Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30820

Nem a benzinbe való a bioetanol,nem ég tökéletesen,rontja a minőséget.

 

 

Hm.

Előzmény: Törölt nick (30813)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30819

Olajszűrőt írtam,a gázolajszűrő másik téma.2 mikron a mai standard,de a biodízeles mocsok megszűrhetetlen.A legfejletteb UFI szűrők sem boldogulnak a normál gázolajjal.

Előzmény: oLayos (30818)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30818

T GG590227!

 

" ... Benzines színtetikus olajszűrőt használok a CDI motorhoz,kb 10 mikrontól szűr. ... "

Azért ez karcsú!

 

A mai korszerű dízelek nagynyomású rendszerei már 2-3 mikron méretű részecskék kiszűrését elvárják. Sajnos a szűrők fejlesztése kissé csúszik, ma a jobb üzemanyag szűrők sem tudnak 4-5 mikron szemcseméretnél finomabbat kiszűrni. 

... megy is a fejlesztés, mert döglenek a rendszerek.

Előzmény: Törölt nick (30815)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30817

Köszi! Jó tudni...

Mann-t már használtam.

Előzmény: Törölt nick (30815)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30816

T GG590227!

 

Én sem szeretem, ha túl sok bioetanol lenne a benzinbe, de itt eddig a motorolajokról volt szó, majd jöttél a részecskeszűrővel. Erre kérdeztem: mi köze a benzinbe található bioetanolnak a részecskeszűrőhöz?

 

... no meg maradt pár kérdőjeles válaszod, amelyekre feltettem a kérdést, választ nem kaptam. Viszont jól elkanyarodtál az alapoktól.

Előzmény: Törölt nick (30813)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30815

Mann,Sogefi,Mahle,Hengst.Az olajszűrők nem fejlődnek.Benzines színtetikus olajszűrőt használok a CDI motorhoz,kb 10 mikrontól szűr.

Előzmény: Törölt nick (30814)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30814

Egyébként konkrétan melyik típust jelenti nálad a jó minőségű olajszűrő??

Előzmény: Törölt nick (30796)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30813

Jó kérdés.Nem a benzinbe való a bioetanol,nem ég tökéletesen,rontja a minőséget.Nézd meg a benzines autókból kiengedett motorolajat!Miért kell a bioetanol??A benzinből túltermelés van.A mostani benzinek megposhadnak,a régiek sosem mentek tönkre.

Előzmény: oLayos (30811)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30812

T GG590227!

 

... hogy mi a helyzet a hatalmas kéndepókkal? Jó kérdés, de ezt talán így ahogy van vidd át a környezetvédelmi topikba.

 

Ott tuti lesz válasz ...

Előzmény: Törölt nick (30810)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30811

T GG590227!

 

Továbbra sem tiszta, hogy egy benzines autónál a bioetanol miként teszi tönkre a részecskeszűrőt?

Előzmény: Törölt nick (30809)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30810

Előzmény: oLayos (30808)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30809

Szerintem semmi köze sincs,sőt az utóbefecskendezéskor az olajba került üzemanyag teszi tönkre az olajat.Rengeteg a gond a részecskeszűrős autókkal,ami kivétel nélkül az üzemanyag miatt van.A benzinbe kevert bioetanol,és a gázolajba kevert biodízel a gondok okozója.Mi a helyzet a hatalmas kéndepókkal,amiket nem tudnak kezelni?

 

Előzmény: oLayos (30808)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30808

T GG590227!

 

Lemaradt:" ...  részecskeszűrő nem a motorolajtól dugul el ... "

 

Ezt így nem írnám le. Valóban az égéstermékektől tömődik el, de ehhez azért nagyon köze van a magasabb hamutartalmú motorolajoknak. 

Előzmény: Törölt nick (30806)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30807

T GG590227!

 

Mivel A3-ról esett szó, így értelemszerűen benzines motorokról lenne szó. Itt nincs részecskeszűrő, no meg nem is erről agyalok. Azt írtad: a régi normás olaj rossz a motornak

 

A környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelésről nem elmélkedtünk. Kizárólagosan a motor volt - mint mechanikai egység - terítéken.

Most meg ezt írod: " ...  motornak mindegy melyik olajat kapja, ... "

 

Nem tudlak követni ám!

Előzmény: Törölt nick (30806)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30806

Nem tudom milyen jogon működik a jóváhagyás,mi alapján írják rá a gyártó-forgalmazók a minősítéseket,amikor azok nincsenek rajta a listákon?Mi a különbség az A3 C3 között?Színte semmi,eddig együtt futottak,most meg külön.A motornak mindegy melyik olajat kapja,viszont a gyártó előírása számit.Az egyik motor csak katalizátoros,a másik részecskeszűrős.(A részecskeszűrő nem a motorolajtól dugul el,hanem az üzemanyagtól!)

