Azt vettem észre,hogy amikor leállítom a gépet 1,4 16
A fordulatszám mérőmutatója lemegy alaphelyzetbe.!Egy pillanat múlva halok egy relé hangot és a mutató megmozdul felfelé úgy kettő millimétert.Nem tudom eldönteni,hogy ez természetes,vagy elektromos hiba.
Az önindító mechanikus vezérlésű, a befecskendezés van letiltva ilyenkor. Vagy kulcs vagy érzékrlő gyűrű hiba. A kulcsot lehet tesztelni a másik kulcs használatával. Azzal se működik, akkor az érzékelő gyűrű kontakthibás vagy testzárlatos. A gyűrű a gyújtáskapcsoló körül helyezkedik el.
A lufi lámpa világítását a vezetőülés alatti csatlakozó kontakthibája szokta okozni.
Mozgatás, széthuzigálás, kontaktspay szokott segíteni. Végleges megoldás a csatlakozó kikötése (vezetékek összeforrasztása).
Az ajtó ablakának a tömítésénel folyik szerintem be a víz. Az tud elvetemedni, ahol a két üveg " találkozik". Mintha valakinek lett volna már ilyen hibája.
Közel vagyok a beázási mizériám megoldásához!Már pontosan tudom, hogy a bal hátsó ülés előtti helyre folyik a víz!Tehát ha jól gondolom a bal hátsó ajtónál vagy annak közelében kell keresnem a lyukat! :)
Holnap a géppel jövök dolgozni és azon a környéken be locsolunk neki a kollégámmal és én belülről figyelek majd!A sejtésem az, hogy nagyon takarva van a hely ahol befolyik mert semmilyen csurgási nyomot nem látni, valószínüleg a belső műanyag kárpit alatt folyik le a padlóra! Na majd holnap remélem már meg találom!Most az első vastag szivacs szárad a kazánházban mert a múltkori esőtől annyi folyt be mire észre vettem, hogy elől magába szívta!Ez megtévesztett a beázást illetően!Most már nagyon kiváncsi vagyok!
Látom új vagy itt! Van olyan lehetőség, hogy vissza olvasol vagy rákeresel!
Ha ezeket meg teszed meg kapod a válaszokat a kérdéseidre!Nem akarok bunkó lenni de szinte minden héten fel merül ez a két probléma ezen a fórumon és a hozzáértők nagy türelemmel meg is írják a válaszokat szinte mindig! Csak azért írtam ezt le, hogy ha esetleg nem kapsz közvetlenül választ, akkor úgy meg tudod keresni!
Egy kis érdekesség. Vettem 2 kiló szilikon macska almot. Felét-felét áttöltöttem 2 db régi, de nem lukas zokniba. Mindkét kocsiba ment 1-1 zokni az ülés alá. Azt várom tőle, hogy párásabb időben belülről ne párásodjon annyira az ablak, mivel a szilikon magába szívja a nedvességet . Az állatkereskedésben azt mondták, hogy sokan viszik ilyen célból. Teszt indul. :-)
.Ford fórumból idéztem,ezt a hasznos cikket.Én megcsináltam,és ma alkalmaztam is,igen jól szuperált.Kefét azt nem vettem,(mert itt Pécsett nem volt)de anélkül is tökéletes lett.
