Keresés

Részletes keresés

ladikkos Creative Commons License 2009.07.28 0 0 5109
A jobb alsó sarokban van egy kocka, ott lehet nagyítani. Olvasható a szöveg.
Előzmény: Törölt nick (5107)
enkies Creative Commons License 2009.07.28 0 0 5108
A kereszt feltétele (úgy, hogy a felső pantokrátort átfúrták) csak egy helyen és időben történhetett.
A keresztény középkorban senki nem merné ezt megtenni, kivéve II.Szilveszter udvarát, ahol a nem nyugati tipúsu szentháromságot a pápa tekintélye "felülírhatja" a római tipusú kereszt föltetetésével.
nem is mellesleg, ez összecseng törekvésével is: a magyarokat az ő eddigi (estleg nem is túlbuzgó, nem is erős) eddigi "keresztény" (azért az idézőjel, mert ha valamiféle "pártus" tipusut vallottak, akkor nem a latin kerszest volt a jelképük)hitet VÁLTSA FEL A PÁPASÁGOT TÁMOGATÓ NYUGATI, LATIN KERESZTÉNYSÉG, A RÓMAIKATOLICIZMUS!
Ez számomra világosan azt mutatja, hogy a magyarok koronája került a kezébe, (arra kért Géza, Vajk pápai áldást), tehát a koronánk minimum ezer előtt megvolt!

Lehet, hogy a Csomor által feltételezett kb.370-80 korai, bár nem lehetetlen. Az viszont minimum biztos, hogy az avar/későavar korban "születhetett".
Majd Nagy Károly kezére kerűl 800 táján, ezzel temetteti magát (ezért kalandozóink nem találják), Nagy Ottó megtalálja, Szilveszter kezéhez küldi, ott Géza követei, a magyar főurak meglátják. Ezért KÖVETELIK vissza (és nem kérik), merthogy jogos tulajdonuk.
Előzmény: ladikkos (5106)
ladikkos Creative Commons License 2009.07.28 0 0 5106
Azt már tudjuk, hogy a dél-itáliai készítés a betükkel nem igazolható, már csak azt kellene tudni, hogy milyen eredet valószinüsíthető.
Előzmény: enkies (5105)
enkies Creative Commons License 2009.07.28 0 0 5105
.... mély csönd. .... mindenki nyaral? ... avagy jók a cáfolati érvek, így "nehéz" megszólalni?
enkies Creative Commons License 2009.07.26 0 0 5104
Sokáig nem volt internetem.
Remélem most átmennek a kért oldalak.
Előzmény: enkies (5103)
enkies Creative Commons License 2009.07.23 0 0 5103
Látom, nemigen ízlik neked Németh Zsoltot olvasni.
Holnap megkapom a könyvet, s be fogok írni egy összefoglalót.
Előzmény: Törölt nick (5101)
ladikkos Creative Commons License 2009.07.23 0 0 5102

A szabirok Padányi szerint a magyarok ősei, a Kaukázusból arab nyomásra huzódtak fel a kubányi sztyeppére, majd Zaporozse környéki központtal az Azovi tengertől északra.

Sztem ez csak a magyarság egyik (türk) ága, kellett, hogy legyen egy ugor is, akik a nyelvünket és a nyelvrokonságunkat hozták magukkal.

Ezek a vérszerződés fő népi összetevői.

Előzmény: TomDantes (5097)
enkies Creative Commons License 2009.07.23 0 0 5100
Mit vársz?
Bemásoljam a kérdéses oldalakat? (Utána járok, ha nincs módodban máshol hozzájutnid.)
Előzmény: Törölt nick (5099)
enkies Creative Commons License 2009.07.22 0 0 5098
Tán félreértetted: nem bizonyítékok, hanem cáfolat.
Németh Zsolt A magyarok Szent Koronája című művében a 104- 106. oldalon írja.
Itt lényegében arról beszél, hogy a harminc-valahány előfordúló betü huszon-valahány féle tipusú. tehát nem lehet azokat egységes stílusunak tekinteni, így erőltetett bárhová is besorolni őket. Ergo ebből nem következhet időpont-meghatározás.
Azaz, a Tóth Endre által hozott paleográfiai "bizonyíték" igen gyenge lábon áll.
Előzmény: Törölt nick (5096)
TomDantes Creative Commons License 2009.07.22 0 0 5097
Ez a szabír dolog itt is felbukkant? A korona is szabír? Mi ez a divat a szabírokkal? Valahogy nem értem. Persze, ők a sumérok is, ők mindenkinek az ősei...hogyne...persze...én is szeretem a meséket.

Ki találta ki ezt a dolgot szabírokkal? És miért pont ők?

