Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KoromMihály Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30648

Szép jó napot az uraknak :)

 

A tünet az hogy az olaj elkopik vagy nyíródik vagy nem tudom, de ez a motor hangján is észrevehetőbb mert 7-8000-km után eléggé kopogós csörgős lesz. A kartergáz szabad szemmel nem látható ha leveszem az olajbeöntő sapkát. A kartergáz cső visszavezetésénél a levegőszűrő csőbe szintén nem olajos, és ha megnézem a nívópálcán lévő olajat, az nem gázolaj szagú.

Előzmény: cross_183 (30647)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30647

A besűrűsödés is fontos persze, de ha a delikvens autója nyírja az olajat, akkor ez a jellemzőbb igénybevétel. Valószínűleg jó állapotú a motor és nem okádja a kartergázt , ami gyorsan oxidálná az olajat. 

Előzmény: oLayos (30645)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30646
Előzmény: mantec (30644)
oLayos Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30645

T cross_183!

 

" ... elnyírja az olajat (és nem felhígul), ... "

 

Leírtad miért jött létre ez a vw elvárás.

A felhígulást arra az esetre értettem, amikor esetleg rossz befecskendezés miatt bejutó nagyobb mennyiségű üzemanyag jut a gyűrűk mellett a motorolajba.

(esetleges feltételezésként írtam)

 

A besűrűsödést is figyelembe kell vette a gyártó, mivel több helyen viszonylagosan szűk olajzó járatokon a csökkent áramlás is okozhat problémát. (kopás)

Előzmény: cross_183 (30643)
mantec Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30644

T cross_183!

 

"... 505.00 5w-50 10w-50 ..."

Az milyen?

Előzmény: cross_183 (30643)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30643

Nincs értelme ennyit ragozni ezt a témát, mert elbeszélünk egymás melett. Annyit jegyeztem meg, hogy a delikvens mégsem használt rossz / nem belevaló olajat. Ennyi. 

Az hogy az 505.01 nem lehet 10w40 az senki nem vitatja.

 

Az eredeti problémájára visszatérve, hogyha tényleg elnyírja az olajat (és nem felhígul), akkor valóban jobb lehet egy 505.01 olaj, mivel többek között a pd elemek+vezérműtengely nagyobb nyírása miatt jött létre ez a vw spec. Vagy ha ez sem tart ki, akkor egy 505.00 5w-50 10w-50 olaj is szóba jöhet, mint végső megoldás. Szvsz.

 

Egyébként miért kopírozod mantec stílusát? A megszólítás(T akárki!), idézetek minden ugyanaz ("...szöveg..."). Elég belőle egy is.

Előzmény: oLayos (30642)
oLayos Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30642

T cross_183!

 

A jelenleg aktuális szabványról volt szó.

 

" ... eredetileg ... "

 

Szerinted 1996-ban milyen VW szabvány jöhetett szóba?

Előzmény: cross_183 (30641)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30641

Eredetileg mi volt az előírás ehhez az autóhoz, amikor még nem volt vw505.01? 

Előzmény: oLayos (30639)
oLayos Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30640

egy

Előzmény: oLayos (30639)
oLayos Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30639

T cross_183! 

 

" ... mellé. ... "

 

Ez nem mellérendeltség kérdése. Ha 505.01, akkor az meghatároz egy viszkozitási osztályt is. Csak ennyi.

Előzmény: cross_183 (30638)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30638

Ha eredetileg 505.00 volt az előírás, akkor nagyon nem lőtt mellé.

Előzmény: oLayos (30637)
oLayos Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30637

T KoromMihály!

 

Látod-látod!

Nem figyeltél eléggé, korán vélelmeztél. 

Viszkozitás nem gyártóművi előírás jelen esetben, de a gyártóművi előírás behatárolja a viszkozitást ebben az esetben (többek között).

Előzmény: KoromMihály (30635)
mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30636

t KoromMihály!

 

Az említett motorolaj nem teljesíti a VW 505.01-t.

 

A Liqui Moly termékei közül a következők teljesítik a VW 505.01-t:

Liqui Moly Diesel High Tech 5W-40,

Liqui Moly Nachfüll Öl 5W-40,

Liwui Moly Top Tec 4100 5W-40.

Előzmény: KoromMihály (30635)
KoromMihály Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30635

Értem, akkor marad az ami eddig is volt Liqui Moly”LEICHTLAUF DIESEL SAE 10 W-40 Motorolaj"

Előzmény: mantec (30634)
mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30634

T KoromMihály!

