Keresés

Részletes keresés

Kanut Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5258
Megint igazad van. Tehát mivel nem ismerünk eddig a napig a Tibeti-fennsíkról 11. századi latin nyelvű zománcmunkákat, az azt jelenti, hogy akár ott is készülhetett a Korona.
De nem ismerünk a például a maja városállamok területéről sem, ergo nekem az a környék is felettébb gyanús....
Előzmény: enkies (5255)
milyennincs Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5257
Az attól a képzés hibája, ha úgy jön ki bármilyen kurzusról, hogy nem ért a szakmájához, ill. - mert rögtön persze, hogy nem lehet benne rutinos - nem rendelkezik azzal az alapképzéssel, amihez gyakorlatot, tapasztalást szerezve megfelel a szerinted meghatározott 'mi az, hogy ért hozzá' elvárásainak.
Előzmény: ladikkos (5245)
Kanut Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5256
lehet/ett Jézuskövető, Jézustisztelő. Akár Isten kiválasztott gyermekének, akár csak egy prófétának, v. bármi másnak fogadta el őt!

Pontosan. Jól mondod. Mint a muszlimok. Jézuskövetők.
Próbáltad ezt már elmagyarázni mondjuk egy keményvonalas siítának?:)
Előzmény: enkies (5250)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5255
Kérlek, olvass bele az 5252 sz. hozzászólásomba!
Amúgyis: ha nem találunk/találtunk (eddig) valahol valaminek a nyomát az nem zárja ki teljességgel, hogy volt!
Tehát, arra hivatkozni, hogy onnan nem ismerünk latin feliratot...tehát akkor ott nem is lehetett....gondolm érted, ez nem érv!
Előzmény: Zacskós Tej (5254)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5254
Milyen latin nyelvű feliratokat ismerünk onnan?
Vagy mondjuk milyen latin nyelvű felirattal rendelkező ötvöstárgyat?
Előzmény: enkies (5253)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5253
??? Miért is ne tudtak volna a Kaukázus térségében a latin betükről???
Előzmény: Zacskós Tej (5247)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5252
Véleményem szerint nem.
Ugyanis "történelmietlen" kijelenteni, hogy nem lehet, hisz onnan nincsenek ilyen írásos emlékeink!
Aki ezt ex katedra kijelenti, elfeledkezik arról, hogy milyen s hány "történelmi vihar" söpört végig ottan. Pl. az előrenyomuló arabok tüzzel-vassal írtottak, felégettek, felprédáltak mindent! Ami pedig érték volt, s nem mohamedán, azt "beolvasztották"!
Vajon hány képet, zománcot semmisítettek meg, mert az iszlám tanítása szerint tilos volt az emberábrázolás???!! Hogy is maradhatott volna fenn akármi ilyesmi???!!
Vajon hány , az apostolképekkel kortárs képalkotás esett áldozatúl???
(kicsit olyan ez, mintha valaki azt állította volna mondjuk 1700-ban, hogy Kecskeméttől délre nem magyarország volt, hisz ott sehol egy szál magyar sem él!)
tehát ilyen alapon szerintem nem jelenthetjük ki, hogy ott soha nem is volt ilyesfajta írásbeliség s egyéb kultúra!
Előzmény: ladikkos (5243)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5251
Csatlakoznom kell, Ladikkos!
Úgy látszik, hogy kivéve a műszaki értelmiséget, ha valaki végig "seggel" egy bölcsész-szakot, akkor "tudóvá" lett avatva, és kizárólagos joga érteni szakterületéhez.
Más elolvashat akár kétszerannyi egyetemi jegyzetet, szakkönyvet, akármit....akkor is se... lesz hozzá!
Előzmény: ladikkos (5238)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5250
Soha egy percig nem óhajtottam összehasonlító-vallástörténeti tudásod megalapozottságát vitatni. (Míg én természetesen messze nem tartozom a szakavatottak közé.)
Csupán azt tisztázni, hogy aki a katolikus egyház szerint pogány (pl. manicheisták), az még lehet/ett Jézuskövető, Jézustisztelő. Akár Isten kiválasztott gyermekének, akár csak egy prófétának, v. bármi másnak fogadta el őt!
(Egyébként ma is elég sokan vannak, akik nem fogadják el Isten-mivoltát, s nem hiszik, hogy a keresztfán meghalt. Csupán tettszhalott állapotba került, s harmadnapra magához tért.)
Előzmény: Kanut (5234)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5249
Nem Végh (és nem "kedvencem"), hanem Németh Zsolt...de mindegy.
--
A következtetéseddel meg jócskán tullősz a célon. ... de ez meg a Te bajod.
---
Ha pedig az egészet hiszed/nemhiszed alapra helyezed.... az megint csak a Te bajod.
Előzmény: milyennincs (5236)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5248
Az átértelmezés valóban nem tőlem ered. Van, aki a szövegkörnyezettel együtt ÚGY értelmezi/te.
Természetesen igaza van Szürkepatkánynak. Mivel az eredeti szövegben nincs ott a RE prepozíció, így nem vissza..., csak követel.
enkies
Előzmény: Törölt nick (5233)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5247
A korona teljes egészének Kaukázusban történő elkészítése a latin nyelvű apostolképek miatt lehetetlen. A korona egyes elemeinek Kaukázusban történő elkészítése már lehetséges, de ehhez hiányzik a megfelelő bizonyíték.
Előzmény: ladikkos (5243)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5246
Végletekben beszélsz.
Olvass bele itt más hozzászólásokba, s kiderűl számodra(is), mi a valós helyzet pl. a manicheistákkal.
(Akiknek "keresztény" jelzőjét mindigis-- nem véletlenűl--idézőjelbe tettem.)
Te pogánynak titulálod /sokan mások is----én Jézuskövetőnek.
Ha ezt megérted, jó. Ha nem .... nekem úgy is jó.
Előzmény: Törölt nick (5231)
ladikkos Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5245

