Jól mondja Trilla, erre gondoltam én is. :o) Vegyünk egy 10x10-es házat, ha az egyik falat 10 cm-rel kintebb tolod, azzal nyersz 1 m2-t és az nem fog még 100e plussz költséget sem okozni. De ettől függetlenül valóban helytakarékos a tárolós kombi cirkó. Igaz viszont az is, hogy még1x nem ilyet választanék...
Jut eszembe: neked a Twin-ed kis vagy nagy teljesítményen indul? Azt hiszem, Te írtad, hogy kicsin és csak akkor emeli fel, ha szükség van rá.
Persze, meg a konyha arat vonjam le a nappalibol....Kezeljuk ugy mint egy x-edik keruleti egyedi futesu lakast, akkor meg durvabb dolgok vannak 2-3-400 ezer forintos wc helyisegek es ott ugye tutira m2-re fizecc...
Azért ez így nem teljesen igaz... Pl a fürdőd, gépészeted, konyhád stb. költsége eloszlik a teljes házon. Minimum ezeket vond le a teljes árból, aztán lehet osztani...
Nekem az osdi twin egybeepitett 60 lityissel majdnem teljesen jol bevallt hmv 24 kw, futes 15 kw-ra visszaveve, falon log, alatta egy mosogep, igy nem kellett +1 m2 ami bekerulesi koltsegen 150000 Ft lett volna. ha valakinek nincs pinceje, egybeepitett garazs, miegymas, akkor bizony szamit, hogy a "kazanhaz" ippeg a szabvany also merete (8 m3 volt nalunk az engedelyezett legkisebb meretu kazanhaz)
A méret is túl nagy(nak tűnik), az ajánlott márkáról se sok jót olvastam, viszont a kondenzációs kazánok tulajai nagyon meg vannak elégedve. Ha abból indulok ki, hogy a kondenzációs jóval alacsonyabb hőmérsékleten dolgozik (már ha jól van méretezve a rendszer), akkor pláne nem tudom, mi lenne érzékenyebb benne. Röviden, a tervezést ne erre a szerelőre bízd szerintem.
Egybeepitett kismeretu tarolosnal a hmv a szuk keresztmetszet. 28 kw-os kazan miutan kifogyott az 50 lityi, 13 l/perccel kepes 40 fokos vizet adni, mig egy normalis egybeepitettnel a futes reszt kb 50%-ig vissza lehet szabalyozni...
Közben beszéltem a Viessmannosokkal is, ki is választottunk a hőigény alapján egy kazit. És most csodálkozok: egyrészt nekünk most az 1300 légköbméterre van 39-es kazánunk, másrészt most a tervezett házba a 780 m3-hez siker-lt egy Vito 300 / 19 kWh-t választani!! Igaz, a hőigény számítás szerint a tervezett 7500 W-os hőigényhez ez is elég. De akkor is furcsa kicsit a Nálad lévő. Gondolom azt is méretezte a "V"?
Kondenzációs kazán nagyon jó, semmi baj vele, ha úgy van beszerelve és beüzemelve, ahogy a nagykönyvben le van írva.
Vegyél csak kondenzációsat, ha meg tudod fizetni.
Illetve csak akkor vegyél, ha a radrátoros köröd is alacsony hőmérsékletűre lesz tervezve,mert a kondenzációs kazán azt szereti. (akkor van értelme, amúgy nem nagyon)
A kazán teljesítménye ránézésre szerintem nagy. (nekem 186m2-re (ami 600m3 légköbi) van 32 kW-os és 120l tároló van hozzá.
Felújítás miatt új fűtésrendszerre van szükség. A ház egyelőre 70m2 lesz, de majd 120m2 a vége, ha lesz tetőtér-beépítés. Lent padlófűtést és radiátorost is tervezek, fent majd csak radiátor lesz. A fűtésszerelő azt modta, hogy nem ajánlja a kondenzációs kazánt, mert nagyon "érzékenyek". (Fűtés és HMV is innen menne.) Inkább Wester (?) márkát ajánlott. Abból is a 28 kW-osat. Nem nagy ez? Azt mondja, hogy ebben van egy 50l-es tartály, ami elég két embernek is zuhanyzásra, ha elfogy, akkor melegíti a többi vizet. Szerinte ez sokkal jobb, mint egy nagy tárolós. Mi a véleményetek? Előre is nagyon köszi a segítséget. B.
Be kell vallanom, hogy fogalmam sincs. A készülékhez adott leírás szerint - ami elég sekélyes - egy szabályzó gombot kell tekergetni, amin van egy ún. "comfort" tartomány, én annak a tetejére állítottam.
A termosztáthoz csak egy fázist kell elküldeni , egy meg megy vissza a vezérlőbe. A mostani bekötésből a '0'-t nyisszantsd ki , mert a Computermnek az nem kell.
Múlt héten költöztünk be az új kecóba, és a következő problemával szembesültem: Adott egy Baxi Nuvola 240 Fi kazán, 60 l-es melegvíztárolóval. A víz hőmérséklet szabályozót a kazánon a "comfort" fokozat tetejére csavartam, és meglepetésemre zuhanyozás közben kezdett elmenni a melegvíz, utána kellett állítani a csapon. Amikor az asszony meg elkezdett lenn a konyhában mosogatni, akkor neki nem volt melegvize mikor én zuhanyoztam. Mi lehet a baj?
