Keresés

Részletes keresés

Gyötör Creative Commons License 2014.04.01 0 0 59881
sosiforda Creative Commons License 2014.03.31 0 0 59880

"A gyógyturizmus közösségi közlekedéssel való elérhetőségének fellendítése, bővítése érdekében, Társaságunk  új, közvetlen járatot indít Veszprém és Sárvár érintésével Bük-gyógyfürdőre. Az autóbuszok naponta a Népliget autóbusz-pályaudvarról közlekednek, melyeken WIFI elérhetőség biztosított."

 

 

http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/1403

DZA242 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 59879

4 nappal indulás előtt még nem volt hivatalos bejelentés a metró indulásáról.

Előzmény: kbn (59878)
kbn Creative Commons License 2014.03.29 0 0 59878

Azt amúgy nézte valaki, hogy mikortól nem adtak el elővételes jegyet a Bocskai úttól? Csak a bejelentés után, vagy már előtte kivették?

 

Úgy emlékszem, mintha a március 1-jei ezzel kapcsolatos hozzászólásomkor lekértem volna egy ilyen viszonylatot a Volánbusz netes rendszerében, és engedte volna, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos... az mindenesetre csúnya lenne, ha 4 nappal az utazás előtt még adtak volna el jegyet egy megszűnő megállóból.

Előzmény: kbn (59877)
kbn Creative Commons License 2014.03.29 0 0 59877
Előzmény: htibor (59876)
htibor Creative Commons License 2014.03.25 0 0 59876

Válasz a kérdésedre:

 

"A 4-es metró átadásával egyidejűleg, 2014. március 29-étől Budapest, Újbuda-központ metróállomásnál új megállóhely kerül bevezetésre, mely a Dunántúlra közlekedő autóbuszjáratok utasainak kényelmes és gyors átszállási lehetőséget biztosít a 4-es metróra és a 4-es villamosra."

http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/1400

Előzmény: kbn (59781)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 59875

http://index.hu/gazdasag/2014/03/21/226_milliardot_buktunk_eddig_a_mol-paketten/

 

--------------

 

kb. 3300 db igen jól felszerelt, korszerű új autóbusz ára.

 

Fussssa.

 

 

A Volán autóbuszok kb. felét újra cserélhették volna belőle.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.03.21 0 0 59874
Irisbus Creative Commons License 2014.03.20 0 0 59873

Vagy saját zsebből....

Előzmény: RIKA424 (59854)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 59872
sosiforda Creative Commons License 2014.03.18 0 0 59871

Programajánló buszmániásoknak március 22. szombatra:

 

http://kecskemet.hu/?r=701&c=24828

 

A 25 új Mercedes hibridhajtású autóbusz ünnepélyes átadására invitálja Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata az érdeklődőket 2014 március 22-én, szombaton.

 

A buszok Kecskeméten, a Rákóczi út Cifrapalota felőli oldalán sorakoznak fel. A rendezvény fő helyszíne a Városi Mozi parkolója, ahol a színes programok mellett lehetőség lesz az autóbuszok megtekintésére, majd egy autóbuszos gyárlátogatásra a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. területén.

A szervezők tájékoztatják a tisztelt lakosságot, hogy a rendezvény napján a Rákóczi út Cifrapalota felőli oldalán lévő parkolókban, valamint a Városi Mozi előtti parkolóban 6-12 óra között megállási tilalom lesz, a Rákóczi út Cifrapalota felőli oldala pedig reggel 8-12 óra között zárva lesz a gépkocsiforgalom elől.

Az ünnepség helyszínére a Mercedes autóbuszok ingyenes ünnepi különjáratként szállítják az érdeklődő utasokat az alábbi településekről és városrészekből: Ballószög, Kadafalva, Helvécia, Kerekegyháza, Hetényegyháza, Katonatelep, Matkó. A buszok az útvonal során érintett összes megállóhelyen megállnak.

boz-021 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59870

Valószinűleg a 165 volt.
"98 februárjában lett állományba véve mindkettő. A GNR-315 kb. 1 éves korában el lett adva Pécsre, a Gyurok Bt.-hez, a GNR-165 elég sokáig megvolt, 2007-ben lett selejtezve.

Előzmény: RIKA424 (59869)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59869

 

Igen.

Vagy ez vagy ilyen lehetett.

 

Egyébként annyi maradt meg, hogy vezetni kényelmetlen volt.

 

 

Előzmény: boz-021 (59867)
setra415HD Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59868

Rendszámból ítélve 96-98 körüli lehetett.

