Szia! Ebben sajna profi vagyok! környezetvédelmi hiba, tehát valami zűrt érzékelt a kompu a lambda szonda környékén. Gyakorlatból sejtem, lehet az ok gyújtás kimaradás valamelyik hengerben, szarabb minőségű benzin, több kondenzvíz a kéményben, és még ki tudja mi az okozója. Szokott catallytic default üzenettel is megjelenni, olyankor villog az egész kijelző olvashatatlanul. A szerencsésebbeknek 2-3 indítás után a képernyőről eltűnik, nekem nem szokott:-( Ilyenkor a szervízben kiütik a hibát. Hogy kop-kop, nekem elég rég volt. A szervizes haver szerint ha megy, ne figyelj oda rá, de ezt elég nehéz megtenni, amikor világít a sárga lámpa is középen. Szóval attól megy. Gyógyulást...
Elvittem a nyikanast a Flinstonekhoz. Tuzkarika volt. Kicsereltek gariba. Mindemellett kertem egy teljes atvizsgalast (aszontak minden rendben), hogy ne legyenek meglepetesek mostanaban. Fizettem erte 3500 Hufot.
Elindult a szervizár összehasonlító portál a www.kotelezoszerviz.hu . Hamarosan fel lesznek töltve a Peugeot márkaszervizek friss ajánlatai is.Érdemes elmenteni a Kedvencek közé.
Pontosan 60db matricánál járunk. Kérem, hogy aki még nem jelentkezett a klubba, az mielőbb tegye meg a P307@FW.HU email címen, darabszám megjelöléssel. Köszönöm!
HDI Ödön!
Sikerült megkérdezned az ismerősödtől, hogy tud-e átlátszó háttérre nyomtatni?
Teljesen érthető. Remélem, hogy nem lesz vele több bajod.
Én is reklamáltam elég gyakran, még a garanciális időn belül is miatta, de mindannyiszor ugyanazt a választ kaptam a nyíregyházi Xevico "nagytudású" dolgozóitól, hogy:
ez konstrukciós hiba, el...szták a franciák. Nagyon nehéz kicserélni és valószínűleg az új sem lesz jó. Jobb nekem, ha ők most nem bontják meg a motorteret.
Valószínűleg tényleg jobb, hogy ők nem nyúltak hozzá, csakhogy közben elúszott a garancia... ők biztos jobban jártak...
Hát, ez ilyen. Egy idő után megszűnik. Persze, van gari. Különben biztosan nem álltam volna le szintmérőt cseréltetni, mert annyira azért nem érdekel. Csak avar, hogy ennyi hülyeséget mutat, ne legyen már hiba. Azért is erősködtem, hogy amíg garis, addig tööljenek el az ilyenekkel. Volt indexkar csere, a mostani egészen fájintos. FInoman működik, é egyelőre jó.
Ja! Lefuttattak egy diagnosztikát a kocsin, mind a 48 és fél számítógépet kikérdezték, és 0 hiba volt. Erre összeszaladt a szerviz, hogy ilyet nagyon ritkán látni, legalább a klimacomputerbn szokott lenni egy-két eltárolt hibakód. :-)))
Passz.... Talán az agyamban most jött el az ideje.
Az a lényeg , hogy árulom a Pugot, ha valakit érdekelne.
Ha nem akkor jövő héten beszámításra kerül kerek 5 M. forintért. Csak így elveszik a 2,05% THM hitel. A beszámító kereskedés meg biztos, hogy sima hitelt intéz majd a jövendőbeli tulajnak 10 % körüli THM-el. Pl. Merkantil, CIB, Budapest stb. stb.
A durranó hangot a gumi adja, nem a futómű. A futómű sajnos ezt a hangot felvezeti a fülkébe. Egy kicsit túl feszesre síkerült a 307 futóműve, de cserébe kevés ellenfele akad az úgynevezett jávorszarvas teszten. Hihetetlen stabil a kanyarokban is. A váltózáras autót kinyomott kuplunggal el lehet húzni bárhova. De azért nem lopják így el, mert nem szeretik a vacakolást a tolvajok. Sokan kínálják még az autójukat tálcán, viszik inkább azt. Hihetetlen tulajok vannak. Minap a gumisnál beszélgetek, bejön az ember kérdezni valamit és látom, hallom kint ketyeg a motorja az üres nyitott autójának. Ha valaki beül elhajt vele, lefutja vagy mit gondol mit tehet?
