Jó, hogy szóba került. Úgy van a kezemben szakvélemény a kéményseprőktől, hogy közben a kazán (Vaillant) fölött közvetlenül, a koncentrikus cső alsó illesztésénél van egy kb. 3 mm-es hézag. Feltételezem hogy a belső (füstgázelvezető) cső a helyén van, mert az lejjebb nyúlik.
Nemrég jöttem rá, hogy ez fütyül, amikor megy a kazán, ott szívja be a levegő egy részét. Ha körbefogom a kezemmel, akkor már nem. :) Majd berakok fotót is, ha nem felejtem el. Bár van egy szép bilincse is, akkor nem látni a hézagot, ezért nem is tűnt föl. Ezt vajon csak így lehet megoldani?
Néztem az árakat, hát a koncentrikus csövek árai elég húzósak... Meg a sima különválasztott sem piskóta.. 5-10e Ft egy méternyi műanyagcsőért?! Csak ezek a spéci csövek jók ide?
Kéményt meg mindenképpen kell építeni nem? Márminthogy nem dughatom csak ki a falon ezt a csövet.. vagy igen?
Más, de hol máshol kérdezzem meg: mi készteti a kazánokat modulációra? Honnan tudja, hogy adott esetben kisebb teljesítmény is elég? Visszatérő vízhőmérsékletből esetleg?
Csak egy csatornacsőhöz hasonló kivitelű átlátszó kemény 80-as PP műanyagcső gumitömítésekkel az alacsony hőmérséklet miatt. És sokkal olcsóbb. 20 m-re lehet vezetni.
Családi házba eddig SD Thema Classic FAS 24 kazánt 100 l-es álló melegvíztárolóval terveztünk. Ma ajánlották a Buderus Logamax U052 falikazánját a Buderus 120 l-es melegvíztárolójával kb. 25000 Ft-tal drágábban. Ez a kazán annyira új, hogy a zárt égésterű (cső a csőben) füstgázelvezető rendszerének engedélyeztetése Magyarországon még folyamatban van. A kereskedő szerint 1-2 hónapon belül várható az engedély megszerzése. Érdemes lehet-e várni erre, illetve megéri-e a magasabb árát az SD-vel szemben? Mivel ez egy új konstrukció, kicsit tartok a "gyermekbetegségek" megjelenésétől is. A nyáron éppen ez a kereskedő nem ajánlott egy másik típusú Buderus kazánt a kedvezőtlen szerviztapasztalatok miatt. Szervizköltségek tekintetében mi a különbség a Buderus és az SD között? Főleg a beüzemelés, kötelező éves átvizsgálások, ill. munkadíjak, alkatrészárak tekintetében.
janijani, az a baj, hogy a javasolt módszerrel csak akkor tudunk egy fix teljesítménynél kikötni a végén, ha feltételezzük, hogy minden lakásban egyszerre nyit a 3 állású szelep és minden lakásban azonos hőmérsékletre van állítva a termosztát... (családiházra levetítve: ha bekapcsol a termosztát, akkor minden szoba egyszerre kapja meg a melegvízet. de! családiháznál is más a helyzet, ha szobánként van termosztátod...)
smith, köszi, ezzel sokat segítettél :) kicsit kutakodtam, a wilo ezerféle teljesítményszabályzós szivattyút gyárt, ember legyen a talpán, aki tud választani közülük... most már csak a társasházat építő gépésszel kellene konzultálni, ő vajon mi alapján választott...?
Nem tudom,én visszavenném legkisebb fodulatra és ha valahol a távolabbi radiátorokon nem fordul meg a melegvíz először a közelebbieken zárnék,ha így sem akkor emelnék a szivattyú fordulatszámán.Mondom én ezt egy családi házban,ahol mindenhova bemehetek és úgy csavargatom a radiátorszelepeket ahogy nekem tetszik.
Ha ez nem megy,akkor is visszavenném legkisebbre és ha valahol reklamálnak a szükséges mértékben emelném.
Olyan szivattyú kellene hozzá, ami a nyomáskülönbség alapján szabályozza a fordulatszámát, sajna csak kicsiben ismerek ilyet, a Grundfos Alpha+, de gondolom létezik ilyen nagyobb méretben is. A leírása szerint külön tud éjszakai üzemet is. http://www.grundfos.com/web/homehu.nsf/Webopslag/CBRI-5P2EN3
olyan nincs, ami a fűtési igényhez (32-ből lakásból egyszerre csak (32-x)-ben kell fűteni, vagy éppen éccaka van, satöbbi) igazodva szabályozza automatikusan a a saját teljesítményét? mer, ahogy én hallom, a morajlás hangereje függ attól is, hogy hány lakásban van nyitva a háromállású szelep...
Hat, nem tudom, de en egy 500 literes tartalyt tuti retegtarolokent oldottam volna meg legalabb 4 belso hocserelovel. alul a szolar bemeno, kozepen a kazan bemeno es alacsony homersekletu futesu korok kijovo, felul a radiatorkor kijovo.
Elvileg kell mindkettő! Ha gázvezetéket építesz akkor még terveztetni is kell! Általában a kuncsaftok ezt nem szokták. Kéményseprő-engedély mindenképpen kell ,mert enélkül nincs /jó pénzért biztosan van/ szerelő aki ezt felteszi Neked, nem mellékesen a saját érdeked is. Sőt , ha nincs béleltetve a kéményed akkor béleltetni kell! Cca.100.000 -120.000 Huf.
Én azért nem várom a hideget. :o) Nálam az alacsony teljesítmény már magában nem jó ötlet, mert együtt megy a padló és a radiátor, azaz félelmetesen lassan emelkedik a víz hőmérséklete, ami ugye nem jó a kondenzáció miatt. Emellett a szobák hőmérséklete is lassan mozdul.
Építkezem, pontosabban csak fizetek és történik valami :-)
Tehát fűtés szereléssel kapcsolatban lenne kérdésem.
Adott egy kazán (sziget üzemben, kb. 500 literes tároló, ami 65 - 95 C-os vízet termel, ezt nézi és automatikusan be-kikapcsol, tehát nem kell a fűtés vezérlőnek azt szabályoznia). Van pár fűtési kör:
1, lakószint padló fűtés, termosztáttal
2, lakószint radiátor fűtés, termosztáttal
3, pince radiátor fűtés,termosztáttal
4, gépkocsi behajtó fűtési kör (tervezett, lehet hogy lesz), automata érzékelő
5, HM tároló, solar rásegítéssel
Minden kör külön keringetővel (ha jól mondom).
Ezek alapján mit ajánlanátok:
Hány hőcserélővel lehet ezt megoldani minimum?
Milyen szabályzót ajánlanátok? Vegyük külön a két szintet és két szabályzó 2 és 3 körös, vagy egy szabályzó az 5 körre? Az útobbit preferálja a szerelőm, de a 200 - 300 eFt-s szabályzó ár (ezt mondta szóba, most készít tervet írásba) nekem picit sok(k)nak tünik.