Keresés

Részletes keresés

Fido Dido Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17352
Ha elkezded számolgatni, akkor a plusz beton, vasalat, szigetelés, vakolási, és egyéb költségek simán kijönnek +100e-re. :)
Előzmény: MZ/Y (17349)
Droopy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17351
Azaz megsenem, eloszor tenyleg kicsi de csak kb 5-10 masodpercig, aztan felnyomja magat, es utana jacca le a visszaszabalyozast...
Előzmény: Droopy (17350)
Droopy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17350

Naggyal indul es visszaszabalyoz a visszatero melegedesekor valamilyen algoritmus szerint...

Előzmény: MZ/Y (17349)
MZ/Y Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17349
Jól mondja Trilla, erre gondoltam én is. :o)
Vegyünk egy 10x10-es házat, ha az egyik falat 10 cm-rel kintebb tolod, azzal nyersz 1 m2-t és az nem fog még 100e plussz költséget sem okozni.
De ettől függetlenül valóban helytakarékos a tárolós kombi cirkó. Igaz viszont az is, hogy még1x nem ilyet választanék...

Jut eszembe: neked a Twin-ed kis vagy nagy teljesítményen indul? Azt hiszem, Te írtad, hogy kicsin és csak akkor emeli fel, ha szükség van rá.
Előzmény: Droopy (17346)
Droopy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17348
Persze, meg a konyha arat vonjam le a nappalibol....Kezeljuk ugy mint egy x-edik keruleti egyedi futesu lakast, akkor meg durvabb dolgok vannak 2-3-400 ezer forintos wc helyisegek es ott ugye tutira m2-re fizecc...
Előzmény: trilla414 (17347)
trilla414 Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17347
Azért ez így nem teljesen igaz... Pl a fürdőd, gépészeted, konyhád stb. költsége eloszlik a teljes házon. Minimum ezeket vond le a teljes árból, aztán lehet osztani...
Előzmény: Droopy (17346)
Droopy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17346

120 m2-es haziko 15-18 mila >> 1 m2 125-150 eft.

Nem veletlen hogy prokonc hazat epitettunk 25 cm-es fofalakkal kicsit jobb a brutto/netto aranya

Előzmény: MZ/Y (17344)
porker Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17345
Igen, ez is egy fontos szempont. Sőt, ebből az árból már komoly fejlesztéseket lehet végrehajtani!
Előzmény: Droopy (17343)
MZ/Y Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17344
Azért az a 150e/m2 egy kissé túlzó. :o)
Előzmény: Droopy (17343)
Droopy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17343
Nekem az osdi twin egybeepitett 60 lityissel majdnem teljesen jol bevallt hmv 24 kw, futes 15 kw-ra visszaveve, falon log, alatta egy mosogep, igy nem kellett +1 m2 ami bekerulesi koltsegen 150000 Ft lett volna. ha valakinek nincs pinceje, egybeepitett garazs, miegymas, akkor bizony szamit, hogy a "kazanhaz" ippeg a szabvany also merete (8 m3 volt nalunk az engedelyezett legkisebb meretu kazanhaz)
Előzmény: porker (17342)
porker Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17342
Ja, ez jogos. Ezért jobb a különálló és nagyobb
Előzmény: Droopy (17340)
MZ/Y Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17341
A méret is túl nagy(nak tűnik), az ajánlott márkáról se sok jót olvastam, viszont a kondenzációs kazánok tulajai nagyon meg vannak elégedve. Ha abból indulok ki, hogy a kondenzációs jóval alacsonyabb hőmérsékleten dolgozik (már ha jól van méretezve a rendszer), akkor pláne nem tudom, mi lenne érzékenyebb benne.
Röviden, a tervezést ne erre a szerelőre bízd szerintem.
Előzmény: Bulu1 (17337)
Droopy Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17340
Egybeepitett kismeretu tarolosnal a hmv a szuk keresztmetszet. 28 kw-os kazan miutan kifogyott az 50 lityi, 13 l/perccel kepes 40 fokos vizet adni, mig egy normalis egybeepitettnel a futes reszt kb 50%-ig vissza lehet szabalyozni...
Előzmény: frekivalto (17338)
porker Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17339
Köszönöm az adatokat!

Közben beszéltem a Viessmannosokkal is, ki is választottunk a hőigény alapján egy kazit. És most csodálkozok: egyrészt nekünk most az 1300 légköbméterre van 39-es kazánunk, másrészt most a tervezett házba a 780 m3-hez siker-lt egy Vito 300 / 19 kWh-t választani!! Igaz, a hőigény számítás szerint a tervezett 7500 W-os hőigényhez ez is elég. De akkor is furcsa kicsit a Nálad lévő. Gondolom azt is méretezte a "V"?
Előzmény: frekivalto (17338)
frekivalto Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17338

Fűtést légköbméterre szokás tervezni.

