Hülye vagyok a politikához, de a mindenkori kormány saját magának generálja a feketegazdaságot, munkaerőpiacot, meg mindent. Aztán tudnak ellene harcolni. Hurrá !
Ahelyett, hogy hagyná élni normálisan a parasztot.
Az utolsó mondat a lényeg, ugye. Lehetetlen ellenőrizni. Megint egy ujabb betarthatatlan kirakatjogszabály. És majd baszogatni=megállitani fogják azt a felvidéki magyar kettős állampolgárt is, aki Pozsonyból Kassára Magyarországon keresztul meg, mert ugy gyorsabb. Persze simán letagadja a magyar állampolgárságát, meg magyartudását is, nyilván.
Tipikus pótcselekvés, nem az okot kezeli, hanem a tünetet. Ha normális lenne a regadó, nem érné meg trukközni. Ennyi.
Amilyen idióta vagyok, én egy bolti csokilopáson is fennakadnék, tehát igyekszem szabadlábon tölteni azt a keveset ami még hátra van. :)
Amúgy pont tegnap igazoltattak a Liszt Ferenc hegyen. :) Megkérdezték, hogy tudom-e, hogy nem világít a jobb szemem, szóvá tették, hogy olyan a forgalmim, mintha kukáztam volna, de nem volt semmi extra. :)
Mert csak kis vaj van a füled mögött. De gondolom, ha a Forte gyár dolgozóinak havi fizetése lenne a csomagtartódban, amit a pénztáros adott neked, mert szépen kérted (Igaz Smist és Wesson urak is veled voltak), akkor nem biztos, hogy megállnál első szóra.
Én már láttam egy ilyen nem üldözést, amikor távolról követték az illetőt. No az úgy nézett ki, hogy rongyolt az ember, mögötte szirénázva követte 2 járőrautó, de még a lefolyóból is sziréna hallatszott, mert egyre-másra értek a környékre a civil és járőrkocsik minden irányból. Utána követték jobbról, balról, előről, hátulról. Aztán nem követték, mert már nem volt neki hova mennie. Utána nem valami barátságos hangnemben folyt a diskurzus... :)
Oké, olyan volt már, hogy két autó közül felemelte a kezét én meg visszaintettem, meg régebben a kpm-es toporzékolt, mert szintén csak integettem neki, de ha meg akarnak nézni, vagy fax voltam és lebuktam, akkor IJ.
Igen, közel mennek hozzá, valamelyik oldalról picit mellé kerülnek és megrántják a kormányt az üldözött jármű felé.
Az összekoccanástól a menekülő autó kis időre irányíthatatlanná válik, aminek vagy az a következménye, hogy nekimegy az elválasztósávnak, vagy az, hogy lemegy az útról és összetöri magát, vagy oldalra felborul.
Magyarul teljesen véletlenül és kiszámíthatatlanul viselkedik, természetesen semmi/senki, ami/aki a környezetében van, nincs biztonságban. Ha rutinos ember csinálja megfelelően tágas, üres helyen, akkor - az amerikai jog szerint - teljesen korrekt módon lehet megtörni a menekülést, ellenállást ezzel az eljárással.
Más kérdés, hogy az amerikai jogban akár a fegyverhasználat is megengedett a megállítási felszólításnak nem engedelmeskedő járművezető ellen, ha a legkisebb jele is felmerül annak, hogy a rendőr életét, testi épségét veszélyezteti a járművezető.
Szóval nagyon más az autósüldözés, mint amit itthon és az EU-ban csinálnak.
Amerikában sokkal inkább az azonnali felelősségre vonás (szerintem ez jobb) a cél, Európában inkább a nem annyira elkerülhetetlen és időben későbbi büntetés az elfogadott, megszokott...
pl. az amcsi rendőrök ezen műsorok szerint szinte semmiért is üldöznek valakit, akár városokon át is. Persze, ezekben senki nem hal meg, mert az nem illik bele a Mindig mosolyogj! elvébe.
Az amerikai rendőrök abból a célból üldöznek, kergetik a járművezetőt, hogy hibát kövessen el. Eközben nem egyszer komoly veszélyt jelent az egész üldözés vétlen állampolgárokra nézve is, illetve ezek anyagi javaira is. Nem ritka a féltucatnyi összetört jármű és az esetleges vétlen sérült.