"Az, hogy egyes intézményben ilyen lehet/előfordulhat/tipikus."

 

Az nem "egyes" intézmény, hanem több évszázados egyetem.

Előzmény: milyennincs (5242)
ladikkos Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5244
Igazán megtehetnéd a kedvemért, hogy az elképzeléseid szerint szükíted az általam "lötyögősre" maghatározott térbeli és időbeli kereteket.
Előzmény: milyennincs (5241)
ladikkos Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5243

"A Kaukázus meg nem is kerülhet képbe, hiszen onnan nincs latin nyelvemlék,"

 

Körkérdés: Kihuzhatjuk a Kaukázust a korona eredetének feltételezett helyszinei közül?

(Engem minden megoldás érdekel.)

Előzmény: Zacskós Tej (5240)
milyennincs Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5242

Tanulás, megismerési folyamat.

Az, hogy a szakmádban a diploma nem ad jártasságot a témában, az a felsőoktatás szerkezetének hibája. Az, hogy egyes intézményben ilyen lehet/előfordulhat/tipikus. (tudjuk van, s máshol sem 'a diplomától' tudják a diákok)

Előzmény: ladikkos (5238)
milyennincs Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5241

Nem. Az, hogy nincs értékelhető párhuzam, ami alapján kijelenthető lenne a dél-itáliai és IX sz. utáni eredet, nem jelenti azt, hogy kijelenthető lenne, hogy a helyszín a "Kaukázusig terjedhet", az időszak pedig 600-tól kezdődő intervallumra volna tehető.

(az, hogy van rajta olyan betű, amit már a korábbi évszázadokban használtak, nem nyit önmagában egy intervallumot. Sőt. A legkésőbbi betű időszaka az, ami datáló lehet, ha az egységes elksézítést feltételezzük, vagy az van, hogy több, különböző időszakban készült alkotóelemekből rakták össze, végleges alakjában legkorábban a legutolsó betűvel 'jellemezhető' időszakban, vagy azt követően). 

Előzmény: ladikkos (5237)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5240
Ez így ebben a formában biztosan nem igaz: a belinkeltek alapján nincs bizonyítva a Kaukázus, sőt, Tóth Endre táblázata alapján, ha hitelesen van utánközölve, akkor vannak olyan betűformák, amelyek csak itáliai epigráfiai emlékeken fordulnak elő.

