A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Van egy pár érdekes kérdés a bérléssel kapcsolatban:
Az alacsony belépésű járművek aránya a tárgyalások során kerülnek meghatározásra. Az elektronikus viszonylatjelzővel felszerelt járművek aránya a tárgyalások során kerülnek meghatározásra. A járművek átlagéletkora a tárgyalások során kerül meghatározásra A szóló és csuklós autóbuszok átlagos férőhely kapacitása a tárgyalások során kerülnek meghatározásra A szóló és csuklós autóbuszok átlagos ülőhely száma a tárgyalások során kerülnek meghatározásra
Ez most mi?
Átadnánk ap.-s buszt is,vagy átcsoportosítanak abból a pár darabból?
Egy fontosabb dolog,a volán segge is kilóg a gatyából,honnan lesz erre pénz?
Ezek a fontos kérdések vajon miért nincsenek-legalább százalékosan(tól-ig)meghatározva?
Dehogynincs. És szerintem te vagy az egyetlen, aki nem érti, úgyhogy el is hagynám a magyarázatot.
Háát már megbocsáss, de az nem koncepció így ebben a formájában, hogy a VB-é lesz mert azok helyközi vonalak. Ezt a részét értem, hogy helyközit ne vigyen a BKV, de ennyi erővel ehónap hanyadikától veteti át a miniszter asszony a BKV-tól a HÉV vonalakat? Mert az ugyan itt OFF, de egykuyta ezekkel.
Persze a mostani "menetrendbe" ez így tökéletesen beleillik, csak éppen még mindig nem látok mögötte minimum egy középtávú (5-10évre előremutató) koncepciót emögött, inkább csak ilyen hirtelen döntések vannak.
A joghoz nagyon nem értek, mit tiltanak pontosan? Arra ugye sok példa van, hogy a helyi közlekedést, vagy egy részét bizonyos városokban magáncég látja el.
Mert az egyik helyi szolgáltató, a másik pedig helyközi. Ez ilyen egyszerű. Nagy baj, ha ennyit sem sikerült megértened.
Ezt én értem, csak a koncepciót nem értem mögötte, valószínűleg azért, mert nincs is semmiféle koncepció az egész mögött.
Persze, hogy nem. Nem is azok a célok, amik akkor voltak.
Ez hová vezet, mert hogy nem igazán Európai az egész, sőt nem is Ázsiai, sem semelyik más, az az érzésem, hogy megint meg akarjuk mutatni, hogy jobban tudjuk, mint bárki más.
Nem hiszem. Bár a XVII. ker. nagy jót tett a buszvégállomás elbontásával, mert egybként szinte biztosan visszaállítanák a régi rendszert: a sárga busz jönne odáig, onnét befelé meg a 261E, hárompercenként. Szakaszonként biztosan lesz párhuzamosság, igen, máshol valószínűleg a helyközi járatok rövidülni fognak.
Semmit nem tudunk az egészről, maximum annyit, hogy ez megint egy politikai csatározás része.
Kérdés, hogy a VB meddig fogja elviselni, ha mondjuk azt mondják neki, hogy a helyi szolgáltatásért nem kap semmit cserébe?
A BKV sem tartja se a menetidőt, se a menetrendet, a hangolások hasonlóan szarok, de legalább a buszaik is szarabbak és az utazás is drágább vele. Persze, ha az ember nem bliccel.
Az is egy probléma lesz hogy a volánnak nincs éjszakai járata,tehát ez is mehet a kukába.
Azért az ilyen diletáns döntéseknél elmondok egy hálaadó imát hogy a tábla elött lakok.
Amúgy ilyenkor az urak nem gondolnak arra hogy egy év múlva választani kell és elég szorosnak látszik a verseny és bízony az agglomeráció akár döntö is lehet ?
Bocsánat a suta fogalmazásért, eredetileg hosszabban fogalmaztam meg és abból töröltem vissza, így sikerült egy mondaton belül három "majd"-ot hagynom. :)
>ki tíltja meg a bkv-nak, hogy a mostani aglós vonalainak bp-i részén továbbra is szolgáltasson?
Senki. Sőt, a járatok döntő többségén valószínűleg ténylegesen így fog történni (BKV helyett BKK, természetesen). Kizártnak tartom, hogy átadjanak a VB-nek rengeteg Budapesten belüli utast.
És arról mit gondoltok, hogy ha a Volánbusz nem fog majd megfelelő szintű szolgáltatást nyújtani,
(amire az alapján, hogy kevesebb busszal tervezik majd ellátni ugyanazt az igényt, illetve 3-4 percenként közlekedő magas kihasználtságú járatokon is várhatóan elsőajtós felszállást, sofőrnél történő jegyváltást vezetnek be, valószínűleg ti is láttok esélyt)
akkor egyszerűen majd magántársaságoktól (pl. Transman) rendelik majd meg a szolgáltatást?
Konkrétan Budakeszire és Budaörsre (esetleg vele közösen Törökbálintra) gondolok.