 

"... 10W-40 ..."

A követelmény nem viszkozitási osztály, hanem a gyártó művi előírás (VW 505.01) megléte.

Ezt a szintet minden kenőolajgyártó megugorja.

Előzmény: KoromMihály (30630)
KoromMihály Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30633

1996-os afn-motorral szerelt tdi diesel. 1,5-2,5hónap alatt jön össze a 10.000km. most 310000km van benne, ami közel áll az igazsághoz.

Előzmény: oLayos (30632)
oLayos Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30632

T KoromMihály!

 

A sok kilométeres az mennyi? Milyen autó? A 10 000 km mennyi idő alatt jön össze? Öreg vs. fiatal VW?

 

Ajánlani ilyen információ hiány esetén nehéz.

Valószínű erősen felhígul inkább az üzemanyagtól!

... de ez így csak vak tipp.

Előzmény: KoromMihály (30630)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30631

81kW 110 Le AFN Volkswagen? 

 

Előzmény: KoromMihály (30630)
KoromMihály Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30630

Sziasztok

 

Abba kérném a segítségeteket hogy sok kilóméteres dieselbe, milyen olajat ajánlanátok. Most 10v40-eset használok de mire cseri intervallumot (10.000km) elérem vele  szinte már túl folyóssá válik, mintha teljesen összetörne vagy nem tudom.

oLayos Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30629

T mantec!

 

" ...  rendelkeznek jóváhagyással melyek az oldalukon fel vannak sorolva. ... "

 

Akkor most szerinted minek higgyen is az ember?

 

" ... Ami a legközelebb van a felhasznált termékhez.

Vagyis a csomagolás feliratának. ... "

 

... írtad pár napja.

Előzmény: mantec (30604)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30628

Ha nem lenne fizetős a parkolás, az Oktáv lenne a városi autóm... még megvan, csak otthon a szülőknél porosodik...

Előzmény: stevie-13 (30627)
stevie-13 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30627

városban akár 8,5 liter... ez a város ez 6-7 km egy irányban kb 6-8 piros lámpával értendő.

 

 

Nem az autóval van gond - ilyen használatra nem szabad dízelt venni.

 

 

 

 

 

Előzmény: Balthazor Hellman (30623)
SLX-350 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30626

mantec,

 

Így legyen 5-ösöm a lottón....

További sok sikert a tények félremagyarázásában! Nem gondolkodsz a politikai pályában? Ott ez a képesség határozott előnynek számít.

Előzmény: mantec (30624)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30625

Persze, van aki eladja az autót... hiába akartam nagyon óvatos lenni, ilyet vettem. Semmilyen hibát nem lehetett kimutatni. a porlasztó alátét problémája a típusra jellemző, de a kötelező karbantartásba bele lehet kalkulálni.

 

A mai eszemmel, hagynám a francba az autócserét, és használnám az Octáviámat... 10 liter gázzal...

a baj az, ha tovább gyűjtök autóra, azt is elköltöttem volna mondjuk egy s-max-ra, mert az tetszik...

 

de nem akarom "szét offolni" ezt a topicot...

 

 

mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30624

T SLX-350!

"... tényeket ..."
Értem, hogy a probléma megoldási módszertanod továbbra is három lépcsős:
-mellébeszélés,
-marketing szövegek,
-sértegetés.

Az MB honlapján szereplő Castrol márkanevű termékek:

Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 0W-40
Castrol Edge 5W-30
Castrol EDGE 5W-40
Castrol EDGE FST 0W-30
Castrol EDGE FST 0W-40
Castrol EDGE FST 5W-40
Castrol EDGE Professional C3 0W-30
Castrol EDGE Professional C3 5W-40
Castrol EDGE Professional OE 5W-30
Castrol EDGE PROFESSIONAL OE-X 5W-30
Castrol Edge Turbo Diesel 0W-30
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40
Castrol Magnatec Professional C3 5W-40
Castrol Magnatec Professional MP 5W-30
Castrol Magnatec Professional OE 5W-40
Castrol SLX Professional OE 5W-30

A Mercedes Benz honlapján szerepelnek egyes Fst terméksorba tartozó termékek. és szerepelnek a korábbi - már nem gyártott terméksorba tartozó termékek is.
Látom, hogy szeretnéd összemosni a két terméksort.
De az MB honlapján megtekinthető.

A Castrol Edge Fst 5W-30 nem szerepel az MB által bevizsgált és elfogadott motorolajok között.