A Kaukázus meg nem is kerülhet képbe, hiszen onnan nincs latin nyelvemlék, akár a hatodik, akár a kilencedik századból.
Előzmény: ladikkos (5237)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5239

Én amúgy visszatérnék egy kicsit Szürkepatkány méltatlanul elfeledett ötletéhez, hogy ti. meg kellene nézni, hogy az újkorban milyen átalakítások voltak a koronán.

Én arra lennék kíváncsi, hogy a Révay leírás után készültek-e hasonló leírások a koronáról?
Pl. az idecitált Gottfried Schwarz, aki alapján megcáfolták a II. József-féle koronahamisítást, ő vajon az egyháztörténeti megfontoláson kívül írt-e mást is a koronáról? Vagy Weszprémy leírása az hogy néz ki, egyezik-e a mai koronával az, amit ő látott, vagy azóta cseréltek ki drágaköveket, esetleg változtattak-e a szegecselésen stb.
ladikkos Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5238

""És ha már nincs tisztában valaki ezekkel a kérdésekkel, miért is baj, ha elolvassa, és hangot ad esetleges ellenérzésének?"

Mert aki eddig nem értett hozzá, az attól, hogy elolvassa, ezután sem fog."

 

Mégis, mitől fog érteni hozzá? A hozzáértés valamiféle születési adottság, vahy kiváltság?

Megjegyzem, az én szakmámban az egyetemi diploma nem bizonyítéka a hozzáértésnek....


"De a jelek szerint ezzel csak nekem van problémám! :D"

 

Úgy tűnik:-)))

Előzmény: Törölt nick (5232)
ladikkos Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5237

"A belinkelt oldalaidat tudtam csak megnézni. Azokon nincsen cáfolva a dél-itáliai eredet,"

 

Még eccer. Az van cáfolva, hogy a betük alapján kizárólag Dél-Itáliában készülhetett a korona.

 

Szóval a jelenlegi tudásunk alapján a tudomány szerint a korona szinte bárhol, és bármikor készülhetett.

Konkrétabban a helyszín Dél-Itáliától a Kaukázusig terjedhet, az időszak meg 600-1200 közti intervallumra tehető.

Előzmény: Zacskós Tej (5228)
milyennincs Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5236

Mert nem hiszel benne, kedves ZT, ha hinnél benne, akkor világosan látnád, hogy ugyanaz az állítás, ami cáfolni kíván egy feltevést, egyben - egy sunggal - igazol egy másik, ettől eltérő feltevést. Ez a 'mozdulat' módszertanilag ugyan hibás, de csak azért, mert nem hiszel benne.

 

Mert ez van enkies, nem? Azok a téves következtetések, amelyek szerinted és a mostani új 'kedvenced', Végh szerint igazolják, hogy a Korona nem dél-itáliai és nem IX sz. utáni, azok nem csak hogy cáfolnak, hanem egyben igazolják, hogy kaukázusi és legalább VI. sz-i, vagy az előtti.

 

De én nem tudom sajnos követni ezt a nemes vitát, mert ott leragadtam, hogy Végh azon megfogalmazása, ami szerint annyi féle típusú, méretű, kidolgozottságú stb. betű szerepel a Koronán, hogy az alapján nem lehet megállapítani az elkészítésének helyét és sz idejét, miként igazolják az 'egységes koncepció alapján készült a Korona' elvet. Sajnos nem jutok előbbre, mert nem hiszek benne.

Előzmény: Zacskós Tej (5228)
Kanut Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5235
No problem. majd ha megint előjössz vele, megint szólok:)
Előzmény: ladikkos (5218)
Kanut Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5234
hol is nem lehet/ne egy gnosztikus ág híve egyistenhívő, ugyanakkor akár dualisztikus(ahogy te mondod), akár sztháromság hívő (ahogy én mondom.)

A manicheusok nem egyistenhívők, és nem is szentháromsághívők, a gnosztikusokról semmi ilyet nem írtam. Ha figyelmesen olvasol, nem kell árnyékboxolnod....