Előzmény: RIKA424 (59866)
boz-021 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59867

E13.20

Előzmény: RIKA424 (59866)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59866

Anno amikor újak voltak a Volánbusznál az E13 vagy E14 (??) buszok kettő alkalommal is mentem egy-egy Budapest-Prága-Budapest utat.

 

Négykezes volt, de az egyik alkalommal "rugalmasan" oldottuk meg.

 

Mikor is lehetett ?

 

 

Előzmény: setra415HD (59865)
setra415HD Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59865

"És amióta Eurolines részről a csehek átvették a Prága-Budapestet"

 

Átvették?

Én úgy tudtam, hogy eleve a Csehek indították a reggeli Bp-Prága, délutáni Prága-Bp járatpárt. Ez valamikor akkoriban lehetett, mikor a Volánbusz visszavágta Rajkáig a Bp-Győr-Pozsony járatát. Aztán pár évvel később (talán 2013-ban) elindult a másik járatpár.

Lehetséges, hogy nem jól tudom?

 

(Megjegyzem a Csehek napjainkban 500-as Setrával járnak a vonalon Bp-re. :))

 

"Pedig hálás vonalnak gondolom a BP-Prágát"

 

Egyetértek. A két város között mind vasúton, mind közúton sokat fejlődött a szolgáltatás az elmúlt években, és láthatóan egyre több utas utazok ezeken a járatokon (legalábbis az autóbuszokon biztos). 

Előzmény: Törölt nick (59862)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59864

Van olyan ismerős aki dolgozóba így jár.

 

Budapesten lakik, Prágában dolgozik.

 

Hétvégente oda-vissza.

 

 

Előzmény: Törölt nick (59862)
Dénes Balázs Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59863

Igaz, nem ezen a vonalon, hanem a Prága-Drezdán, de kipróbáltuk novemberben a barátaimmal a bizniszklásszt, és nagyon kellemes utazás volt... nem is bánom ezt a majdnem-szolgáltatóváltást.

Előzmény: Törölt nick (59862)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59862

És amióta Eurolines részről a csehek átvették a Prága-Budapestet, már ők is napi két járattal és 'Business Class-sal' járnak. Nem is értem miért adta át a Volánbusz. Pedig hálás vonalnak gondolom a BP-Prágát.  Végig pálya, nincs határ, az út végén pedig knédli van.

Dénes Balázs Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59861

Csak üdvözölni tudom a lépést, tekintve főképp a Prága-Budapest irányt, amellyel így értelmesen nem korán lehet elindulni Prágából úgy, hogy még vidékre is haza lehet jutni nagyjából. Nekem pl. Szegedre ideális, és az évi 1-2-3 prágai útjaimhoz naggggyon jó lesz (a vonatot már unom, és itt azért a kiszolgálás is némileg jobb :P )

Előzmény: Törölt nick (59859)
setra415HD Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59860

Elnézve a jelenlegi 2 járatuk kihasználtságát, már nagyon itt volt az ideje a bővítésnek. :)

 

Ráadásul nem is egy meglévő Prága-Pozsonyt hosszabbítanak meg Bp-ig, hanem egy teljesen újat indítanak legalább Brno-Budapest között.

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.16 0 0 59859

Studentagency beerősít plusz egy járattal. Április 14-től Prága-Budapest naponta 3 x.

http://jizdenky.studentagency.cz/web/novinky/podstranky-novinky/jr-novy-14.04.2014-linka-praha-brno-bratislava-budapest.html

 

 

kbn Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59858

Azért kértem le újra, mert előre meghirdetett jegyárral dolgoznak, tehát üzleti alapon megy.

 

Így viszont - bár nem vagyok jogász - ez nekem de facto közforgalmú menetrend szerinti járatnak tűnik, amire igen csodálkoznék, ha engedélyt kaptak volna.

Előzmény: kbn (59857)
kbn Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59857

1. Általános adatok
Cégjegyzékszám: 01-09-187789

Cégforma: Korlátolt felelősségű társaság Bejegyezve: 2014/03/11

2. A cég elnevezése

2/1. Todibusz Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

5. A cég székhelye

5/1. 1089 Budapest, Baross utca 135/A. 7. em. 5.
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

8. A létesítő okirat kelte

8/1. 2014. március 5.
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

902. A cég tevékenysége

9/1. 4939 '08 M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás
Főtevékenység.
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

11. A cég jegyzett tőkéje

11/1. Megnevezés Összeg Pénznem Összesen 500 000 HUF
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

13. A képviseletre jogosult(ak) adatai

13/1. Hennel Tivadar Andor (an.: Hódos Erika Erzsébet)
Születési ideje: 1988/01/08
4026 Debrecen, Honvéd utca 17. 1.
Adóazonosító jel: 8442010572
A képviselet módja: önálló
A képviseletre jogosult tisztsége: ügyvezető (vezető tisztségviselő)
A hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy az ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta benyújtásra került.