>Ha a BKV-nak tilos a városhatáron kívülre mennie, akkor a VB-nek meg miért szabad helyköziben a város belsejébe jönni?
Mert az egyik helyi szolgáltató, a másik pedig helyközi. Ez ilyen egyszerű. Nagy baj, ha ennyit sem sikerült megértened.
>A mostani intézkedések nem igazán abba az irányba mutatnak, amerre a BKSZ megalakulásakor elindultunk
Persze, hogy nem. Nem is azok a célok, amik akkor voltak.
>A felesleges párhuzamosságokat a VOLÁN vs. MÁV reláicóban megszűntetjük, a Budapest vs. aggloban meg erősítjük?
Nem hiszem. Bár a XVII. ker. nagy jót tett a buszvégállomás elbontásával, mert egybként szinte biztosan visszaállítanák a régi rendszert: a sárga busz jönne odáig, onnét befelé meg a 261E, hárompercenként. Szakaszonként biztosan lesz párhuzamosság, igen, máshol valószínűleg a helyközi járatok rövidülni fognak.
Igen, persze nincs annyi. Csak éppen Pátyon csúcsban 8 perc van a busznak végigmanni a falun, amit jó esetben sikerül is 10-12 perc alatt teljesíteni, ha nincs jegyes utas. Így a Páty -> Bp; Moszkva tér csúcsban 50-60 perc, 5 perces követésnél, heringes kihasználtsággal. Ha még fel kell szedni az utasokat keszin is, az +5-10 perc, és tömegnyomor. Arról nem beszélve, hogy így a BKV-nak új végállomást kell kiépíteni, illetve a 22-es lényegében utas nélkül marad, a Budakeszi út pedig beáll, mint a cövek. A közvetlen Tesco járat, illetve a Honfoglalásra menő busz ugrik, azt a VB amilyen hamar csak tudja, ejteni fogja. A kifelé menetel meg érdekes lesz, honnan indulnak majd a járatok, fel fognak-e férni a vidéki utasok a buszaikra, vagy lemaradások lesznek, mert a keszire menőktől nem lehet felférni? Ez nagyon nincs átgondolva.
Ui: A VB tarifája NEM olcsóbb, mint a BKV-é, megeggyezik.
>nekem nehezemre esik elképzelni, hogy a Budapest határa táblánál egyszer csak megfordulnának a buszok. Már csak azért is, mert ez a tábla mindkét oldalán jelentős színvonalesést hozna, míg a költségek érzésem szerint nem igazán csökkenének (ha megtartjuk ugyanazt a kapacitást, akkor bizonyosan emelkednének is)
A költségek kb. a mai szinten maradnának, komoly színvonalesés mellett. Legalábbis Budakeszi felé. A többi irányban kissé árnyaltabb azért a helyzet.
"Az is valószínű, hogy később (1-2 éven belü) a Volánbusz csökkenti a mai kínálatot, mint ahogy csökkentette anno a 38-as átvétele után Halásztelek és Szigethalom felé."
ezek után lehet mondani, hogy a kék busznak nincs hatása?
Vegyünk egy speciális esetet a gyáli buszokat.Ezek után visszafordulnak imrén tehát 10 helyett elég 20 perc követés(hétvégén 30 ) mert kiestek a gyáli utasok. Gyálra szintén sokal ritkábban mennek majd mert kiesnek az imrei utasok akiknek 50-60 % eleve nem vesz jegyet (ez nem Rózsadomb hanem dél-pest) így nem fog felszállni a volánbuszra,amít emiatt lehet ritkitani.
A ritkitás miatt az imrei utasok átszoknak a már eddig is 120 % -an kihasznált 184. -re emiatt a Nagykörösi úton jöhet a további ritkitás.
Nyilván ez le fog játszodni kisebb mértékben Pécel-Keresztúr esetében is,illetve még kisebb mértékben a budai vonalakon is.
Az eredmény egy sokal ritkább menetrend lesz,a párhuzamos menekülő útvonalakon pedig egy már-már 7. busz létszámát elérő utasszám.
Hát nem a fizető utasnak fog kedvezni az új rendszer.
Az átállás valószínűleg hasonló lesz mint ahogy írtad.
Az is valószínű, hogy később (1-2 éven belü) a Volánbusz csökkenti a mai kínálatot, mint ahogy csökkentette anno a 38-as átvétele után Halásztelek és Szigethalom felé.
arról van szó, hogy eleinte nem vették fel a bksz-es utast
emiatt lett "rájuk szólva" utána felvették...
"Győzzön a jobbik. A szolgáltatás színvonala minden bizonnyal emelkedni fog. A BKV kiadása csökkenni, tehát selejtezések lesznek, tehát átlagéletkorcsökkentés, tehát ez "fasza"."
érdemlegesen nem fogg csökkeni a kiadás
máv-volán fronton miért nincs ilyen? mi az, hogy ajobbik?
meg van mondva(állítólag) a volán járjon, akkor milyen jobbik?
az hogy a t&j járatja a fapados kínai szutykokat az aztán szolg. színvonal...