Áprilisban van az elszámolási időszakom vége, akkor tértem át havi egyforma átlagfizetésre. 15ezer volt eddig, de decemberre 16.5 januárra már 18 ezer jött ki. Úgyhallottam a tavalyihoz képest idén nyártól olcsóbb lett. Vagy mégsem?
szép jó estét uraim hadd tegyek már fel egy kicsit off-os kérdést. bár ford tipus, de fiesta, 1.8 Diesel tavaly télen már nehezen indulgatott. meg lett csinálva az önindító, cserélve, beállítva a porlasztók, felujitva az adagoló. picit jobb lett a helyzet. nyáron sajnos elszakadt a vezérműszij, ekkor kapott egy másik -teljesen felújított- hengerfejet, meg lett gyűrűzve, összes szimmering, tömítés. Hibátlan lett a kocsi, jól megy, erős, gyönyörű a hangja. egyszer ezek után csinált egymás után két reggel, hogy nem akart indulni (ez akkor volt mikor egyszer volt egy kicsit hidegebb) akkor rájöttünk, hogy a gázolajszűrőnél levegőre ment, a hidegben megkeményedett a szilikoncső, tisztán lehetett látni hogy jönnek a buborékok a gázolajban. meg lett csinálva, utána nem volt gond. most két három napja hogy már hideg van, megintcsak nehezen indul. izzitás 2x és kb 40 másodperces inditózás, és van hogy ezt mégegyszer. miközben inditózok, olyan hangja van mintha már járna, füst is van (fehéres).mikor beindult szépn jár, de ha rögtön leállítom, és inditok, megint ugyanez. ha már jár két három percet, utána már hibátlan. egész nap. ha csak reggel beinditom, jár egy kicsit, és csak este inditom megint akkor is indul (kint áll éjjel nappal) az a baj, hogy ezzel az asszonyka járna, és ha één hajnalban elmegyek itthonról, ő nem tudja beinditani van valakinek vmi ötlete mi lehet? levegőre menne vhol? vagy motorban lehet valami? előre is köszi az ötleteket.
jajj, nem irtam, de megoldódott a probléma. egy pofonegyszerű dolog volt, csak este nem láttam a sötét és az idegesség miatt. az adagoló gázkar és a levegőcső fojtószelep közötti rúd végéről tört le a műanyag faudifej, igy nem nyitotta fojtószelepet, azaz levegő nélkül kinlódott. az egr-t már régen lezártam de köszönöm a választ!
Kartergáz az nincs nagy. Viszont a kart azt nem néztem még meg. Az adagoló az már lehet hgy tényleg "kopott" . Azt még soha nem bántotta senki. 1 millió van az autóban.
Tudom hülye kérdés nem emlékszik valaki melyik hozzászólás környékén volt az előtöltés "karjának" működésének ellenőrzése?
Kopott adagoló miatt is nehéz az indítás.Előtöltés állító kar működik?A szívótorokban rendes láng van izzításkor?Ha csak izzik a gyertya az nem elég,pl el lehet dugulva a gázolaj fúvóka. Ennyi idős motornál lehet már kompresszió gond is,nincs nagy kartergáz?
azt a csatlakozót ha összezárod, akkor mindig van izzitás. úgyértem minden alkalommal mikor gyujtásra teszed. ha nincs összezárva, akkor meg asszem csak 7 fok alatt. ezt én nem nyomógombbal csinálnám, hanem vagy simán összekötném (nekem így van) vagy egy sima kapcsolóval és akkor nyáron jó időbe le lehet kapcsolni. én egy sima kis krokodilcsipeszt csiptettem a csatiba, tavasszal kiveszem, ősszel becsiptetem. ennyi. az izzitás ideje szerintem elég. az enyémben tovább izzit mint ameddig a lámpa világít, néztem próbalámpával.
Két akkusnál , a bal oldali akkunál (generátor felőli) van egy csatlakozó, kb 2,5cm hosszú, 1,5 cm széles, 2 lyuk van benne. Ez a tesztpontja az izzításnak, ezt kell rövidrezárni nyomógombbal!
A gombos kötést úgy gondoltam hogy teljesen megkerülve az indítóreléket. Minden nélkül. Csak egy relé lenne benne aminek a behúzótekercsét kötném a gombra, valamint kikereseném az eredeti relétől a visszajelző szálát és úgy bekötni.
Szeva! Hidegindítóval keményen, kopogva indul! Én brahiból kpróbáltam a gázöngyujtótöltőt! Csendben, könnyedén indult izzítás nélkül. Persze akku kell hozzá! Ha nyomógombra kötöd, akkor is csak addig izzít amig az autómatika engedi! Többszöri izzítás előnyben! Jó utat!
Cask azért kérdezem mert most hogy hidegebb van, indulni indul de azért ha nagyobb hidegek lesznek, kelleni fog az a hidegindító spray..... azt pedig nagyon nem szeretném használni..
1.lángizzítóra ráfolyik a gázolaj.
2. lángizzítót kivettem, és adtam neki dierktbe 12 V-ot. ami volt rajta gázolaj az el is kezdett leégni róla. ez kb 2másodpertc volt amíg néztem. ( én ezért mondtam hogy jó a lángizzító)
Ezért azt gondolom hogy az izzítás működik. Izzítórelé rendben . Meglett forrasztva (nem oxidos , ki lett sípolva is mérve is ) szépen működik, húznak a relék amikor kell.
Lehet hogy már kevés neki az az idő amit izzít maga a gyári izzító?
Traff neked ki van kötve gombra. Meddig szoktad nyomni? (tudom motorállapot függő is a dolog de mégis...... )
trafo, segits kérlek! jöttünk ma hazafelé melóból mint a szél, és egyszercsak eltűnt az erő. indulni indul egy pöccre mint eddig, alapjárat szép, talán mintha magasabb lenne picit mint eddig, de ezt mondom biztosra, kb félgázig minden jó, de onnantól mintha nem menne minden henger, és nagy füst van. segits kérlek mivel kezdjük, ,mert nagyon kéne most a kocsi :( adagoló lehet? vagy porlasztó? nemrég volt eg yolyan gond vele, hogy beindult és kb két utca távolság után megállt, nem volt gázolaj a szűrőben, de megtaláltuk a hibát, az ac-nál volt az egyik cső kirepedve, és levegőre ment. azt megcsináltuk és teljesen jó volt mindeddig. szerintem nincs összefüggés a kettő közt. nagyon köszönöm előre is!
A múlktor nekem az izzításssal kapcsolatban annyi volt a gond, hogy nem folyt rá a gázolaj a napi tartályból a gyertyára így nem igzán működött. Kicseréltem a mágnesszelepet és jó lett. Mostmár ráengedi a gázolajat.
Megvették a rossz 98-as Mitsu generátoromat egy 91-es Transitba.... Nem kell valakinek? 10 rugó csak és csak a fesszabályzó és diodahid rossz benne. Állo-forgoresz-pajzs jó.