Amúgy meg, lehet, hogy azt sem tudod, hogy egy ma is meglévő keresztény ág, a UNITÁRIUSOK szintén azt vallják, hogy Jézus nem volt isten, csak Isten kiválasztott gyermeke (és mindannyian Isten gyermekei / teremtményei vagyunk) ám ennek ellenére Jézus tanításait követik, a' szerint igyekeznek élni!

A manicheisták szerint Jézus egy küldött volt, a sok közül, semmi több, nem isten kiválasztot gyermeke... A te logikád alapján közelebb állnak a muszlim valláshoz, mint a kereszténységhez:)
Bár ez sem igaz, pont úgy, ahogy az unitárius hasonlatod is rettenetesen sántít.

Szóval, mielőtt túl belebonyolódnál a kérdésbe, nézz körűl a világban, s meglátod, itt "él" a szemed előtt állításaid cáfolata.

Kettőnk közül azt hiszem nem én vagyok az, akinek az összehasonlító vallástörténet a gyenge pontja:)
Majd ha olvastál elget a manicheusokról, ha gonosztikusok esetében legalább a Nagh Hamad-i kódexekkel megismerkedtél, utána már vitatkozhatunk méltó partnerekként. Addig ne is haragudj, de nem nagyon tudlak komolyan venni ebben a témában:)

Gondolom, ő sem hallott még az unitárius vallásról!

Hát persze:) Nyugodj meg, nem mindenki annyira információszegény, mint Te:)

még a szentháromság-hívő katolikus egyház is vallja, hírdeti, tanítja azt a fajta dualisztikus elméletet, amit Te kizárólagosan a gnosztikusok sajátosságának igyekszel beállítani.

Már megint fogalmad sincs, miről beszélsz. A manicheista dualista szemlélet szerint két egyenrangú fél, a Fény és a Sötétség uralja a világot. Nem egy alsőbbrendű bukott angyal, aki száműzve van a Pokolba, hanem egy másik, "teljesjogú" isten az ellenpólus...

gondold csak végig!

Én végiggondoltam, viszont te nem nagyon:)
Előzmény: enkies (5223)
enkies Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5230
Ezt értem, s valóban Így is lehetne.
Ám, mivel Szt. Istvánt egészben, egyben emelték fe, s nem tudunk más "megcsonkításról", mint a jobbjának leválasztásáról, ezért kizártnak tartom, hogy egyben feltárt koponyáját (ráadásúl valószínüleg az is mumifikálódott, mint más testrészei) elfűrészelték volna csak azért, hogy meosszák (erről tudnánk) vagy hogy aláférjen a 8 apostolos ereklyetartó alká.
Szóval ez egy "szép" ötlet volt valamikor egy kutató részéről, de nincs semmi alapja.
Előzmény: Zacskós Tej (5226)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5229
A dualisztikus szemlélet nagyjából azt jelenti, hogy két egyenlő rangú erő küzdelme határozza meg a világot. A katolikus tanításban ez koránt sincs így, a Sátán alárendelt szereplő.
Előzmény: enkies (5223)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5228
A belinkelt oldalaidat tudtam csak megnézni. Azokon nincsen cáfolva a dél-itáliai eredet, sőt bizonyítva sincs, hogy máshol készült volna, az időrendi megállapításokról nem is beszélve.
Előzmény: enkies (5225)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5227

Amit írsz az igaz mondjuk a nyolcadik századra, de már nem igaz sem a hetedik, sem a kilencedik századi leletekre. Előbbiek egészen a bizánci solidusok eltűnéséig egészen jól keltezhetőek, utóbbiak pedig a nyugati párhuzamok miatt válnak keltezhetővé. Olyan részletesen elemzett temetők is, mint pl. Alattyán, vagy Tiszafüred elmennek a 830-as évekig.
Előzmény: ladikkos (5209)
Zacskós Tej Creative Commons License 2009.07.31 0 0 5226

A fejereklye-tartók, mint amilyeneket pl. Deér hoz a könyvében, és a fotókat biztos láttad, nos azok nem tartalmazzák az egész koponyát.
Ha jól sejtem laddikos is úgy gondolja, hogy amennyiben a felső koronarész fejereklye-tartó volt, maximum a szemöldöktől a koponyatetőig tartó részt foglalták bele.
Előzmény: enkies (5193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!