HA két elválasztott szinted van, akkor ott kismillió más oka is lehet az eltérő porosodásnak. Ez majdnem olyan, mintha a szomszédodnál nagyobb lenne a por, és emiatt a kazánját szídná. :)
Ha egyszintes lakásban, összenyitott helyiségekben nem azonos fűtési módok vannak, akkor ott bizony alap dolog az egy-két helyiségben összegyűlő por.
Köszi a részletes infot.Én egész jól viselem az 5-8 fokos januárt,nem hiányzik a tavalyi -20 fok.
Azt látom,hogy erőteljesebb segédfűtést tennék bele a helyedben (mondjuk mégegy ledet a másik mellé). Ne menjen 1,5 órát egyfolytában,aztán meg sokáig semmi.Menjen 10-15 percet,de gyakrabban.
Nem foglalkoztam még vele de megvan a tervem,mit fogok csinálni. Kezdem egy 5 wattos égővel (ha nem lesz jó akkor 10 watt) alulról befér a termosztátba és olyan közel teszem a panelhez,hogy állandó hőmérsékleten kb negyedóra múlva kikapcsoljon (és kikapcsolja a segédfűtést is).Ezután mivel megszünik a segédfűtés fázni kezd a termosztát és újra bekapcsol (bekapcsolja a segédfűtést is). Ha így leng,alkalmas lesz padlófűtés vezérlésére. Azt kell eltalálni hogy mekkora égőt milyen messze tegyek.
A gondolj a napenergiára azt akarta jelenteni, hogy a kazánod vezérlése tudjon ilyesmit kezelni, illetve a vezetékelést a falban érdemes megcsináltatni, gondolni rá.
Lesz még drágább is a gáz !
A kondenzációs kazán márkáját lehet hogy a végén a pénztárcád fogja eldönteni.
Ami a wolf-buderus mellett szól az a vezérlés és a megbízhatóság, tartósság.
Új építésű házban a csőrendszerek nyomáspróbájáról kell-e valamilyen hivatalos papír (pl. használatbavételi engedélyhez) vagy elég, ha a csőszerelő megcsinálja a nyomáspróbát és ha rendben, akkor nincs más teendő?
Heló tapasztalt vizesek! Szenyvíz és vízvezetésre , fűtésre vannak valamilyen előírások méretek (szabványok,ajánlások)az épületben való szerelésre:milyen távol legyenek egymástól a csövek,szennyvíz milyen lejtéssel legyen ? Van ahol 1-2 ezreléket olvastam másutt 1%, csapkiállások magassága és egymástól való távolsága stb. ma'tra
Janijani, ha még érdekel a computherm termosztát. Tegnap volt egy kis ráérő időm. Megfigyeltem a kapcsolásokat. Sajnos a külső hőmérséklet 5-8 fok volt. Jobb lett volna a normális januári. A termosztát mellé tettem egy tized pontosságot is mutató hőmérőt és figyeltem:
A termosztát 19,5 fokra van állítva napok óta
m=mellé rakott hőmérő műszer által mutatott hőmérséklet
t=termosztát által mutatott hőmérséklet /0,5 érzékenységű/
14o00p m:19,5 fok t:20 fok és ki /besüt a a nap a nagy felületű ablakon/
16o00p m:19,4 fok t:19,5 fok és KI /külső hőmérséklet 8 fok körüli/
16o50p m:19,3 fok t:19,5 fok és KI
17o10p m:19,2 fok t:19,5 fok és KI
17o40p m:19,2-19,1 fok t:19,5 fok és KI
19o10p m:19,1-19,0 fok t:19,5 fok és BE /Sajnos a bekapcsolás pillanatát nem figyeltem, mire ránéztem a termosztátra 19,5 fokot mutatott. Elméletileg 19 foknál kellene bekapcsolni./
20o30p m:19,2 fok t:19,5 fok és KI
20o00p m:19,1 fok t:20,0 fok és KI /segédfűtés miatt /
20o30p m:19,2 fok t:19,5 fok és KI
20o50p m:19,3 fok t:19,5 fok és KI /tehát megy feljebb a padozat melege miatt
22o00p m:19,3-19,4 fok t:19,5 fok és KI /alvás kb. éjjel egyszer bekapcsolt, de nem biztos mert hajnal 4-kor hideg volt az előremenő/
Kedd
04o00p m:19,3 fok t:19,2 fok és KI /külső hőmérséklet 5 fok körüli/
06o50p m:19,0-19,1 fok t:19,5 fok és BE /most sem láttam, hogy 19 fokra váltott volna/
07o35p m:19,0-18,9 fok t:20,0 fok és KI
07o45p m:19,0 fok t:19,5 fok és KI /tehát hamar visszaáll 19,5 fokra/
Nem bolondultam meg… talán, de sajnos a gyakorlati kisérletek ilyenek, sok időt vesznek igénybe. Úgytünik, felesleges drága, okos termosztátot vennem. Ezzel a kis segédfűtéssel átalakítássa ez a buta 4-5 ezer forintos az én igényemhez igazodik.
