Azt mondanak neked a telefonba amit csak akarnak. Én meg jobban hiszek a gázszámlámnak. :))
Haveromnak (kb.) ugyan akkora háza van mint nekem (330 lm3) ugyan olyan készülékekkel. Nálam modulációval havi 180m3 fogy, nála meg moduláció nélküli üzemmódban közel 500m3/hó. Ebben mind2nél benne van az átfolyós HMV meg a főzés is.
Asszem továbbra is maradok a rosszhatásfokú modulációnál. :)
Valakinek volt olyan ötlete, hogy a beszívott levegő mennyisége nem változik (ventilátor nem fordulatszabályozós) és így lehet rosszabb a hatásfok.
(Kicsit) más: írtam múltkor, hogy a kazánomat a szakszervíz "szakemberei" úgy állították be, hogy 10 m hosszú a füstgáz-csövem. Én meg levettem 3 m-re, hisz a cső 2.5-3 m maximum... Valamelyik nap próbáltam megint és feltűnt, hogy ha ezt állítom, bizony állítódik a ventilátor fordulata. Már 3-ról 4-re állításkor is észrevehetően hangosabban jár a ventilátor. Ebből következően valószínűleg rosszul fűtöttem tavaly, hisz "kirántotta" a jó kis meleget a túl nagy "huzat". Ha jól gondolom, hogy a beszívott és kifújt levegő mennyiségének arányosnak kell lennie, ez azt jelenti, hogy maga az égés se volt tökéletes, túl sok levegőt kapott a kazán. Ha ezt is jól gondolom, akkor az idei jó gázfogyasztásban a jó időn és a kevesebb szellőztetésen kívül ez is szerepet játszott. Vagy nem. :o)
Ez a 30%-os részterhelésen mért adat nem sokat jelent. Eredeti témakör az volt, hogy a moduláló kazán vagy a 100%-on üzemelőnek van e jobb hatásfoka.
Ezek a kazánok 40%-ig képesek csak modulálni. 30%-os részterhelésen túlméretezettek, ki-be kapcsolgatósan üzemelnek, ami nem a leggazdaságosabb üzemmódjuk. Érdekesebb lenne olyan adat, hogy 50-60%-os részterhelésen (moduláló) meg 100%-os részterhelésen mik a számok.
Akkor már csak azt nem értem, miért írnak előremenő vízhőfokot a 30%-os teljesítményhez. Hiszen az előremenő hőfok nemcsak a teljesítményen, hanem a visszatérő hőfokon, tömegáramon is múlik... Ezeket mennyinek veszik? Hogy is van ez?
Akit en kerdeztem, az azt mondta, hogy 150-es koracel kemeny, ha csak beleles akkor 11000/m, ha epites, akkor 17000/m.
De gazhoz nem kell koracel, lehet alu is.
Ha nem akarsz felesleges szivast, akkor a kazan gyartoja altal megadott/gyartott/ajanlott kemenyelemeket hasznalod. Azt is kell engedelyeztetni, de helybol van papirja hogy jo ahhoz a kazanhoz.
Már megint rontom itt a levelgőt, de hátha valaki tud valami kapaszkodót kémény ügyben. Mennyinek kéne lennie egy 7m körüli kéménybélelésnek, ha csak egyetlen szálat (a füstelvezetést) kell kialakítani benne? (Szétválasztós égéstermék elvezetés - kondenzációs kazán) Netán valakinek van jó kéményese, aki pesten vállal munkát? (mondjuk a szakvélemény és használatbavétel is kell... különben nem sokat ér).
Ugyanez a kérdés épített kéményre is. Mire számíthatok egy épített 7mes 20as belméretű korracél kéménynél... van valakinek tapasztalata, ára, megbízható szakembere? kösz. mm.
Itt a link: http://www.termomax.hu/letoltes/GI_gepk.pdf itt a 3-ik oldalt megtalálod a műszaki paramétereket 100%-os és 30%-os terhelésre is. A 100% nyer turbós kazán esetében is.
Szerintem turbós és nyilt égésterű kazánoknál teljesen mindegy, hogy max ill minimum teljesítményen megy, mert csak 1-2% az eltérés. Szóvalt mindegy de jobb maximumon, mert úgy legalább nem megy a szívattyú reggeltől estig és a hőcserélőn se képes kiválni a kondenzvíz. Jobban jársz, ha a fűtést 0.5C-al lentebb veszed.
Erre írtam, hogy 2 cég egyértelműen azt mondta, full teljesítményen jobb a hatásfok. Nemrég itt valamelyik olvtárs megkereste a saját kazánjának a leírását a net-en és ott is az szerepelt. Az más kérdés, hogy 2 % eltérésre emlékszem, de akkor is a full a jobb. :o)
Nem a kondenzacios/nem kondenzacios kozott van a nagy elteres, hanem az atmoszferikus es a ventillatoros kozott. Keress egy nem kondenzacios turbos kazant. Tippem, hogy annak is visszavett teljesitmenyen lesz nagyobb a hatasfoka.
A láng magasságának változnia kellene. Nekem zárt égésterű van, úgyhogy nem látom. De sebaj, a gázóra 1 m-re van tőle, azon remekül látszik, hogy modulál. :o)
Nekem olyan, mintha most is fullon menne.1 órája a padló kört bekapcsoltam, végig egyformán ment a kazán.Ha majd eléri az alsó termosztát a beállított hömt. kikapcsol.A radiátoros kör is így működik.Nagyon ritkán lekapcsol az égőfej, csak szivattyú megy.Aztán vissza, és megy tovább.Mintha ez nem is modulálna semmit. A moduláció egyszerüen észrevehető?A láng magassága változik?
