Na fuss neki még egyszer az alábbi számokkal: (ne az összegekbe akadj bele, hanem az elvet kéne megértened)
Vettél mondjuk egy 10 dolcsis terméket, szállítási ktg 10 dolcsi. Összesen 20 dolcsi
A szállítási költséget eleve nem kérheted vissza átvétel megtagadása esetén, visszakérhetsz 10-t.
Csakhogy át nem vett, vagy kézbesíthetetlen cuccnál van ám csomag-visszaküldési díj is, amit az eladónak ki kell fizetnie a fuvarcég felé. Ez általában ugyanannyi mint az alapdíj, azaz 10 dolcsi. Ha 10-ből levonod a 10-t, akkor mennyi is jár vissza?
Olvasd át még egyszer Axióma 54446 hozzászólását, annak is különösen az első másfél sorát.
Ha nem vette át, akkor az eladó bukott. Ha nem vette át a vevő, akkor az nincs nála, függetlenül attól, hogy a címe mondjuk már nem él, a termék az nagy valószínűséggel vissza fog kerülni az eladóhoz. Ezért kell feltétlenül, hogy kézbesítettet mutasson. A te állításodnak nincs értelme, ugyanis ha közli, hogy át nem vett a termék, akkor nem dönthetnek neki, mert még a terméket is visszakapja.
Egyébként is egy használt telóról van szó, ami még drága se volt, és ilyen esetben pl. a telefon kijelzőket, vagy egy áramkört is vámolhatnának. Ha beragadna majd megveszem inkább itthon, úgy nekem nem érné már meg. Csak itthon nagyon ritka, de majd találok használtan.
Hát te hülye vagy, vagy talán csak vámos vagy? Nem ismered az ebay-t, én vagyok 100%-ig védve. DELIVERED státusz mutatása esetén nem jár vissza pénz, márpedig ha nem mutatja ezt, minden visszajár. Gyakorlatilag az ebayen az eladó egy senki.
Me'g egy: mar nem is kell ha jol remlik az eladonak odairnia, az ebay standard oldal tartalmazza, hogy plusz vamkoltsegek es kez.koltsegek lehetnek a leirt aron felul. Te AZZAL EGYUTT szerzodtel arra, hogy megveszed tole. Nem csodalkoznek - es a tobbiek vedelmeben talan me'g jot is tenne -, ha ez a csalasra (most eppen adocsalasra, de semmikepp nem tisztesseges kereskedesre) iranyulo probalkozas azzal lenne jutalmazva, hogy se penz se poszto, es/vagy kitilt az ebay.
Tevedesben vagy. Ha nem vetted at, de az van odairva, hogy megtagadtad az atvetelt, akkor o eljuttatta hozzad, marpedig ez a feltetel...
[Mas kerdes, hogy jelen esetben nem fog ez megtortenni, mert a magyar postan marad vamkezelesen jogilag, de az hogy nem mukodsz egyutt a vamhatosaggal, az tuti rakerul.]
Egyebkent meg igen, regen atment szinte barmi, es nem, a mostanid 99,99% hogy nem fog atmenni.
Viszont jo esellyel csinalsz me'g egy (vagy tobb) olyan eladot, aki soha tobbet nem szallit Magyarorszagra.
Hát, ha ezt nem tisztáztad le előre az eladóval, akkor azért sok jóra ne számíts.
Az át nem vett cuccot nem nagyon kultiválja egy eladó sem, a dolgát komolyan vevő, nem sumák eladó meg pláne nem. Mert ugye nem mindegy, hogy kifogás miatt visszaküldöd vagy át sem veszed.
Most jut eszembe, hogy 2 éve rendeltem elektronikusat EU-n kívülről kb. 30 ezer értékben, az átjött. Na mindegy, ha fennakadna, akkor nem valószínű, hogy átveszem, úgy már eléggé sok lenne nekem. Majd elintézem az eladóval, hogy ilyenkor mi a teendő, de gondolom visszakapom az összeget a paypaltól, mert csak akkor nem, ha kiírja, hogy a termék szállítva van.
Az eladó biztos nem erre gondolt. Korábban rákérdeztél már itt a svájci postára és választ is kaptál, miszerint Kínából szállít a svájci, skandináv posta, sőt, a singapuri, maláj, hongkongi és még ki tudja, milyen posta, de ezekkel is Kínából jön az áru.
A kiszabott vámról kapsz értesítést.
"És ilyenkor hogy kapom vissza a pénzem, ha beragad mondjuk a vámon, de vámköltséggel már inkább nem venném át? " - ezt nem tudom, jobb a vásárlás előtt tisztázni ezeket a dolgokat, és nem utólag találgatni, mit gondolhatott az eladó. Nem csodálnám, ha a szállítási költséget vonakodna visszatéríteni.
Kösz, de gondolom erre gondolt valahogy az eladó, mert kínaitól vettem, de Európából jön. Azaz európai postát használ, nem tudom ez mit jelent, hogy abból az országból van megbízott szállítója? Gondolom lehet, mindegyik kontinensen van ilyen szállító egységük, hogy ne legyen gond a vámmal. De ha végül a vámon lenne, azt hogy tudom meg, ha nem jó a csomagszám? És ilyenkor hogy kapom vissza a pénzem, ha beragad mondjuk a vámon, de vámköltséggel már inkább nem venném át? Indítok egy ügyet ebay-en, és akkor onnantól mi a teendő?
Nos,telefon,ipad,stb MINDEN ESETBEN VAMOS,nem szamit hogy 1$ vagy ajandek...sose rendelunk kinabol direkt,csak ha van holland- nemet konszignacios raktara...ugyanis ott nagy tetelben,kontenerbe vamoljak fillerekert,
es igy mar az Eu belul par nap alatt ott van mindenfajta koltseg nelkul.
A gond az az EU kivuli postaval: nincs a kezunkben,mennyi lesz a tleges koltseg...
Tudod, mennyi a vámhatár? Gondolom, azon túl van. Mindegy, mennyit és mit írt rá az eladó, a csomagokat átvilágítják, ha műszaki cuccot látnak, akkor bukta. Bekérik a számlát, annak alapján kérik a vámot, áfát.
Mekkora az esélye, hogy egy elektronikus eszköz (pl. telefon) fennakad a vámon? Pl. 20-ból ez hány termék lenne? Nekem még soha nem akadt fenn semmi, de eddig nem is nagyon rendeltem elektronikusat, csak most párat. Vagy gondolom világkörül az eladóknak már van annyi eszük, hogy ajándékként jelöljék meg a csomagon, ha azzal jön. Btw, az egyik csomagomra sehogy sem működik a tracking number. Ez éppen egy elektronikus. Hogy tudom meg, hogy merre jár? Igaz csak 2 hete várom, hogy megérkezzen, de zavar, hogy nem látom merre jár. Várok még 2 hetet, aztán indítok ügyet. De ez nem tudom miért jó az eladónak, hogy olyan tracking numbert ad, ami két hét múlva se jelzi ki a csomagot. Így csak ő fog szívni, mert azt hiszem a buyer protection-höz hozzátartozik, hogy delivered státuszt mutasson a nyomkövető, ellenkező esetben fizetheti vissza.