -2 0 39335

Tegnap elmentünk a nejem a kormányhivatalba, hogy beadjuk a mopedautó vásárlási támogatásra az igényünket. Azzal kezdődött, hogy az ügyintéző nem is tudta, hogy mopedautóra is igénybe vehető. És el akart küldeni bennünket a Mozgáskorlátozottak Egyesületéhez. Mikor mondtam, hogy ezt is náluk kell intézni, akkor keresgélni kezdett a számítógépen és megtalálta. Kinyomtatott 7 oldalt, hogy tanulmányozzuk át és kitöltés után a szükséges mellékletekkel együtt vigyük vissza, hogy elindítsa a folyamatot.

A feleségemnek csak látási fogyatékosságról van megállapító határozata. Ezért először a mozgáskorlátozotti fogyatékosságra is meg kell kérnünk a határozatot. Mivel személyautóra való igénylésnél elég lenne a látási fogyatékosság, de mopedautóra nem. Legalább is ez vehető ki a kérelem alapján.

Az idevonatkozó részletet mellékelem.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 -15 0 39334

Alapvetően egyetértve a mindkettőtök által leírtakkal.Azért azt eddig is tudtuk,hogy a korábbi Trabant 601 S kombink,a boldogult emlékű PG-09-55 frsz/1989/ textilbakelit burkolata," páncélzat" volt az Aixam Goldunk sárga műanyagburkolatához képest.Vigyázni kell minden elkerülhető feszüléssel,akár még egy nagy nyomású mosó használatától is/pedig van egy "bedobós mosó" nem messze/  a repedések hamar előjönnek,akár a tűző napsütéstől is...Van egy kis Vax,maradt még az előző kocsiktól,majd azzal" dédelgetjük". Rossz időben fedél alá,ennél öregurasabban mint mi nem igen járnak/max 50-55 utazóval,ritkán 60,de nem tartósan/elkerülés/Jó türelmetlen hülye mindig van,ezt már korábban írtam.

Száguóldozós hajlamú,ablakon kikönyöklő,kötekedő "erőjózsi" nem hiszem ,hogy jellemző a mopedautós közösségben dddd

üdv 

 

Előzmény: oljeg12 (39333)
oljeg12 Creative Commons License 2016.04.07 0 0 39333

Egyet értek veled, hogy ha az ember vesz valamilyen járművet, akkor azzal felvállalja a baleseti kockázatát is. Csak azokkal nem tudok egyet érteni, akiknek a mopedautók egy hatalmas tüske a szemükben. Ha egy traktor 2 pótkocsival megy előttük és akár 1 kilométert is kell kullogni utána, mert nincs meg a lehetőség az előzésre. Azon nem problémáznak. De ha egy mopedautó miatt kell nekik lelassítani és 100 métert menni mögötte, az már bosszantja őket. Azok a megjelenő cikkek amikben minden rosszat, amit csak lehet elmondanak a mopedautókról, még tovább hergelik azokat az autósokat, akik a 90 km/h helyett 150 km/h-val száguldoznak. Mert hát az még is csak felbosszantja őket, hogy 100-al visszább kellett venni a tempót.

Előzmény: Bakancs4 (39332)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 39332

Ezt eddig is tudtuk . Én legalábbis . Mellesleg az én mopedautó-állományomban már volt két törésteszt . Az egyiknél én ültem -- vétlenként -- a kocsiban , a másiknál egyik ismerősöm vezette a járgányomat és csúnyán nekirongyolt egy békésen parkoló Astranak (Cherchez la femme.)

 

Szóval azt azért tudom , mire lehet számítani . Amikor megvettem a az öreg 6 hengeres dízel Volvo kombit 100 Ft/kg-os áron , akkor bizonyos dologkat elvártam tőle , de sok mindent nem . Én legalábbis belekalkuláltam a beszerzési árba egy motorfelújítást .

 

Amikor biciklit vettem : tudtam , ezt tekerni kell , különben megáll és eldőlök vele együtt .

 

Amikor a Piaggio ApeCar tulajdonosa lettem akkor számoltam vele , hogy kanyarokban nem fogok száguldozni vele . És hogy többszáz kiló rakománnyal igencsak öregesen fog meredek emelkedőkön felkapaszkodni .

 

Amikor megvettem az 5 lóerős műanyag autócskát akkor tisztában voltam azzal , hogy nagyjából mennyivel fog menni -- nem vártam tőle 100 km/órás utazósebességet . Látva a műszaki kialakításait és a 350 kg-os anyagfelhasználását túlzott utasvédelmet sem követeltem meg tőle - Ha ilyen igényeim vannak akkor nem veszem meg .

 

Ha valaki nem érzi biztonságban magát a mopedautóban akkor ne mopedezzen . Abból a pénzből taxizhat , buszozhat , betársulhat autózásokba -- alternatívák mindig vannak .

 

Ha annyira problémás* lenne a a mopedautók biztonsága akkor azért úgy tudna a közvélemény . Mert törni törnek , tekintve : Magyarországra rengeteg kerül át sérülten .

 

*vagyis a részarányukhoz képest több személyi sérülést produkálnának

 

Amit megvettem Ligiert alkatrészdonornak  az rommá van törve , a vezető 80 évnél idősebb volt . Nem mondta az eladó , hogy komolyabban sérültek volna  a kocsiban ( nem ő balesetezett , ő is  a bácsitól vette már így törötten) . Teljesen kiszakadt a motor a bölcsővel és elülső futóművel együtt . Fejre is állt , ahogy  nézem . A balos ajtó teljesen leszakadt , zsanérostul-mindenestül .

 

Nagyon összetett kérdés a biztonság -- és úgy tűnik kevesen mernek mélyebben beletúrni az okokba , vélelmezem nem véletlenül .

 

Előzmény: oljeg12 (39330)
Berci666 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 39331

 Egyetértek hogy a 2kerekü robogóknál biztonságosabb és kényelmesebb, főleg télen, de pont ezért ad csalóka biztonságérzetet a moped autós érzés.

Előzmény: oljeg12 (39330)
oljeg12 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 39330

Bár mennyire is piszkálja egyesek csőrét a mopedautó, és írnak különböző elmarasztaló cikkeket. Még mindig biztonságosabb, mint egy robogó.

Előzmény: Berci666 (39327)
Poc2 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 39329

Kizárt!

Nem hülye az olasz sem annyira hogy fejlesszen ha van készen.A luna lámpái,tükrei,ajtózsebei,biztonsági övei mind cinquecentóé!A hátsó fékmunkahengerek fiat 500-é,a gömbfejek szintén fiat 500 gömbfejek,de tovább van vágva rajtuk a menet.A dízelben 315-ös Lombardini motor van,a benzinesben Piaggio.

Előzmény: 50negykerek (39328)
50negykerek Creative Commons License 2016.04.06 0 0 39328

Köszönöm, holnap utána nézek, de a motorszerelő szerint a hosszú robogó blokk 45 cm. /lehet hogy csak ebbe az "autóba" gyártották? üdv

Előzmény: Poc2 (39325)
Berci666 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 39327

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!