Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60780

Azt lehet tudni, hogy az Északiban milyen pályaszámú gép volt? A wikipédia szerint a húszas években egy 220-as volt ott, 33-ban került oda még egy. Ill. ezek túlhevítősek voltak?

 

Mivel nagyapám oda tartozott, logikus feltételezés lenne, hogy saját gépükkel készült a fotó.

 

Előzmény: rm40 (60779)
rm40 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60779

Ez ugyanúgy egy túlhevítőssé alakított 220 sorozatú gép.

Előzmény: division by zero (60774)
7578 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60778

Most nézem, FAV topiktárs tett fel erről a mozdonyról egy képet tegnap.

Előzmény: 7578 (60777)
7578 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60777

Szerintem nem ...

 

A tolattyú hengeres, a 222-esnek nem ilyen volt a kialakítása. Leginkább az átalakított (körtolattyús) 220-asra emlékeztet, akkor pedig elég jól leszűkíthető a kör.

Előzmény: fantal (60775)
felekferi Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60776

A mozdony lámpa, geos sínlekötés és ruházat alapján '30-as évekre tippelek.

Előzmény: division by zero (60774)
fantal Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60775

Ie. osztályú, 1911-től 222-es sorozatú tandem elrendezésű mozdony

Előzmény: division by zero (60774)
division by zero Creative Commons License 2016.02.25 0 0 60774

Ez milyen gép lehet? És kb mikor készülhetett a kép? És hol?

Azt tudom, hogy a nagyapám is a képen van.

kokusz191 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 60773

Ezt a képet a topiknak  készítettem a tegnapi napon, a Ganz történetét bemutató kiállításon.

Kiállítás helye: Ganz Holding

 

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60772

Tényleg a gyári kötvasát rakták vissza.

Előzmény: _ANDRÁS_ (60770)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60771

 

Tisztelt Vasútbarátok!

A két legutolsó példány még elérhető. Az album harmadszori újragyártása már nem lehetséges. Ha valakit érdekel nálam e-mailben kérem jelezze. Csak kettő, azaz kettő példányt tudok rendelkezésre bocsájtani.

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60770

Amit írsz, hogy cső konzollal lezárták az ágyvezetéket, egy alap dolog: a tengelyágy-kötvas minden tengelyágynál ott van minden esetben, fontos feladata többek között (bár ez inkább a kapcsolt kerekeknél fontos), hogy "összetartsa" a keretet, ugyanis a keretkivágásnál a keretben olyan erők ébrednek, melyek szeretnék a keretet a kivágásnál szétfeszíteni. Főleg ezt akadályozza meg a kötvas. (Meg persze a tengelyágy kicsúszását is...)

Előzmény: vasútikuruc (60763)
FAV 20 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60769

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (60768)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60768

Ez egy túlhevítőssé átépített MÁV 220 sorozatú mozdony, körtolattyúval. 1913-tól történtek átépítések.

Előzmény: FAV 20 (60767)
FAV 20 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60767

Kérdésem az, hogy hanyas? Ennek más a dugattyúnál az a rész.

felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60766

Igaz, a három ismert kép egyikén sincs a mozdonyokon lámpa, és az egyik képen pont szertartályos véggel akaszt egy 424,-esre. Összeáll a kép.

felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60765

Akkor csak egy korong átmérő kellene, vagy ha előkerülne ennek az "Újítás"-nak a dokumentuma. Minden esetre érdekes kuriózumra derült fény a sorozat életörténetéből.

Előzmény: vasútikuruc (60763)
felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60764

Számolgattam, a MÁV 424, szélső tengelytávolsága 17 791 mm, a visszabontott MÁV 376,-osnak 4 180 mm, ez összeadva 21 971, ha a 376,-os szertartállyal akaszt a 424,-esre, ráférnek a 24 méteres korongra. Miskolcnak 1943-ban 20 méteres korongja volt, de hogy 1977-1982 között mekkora volt? Nem tudom. 1974-ben a MÁV M31,2001 és 2041-2042, 2045-2046 pályaszámú mozdonyok is Miskolciak voltak, hogy a 18 darab M44,-est ne említsük, azaz volt mivel kiváltani a 377,-est.

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60763

Üdv.

Biztosan tartosan lehetett kiszerelve a futó, ágyvezetéket cső konzollal lezárták,gondolom meg ne sérüljön.

A második képen állitólag az 597-es van.

Előzmény: felekferi (60762)
felekferi Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60762

Uraim, én sem tudom, én arra gondoltam, gőzben volt a mozdony, amikor kisülyesztették az első futókerekét valamilyen javítás miatt. Sokat segítene egy dátum a kép mellé. Nem tudom elképzelni, hogy 24 óránál tovább maradt volna a mozdony ebben az állapotában. Gondolom én, a laikus, gépészeti analfabéta. 1977-ig a MÁV 377,002' volt a fűtőházi átállítós, 1977-1982 között (ekkor selejtezték a MÁV 376,649) így járt volna a korong miatt? Ha igen, az - számomra legalábbis - megdöbbentő!

 

De hogy még tovább fokozzam a sztorit, 1980.III.28.-án Miskolcon a MÁV 376,597 szintén első futókerék nélkül lett fotózva!

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60761

Elsőre én is azt gondoltam,de a topictárs írta az 5 km/ó-át...

Előzmény: MIHOK1 (60760)
MIHOK1 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60760

Üdvözletem,

 

Gondolom a tapadási vonóerő növelése érdekében. 

Előzmény: vasútikuruc (60758)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60759

Fűtőházi tartalék?Elférjen másik mozgatott géppel a korongon?

Előzmény: felekferi (60757)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60758

 

Nem az elrendezés a furcsa,hanem hogy mi a fene miatt szerelték ki az első futót.... 

Előzmény: k.novotny (60756)
felekferi Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60757

A Miskolci Fűtőház területén 5 km/h sebeséggel.

Előzmény: rezgaras (60754)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60756

A francia PLM társaság 1924-1925-ben az 1880-as években különböző gyárakban gyártott 1'B1-n2 mozdonyokat, épitett át D-n2t-re 84 darabot,  de sorolhatnám szintén PLM-es mozdonyok esetében az 1860-as években gyártott C-n2-es gépekből csinált már 1890-es években D-n4v-t 132 db-ot, és ráadásul egész jól üzemeltek hiszen az 50-es évek végén selejtezték őket.

 

De az angolok, jenkik is sőt a japánok sem idegenkedtek e fajta átépitésektől, ez csak nálunk hat idegen, furcsa dolognak

Előzmény: rezgaras (60754)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 1 60755

Előzmény: rezgaras (60754)
rezgaras Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60754

Ez nem semmi! Futókerék nélkül futott!

 

Előzmény: vasútikuruc (60752)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60753

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60752

Esetleg valaki,valami infórmációt.Miskolc.376 C1

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60751

Ilyen,olyan pályaszám táblák..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!