...illetve egyáltalán végeznek-e valami féle beavatkozást a gyári mozdonyokon bevetés előtt – a MiWuLa mintájára. Persze tudom, a pénz nagy úr, de jó kédés, megtérülne-e valamiféle megegyezés egy kisvállalkozóval, aki pl. esztergál egy marék (teflon)csapágyat, kardáncsuklót, satöbbit (gondolom a keszthelyieknek nagyobb tapasztalatuk van a kopóalkatrészek terén, mint nekem), amit indulás előtt be lehetne szórni a mozdonyok kritikus helyére; berendelni egy rakat jobb minődégű motort, ilyenek.
Amikor ott jártam, egy Piko Taurus próbált meg vánszorogni a pályán, de a motor csapágyazása annyira kész volt, hogy a mozdony többet "sírt", mint haladt, műszaki érzésekkel minimálisan megáldott embernek a hideg futkározott a hátán (arról nem is beszélve, hogy ilyen állapotban a csapágyak rohamosan meghalnak, tehát ilyenkor már nincs értelme erőltetni a dolgot). Az ott üldögélők meg vigyorogtak rajta nagyokat...
Mi voltunk párommal 2 hete. Azelőtt 2 évvel voltam. Nagy változásokat, építéseket vártam. Egy-két dolog talán épült, szépült a magyar szakaszon Keszthely környékén, de sajnos nem sok minden. Gondolom nincs pénz.
Ami igazán zavaró, hogy a vonatok nagyon gyakran leálltak, egész szakaszok akadtak meg, mindegyik területen. Gondolom nincs pénz a karbantartásra vagy a mozdonyok már a belüket is kijárták már. Tényleg, ha Martisz olvassa, meg lehet tudni, hogy mennyit mentek már a gépek?
Nem lehetne további fejlesztésre pályázni? Vagy programokat szervezni és annak keretében kisebb fejlesztéseket eszközölni?
Segítséget szeretnék kérni. Megtaláltam a nagyon rég Märklin villanyvasutamat. Önök szerint mennyit érhet most a piacon?
Mellékelten küldöm az egyik mozdonyról a képet, de van még egy másik gőzmozdony is. Állomásépület, pullman kocsik, tartálykocsik, szenes kocsik, pontosan nem is tudom milyen és menyi, váltók, sínek (egyenes és hajlított),és az eredeti trafó is. Ha esetleg érdekli önöket akkor tudok pontos leltárt adni róla. Ez utóbbi (ha jól emlékszem) át lett tekercselve, vagy 40 évvel ezelőtt, mert eredetileg még egyenárammal üzemelt. Ez egy 3 sínes típus, nagyon-nagyon régi.
Mondjuk, ha csak ez a mozdony lenne, ezért mennyit ajánlanának fel? Kérem legyenek korrektek, mert nem vagyok a téma szakértője!
2 év után idén ősszel ismét ellátogattam a kiállításra. Idén végre egyedül (család és minden kísérő nélkül) jutottam el, így mivel senki sem sürgetett több mint 2 órát tudtam nézelődni többször is visszatérve egy-egy helyre. Nagyon sok újdonságot láttam mióta nem jártam ott, ezúton gratulálok Martisznak és mindenkinek aki foglalatoskodik vele.
Már egy pár hete szemezek az épülő kertivasúti pályával, részleteket lehet róla tudni? Látom már utasokat is vitt az elmúlt pár napban, csak még nem volt időm bemenni. Majdnem minden nap látom :D
Én nem vártam nyárig,ma végre megnéztem.Gábort sikerült látnom építés közben ,így némi kulissza titkot is sikerült meglesni.Mind méretekben mid elismerésben hatalmas!
Nos amit itt olvasok az döbbenetes. Én jártam 2010-ben ezen a vasútmodell kiállításon. Elképesztő színvonalas. Európai színtű kiállítás, ha nem világszívonalú! A töredéke is hatalmas érték. Emlékszem mennyire meglepett a kiállítás. Sokkal rosszabra számítottam. Egy-két terepsztal ilyesmi... Ehelyett óriási! Nagyon nehéz elhinnem, hogy nem éri meg üzemeltetni, fejleszteni. Ha én Keszthelyre megyek akkor szinte csak is ezért a kiállításért megyek. Mindenkinek látni kell. A vadászmúzeum csak aprólék szerintem. Az épület fő látváőnyossága a terepasztalok szövevényes szimulált világa.
(Gyengébbek kedvéért: ez a kő volt, ami a szívemről leesett!)
Mégha nagyobb fejlesztések nem is lesznek mostanában, de azért ennek is örülni kell. Mert szerintem elég kevés hely van ebben az országban, ahol dinamikus fejlődés indulna meg. Különösen nem az állami/önkormányzati szférában. De legalább van esély a túlélésre. És most ez a fontos! Én 150 km-re Keszthelytől nagyon szurkolok Nektek!