Az amerikai jogrend nem foglalkozik cizellálással, onnantól, hogy nem állt meg az ürge, minden okozott kár, ami amiatt történik, hogy ő nem állt meg a rendőri felszólításra, az az ő károkozásának minősül. Ott a rendőrök segge maximálisan védve van. És ezt tudják is az autóvezetők.
Sőt, az amerikai rendőröket képzik is az üldözésre, tanítják a PIT manővert nekik, aminek szintén az a célja, hogy összetörje a járművet a vezető és ne tudjon tovább haladni vele. Tehát úgy is vehetjük, hogy a károkozás szándékos ez esetben.
Senki mellett, s senki ellen nem szólok, csak úgy gondolom, nem lenne szabad túlságosan komolyan venni egy ilyen fórumot. Vitázunk, véleményeket ütköztetünk, néha egyetértünk, máskor csak fecsegünk. Rendben van az így, addig amíg mindenki játéknak veszi ezt. Biztos vagyok benne, hogy a legkeményebben egymásnak esők, ha találkoznának, elbeszélgetnének egy sör mellett, mosolyogva ráznának kezet, amikor elválnak.
Itt arról van szó, hogy összekevered a közlekedés-fórumot a foci-topikkal, már ami a stílust illeti.
Elhiszem/elfogadom, hogy ott ez a fajta kötözködős stílus általános/elfogadott/megtűrt.
Itt viszont nem.
Szinte minden egyes hsz-ed a sértegetésről, a kioktatásról szól, úgy, hogy előtte nem is neked lett címezve az a hsz, amire reagálsz. És nem csak velem, másokkal is.
Aki nem csak ugatja, hanem valóban ismeri is a jogot, azt én nagyon tudom tisztelni, mert a szerénysége mögül azonnal átjön a tudása.
Egy olyan emberben viszont semmi tisztelnivalót nem találok, aki állandóan csak a kötözködésnek, a beképzeltségnek, a saját megkérdőjelezhetetlen igazának él.
Üldözés, követés? Nekem, mint laikusnak mindegy, s arra sem tudok jó megoldást, mikor mi lenne a helyes. Bűnözőket nyilván nem lehet szépen udvariasan megkérni, hogy kérem szépen, tessék rendesen viselkedni.
A környékönkön sok éve volt egy eset, amikor egy autós kergetőzés vége az volt, hogy a gyanus vezető fának rohant és meghalt. Rutinellenörzésre állították volna meg, de elhajtott. Valószínűleg azért, mert ittas volt, s félt a következményektől. Nem részeg, csak éppen nem a piccoló világost ivott. Arányban volt a „büntetés” a bűnnel? Nyilván nem. A feltételezés, hogy akár tömegbalesetet is okozhatott volna, csak feltételezés. Azt színjózanon is megteszik néha. A rendőrök nem tudhatták, hogy miért nem állt meg. Lehet, hogy körözött gyilkos, vagy éppen most rabolt ki egy bankot? De ez megint csak lehetséges. Feltételezés. Persze, ha bizonyos lenne, az más. Tudom, sokat nem szabad adni az ismeretterjesztő csatornákon látható dolgokra, de pl. az amcsi rendőrök ezen műsorok szerint szinte semmiért is üldöznek valakit, akár városokon át is. Persze, ezekben senki nem hal meg, mert az nem illik bele a Mindig mosolyogj! elvébe.
Rutinos, felelősségrevonás-elkerülő szemmel rendelkező autós észreveszi meg tudja, hogy a mérőautó nem fog mozdulni, a megállítósok gyalog vannak, rendőrmotoros meg sehol a belátható környéken nincs.
Tehát működik a menekülés.
Ezért nincs semmi értelme a megállításos mérésnek.
Ha nem áll meg a járművezető (v. lekanyarodik/visszafordul) akkor OF alapján nem büntethető (általában, tehát ha 68 km/h alatti a sebessége), a sima szabs. feljelentés meg tudjunk, hogy kivitelezhetetlen a kiskapuként értelmezett SZTV. 57. § miatt.
Sajnos egyre többen tudják, hogy gyakorlatilag semmilyen retorzió nincs, ha valaki kivonja magát a rendőri ellenőrzés alól ilyen esetben. Esetleg megrázza a rendőr az öklét a visszaforduló autós felé, megátkozza, hasonlók...