Na mindegy, nem olyan lényeges, csak nem értem, most valahogy akármerre nézek, mindenhol szabírok vannak.
Ez egy új divat(elmélet) lett?
enkies Creative Commons License 2009.07.22 0 0 5095
Nnnna, megjelent!
Tehát
Ott tartottunk, hogy N.Zs. a könyvében szépen, logikusab cáfolja a paleográfiai bizonyítékokat.
(szó szerint túl hosszú) Lényege: ahány, annyi féle betüstílus. Hogyan is lehetne ezeket egy kalap alá vennim, s besorolni az adott időbe és helyre??
(Csendben kérdezem: vajon ki az "utánzó", s ki az "eredeti"? ...jó lenne erről olvasni!)
Előzmény: enkies (5094)
enkies Creative Commons License 2009.07.22 0 0 5094
Eltelt egy hét...
ladikkos Creative Commons License 2009.07.15 0 0 5093
Nnna, sikerült ügyesen lecsendesíteni ezt a topikot.
békésen szántogató traktor Creative Commons License 2009.07.13 0 0 5074
A topikot bekedvenceltem. Kéretik a továbbiakban nem egymással, hanem a témával foglalkozni. Utólagos reklamációkat nem fogadok el.
Kanut Creative Commons License 2009.07.13 0 0 5073
A (hun) szabir-avar eredethez az visz közelebb, ami tényszerűen a koronán látható!

Hogy micsoda?:)

(pl.bizánci, délitáliai, vagy más területről származó) zománcmukákon.

nagyjából mekkora mintán sikerült ezt az összehasonlító elemzést tenned? Már úgy értem, avar és bizánci-dél-itáliai zománcmunkák tekintetében....


Namármost: szabad-e úgy gondolnom, hogy ha egy tárgyon fizikai valójában jelen van egy néphez/népcsoporthoz kötheő motívum, akkor ez JELENT VALAMIT?

Persze. Amint meg tudod határozni, hogy koraközépkori értelemben hogyan is definiálod pl. a dél-itáliai "népet, népcsoportot", többek között.

Azaz: bőven lehetett AVAR is!

Bőven lehetett üzbég, hottentotta vagy akár maori is.

Az sem kizárt, sőt valószínü, hogy N.K. udvarában, de akár a bizánci udvarban is--bőven akadtak avar mesterek, akik saját stílusukban alkottak.

Miért is valószínű?

ILYEN, A LEHATÁROLATLAN PIROS BETÉT!!

És a dél-itáliai paleográfiai jellemzők?:)
Előzmény: enkies (5071)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5067
Nem az avarok, vagy a szabírok történeti létét vitattam, ezt te is tudod. :)

Hanem azt, hogy nincs bizonyíték arra, hogy az avarok, vagy a szabírok készítették volna a koronát. A szentföldi mesédet pl. alá lehet támasztani bizonyítékokkal, az avar-szabír készítést nem.
Előzmény: hatodikk (5066)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5066

Tudod, a zavarok-szabirok történelmi létezéséről bizonyítékaink vannak. Az avarok marha sok kincséről szintén. A 14 stráfkocsiban azért előfordulhatott egy-két korona is.

 

Ezze szemben a te szörnyed.....háááát.

Előzmény: Zacskós Tej (5064)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5065
Ezt a bizonyos valószínűséget emlegettem az 5060-as hozzászólásomban a Nagy Láthatatlan Spagettiszörny kapcsán. :)
Előzmény: hatodikk (5063)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5064
Miért?
Pontosan annyi bizonyíték van a Nagy Láthatatlan Spagettiszörny teremtette korona meséje, mint az avar-szabír korona meséje mellett, így ha előbbit kénytelen vagyok a nulla valószínűségi rubrikába beiktatni, sajnos mellé kell rendelnem utóbbit is. :)
Előzmény: hatodikk (5062)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5063

Csak emlékeztetőül:

"amig valami ismert tény nem cáfolja a mesét, vagy a felvetést, addig azt bizonyos valószinűséggel számon kell tartani. "

Előzmény: Zacskós Tej (5060)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5062
Hát akkor tartsd számon a nulla valószinűségű rublikában.
Előzmény: Zacskós Tej (5060)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5061

"A dél-itáliai mester, és a Dél-Itáliában készült az az adott korban valószínűleg nem jelentett gyökeresen mást, hiszen nyilván dél-itáliai mesterből nem sok volt Új-Mexikóban, vagy Kamcsatkában."

 

De a szentföldre talán egy, azaz egyetlen egy elvergődhetett. Nem?

 

"arról sincs tudomásunk, hogy II. András koronát hozott volna haza."

 

A mesémben II András nem koronát, hanem ereklyét hozott haza. Márpedig a szentföldről ereklye nélkül visszatérni inkább valószinütlen, mint ereklyével. Vagyis, ha hozott ereklyét, azt természetesnek lehetett tekinteni. És egy király természetesen nem szent Zaccheus hatodik ujjának a középső izületével állit haza. Igaz?