Előzmény: oLayos (30800)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30805

T GG590227!

 

Azért cseréltem már számlálhatatlan hidrotőkét, aminek a talpa kagylósra volt kopva. Nem volt koszos, csak kopott és csattogott.

... de való igaz, egy eltömődött furatú is tud csattogni, de a koszt kizárólagosnak említeni elnagyolt túlzás.

Előzmény: Törölt nick (30798)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30804

Sztem követhető volt ahogy írtam... Opel az már múlt idő. Mazda a jelen. :)

Előzmény: oLayos (30802)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30803

T GG590227 és oLayos!

 

" ... Ártassz a motornak a régi olajjal ... 

 

... ugye ezt írtad? 

Viszont a Fiat több modelljébe is szereli/szerelte ezt a motor. Szerkezeti részei nem változtak, gyári cikkszámok azonosak. Mégis az egyik modellnél továbbra is maradt a régi ajánlása ( ACEA A3), míg másik modelljénél már az azóta életbe lépett második generációs Fiat normát állítja - ami ACEA C3-as - megkövetelt olajnormaként. 

Most ha a motor azonos, akkor annak miért is árt a konstrukció bevezetésekori specifikációnak megfelelő olaj? Kicsit elbeszéléses a magyarázat."

 


Erre én is kíváncsi lennék, mivel pont erre próbáltam rákérdezni az első kommentemben, több-kevesebb sikerrel. GG590227 ugye azt írtad, hogy érdemes haladni a korral az olaj választásban is, mivel az üzemanyagok változnak, így már nem biztos, hogy egy az autó gyártásakor mondjuk 2006-ban ajánlott olaj megfelel a mai üzemanyagokhoz. Ez valahol jogosnak is tűnik. Azt is írtad ugye, hogy az A3 és az A5 teljesen más kategória, ne keverjem a kettőt. Oké... Esetemben ez azt jelenti, hogy ragaszkodjak az előírt A3-as normához, viszont a 2006-ban előírt SL helyett jobban járok, ha pl SM követelményi szintet teljesítő olajat használok?

Előzmény: oLayos (30800)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30802

T M6Freak!

 

Most a Mazdáról, vagy egy Opelről diskurálunk. Csapongsz a márkák között rendesen.

Előzmény: Törölt nick (30797)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30801

Ez érthető,ilyenkor a sokadik olajcsere után csendesednek el a tőkék.Sokat számít a tisztító adalék mennyisége az olajban,ami kioldja a lerakódásokat,és ettől csattognak a tőkék.Amikor már tiszta a motor,nincs gond.   A napokban láttam a hologramos olaj mocskát egy autóban,ami azonnali olajcserét igényelt!A szemét olaj forgalmazása nem szünt meg!

Előzmény: Törölt nick (30799)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30800

T GG590227!

 

" ... Értelmetlen sületlenségben nem veszek részt ... "

 

Kértelek én másra? Egy konkrét autótípust sem említettem. A kérdés általánosan fogalmazódott.

 

Akkor maradjunk ennél:"  Fiat nem változtatott a normáin "

 

Tehát akkor a Fiat pl. egy 2003-as Albeába a mai nap is azt az olajat ajánlja, amit 2003-ban. Azt írod, nem változtatott a normáin.

 

" ... Ártassz a motornak a régi olajjal ... "

 

... ugye ezt írtad? 

Viszont a Fiat több modelljébe is szereli/szerelte ezt a motor. Szerkezeti részei nem változtak, gyári cikkszámok azonosak. Mégis az egyik modellnél továbbra is maradt a régi ajánlása ( ACEA A3), míg másik modelljénél már az azóta életbe lépett második generációs Fiat normát állítja - ami ACEA C3-as - megkövetelt olajnormaként. 

Most ha a motor azonos, akkor annak miért is árt a konstrukció bevezetésekori specifikációnak megfelelő olaj? Kicsit elbeszéléses a magyarázat.

Előzmény: Törölt nick (30795)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30799

300ezer km felett és a negyedik tulajnál már volt benne kosz. :)

Előzmény: Törölt nick (30798)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30798

Kizárólag a kosztól csattog a hidrotőke.

Előzmény: Törölt nick (30797)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30797

Szinte kivétel nélkül mindig gyári GM szűrűt használtam... ha nem ez a lehető legjobb egy Opelbe, akkor így jártam.

Előzmény: Törölt nick (30796)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30796

Az olaj,jó minőségű olajszűrő nélkül semmit sem ér!