Rövid, ám számomra fontos kérdésem lenne: adott egy FÉG C-24-es kazán (MV27-es vezérlővel), meg egy Computherm 004RF szobatermosztát. A termosztáthoz mellékelt bekötési rajz nem egészen fekszik a vezérlődoboz jelenlegi bekötéséhez. Most egy teljesen egyszerű, analóg termosztát vezérli, ami 3 vezetékes, és a vezérlődoboz 11 csatlakozós sorkapcsának 7-8-9 lábára van rákötve.
A gondom az, hogy a kazán a 230 V-ot a sorkapcson másutt kapja meg (az 1-2 vagy a 3-4 lábon, de ezt majd megnézem pontosan), viszont a 004RF termosztát eleve ezt a 230 V-ot kellene, hogy kapcsolgassa. Jól gondolom?
A kérdésem tehát a bekötéssel kapcsolatos: aki ismeri mindkét egységet, az meg tudná mondani, hogy pontosan mit és hová kellene ezek szerint kötnöm? A válaszok magánban is jöhetnek (ott tudok fotót és ábrát mutatni a vezérlődobozról).
Sziasztok,
Fűtésbekötéshez keresek spiro csövet.
Kellene 1.5 – 1.5 m 130-as és 160-as. Legjobb lenne saválló kivitel.
Kérlek jelezzétek hol lehetne kapni. Amennyiben lehet Bp.-en.
Üdv. KFL
"Eddig egy emberrel találkoztam aki kb. 1 perc gondolkodás után látatlanban is elismerte, hogy tényleg lehetséges, de Ő nem egy mezei felhasználó. :))"
Én is elismertem hogy modulál a FÉG, úgyhogy már ketten vagyunk.
Nekem is modulált a C 30-as ha lefojtottam a vízáramlást, de mégsem használtam így a következők miatt:
-nálunk nincsenek termoszelepek a radiátorokon,
-végiggondoltam hogyha kisebb lánggal ég a kazán, igaz ugyan hogy alacsonyabb hőfokon megy ki a füstgáz, de hosszabb ideig. Egyszer meg is próbáltam kb 2 hétig visszább vettem a gázt, de mivel megtakarítást nem észleltem visszaállítottam a gyári állapotra (54 liter/perc).
A tavfelugyelethez kulon kell egy egyseg, kulon penz., de olvastam a leirasat, nem egyszeru...
A1 keveroszelep nelkuli kor (radrator) es M2 keveroszeleppel vezerelt kor (padlokor).
Ezek alapbol benne vannak. Vitotronic 300-al komplett vezerlest meg lehet csinalni.
Nalam igy van:
1 padlokor (8 reszre osztva), 1 radrator kor (4 db radrator, (3 szoba + furso))
A termosztátok beállításai: radfiátoros kör: H-P 17-08-ig 22C, a többi időben 19C. SZ-V 0-24-ig 22C. padlókör: H-P 12-21-ig 22C, a többi időben 20C. SZ-V 0-24-ig 22C.
(ezt az energia tanusitvanybol neztem ki, amit megcsinaltattam annak ellenere, hogy a jogszabaly meg nem jott ki)
A termosztátok a kazánnal busz rendszeren kommunikálnak. A rendszer előnye, hogy nem kell kitalálni, hogy miből, hogyan, és mivel kell felépíteni a vezérlést. A rendszer bővíthető, nálam egy "A1 keverőszelep nélküli" és "M2 keverőszeleppel működő" fütőkör van kiépítve. A1 a radiátor, M2 a padlókör. A radiátor kört a kazán belső szívattyúja "keveri" a padlókört pedig külön szabáylozó kör állítja elő. A padlókörnek van egy keverőszelepe, keringtető szivattyúja, egy hőfokmérője, és egy biztonsági hőfokmérője.
Tovabbi keveroszelepes (M2) korokkel lehet boviteni a akazant.
A cirkulacios szivattyu vezerlesehez kell a H01-es bovito kartya.
Viszont ezzel a Vitotronic-kal már tévfelügyelet is gyakorolható? Alapértelmezésben 1 keverőszelepes köre van és bővíthető? Képes a radiátoros köröknél a cirkuláció kikapcsolására, ha nem fűt a kazán? Mennyire bonyolult a kezelése? Jól értem, hogy a Vitotrollal szinte a teljes vezélést meg lehet oldani (melegviz fűtés/cirkuláció, ki/bekapcsolás is?
Nálad milyen / hány fűtőkör van? mekkora a fogyasztásod?
Úgy ahogy modja. Bár én nem modulációnak nevezném, mikor mi állítjuk a láng nagyságát, de a hőmérő melett lévő csavarókával ki is lehet szinte oltani a lángot. De ki az, aki szeretné, hogy 24 órában menjen a kazánja.
Az ősrégi FÉG készülékek valóban 0-100% tartományban képesek modulálni. Állitólag ez nem üzemszerü meg stb. de tudják és csinálják. Aki nem hiszi, nézzen meg egy ~30 éves FÉG átfolyós vízmelegitőt működés közben.
A mostani egyszerübbek csak 40-100%, H-MOD kazánok 20-100% tartományban képesek modulálni. :))