Elnézést kérek a fórumozók többi tagjától, ezt janijani fórumtársnak szántam.
Nincs. Az alsó két szint radiátoros, a legfelső padlófűtés.
Nyugodtan visszaveheted 10 kW-ra. Nekem a padlófűtés miatt előnyös. Ezenkívül szeretem ha a radiátorok nem rövid ideig forróak hanem inkább hosszabb ideig melegek. Itt a 15 kW sincs kihasználva, modulál a kazán. 46 fokon járatom mindkét rendszert de külön-külön, a 46 fok azért jó mert itt még jól működik a kondenzáció
Therma Condens? Nem ismerem.Padlófűtésem is van 100 m2,radiátoros fűtésem is 150 m2 nagyméretű radiátorokkal 50 fokra méretezve.15 kW-ra visszavettem a kazánt a kapcsolgatás elkerülése miatt. Szerintem nem kell ennél nagyobb.
A kazán fajtája (kondenzációs) eldőlt, és a beépítési követelményekkel is tisztában vagyok, a márka/típus még képlékeny.
Azt írod, hogy "Viessmann tudtommal nem gyárt ekkora méretben kazánt, a Wolf igen. Meg talán a Buderus is" Nem társasház lesz :)
Gondoltam a napenergiára... És minden tiszteletem azoké, akik beruháznak rá, még akkor is, hogyha a várható megtérülés 10 év, egyelőre azt a pénzt máshová teszem.
Én is ezt néztem ki. Milyen környezetben használod (padló/radiátor m2 méretek)? Vettél hozzá időjáráskövetőt (ha igen, bevált)? Érdemes beruházni a nagyobb testvérre, a Thema Condensre?
Biztos ,hogy 230-at kap a szivattyú? A gyújtógombon van egy recés anya , csavard az óramutató járásával ellenkezőleg! Nincs elzárva valamelyik radiátor?
fég zc 18 cirkónál örláng oké szivattyú bekapcsolt de nem megy a fűtés a vizarmaturát megnéztem ha kézel kapcsolom se lobban be a láng mi lehet a hiba??
"Vízlágyító vásárlásakor ajánlott mennyiség 2-4 zsák. Ez kb. 2-6 hónapra elegendő mennyiség a keménységtől és a vízfogyasztástól függően. Keszerelés 25 kg-os zsákokban."
Olyan helyre kondenzációs kazán kell és tárolós vízmelegítő.
Kondenzációsnál számíts rá hogy a kondenzátumot el kell vezetni lefolyóba, tehát legyen pl. kiállás a csotornába abban a helységben ahol el lesz helyezve.
Viessmann tudtommal nem gyárt ekkora méretben kazánt, a Wolf igen. Meg talán a Buderus is. www.urbancsok.hu -n találsz mindkettőről anyagot. Gondolj a napenergiára !