A troli még a '80-as évek közepén is porondon volt. Nem hiszem, hogy megérné ott, ahol 30 percenként van járat. Volt hibrid elképzelés is, ahol a sűrűn járt belvárosi részeken lett volna troli, a végállomásoknál pedig egyéb meghajtás, mert az infrastruktúra aránytalanul drága lett volna. De ha a kezdeteket nézzük, akkor a Vasmű út szélességét egy villamosvonalhoz tervezték.
A mai - elektromos - városi, midi autóbuszok NEM 6 órát tudnak menni, hanem domborzattól függően 10-14 órát.
a gond egyelőre az, hogy a normál szóló (sztenderd) autóbuszok, a 12 méteres tartományban ezt még nem tudják.
Ezért ad ajándékba 168 millió Ft.-/db áron a kormány pár elektromos midi autóbuszt olyan városoknak, melyek ezt elfogadják.
(Kaposvár, Pécs, Paks, Nyíregyháza, Budapest, stb.)
Budapestet nem ide számítva ahová 20 db ilyen ajándék érkezett, a többi városba kerülő 4-10 db ilyen elektromos midi busz az adott város helyi közlekedésében, komoly szerepet nem kap.
Inkább amolyan színesítsük a palettát feladatuk lesz.
A városok helyi közlekedésének fő terhét, továbbra is a dízel, CNG vagy más hajtású csuklós és szóló buszok fogják viselni.
A jelenlegi városi állomány közel fele gyakorlatilag egész nap kint van, 5 óra előtt már az első járathoz tartanak, 22 vagy inkább 23 körül térnek vissza, napközben 1-1 óra szünettel. Mennyi ideig tart egy elektromos busz lemerítése és mennyit a töltése? Ha becsülve 6 órát fut (ez ki és beállásokkal együtt 120-150 Km) és 2 órát kell tölteni, akkor máris könnyen kiszámolható, hogy a szükséges állomány másfélszerese kell normál forgalomhoz az említett 22 darab helyett. Ha a töltési idő több és/vagy a futási idő is kevesebb, akkor máris a dupla létszám felé fordul a mérleg. Osztott forda esetleg megoldható így, de a teljes üzemidős fordák nem.
Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata és a KNYKK Zrt. között érvényben lévő közszolgáltatási szerződés 2016. december 31-én lejár.
Dunaújváros MJV Közgyűlése a 739/2015. (XII.17.) határozatával döntött arról, hogy az autóbusszal végzett helyi menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás, önkormányzati gazdasági társaság általi ellátását nem tartja indokoltnak és a 2012. évi XLI. tv-ben foglaltaknak megfelelően pályázati kiírás útján kívánja elláttatni a tevékenységet. (az előterjesztés 1. számú melléklete)
A fenti közgyűlési határozatot a Tisztelt Közgyűlés a 87/2016. (II.18.) határozatával módosította, mely szerint Dunaújváros MJV Közgyűlése megbízta a Főnixbata Auditáló Kft.-t a KNYKK Zrt. könyveinek felülvizsgálatával, valamint a felülvizsgálatról készítsen jelentést Dunaújváros MJV Önkormányzata részére, és hogy a 2012. évi XLI. tv.-ben foglaltaknak megfelelően, a könyvvizsgálói jelentéssel egy időben készüljön el a tevékenység ellátására vonatkozó pályázati kiírás annak érdekében, hogy azt meghirdethesse az Önkormányzat megfelelő időben. (az előterjesztés 2. számú melléklete)
Tekintettel arra, hogy a modern városok program keretein belül Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata elektromos buszokat kap, és azok paraméterei még nem ismertek, az előkészítő osztály javasolja a Tisztelt Közgyűlésnek, hogy a menetrend szerint működő helyi járatok üzemeltetésére vonatkozó pályázat kiírást a későbbiekben, az elektromos buszok paramétereinek ismeretében döntsön, ennek okán a közszolgáltatási szerződés időtartamának módosítására van szükség olyan határidővel, ami az új közszoláltatóval kötendő szerződés hatálybalépését megelőző nap."
Mi a f@szt kavarnak? Típusösszevonás lesz Tbányán, mert akkor a következő a KNJ lesz? (Ha egyáltalán az a cég tulajdona)
Valaki elmagyarázhatná nekem, hogy mi értelme ennek a keverésnek. Olvasva a hozzászólásokat - de nem mélyebben beleásva magamat - kb. azonos korú buszok csereberéléséről van szó. Jól értem, hogy korábban vázcserélt/felújított kocsikat ugyanúgy korábban vázcseréltre/felújítottra cserélünk, csak utóbbiak látványosan lelakottabb állapotban vannak? Semmi pozitív élmény az elcseréltekhez képest? Akkor tényleg mi értelme?
Hátőő... épp most a 334-en ülök egy beós fordán szal' nem biztos hogy tartalék lett. Amúgy baromi jó "reszelős" hangja van ennek a masinának, remélem még sokáig utazhatunk rajta.
"A közgyűlés legfontosabb napirendi pontjaként a képviselő-testület egyhangúlag fogadta el a helyi tömegközlekedés szolgáltatójának kiválasztásával kapcsolatos intézkedést és a a helyi autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítását. A napirend tárgyalásakor Farkas László önkormányzati képviselő módosító javaslatot fogalmazott meg, amely azt tartalmazta volna, hogy ne fogadják el véglegesen a menetrendet, és kérjék ki a KNYKK Zrt. költségszámítását arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerülne a 43-as és a 44-es járatok megtartása a jelenlegi menetrend szerint. A képviselő végül a módosító javaslatot visszavonta a vita után és megszavazta az előterjesztést.
A vita során Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a jelenlegi tömegközlekedés esetében olyan szolgáltatásról beszélünk, aminek folyamatosan csökken az utasforgalma annak ellenére, hogy a jegyek ára nem emelkedik. Cser-Palkovics András kiemelte, hogy a 43-as és 44-es buszok esetében jelenleg 53 járat van, az új hálózat bevezetésével pedig 71 járat lesz, amelyek pótolják a 43-as, 44-es buszokat. Ezek közül 16 db járat a Piac tér-Rendelőintézet között bármelyik irányban 13 perc alatt jut el. A polgármester hangsúlyozta azt is, hogy jelenleg aránytalan a közösségi közlekedés finanszírozása a megyei jogú városokkal szemben, hiszen a főváros annak az összegnek a tízszeresét kapja, mint az összes megyei jogú város együttvéve.
A vitában Szigli István, Mészáros Attila, Brájer Éva, Juhász László, Molnár Tamás Földi Judit, Horváth Miklós Csaba, Östör Annamária és Horváth Miklósné önkormányzati képviselők is elismeréssel szóltak a tervezett változtatásokról. Márton Roland képviselő szintén támogatásáról biztosította az előterjesztést, kiemelve, hogy a járatok sűrűsége a legnagyobb probléma Fehérváron és a XXI. századi életformához az igazodik, ha negyedóránként közlekednek a legfontosabb járatok. A közgyűlés végül elfogadta a helyi autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítását tartalmazó előterjesztést azzal a feltétellel, hogy a pénzügyi terhek ismeretében újra tárgyal majd a testület a hálózat átalakításáról a június 24-i ülésén."