Őszinte leszek: halvány fogalmam sincs. :o) De talán ott van a kutya elásva, hogy a kondenzációsnál a kondenzációt hasznosítják, tehát nyilván az egész úgy van kitalálva, lényeges eltérés van a 2 féle kazán közt (nem csak a hőcserélő más).
Na pont emiatt érdekelne, hogy akkor a kondenzációs kazánoknak miért minimumon a nagyobb a hatásfoka.. (Ha egyátalán..)
Mert hogy alacsony visszatérő víz kell a kondenzációsnak a jó hatásfokhoz, az oké... De mitől annyira más a teljesítmény-hatásfok jellege, hogy a kondenzációsnál minimumra, sima kazánnál pedig maximum teljesítményre mondják a jó hatásfokot?
Mivel a gyártók szerint gazdaságosabb a full üzem, én 2 hónapja max-ra vettem. Legalább a felfűtés alatt menjen full-on, az üzem nagyrészét úgyis modulálva csinálja végig. Amúgy próbáltam lentebb venni, de akkor ha ment a padó is (le volt hűlve benne a víz) meg a radiátor is, alig bírt felmelegedni a víz. Most full-on indul, gyorsan felmelegszik a víz, aztán meg modulál magának.
Köszi a választ. És mi lenne, ha levenném a kazán teljesítményét ?(most 15kw, ez az SD alapja) Hosszabb ideig fűtene fel, rövidülnének az állással teli idők. Bár ez a csőtermosztátos dolog jó ötletnek tünik.
Hogy micsoda? Mindent lehet, csak ismerni kell a rendszer működését. Sajnos nem igazán vágom, hogy mit akkarsz a kazán szívattyú indításával, mert ebből nem lehet megérteni, de van egy tippem. Az a helyzet, hogy állandóan megy a kazán szívattyúja.? Ha igen, akkor be lehet kötni a kazánhoz és úgy csak akkor indul, mikor szükséges. Illetve ha van vegyestüzelésű kazán, akkor 2 lehetőség adott. Az egyszerűbb: A szívattyút be kell kötni a kazánhoz és egy csőtermosztáttal a vegyestüzelésűhöz. Vigyázni kell, hogy a szívattyú fázishelyesen kapja meg a feszültséget. Ill utánna kell járni, hogy a kazánnál lehet-e ilyen kötést csinálni? Vagyis mit csinál a kazán akkor, ha a szívattyú kapcsaira feszültséget kapcsolunk.
A másik megoldás, hogy relét húzatunk meg a kazánnal, majd a relé indítja a szívattyút. A vagyestűzelésű felől szintén csőtermosztát.
Más oknál fogva, de hasonló problémára keresek választ... a kazán szivattyúját lehet indítani kívülről is nem túl bonyolult módon, hogy a kazán azért ne károsodjon? Nézzétek el nekem, hogy tudatlan vagyok, de most szedegetem fel az infókat...
Bizos van olyan szerkezet, hogy amiután kikapcsoljuk x ideig menjen, de tuti, hogy egy pár ezer forint ezért szerintem a legjobb megoldás a csőtermosztát, mert ha elindul a kazán, mire megjelenik a melegvíz indúl a padlófűtéses szívattyú is, majd leállásnál kell vagy 10-20 perc mire lehűl a csőben a víz és ilyenkor meg kikapcsol a padlófűtéses szívattyú.
Nekem egy sima hőérzékelő is biztosítja az utókeringetést (mintahogy azt már írtam) !
10-20 perc attól függően hova állítod a hőmérsékletet a skáláján. Bekapcsolásra semmi hatása az mindig 2perc. (meredekebb a víz felmelegedése a csőben, mint a lehülése)
Vezérléshez biztos be lehet: egy kis doboz, amiben a padló szivattyúját át kellene kötni a radiátor termosztátjának az érintkezőihez. (Eredetileg a padló termosztátjához volt kötve, de onnan kiszedtük.) Leírni nehezebb, mint megcsinálni. :o) Akkor kondi, nem relé. Vagy fene tudja, hogy is hívják. A lényeg, hogy miután a vezérlő doboztól nem kap áramot, még menjen mondjuk fél órát.
Hogy hogyan van megcsinálva a vezérlés, azt nem tudhatom, de szerencsés esetben a vezérléshez be lehet kötni, bár a ralével nem tudom, hogy tudod megoldani az utókeringést, de egy csőtermosztáttal megvan oldva az utókeringés is. Mert mikor kikapcsol a kazán, akkor még utánna is meleg a cső valameddig.
Majdnem debreceni, ebesi (már másfél éve :o)). Legegyszerűbb az első pontban írt megoldás lenne, a kazán alatt ott figyel a "vezérlés", a padló keringetőjét be kellene kötni a radiátor termosztátjára. Ez így eddig 0 ft. Hogy legyen utókeringetés, ahhoz kellene egy relé (?), az nem tudom, mi pénzbe kerülne. De azért nem felejtem el az ajánlatot, ha más nem lesz, elhívlak szalonnátsütni nyáron és összerakjuk. :o)
Ha már kész a fűtési rendszered, akkor szerintem a legegyszerűbb egy csőtermostátot rakni a hőcserélőhöz. Mégpedig a kazánból kilépő fűtési melegvíz és a hőcserélő közzé. Így mikor megy a hőcserélőbe a melegvíz, akkor kapcsol a csőtermosztát és indítja a szívattyút. Ha Debreceni vagy szívesen megcsinálom neked.