Nem valószínű, inkább a fényerőszabályozó környékén kereném a hibát, mert ügye anélkül nem világít sem az óra, sem a hőkezelő, sem pedig a műszeregység. Vezetéklés jó?
Tisztelt toji76! Mi az a bsi test pont, vagy tápkontakt hiba? Hol tudnám megkeresni? A combim csomagtartó ajtaja nem müködik. Jó pár "mester ember" gyakorolt már rajta. Állítólag a mikrókapcsolóig / ezt nyomod / jön áram.Volt olyan "szerelő" aki szerint az áram nem "jó" , a másik szerint a test. A lényeg, a hátsó ajtó nem nyilik, engem a rosszullét környékez már. Esetleg tudnék valami új támpontot adni a következő " versenyzőnek". Köszönöm.
a vége lemaradt, szóval ennek a javításnak amit írtam egy hónapja. azóta nem csinálta, nagyon szépen indít, sizont most vasárnap jött a gongszó meg a hőmérséklet ugrálás, ezért írok. félő hogy megint egyre gyakrabban jön majd, dátum/óra stb.. nullázással és végül megint nem indul a kocsi...
Sziasztok! Egy visszatérő problémához szeretném a segítségeteket kérni ami kezd már enyhén szólva az agyamra menni.
Körülbelül egy éve kezdődött. A következőt produkálja az autó (Xsara, 1.6 / 2003) :
Indításnál néha-néha egy gongszerű hang kíséretében az alábbi felirat jelenik meg a műszerfalon "Automatic Lightning Inactive" és ekkor (nem mindig, de előfordul) hogy elmegy a dátum/óra - 00:00 perc, Január 1 villog a kijelzőn, és/vagy elmennek az elmentett rádió állomások (is), és/vagy a külső hőmérséklet jelző megbolondul, 50-100 fok között ugrál majd kb fél perccel indítás után normális értéket mutat. Tehát amikor indításnál jön a gongszó "egy figyelmezeteő hang??" már rosszul vagyok ha ránézek a monitorra mert a fent említettekből vagy mind egyszerre, vagy csak az egyik (legygakrabban a hőmérséklet ugrálás) történik.
Először olyan ritkán csinálta hogy nem is nagyon vettem róla tudomást, aztán gyakrabban kezdte, és elérkezett az hogy egyszerűen indításnál nem forgott az önindító. (csak egy kattanást lehetett hallani az indítómotorból). Bikázással indult be a kocsi, majd aztán kicseréltük az akkusarukat, fújtunk rá kontakt spray-t is és pár hónapig jó volt - nem csinálta. Majd télen megint hébe-hóba jött a gonszó a velejáró kijelző problémákkal, sajnos mivel csak kb 20-30 indításból egyszer, ezért voltam elég hülye hogy ne vegyek róla tudomást, aztán megint sűrűbben csinálta és egyszercsak megint nem forog az önindító egyáltalán. Bikázásra sem indul egyáltalán, ezért jött a betolás, majd a szerviz.
Akkura rámérve, a feszültség teljesen jó volt, 4 éves volt- ettől függetlenül tetettem bele újat hátha!, az indítómotort pedig felújították (új mágnesszelep, kefegarnitúra, forgórész) , generátor a szerelő elmondása szerint teljesen jó volt (egyébként korábban az is lett már felújítva), a kábelek is állítólag rendben mint mondták, kérdezem akkor hogy hol lehet a hiba??
Igen, ez a következő cél, ott kiderül a turpisság már ha van a dologban, de egyébként a gumi nem kopik félre, nem nyikorog, jól kormányozható a kocsi, csak vizuálisan tűnik lehet nekem úgy mintha ilyesmi baja lenne. :)
A családból származik a kocsi van egy téli gumi szett hozzá felniken külön, illetve ezek a nyáriak is újszerűek. 170 ezret most léptük át,1 éves féktárcsák,fékbetét, hátsóhíd, ezelőtt a párom szülei használták városban. 450E-ért kerül hozzánk, azt gondolom ez egy korrekt ár a piacot elnézve.
Az enyém még nem BSI-s, hanem úgynevezett "utasvédelmi egység" van benne. Immo, központi zár, távirányító meg nem tudom milyen funckiókkal bír még.
A lényeg hogy nem lehetett összepárosítani a meglévőt a bontott ECU-val. Cseréltem az utasvédelmit meg a kulcsot is. Vagy ki lehet üttetni az immot a bontott ECUból.
Szia Saját tapasztalatom! Szerintem lehet hinni a BSI -nek Gondolom valamilyen algoritmus alapján számolja ki a következő olaj cseréig megtehető kilóméterek számát.
Adatok: Xsara II 1.4 benzin,motorolaj agip i-sint 5W30 Debrecen szinte csak városi használat nagyon sok rövid távú utak 3-4 kilóméter több száz índítózás.
A BSI 8175 kilóméter megtétele után olajcserét követelt, amit meg is kapot!
Magánvéleményem a városi használat nehezített üzemi körülménynek számít így indokolt a sűrűbb olajcsere periódus!
Rendben, majd szólj. Ha esetleg kell valami akkor feltudom vinni kb 1-2 héten belül pestre, és az árban biztosan megtudunk egyezni :) Elsősorban a nagyobb alkatrészektől szabadulnék már meg :)
Még sosem postáztattam gls-el, és nekem azt mondta a hölgy a telefonban, hogy a depóba át szokták mérni. Nem akartam komplikációt. Az így is megvan anélkül, hogy keresném. :D
Jó volna a listádról jónéhány dolog, az ülésre meg még visszatérünk.
Tegnap belvárosból jöttem hazafelé,és azt tapasztaltam hogy a fékem megszünt.
Na mármost egyik pillanatban tudtam vele kicsiket fékezni,de erőteljesebben kellet hatnom a fékpedálra,értelemszerűen a mechanikus fékezés-el tudtam megállni.
Kérdésem a következő:
Mitől mehetett tönkre a fékező hatásom?
Apósom autószerelő,és ő valami szívócsonkról beszélt,de nem tudtam értelmezni hogy hol lehet.
Utána megnéztem egy ilyen kis szelepsapka szerű csatlakozó ami állítólagosan ragasztva lett,de most nem megfelelő már,ő arra gondolt.
Ha netán ténylegesen az a baj,akkor valakinek van e ilyen feleslegesben eladó kompletten?