Ők is rosszul alkotják a véleményüket?

Előzmény: SLX-350 (30621)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30623

Az átnéző szerelő az kb én voltam...

 

röviden:

- izzítógyertyát cseréltem,

- porlasztó alátétet cseréltem (mindegyik porlasztó a saját helyére ment vissza)

- kalibráltam őket,

- "vezetékes módszerrel" (gutmann műszer utasításai alapján) nulláztam olajcserekor a DPf, és a olajcsere szükséges dolgait (lehet, hiba volt, de jobb, hogy így történt) innentől 50 km-ként regenerált. Hiába vittem márkaszervizbe nullázni, nem jártam eredménnyel. Előtte szépen ment az autó, néha hidegen nem volt teljesen egyenletes a járás, de átlagos gk. vezető a füle botját se mozgatná miatta...

 

ekkor lett elegem, és:

- Dpf leszerelése, tisztíttatása, visszaszerelése, (a szaki elmondása szerint nem volt sok gondja) 25.000 huf

- porlasztókat cseréltem (bevizsgált darabokra, amelyeket én vittem, és hoztam el a vizsgálat helyére/ről), 4x[40.000+6.500] huf + tömítések

- a betaníttatás, kalibrálás is megvolt, 6.000 huf

- új szoftver feltöltve,

- olajat és szűrőt cseréltem, kb 10.000 huf

- SCV szelepet cseréltem (pedig nem volt nagy az alapjárati ingadozásom) 32.000 huf

 

Semmilyen  hibakódot, rossz értéket nem tudtunk elcsípni a Dpf-et illetően, pedig páran látták az autót...

5-6000 km használat után autópályán 200-210 km-es regenerálási ciklus, városban 120-150 km...

elvileg ez normális... nos elegem lett belőle, hogy akárhányszor hazaérkezek szinte biztosan pattog a kipufogó...

 

Használni akarom az autót, nem idegeskedni a motorolajszint miatt...

 

Nem az ügyeletes "faszagyereket" játszottam aki nem törődik a tüzelőanyag-ellátó rendszer hibáival és lyukat üt a kerámián szt jó'van... Nem tetszett valami, utánajártam, kifizettem, megcsináltam, és az eredmény számomra elfogadhatatlan lett... Városban ez a PDF generáció egy szemét... ez van... hiába az OMW maxmósön, meg bármilyen adalék, ez városban átlag 150 km-enként regenerál... nézegethetem a 10liter/100 km-es pillanatnyi fogyasztási értéket 3 fokozatban 56 km/h-val gurulva a Dózsa Györgyön... meg leshetem a motorolaj hígulást...

 

Az autó - szemre - nem füstöl most sem jobban mint azelőtt... az eltávolítás előtt két héttel volt műszakin (füstölés: K 0,1 ; a megengedett 1,5...), két hónappal előtte meg 120.000-es szervizen. Semmi baja nem volt a kocsinak, de regenerálni nagyon szeretett... meguntam.

 

Tény, az autó fogyasztásával nem vagyok kibékülve de egy 7 személyes egyterű 1,6 tonnával (nyáron klímával) autópályán 6,6 liter, városban akár 8,5 liter... ez a város ez 6-7 km egy irányban kb 6-8 piros lámpával értendő. Szóval túl soknak sem mondhatom...

 

na ez jó hosszú lett... szóval ha máshogy csináltad volna, szívesen meghallgatom...

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30622

Tudom, hogy kényes táma a motorolaj, de minek marjátok egymás folyamatosan??!? Inkább mondjatok véleményt a kiválasztott motorolajamról. :-) Köszönöm. üdv, béke, szép napot, stb...

SLX-350 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30621

mantec,

" ... Kár, hogy az említett tényekkel nincsenek kapcsolatba. .... "

 

Én szigorúan tényeket írtam le, persze tisztában vagyok vele hogy ez Téged a véleményalkotásban (szokásod szerint) egyáltalán nem befolyásol.

 

 

Előzmény: mantec (30618)
cross_183 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30620

Érdekes oldal ,ha valakit érdekel, jó kis grafikonokat lehet gyártani:

http://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html

ha valaki kotyvasztani akar: http://www.widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html

 

http://www.widman.biz/English/Calculators/Operational.html

 

stb...

 

mantec Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30619

T stevie-13!

 

"... nem kevés olyan autót ismerek ..."

Nem állította senki sem, hogy ismeretségi köreink közt van átfedés.

Előzmény: stevie-13 (30617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!