Előzmény: Zacskós Tej (5057)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5060
Én pedig erre írtam, hogy míg nem tudjuk cáfolni azt, hogy a Nagy Láthatatlan Spagettiszörny teremtette a koronát, addig bizonyos valószínűséggel számon kell tartani. Mint lehetséges megoldást.
Előzmény: hatodikk (5059)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5059

"Ezzel a példával csak illusztrálni akartam azt, hogy attól, hogy valami nincs megcáfolva,..., az nem azt jelenti, hogy az adott állítás igazolva van."

 

Nos, én nem állítottam, hogy az én mesém igaz, vagy azt, hogy a szabirok csinálták a koronát. De azt mondom, hogy amig nem tudjuk az igazságot, vagy amig valami ismert tény nem cáfolja a mesét, vagy a felvetést, addig azt bizonyos valószinűséggel számon kell tartani. Mint lehetséges megoldást.

Előzmény: Zacskós Tej (5056)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5058

"Szentnek tekintik és nevezik már a XIII. század közepétõl (*IV. Béla többek között 1256-ban) a koronát, amely a király személyét is megszenteli."

 

Itt csak IV Bélától szent a korona. Pont mint a mesémben.....

 

" A Szent Korona - a magyar nemzet jelképe és õrzõje - 2. rész Írások - A Magyar Szent Korona Írta: Marosics Tamás   

 

Innen való az idézet.

Előzmény: hatodikk (5055)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5057

A dél-itáliai mester, és a Dél-Itáliában készült az az adott korban valószínűleg nem jelentett gyökeresen mást, hiszen nyilván dél-itáliai mesterből nem sok volt Új-Mexikóban, vagy Kamcsatkában.

Nincs tudomásunk arról,h goy magyar királyné zárt koronát hozott volna, de arról sincs tudomásunk, hogy II. András koronát hozott volna haza. (Sőt, róla inkább azt írták, hogy eladta őket). Szóval valaminek a hiánya nem igazolja a szentföldi eredetet.
Előzmény: hatodikk (5055)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5056

Miért kellenének ezek a peremfeltételek a Nagy Láthatatlan Spagettiszörny létezésének bizonyításához? :)


Amúgy a viccet végre félretéve:
Ezzel a példával csak illusztrálni akartam azt, hogy attól, hogy valami nincs megcáfolva, (mint például az, hogy a Nagy Láthatatlan Spagettiszörny teremtette a koronát), az nem azt jelenti, hogy az adott állítás igazolva van.
Egy állítást nem igazol az, hogy az adott pillanatban nem cáfolja semmi.
Előzmény: hatodikk (5054)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5055

"ha a feliratok alapján Dél-Itáliában készült a korona felső része,"

 

A feliratok betütipusa legfeljebb azt bizonyíthatja, hogy dél-itáliai mester készítette. Azt, hogy dél.Itáliában készült, semmiképp sem bizonyítja.

A szentföldi mesémben viszont éppen egy dél itáliai ötvös készítette a felső részt.

Hoppá!

 

"valószínűbb, hogy az a nem is ritka házassági kapcsolatok valamelyikével érkezett Magyarországra."

 

Van-e tudomásunk arról, hogy akármelyik királynénk bárhonnan zárt koronát hozott volna "hozományba"?

Ha csak ez az egy lenne, akkor meg ki kéne találni, hogy mi célból hozott egy nyilvánvalóan uralkodói jelképet?

Szóval a királyné hozta verzió valószinűsége erősen konvergál a nullához.

 

"A másik gondot itt már említették: a XIII. századra már kialakult a Szent Korona köré épült 'szentség' kultusza, "

 

Ez komolyabb érv volt, csak épp nem kellően alátámasztott. Majd mindjárt hozok idézetet is.

Előzmény: Zacskós Tej (5052)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5054
Hol van az NLS leírása ó- és újszövetségben, hol a négy evangélium a fia sorsának leírásával, és hol a létezését hirdető legalább 2000 éves szervezet? Ha nincs ilyen, akkor reménytelen eset vagy:-)
Előzmény: Zacskós Tej (5051)
hatodikk Creative Commons License 2009.07.12 0 0 5053

Nnnnna, nagy nehezen kinyomoztam:

 

"*Vajay Szabolcs, neves svájci magyar heraldikus és történész, Oberschall Magdához hasonlóan vitatja ezt a késõi eredetet, lehetségesnek tartja a *Szent István koriságot, valószínûnek tekinti a korona XII. század eleji keletkezését. Állítja és valószínûsíti a latin korona Aquitania-i vagy Szentföld-i eredetét."

 

Tessék. Nem én találtam ki.

Előzmény: hatodikk (5050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!