Az átnéző szerelő az kb én voltam...
röviden:
- izzítógyertyát cseréltem,
- porlasztó alátétet cseréltem (mindegyik porlasztó a saját helyére ment vissza)
- kalibráltam őket,
- "vezetékes módszerrel" (gutmann műszer utasításai alapján) nulláztam olajcserekor a DPf, és a olajcsere szükséges dolgait (lehet, hiba volt, de jobb, hogy így történt) innentől 50 km-ként regenerált. Hiába vittem márkaszervizbe nullázni, nem jártam eredménnyel. Előtte szépen ment az autó, néha hidegen nem volt teljesen egyenletes a járás, de átlagos gk. vezető a füle botját se mozgatná miatta...
ekkor lett elegem, és:
- Dpf leszerelése, tisztíttatása, visszaszerelése, (a szaki elmondása szerint nem volt sok gondja) 25.000 huf
- porlasztókat cseréltem (bevizsgált darabokra, amelyeket én vittem, és hoztam el a vizsgálat helyére/ről), 4x[40.000+6.500] huf + tömítések
- a betaníttatás, kalibrálás is megvolt, 6.000 huf
- új szoftver feltöltve,
- olajat és szűrőt cseréltem, kb 10.000 huf
- SCV szelepet cseréltem (pedig nem volt nagy az alapjárati ingadozásom) 32.000 huf
Semmilyen hibakódot, rossz értéket nem tudtunk elcsípni a Dpf-et illetően, pedig páran látták az autót...
5-6000 km használat után autópályán 200-210 km-es regenerálási ciklus, városban 120-150 km...
elvileg ez normális... nos elegem lett belőle, hogy akárhányszor hazaérkezek szinte biztosan pattog a kipufogó...
Használni akarom az autót, nem idegeskedni a motorolajszint miatt...
Nem az ügyeletes "faszagyereket" játszottam aki nem törődik a tüzelőanyag-ellátó rendszer hibáival és lyukat üt a kerámián szt jó'van... Nem tetszett valami, utánajártam, kifizettem, megcsináltam, és az eredmény számomra elfogadhatatlan lett... Városban ez a PDF generáció egy szemét... ez van... hiába az OMW maxmósön, meg bármilyen adalék, ez városban átlag 150 km-enként regenerál... nézegethetem a 10liter/100 km-es pillanatnyi fogyasztási értéket 3 fokozatban 56 km/h-val gurulva a Dózsa Györgyön... meg leshetem a motorolaj hígulást...
Az autó - szemre - nem füstöl most sem jobban mint azelőtt... az eltávolítás előtt két héttel volt műszakin (füstölés: K 0,1 ; a megengedett 1,5...), két hónappal előtte meg 120.000-es szervizen. Semmi baja nem volt a kocsinak, de regenerálni nagyon szeretett... meguntam.
Tény, az autó fogyasztásával nem vagyok kibékülve de egy 7 személyes egyterű 1,6 tonnával (nyáron klímával) autópályán 6,6 liter, városban akár 8,5 liter... ez a város ez 6-7 km egy irányban kb 6-8 piros lámpával értendő. Szóval túl soknak sem mondhatom...
na ez jó hosszú lett... szóval ha máshogy csináltad volna, szívesen meghallgatom...