Igen, gariban cserélték. Nálam az volt, hogy vagy jót mutatott, vagy azt, hogy túl alacsony az olajszint kb. esetek 50-50%-ában. Kivéve a szervizben, mert ott a 10. próbára is jól ment :-) De hittek nekem, és kicserélték. Eddig (1 nap alatt) még nem mutatott üreset, de majd meglátom. De készülj fel, hogy a csere kb 1,5 óra.
A futóművel én nem nagyon vagyok megelégedve. 4000 Km-t (BP) futott eddig az oroszlán. Ha elkapok egy kissebb kátyút (főleg hátsó kerékkel), akkor szinte visszarántja az egész autót. (Legalábbis olyan érzés, és nem is megyek gyorsan) Ennek az akciónak a hangja egy nagy durranáshoz hasonlít. Ez egyébként ez normális dolog? A szívem szakad meg ilyen esetekben.
Kicsit off leszek A másik dolog pedig a védelem. Nemrég szereltettem bele váltózárat. Sokan mondták, hogy a váltókar kiakasztható, és így nincs értelme. Az 1.4 benzines esetében a motorháztető felnyitásával könnyen be lehet rakni sebessébe? Én nem tudtam beazonosítani a motortérben a dolgokat. Remélem nem volt értelmetlen... :)
Egyébként a futóművön kívül nagyon meg vagyok elégedve az autóval.
De, bp-i vagyok... De nem csak ott van ilyen. De majd kipróbálom :-)
Gumim már bánta a szuper fővárosi utakat :-)
Mondjuk a hatalmas hegygerinceken való áthágás szerintem minden autót megnyekkent. Ahol érzem most a különbséget, az inkább a kisebb gödrök, ahol eddig rendesen kopogott-zörgött, most meg nem.
Mivel ezekben a common-rail rendszerű dizelekben már légtömegmérő is van szerintem a jobb szűrés miatt került be ez a plusz filcréteg (ez egy turbós gép, tehát nyomja be rendesen a levegőt nem úgy mint a sima benzinesek, bár benzinesen is láttam már). Másik fórumon írták, hogy az egyik télen sorra döglöttek meg a légtömegmérők azon az autókon, ahol direktszűrőt alkalmaztak (nem gariba cserélték). Az utakra kiszórt só bizonyos körülmények között képes tönkretenni. Szerintem nem olyan hülyék ott a gyárban a mérnökök. :-)
Az utángyártotton is van. Nekem is HDI 136LE-os van, de az Experten is ilyen HDI 96 LE.
Van egy remek teszt lehetőség Budapesten. Mogyoródi útról kellene átmenni a Stefánia útra. Ahogy átmész a Hungária krt-on, van egy olyan keresztborda, hogy az én 307-esem hátsó futóműve majdnem kiszakad a helyéről. Én azt hiszem olyan 40-es tempóval szoktam ezt abszolválni, ahogy a forgalom éppen engedi.
Kb, egy hete írtam, hogy voltam FrédiBéninél, és csodát munkát csináltak a kopogások eltüntetésével (pl. hátsó lengéscsillapító felerősítének átalakítása, meg mások). Érdemes őket felkeresni, azóta egyre többet csodálkozom, hogy milyen csendes lett a kocsi.
Szegényeket ma is szívattam egy olajszintmérő cserével, sokat szenvedett szegény szervizes srác (le kell bontani alul a fél autót...), de becsületesen kicserélte. És Engelmayerné is mosolygott :-)
Köszi a segítséget szervíz ügyben, Budapesten lakom.
Valami gyanús kopogást hallok rázósabb úton az alsó zónából, közelebbit nem sikerült kideríteni füllel. Zavar a dolog és nem hinném, hogy az alvázra felerősített pótkerék zötyögne, bár ki tudja. Egyéb tünet nincs.
"szivacs" Jé!? 15ezer van az autóban, 20-nál esedékes a szervíz. Most akkor letépjem? Egyáltalán minek ez a valami? Gondolom kevesebb levegőt enged át, csakhogy az miért jó? üdv