Sziasztok!
Az utóbbi időben az autó (2.0Hdi SW 107Le 2002es), hogy hirtelen gázadásnál jön az "antipollution fail" és utána
már nem enged a motor 2500-ös fordulat fölé és amúgy addig is nagyon-nagyon nehezen jut el.
Ha ilyenkor leállítom-indítom, a szervízjel megmarad ugyan egy darabig, de ismét normálisan megy.
A szervízjel eltűnik pár 100km után.. tapasztalati alapon azt tudom mondani, hogy
pl. 5ösbe 110es tempónál egy nagyobb gázadás előhozza a problémát, de nem azonnal.. megy-megy gyorsul elég sokáig majd jön a hiba.
Ha ilyenkor 110-nél inkább visszateszem 4-esbe akkor nem jön elő akármennyire is gyorsítok, utána 5-ösbe lehet nyugodtan tovább gyorsítani és nincs gond.
Tehát:
- 110km/h 5-ösbe vehemesebb gyorsítás előhozza de ha szépen lassan gyorsítok csak tovább akkor nincs gond
- 110km/h 4-esbe vehemesebb gyorsítás nem hozza elő és utána mondjuk 140km/h-nál 5ösbe megy szépen tovább
Egyelőre most előzésnél visszaváltok, vagy csak simán lassanként gyorsítok és így nincs gondom.
Persze volt már szerelőnél hibakód kiolvasásra és találtunk is valamit, hogy a turbónyomás adott pillanatban kevesebb volt, mint amit a motorvezérlő várt (valami ilyesmi).
Sajnos számokat nem tudok, de annyit igen hogy kicsi a differencia, nem veszélyes és talán csak "valamelyik cső vagy szelep".
Ti milyen jellegű hibára következtettek? Mennyire esélyes, hogy "csak" egy cső/szelep és nem a turbó. (nem füstöl és mindig melegítem/hűtöm ahogy illik)
Illetve mennyi ideig maradhat ez így?
Üdv és köszi!