Nem írtam sehol, hogy a C4 sokkal gyengébb mint a 307, én a Xsara-hoz hasonlítottam.
Eleve (szerintem!) minél fiatalabb a típus, annál gyengébben van összerakva. (de most ne egy 104-et hasonlítsunk a C6-hoz, hanem azonos kategórián belül)
Ezen kívül arra utaltam, hogy a hibastatisztikák a tapasztaló személyektől is függenek. A marha vacaknak titulált 307-re mi pl. nem sok rosszat tudunk elmondani, míg a C4-re tudnék pár sort írni.
Ez különben is csak egy ember véleménye, ennyire kár bármit is alapozni. Jó sok info't kell begyűjteni és utána dönteni. :-)
Voltam egy szervízbe, elvileg a srácnak van citroenhez minden kütyüje. Ő is azt mondta, hogy számítógépes megoldással nem lehet kiszedni a lufikat. Állítólag ellenállás kell mint ahogy azt korábban említették. Elviszem és megcsinálja. Amúgy is van némi hibakód olvasni való a járgányba, akkor hátha sikerül egyúttal ezt is megcsinálni.
Még üléssint is kell aplikálmom az új ülésre.
Amúgy műszakin mennyire nézik, hogy saját ülése van-e és hogy gyárilag hány lufis volt a kocsi? Engem riogatnak, hogy nézik. :( Pedig ez jobb mint a gyári.
Megérzi, nem is kicsit. Kontrasztos, ahogy pl. az I-es 1.8 16V-meg nem. Most épp azt használom, és hát nagyon más. Pedig 110 LE vs 112 LE... és csak 8 Nm difi...
A 307 is opció, persze 2.0 16V motorral. A HDi sem kizárt, de csak akkor, ha nem 2 autózunk, hanem ha 3 van. Valami úgyis lesz vele... "bele van kódolva"
Hát igen. Azért a c4 mellett szól, hogy újabb és merészebb a formája és nem elhanyagolandó az emlékeim szerinti 5 csillagos ncap. Valamint a sok egyedi megoldás. Viszont az alap dolgok, hogy nem állítható például az öv magassága, miközben xsara-n hátul is. Hogy nem hajtható fel az első ablaktörlő. Ok xsara-n meg hátul, de...
Szerintem nézd meg, próbáld ki, aztán könnyebb lesz dönteni.
Én megosztom a nem nagy c4-es tapaszzalatomat. Volt kollégám vett egy 1.6 coupet. Volt vele gond, hiszen az ársáv aljáról választott. Apróbb elektronikai problémákat én hoztam rendbe rajta.
Vezetési élmény szempontjából pozitívan tudok róla nyilatkozni.
Futómű remek, jól fekszik a kanyarokba. Kormány pontos, gyorsan reagál az autó az elfordulásra.
Ugyanaz az 1.6 volt benne, mint a xsarákba, de az ott megszokott dinamizmus hiányzott (egr?). A váltó áttételezése is kisebb. 90-nél 2800-as fordulat. Kellett volna a 6.
Összeszerelési minőségre szerintem visszalépés a xsara-hoz képest.
Tud valaki ajánlani nekem egy személyt, aki "ki tud oktatni" C4-ekkel kapcsolatban? Ne az indexes fórumot javasoljátok pls - olyan kellene, aki mond is valamit :-D
A használat módja dönt inkább. Tehát lehet akár 20e km vagy 1 év, ha hosszú távokon használod nap, mint nap, de ez a rövid távoknak köszönhetően lehet 10e km vagy vagy 1 év is.
Milyen szervízlámpáról is beszélsz? A megtett km melletti szervízkulcs ikonra? Lehet nem nulláztad az előző cserénél. Nem áll meg az autó ha lejár a figyelmeztetés. Ez nem bmw. Cseréld az olajat és a szűrőt évente vagy 10-15 ezer km-enként és nem lesz gond.
sziasztok! egy olajcserés kérdésem lenne. a citoren xsara 1.6 műszerfalán lévő kis szervizjelző lámpa mennyire pontos adatokat közöl? tehát ha pl világít és azt írja hogy 200 km van a szervizig, ez a 200 km- egy olyan pontos kalkuláció hogy ténylegesen 200 kmt lehet menni megfelelő kenséssel, és ha ezt túllépem, onnan már gyakorlatilag nem kap megfelelő kenést a motor vagy ez a lámpa akkor is automatikusan világít ha csak közeledek az éves szerviz időpontjához, tehát az egy évhez, függetlenül a motorolaj állapotától. Egyébként szintetikus, total olajat szoktam venni, és épp sikerült majdnem pontosan 10 000 km-t megtenni egy évig, kicsit pazarlásnak tartom rögtön lecserélni, de úgy tudom az idő jobban számít mint a km ebben az esetben, vagy ez a szintetikus olajra nem vonatkozik?
Srácok kezdek elszomorodni. Ne mondjatok ilyeneket nekem. Fogalmam nincs hol tudnék még utána járni. A közeli villanyszerelő az szeret mindig nagyot mondani, ha a fizetésről van szó. Már lassan a tanácsért is pénzt kér. :(