" Izzító gyertyafurat tisztító szerszám. Nem 1-2 izzítógyertyát cseréltem már életemben és a tapasztalatom az, hogy a régen kiégett és időben nem cserélt izzító gyertya, bizony komoly gondokat tud okozni a motor téli üzemében, és a következő gyertyacsere alkalmával. Kiszerelés folyamán különösen a nem gyári utána gyártott, vagy helyettesítő termékkel volt inkább probléma. Elég egy tized, vagy néhány század mm eltérés a gyertyatest végén és már nem tökéletes a tömítettség, rögtön nagyobb az esély a kokszosodásra. Valamint a kiégett gyertya nem képes az öntisztulásra és az izzítórúd elszennyeződik, kormozódik, kokszosodik, ami megnehezíti a kiszerelést. A nagyobb probléma viszont az, hogy ezzel egy időben telerakodik a gyertyafurat és az izzító rúd közötti hézag is, ami körkörösen mindössze 0.25 mm. További problémát okoz, hogy a hengerfej anyaga alumínium, a gyertya szára acél. A két fém között idővel elektrokémiai helyi elem képződik, melynek hatására a menetek hajlamosak az összerohadásra. A komoly meglepetések és a bonyodalmak megelőzése érdekében 100 ezer Km futás teljesítmény után érdemes a gyertyacserét megejteni, függetlenül attól milyen állapotban vannak az izzítógyertyák.
A gyertyafurat tisztító szerszám anyag szükséglete:
2 db rossz eredeti gyári izzító gyertya (Beru).
1db speciális 205 mm extrahosszú 5.5 mm-es köszörült HSS csigafúró (3850Ft/db). Dörzsárból ugyanez a méret min 30 ezer pénz, de inkább több.
1db 5.3 mm-es Pichler márkájú, furattisztító kefe (3180 Ft/db). Nem feltétlen szükséges.
2db M5 hernyó csavar.1db M12-es csavar anya.
Az izzító szál eltávolítása után a fúrószárral a gyertya testet teljes hosszában átfúrjuk és kész is van a menetes fúrószár vezetőnk melyet a gyertyafuratba hajtva, biztosítva van a fúrószár központosított megvezetése. A gyertyatest hosszanti átfúrását állványos fúrógépen célszerű elvégezni, ahol a pontos hosszanti megvezetése a fúrószárnak biztosított. Ha valaki nem akar tovább bíbelődni a mélységállító elkészítésével, akkor egy kis szigetelő szalaggal a megfelelő mélységben megjelölve a fúrószárat már tulajdonképp el is készült a célszerszámmal. A célszerszám használata végtelen egyszerű. A hosszában átfúrt gyertyatestet behajtjuk a hengerfejbe ütközésig. Nem kell meghúzni. Ezután a fúrószárat legalább 30 mm mélyen zsírba mártjuk, és kézzel finoman jobbra forgatva behajtjuk a gyertyatestbe a mélységhatárolóig. Majd folyamatosan tovább, jobbra forgatva a fúrószárat kiemeljük a gyertyatestből. A fúrószár végén jól látható lesz a zsírba beragadt koksz korom és szennyezőanyag. A fúrószár 5.5 mm átmérője megegyezik a hengerfejben lévő belső furatátmérővel. A szennyező anyag koksz korom túlzott megkeményedése okozhatja, esetenként a gyertyatest beszakadását. Ezek után javasolt még a fotókon látható furattisztító kefével a furat megtisztítása. Beépítés előtt ajánlatos az új izzító gyertya menetének bezsírozása a menetek berágódásának megelőzésére.
A mélység állító elkészítése is rendkívül egyszerű. A másik gyertyaházból szintén eltávolítjuk a már ismertetett módon a központi elektródát, majd a gyertyaház M10-es végétől számítva 40 mm-re levágjuk egy flexel. Ezek után a gyertyaház M10 végét satuba belenyomjuk az M12-es anyába és a biztonság kedvért egy kevés fémragasztóval megragasztjuk. Az M12-es anyába egymással szembe behajtunk, két 4 mm-es furatot bemeneteljük a 2 db M5 hernyócsavarnak és már el is készült a spéci mélység állítónk." Az enyém így néz ki,(a kép illusztráció)csak egy gyertyát használtam fel.Én az izzítószál kiszereléséhez satuban befogtam a gyertya azon részét amire az elektromos csatlakozó megy,és csillagkulcs al addig húztam, míg megszakadt.Ezután befogtam az izzító részt,és szintén csavargatva le lehet húzni a gyertyatestet.