Előzmény: Törölt nick (30794)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30795

Ajánlok én olajat konkrét autótipusba?Értelmetlen sületlenségben nem veszek részt!Szeptemberben kitárgyaltuk,kiveséztük a változásokat.Az én véleményem személyes,és nem sokat számít.(A Mercedesnél visszamenőlegesen jók az olajok.A Fiat nem változtatott a normáin,de írtam,hogy bírósági papirom van,hogy a Fiat MO nem tudja melyik a gyári olaj márkájuk.)  A kérdésedre válaszolva,az olajnormák közel állnak egymáshoz,és normális estben nem az olaj távozik a kipuffogón,hanem a szemét üzemanyag maradványai. Azt alapvetően illene tudnod,hogy azA3 felett van az A4,az A1-A5 más kategória,ezek benzines jóváhagyások,amíg a C besorolások mindkét tipusra jók.Ártassz a motornak a régi olajjal,mivel megváltoztak az üzemanyagok összetételei.Az ismereteim szerint nem az olaj kerül az üzemanyagba,hanem az üzemanyag,és az égéstermékei az olajba.Az 1985-ös autónk is a mai legmodernebb olajat kapja,köszöni jól van.

Előzmény: oLayos (30792)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30794

Esetemben nagyon egyszerű volt a választás, mivel egy már sokat futott 16-20 éves motorról volt szó, ezért csak a hangja érdekelt. Minden esetben a kezelési könyvnek megfelelő viszkozitás és ajánlások alapján választottam, csak a márka volt más. Esetemben csak a Repsol Elite Injection olaj használata mellett szűnt meg teljesen a hidrotőke csattogás, ezzel volt a legszebb hangja, sima járása. :)

Ezért is nem kívánnék véleményt nyilvánítani az említett prémium márkákról, mivel ez nem volt egy igazi teszt, csak egy öreg motorból próbáltam még kihozni amit lehetett.

Előzmény: oLayos (30793)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30793

T M6Freak!

 

" ... nekem nem vált be a Castrol két kipróbált típusa, a Mobil 1, Fuchs Titan, vagy az Eneostól is többet vártam volna ... "

 

Kicsit erről bővebben írnál!

Milyen negatívumokat tapasztaltál az amúgy prémium olajok esetében. Gondolom ezekből a megfelelőt használtad!

Előzmény: Törölt nick (30791)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30792

T GG590227!

 

" ...  jóváhagyások sincsenek egyértelműen feltüntetve! ... "

 

Akkor pontosabban. Azt írtad a 30783-as postodban, hogy "kizárólag a gyári jóváhagyás számít".

 

Kérdésembe arra próbáltam utalni, hogy a gyártáskor előírt A3 ACEA minősítésű olajat x év után leváltják ehhez a típushoz C3, C2 minősítésű olajra. Sőt, az azóta kreált gyári jóváhagyást is ajánlják betartani.

Erre kérdeztem: mikori jóváhagyásra hagyatkozzunk. Linket nem kéne, azt tudok én is, véleményed érdekelne. Ködösítés nélküli egyenes válasz.

 

Tehát egy 1998-as autóhoz az akkori ajánlást, vagy a 2007 utánit használjuk. (?)

... mivel a gyártó honlapján ma már az utóbbi van. Ergo ha most a régi olajat használnám, rosszat tennék? Mert ha igen, akkor eddig ártottam a motornak. Az igaz, ezt a motor nem tudta.

Előzmény: Törölt nick (30790)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30791

Helyesbítenék egy kicsit... a kézikönyvben szó szerint A3/A5 szerepel... ennek ellenére szerintem az A3-as lenne jobb, már csak az autó kora miatt is.

Bejáratott olaj márkám nem nagyom van, a japán autó típus meg főleg új, ezért lettem volna kíváncsi más véleményére is. Egyelőre még csak 13 év vezetés, 3 saját autó, és csak 160-170ezer km van mögöttem. Így kiszámolhatod, hogy jó esetben is csak tízen akárhány olajcserém volt eddig. Mivel egy-egy olaj, minden autóban máshogy viselkedik, ezért végképp nem garantált, hogy ha egy márka bevált az első öreg 20 éves autómban, akkor az ugyanúgy jó lesz az utolsó 8 évesben. Volt több olyan eset, hogy egy márka gyengén szerepelt az autóimban, de ez sem jelenti, hogy feltétlenül rosszak. Pl nekem nem vált be a Castrol két kipróbált típusa, a Mobil 1, Fuchs Titan, vagy az Eneostól is többet vártam volna. Viszont sokáig szívesen használtam Repsolt egy német autóban.

 

Épp ezért írtam, hogy szívesen kipróbálok más márkát is...egy ekkora nevű márkával talán nem lőhetek annyira mellé. Bár ki tudja... :)

Előzmény: stevie-13 (30782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!