Jogviszony kezdete: 2014/03/05

Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

20. A cég statisztikai számjele 20/1. 24888701-4939-113-01.
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

21. A cég adószáma 21/1. Adószám: 24888701-2-42.
Adószám státusza: érvényes adószám
Státusz kezdete: 2014/03/11
Bejegyzés kelte: 2014/03/11
Hatályos: 2014/03/11 ...

Előzmény: Gyötör (59819)
RAN 19-77 Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59856
igazad van,a menetrendek.hu-n már lecsekkoltam 04.04 dátummal

már keresik,hogy melyik autó kerüljön Tiszafüredre kintalvósnak
Előzmény: Törölt nick (59844)
kbn Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59855

Elvben ugyanúgy 86%-kal, mint a hétvégi hazautazást, annyi eltéréssel, hogy a cikkben lévő 35.200 Ft-os összeghatár nem vonatkozik rá.

 

Gyakoratban nem tudom, de valószínűleg szívesebben adják, mint a hétvégit, ami átszállásos viszonylatnál akár havi 16 db kisösszegű számla is lehet.

Előzmény: RIKA424 (59854)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59854

Akik naponta ingáznak Budapestre dolgozni Egerből, Salgótarjánból, Veszprémből, azoknak hogyan térítik a bérletet ?

 

 

kbn Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59853

BTW azon kívül, hogy a gyakorlatban az egész hétvégi hazautazási térítés úgy ahogy van, fakultatív, hány embert érint a 35.200 Ft-os törvényi maximum?

 

Budapestig a szatmári térséget leszámítva gyakorlatilag mindenhonnan belefél még akár a heti hazautazás is... esetleg aki a Tiszántúlról jár Győrbe.

Előzmény: RIKA424 (59845)
kbn Creative Commons License 2014.03.15 0 0 59852

Vidéki lakóhelyem van, bejelentett budapesti tartózkodási hellyel, átlag havi kétszer járok haza.

 

Tapasztalatom szerint a cégek nem nagyon szeretik téríteni a hazautazást, mert hiába jóval olcsóbb, mint az adott összeget munkabérként kifizetni, annyival több vele az adminisztráció is.

 

Ha interjún szóba kerül a téma, általában kijelentik, hogy ilyen kis tételek (nálam havi 4 x 3705 Ft) könyvelgetésével nem foglalkoznak. Esetleg hozzáteszik, hogy örülnének neki, ha megoldanám a budapesti állandó lakcímet, nehogy felmondás után beállítsak egy nagy köteg számlával, hogy évekre visszamenőleg fizessék ki az összes hazautamat.

 

Amit a jogalkotó elképzelt, hogy a munkakörhöz tartozó bruttón felül kifizetik a hazautazást is, magánszektorban legfeljebb a nagyobb, bürokratikusabb cégeknél fordul elő, de még ott sem általános - ez egyébként munkavállalói szempontból nem előnyös, mert ennyivel többet kell nyújtanod, hogy egy helyi lakos helyett téged vegyenek fel.

 

Ahol egyéni béralku van, és adnak térítést, nyilván bele fogják számolni, hogy a bruttón felül ilyen is jár, és ennyivel kevesebb "normál" bért ajánlanak. Ezt tiszta megoldásnak tartom, mindkét fél jól jár vele.

 

Első munkahelyemen (közepes magyar cég) ez utóbbi volt, annyi nem hivatalos kitétellel, hogy havi 1 oda-vissza útról hozhattam számlát, hogy ne legyen sokkal kevesebb a bruttóm, mint a körülöttem ülőknek.

 

Második egy kis magyar cég, előttem még csak budapesti dolgozóik voltak. A cégvezető nem is tudott erről a lehetőségről, de örült neki, hogy mennyivel olcsóbb neki, mintha bruttóban fizetné ki ugyanezt... míg ki nem derült, hogy könyvelőnek mekkora szívás. A következő vidéki jelentkezőnél már valószínű meg fogja gondolni a dolgot.

 

Harmadik szintén magyar kisvállalkozó, szintén nem tudott erről - neki rutinosabb könyvelője volt, miután konzultált vele, azt mondta, inkább bruttóban megadja azt, amit a helyieknek szokott, de ilyen számlákat nehogy hozzak neki...

Előzmény: RIKA424 (59845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!