Használat utáni tapasztalat:Gyertya kiszedése után bevilágítva tiszta fényesnek láttam a fúratót,de ez csalóka.Használva a célszerszámot meglepett,hogy egy darabig semmi aztán ellenállásba ütközve (kb fúrat felétől)kezdett dolgozni.Fúrót kihajtva szépen ott is volt a zsírban a koksz.Tehát érdemes foglalkozni vele.Ez a fúró valóban úgy dolgozik mint egy dörzsár,persze ennél a műveletnél.
Én nem akartam azon a szűk helyen kinlódni, és én nem tettem bele semmilyen polifoam csomagba, de megértem, hogy te ott elöl így csináltad.
Nekem még az is fontos volt, hogy mindennap megnézhetem, ellenőrizhetem a palackot és a tartalmát.
Arra kérnélek, hogy törölnéd azt a bejegyzésemet amelyikben helytelenül fogalmaztam és félreérthető voltam. Én nem tudom a sajátomat törölni és nem akarok evvel másokat félrevezetni.
A fékfolyadék nem tűnhet el, hacsak nem tömítetlen a rendszer. Tehát valahol elfolyik a fékfolyadékod. Első körben ezt kell megkeresni. A fékpedál azért lett "kemény" néhány taposás után leállított motornál, mert a fékrásegítőben volt még vákuum pár taposás erejéig, majd amikor ez "elfogyott" kemény lett a fékpedál. Na most neked valószínűleg levegős a fékrendszered, ez miatt nem keményedik fel.
Az autót NEM lehet így használni!!!
Ha nem értesz hozzá feltétlen keress fel egy szerelőt!
Lehet hogy nem említettem, de az enyém is klímás talicska,és simán elfért a hűtő meg a blokk közé, de nincs jelentősége hogy hol van, csak tegye a dolgát.Aszem talán fényképet is tettem fel a szűrő pozíciójáról. Remélem hogy beváltja a hozzáfűzött reményeket ez az apró módosítás.
Nincs itt semmi probléma, pont azt mondom én is, hogy sokkal jobb mint a gyári.
Egyébként azt tudni kell (egy kis kiegészítés), hogy evvel a DELPHI rendszerrel igen sok más típusú autókat is szereltek pl.Ford, Mercedes stb. és azokkal lényegesen kevesebb hiba volt, mint a Renault-tal.
Szerintem is alapvetően a szűrő a hibás, én már az első autómnál egy MAHLE "előszűrőt" is beraktam és még egy fontos dolog, hogy a kannázást el kell felejteni. Olyan kúton tankolok amelyiket most építették, tehát még tiszta. AUCHAN.
Én nem tudom az enyimet előre bepréselni, mert ott van a klíma cső, attól nem fér. Hátul kifogástalanul elfér és jól hozzáférhető. Tökéletesen működik, a 170-es temponál sem dadog le.
Bocsika, de nem igazán értem, hogy mire írod, hogy "a gyárival nem veszi fel a versenyt".Nem hogy felveszi, hanem simán kenterbe is veri. Az iménti állításomat, a következőkre alapozom: A csúcsok 2 mikronra vannak illesztve, a gyári delphi szűrő 5mikronos volt 2003 ban,amit később a sok csúcsprobléma miatt 3 mikronosra cseréltek. ( a fenti infók 1 rönó szervízvezetőtől származnak, ha ő hülyeségeket mondott, akkor most én is) Egyébként mint aszem írtam is annó, én a hűtő, és a motor közé tettem a szűrőt, és festo csatikkal kötöttem be. Csak kb 15 cm-es darab csövet vágtam ki a tankból a gyári szűrő felé menő csőből,és a kivágott szakasz helyére tettem az 1 mikronos szűrőt, már sok sok évvel ezelőtt, A szűrő köszöni szépen jól van.
Az EGR szeleppel kapcsolatban annyit, hogy én is gondolkodtam az elfordításon, de akkor is feljön, igaz kisebb mennyiségű korom. Valamint én nem akartam "szétvágni, reszelgetni" így megmaradt az eredeti, és bármikor vissza alakítható.