Ha van -és kell lennie- osztó-gyűjtőd és azokon van -és kellene lennie- szelepnek (tekerőnek), én inkább azzal próbálnám, könyebb hozzáférni, mint a radiátoréhoz. Kezdetnek megnézném, hányat lehet forgatni -nálam 2-t vagy 4-et a padlóén-, oszt letekerném félig. Aztán tapasztalat alapján lehetne játszani velük.
Illetve legelőször, próbából, a jól fűtöket totál elzárnám, hogy kiderüljön, felmelegszik-e a 2 nagy. Ha nem, telefon a szerelőnek. Ha igen, akkor jöhetne a játszadozás a szelepekkel.
Nekem úgy tűnik, igen. Fényképezőgép most sajna nincs nálam. Ne kövezzetek meg, de az alsó szelepnél mennyit zárjak egyszerre pl. egy egész fordulatot vagy amíg csak lehet? (2-3 fordulat)
A kazántól minden radiátorhoz külön cső megy, és vissza is ugyanannyi. A legtöbb radiátornál a bemenő ág jobb oldalon felül, a visszatérő ugyanott alul, kivéve a két nagyot, azokon a bemenő jobb fenn, visszatérő bal lent. Termofejek vannak, jelenleg teljesen nyitva. Persze a termosztátnál és törölközősnél nincs.
A kazántól minden radiátorhoz külön cső megy, és vissza is ugyanannyi. A legtöbb radiátornál a bemenő ág jobb oldalon felül, a visszatérő ugyanott alul, kivéve a két nagyot, azokon a bemenő jobb fenn, visszatérő bal lent. Termofejek vannak, jelenleg teljesen nyitva. Persze a termosztátnál és törölközősnél nincs.
És szerintetek mi az a normál érték, ami alatt egy olyan pecóban, mint a mienk (90m2, fszt, tégla) a 70 fokos víznek fel kéne melegíteni a lakást? Radiátor van 7 db (kisebb-nagyobb) + egy töröklöző szárítós.
Milyen szelepeid vannak a radiátoron, sima, vagy termosztatikus?
Ha sima akkor a közeli radiátoroknál kezd el lezárni a felső szelepeket, ha termós akkor alul, így megnövekszik a víz ellenállása, és elkezd a messzebb lévők felé áramlani a víz.
Első körben próbálj a jól fűtő radiátorokon zárni egy keveset. Hogy hogy lehet, az attól függ, milyen a kialakítás. Ha leírod (vagy lefényképezed, az jobb lenne), akkor rögtön ad valaki konkrét tanácsot.
Na, beszéltem a szerelővel, nem nagyon akar eljönni, szerinte próbáljak meg légteleníteni meg "járassam meg jól a rendszert, az segít". Még majd járok a nyakára, de addig is én mit tudok tenni a kazántól messze lévő nagy, kb másfél méteres radiátorral? Egyébként ezekről a cseh Korrad radiatorokról mi a véleményetek?
Átlagos szám a légköbméter *60W, ezzel szépen túl lehet méretezni a radiátorok egy jól szigetelt épületnél... Van méretező progi, amivel illik ezt számolni, de ezt csak mi érdeklődők használjuk, akik ugatják a fűtés szakmát, a mesterek fejből terveznek *60-nal ! :)
Határozott nem! Nagyon nem mindegy, hogy egy szoba tájolása milyen, hány fala külső (azaz túloldalon a szabadság), a nem külsők közül melyiknek hány fokos a túloldala (egyik fal mögött a 2 fokkal melegebben tartott fürdőszoba, másik fal mögött meg a nem fűtött garázs). Persze, ha elég nagy radiátorokat veszel, akkor legfeljebb a torlóval csökkented adott radiátor teljesítményét, de talán olcsóbb egy fűtés-terv, mint 10 túlméretes radiátor. Vagy esetleg megtanulod a winwatt használatát, akkor Te is ki tudod számolni. Nekem nem sikerült :o), de ez az én hibám.
Én halottam ilyen számról, bár nem tudom mennyire igaz. Sok mindentől függ, milyen a szoba tájolása, hőszigetelése, stb. Nekem amikor az első házamat építettem, azt ajánlották, hogy a szoba légköbméterét szorozzam meg 60W-al.
Az anyag kiválasztásánál nem a kattogás a szempont! :)
A DF-nél sem természetes a kattogás. Nem lehet, hogy valéamelyik tartó ferdén van felszerelve (esetleg a fal görbesége miatt), és a feszüléstől csinálja?
Leírták a lakók, hogy igazán ízlés kérdése. :o) De tényleg. A Purmo-ról keringenek hírek, hogy micsoda minőségellenőrzés van náluk, de amúgy tényleg mindegy, melyiket választod. Illetve egy dolog: vannak az acél-lemez meg a ....... (talán alu) radiátorok. Az acél-lemezes hajlamos a kattogásra (pattogásra), a másik nem - ha jól rémlik. Gondolom, a második drágább.
Jut eszembe: az normális, ha a DF radiátor egy év után veszettül kattog melegedésnél, hűlésnél? A 3-ból 1 csinálja, úgyhogy nem tudom, természetes-e...