Összegezve: az áll meg az ilyen megállítópontokon, aki önként akar fizetni az államnak. Szerinted sok ilyen autós van? :)
Megjegyzem, hogy ameddig andd nem tűnt fel itt (mert sem a 120-asban, sem a rendőrszégyen topicban nem tudott belémkötni, mert nem írogattam oda annyira mostanában), teljesen normális, bevatkozást nem igénylő fórumozás folyt, kérlek keress vissza! De komolyan! Nem hiszem el, hogy nem ugyanazt a topicot nézzük, te meg én!
Mindenesetre tudom, hogy - a polgárőrség rendszerével - több közös rendőr-polgárőr csapat is keresi a kivont járműveket, párszáz méterrel arrébb megállításos buli keretében.
Ez azóta van, amióta nem teketóriáznak sokáig, kivonják a közigbírságot határidőn belül be nem fizetők járművét, különösebb figyelmeztetés nélkül.
Bár nem engem kérdeztél, talán azért nem orrolsz meg, ha elmondom a véleményemet.
Nem értek hozzá, biztosan van különbség egy hivatalos szakszövegben. De az, hogy az üldözés azért nem jó, mert az menekülésre készteti az üldözöttet, szerintem is marhaság. Akinek van félnivalója a rendőrtől az vagy legyőzni akarja vagy elfutni. Tök mindegy, a sün sétapálcával és kalucsnival a lábán vagy nagy és erős autóval kergeti. Ne kergesse, csak kövesse. Én, ha tudom, semmi dolgom nincs velük, semmit nem csináltam, semmi dolguk nem lehetne nekik sem velem, ha már az ötödik irányváltoztatás után is még mögöttem lennének, én is eltöprengenék, mi az ördögöt akarnak.
Szombaton amúgy is üres volt a város, itt különben sincs nagy forgalom, de páran surranópályának használják.
Elvileg nagy menekülést nem tud levágni a delikvens, ha úgy döntenek, hogy megállítják, mert lekanyarodva már 30 van, elvileg a következő sarok előtt utól érik, még ha végig szívják a cigit előtte akkor is. :)
Pár utcával arrébb van egy őrs. Lehet megunták a száguldozást a telepen... :)
Tanulópénznek benthagyom. Borítékoltam kettőtök reakcióját. Mindkettőtöket megkülönböztetett figyelemmel kisérlek itt. Ebből nem fogtok 120-t csinálni.
Azért nincs értelme így sebességet mérni, mert ha 54-től mérnek (márpedig megállítás esetén onnan kell), akkor ha az illető ügyesen lekanyarodik, akkor nicns semmi. Mert esetleg feljelenthetiik, de azt meg tudjuk, hogy 57-es utas.
Magyarul csak az esik bele a felelősségre vonásba, aki akar.
Mondjuk nem biztos, hogy a közlekedésisek mértek, de ők úgy jó 2-3 hete már kizárólag teljesen jellegtelen autókból mérnek (és csak közigre), még a típus sem jellemző a rendőrségre.
Mostanra valósult meg az, amit jó fél éve írtam.
Ha kerületiek voltak, akkor lehetne, de 4-5 órán keresztül egy helyen maradni totál értelmetlen, 30 perc után már mindenki értesült a mérésről, miután a taxisok végigadták rádión és 3 kereskedelmi adón is lejött már a pontos helyszín...
Amúgy nem volt nagy készültség, ha valaki akart, a következő sarkon lekanyarodhatott, mert a másik autó csak utána ácsorgott, mellette két unott rendőrrel. Szemmel láthatóan nem voltak túlhajtva. Érdekes volt, hogy 4-5 órán keresztül egy helyben voltak, ami nem jellemző errefelé.
Kicsit fura helyen mértek. Ott régebben seb.korlátozás volt, ahogy az egész ltp-en. Viszont most végig néztem az útvonalat és ott biza 50 játszik. Nem tudom mit mértek, mert régi beidegződés szerint lassan megyek és a többség szintén, de a jelek szerint van pár száguldozó.
Ha megállítós a mutatvány, akkor lehet, hogy nem is 68-tól mérnek ? Vagy ez lénygtelen ?