Kondenzációs kazán nagyon jó, semmi baj vele, ha úgy van beszerelve és beüzemelve, ahogy a nagykönyvben le van írva.

Vegyél csak kondenzációsat, ha meg tudod fizetni.

Illetve csak akkor vegyél, ha a radrátoros köröd is alacsony hőmérsékletűre lesz tervezve,mert a kondenzációs kazán azt szereti. (akkor van értelme, amúgy nem nagyon)

A kazán teljesítménye ránézésre szerintem nagy. (nekem 186m2-re (ami 600m3 légköbi) van 32 kW-os és 120l tároló van hozzá.

 

Tisztelettel: frekivalto

 

Előzmény: Bulu1 (17337)
Bulu1 Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17337
Sziasztok!

Felújítás miatt új fűtésrendszerre van szükség. A ház egyelőre 70m2 lesz, de majd 120m2 a vége, ha lesz tetőtér-beépítés.
Lent padlófűtést és radiátorost is tervezek, fent majd csak radiátor lesz.
A fűtésszerelő azt modta, hogy nem ajánlja a kondenzációs kazánt, mert nagyon "érzékenyek". (Fűtés és HMV is innen menne.)
Inkább Wester (?) márkát ajánlott. Abból is a 28 kW-osat.
Nem nagy ez?
Azt mondja, hogy ebben van egy 50l-es tartály, ami elég két embernek is zuhanyzásra, ha elfogy, akkor melegíti a többi vizet. Szerinte ez sokkal jobb, mint egy nagy tárolós.
Mi a véleményetek?
Előre is nagyon köszi a segítséget.
B.
tónibá Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17336
Be kell vallanom, hogy fogalmam sincs. A készülékhez adott leírás szerint - ami elég sekélyes - egy szabályzó gombot kell tekergetni, amin van egy ún. "comfort" tartomány, én annak a tetejére állítottam.
Előzmény: Fido Dido (17335)
Fido Dido Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17335
Lehet programozni a HMV készítés/hőntartás időpontját?
Előzmény: tónibá (17332)
sjohn Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17334
Ami a 8-9 -ben volt azt kösd a termosztát 'No' -és 'Com' kapcsába.
Előzmény: sjohn (17333)
sjohn Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17333
A termosztáthoz csak egy fázist kell elküldeni , egy meg megy vissza a vezérlőbe.
A mostani bekötésből a '0'-t nyisszantsd ki , mert a Computermnek az nem kell.
Előzmény: -guess.who- (17331)
tónibá Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17332

Üdvözlet!

 

Múlt héten költöztünk be az új kecóba, és a következő problemával szembesültem: Adott egy Baxi Nuvola 240 Fi kazán, 60 l-es melegvíztárolóval. A víz hőmérséklet szabályozót a kazánon a "comfort" fokozat tetejére csavartam, és meglepetésemre zuhanyozás közben kezdett elmenni a melegvíz, utána kellett állítani a csapon. Amikor az asszony meg elkezdett lenn a konyhában mosogatni, akkor neki nem volt melegvize mikor én zuhanyoztam. Mi lehet a baj?

-guess.who- Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17331

Sziasztok!

 

Rövid, ám számomra fontos kérdésem lenne: adott egy FÉG C-24-es kazán (MV27-es vezérlővel), meg egy Computherm 004RF szobatermosztát. A termosztáthoz mellékelt bekötési rajz nem egészen fekszik a vezérlődoboz jelenlegi bekötéséhez. Most egy teljesen egyszerű, analóg termosztát vezérli, ami 3 vezetékes, és a vezérlődoboz 11 csatlakozós sorkapcsának 7-8-9 lábára van rákötve.

A gondom az, hogy a kazán a 230 V-ot a sorkapcson másutt kapja meg (az 1-2 vagy a 3-4 lábon, de ezt majd megnézem pontosan), viszont a 004RF termosztát eleve ezt a 230 V-ot kellene, hogy kapcsolgassa. Jól gondolom?

 

A kérdésem tehát a bekötéssel kapcsolatos: aki ismeri mindkét egységet, az meg tudná mondani, hogy pontosan mit és hová kellene ezek szerint kötnöm? A válaszok magánban is jöhetnek (ott tudok fotót és ábrát mutatni a vezérlődobozról).

Előre is nagyon köszönöm! :)

KFL Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17330
Sziasztok,

Fűtésbekötéshez keresek spiro csövet.

Kellene 1.5 – 1.5 m 130-as és 160-as. Legjobb lenne saválló kivitel.

Kérlek jelezzétek hol lehetne kapni. Amennyiben lehet Bp.-en.

Üdv. KFL

janijani Creative Commons License 2007.03.05 0 0 17329

"Eddig egy emberrel találkoztam aki kb. 1 perc gondolkodás után látatlanban is elismerte, hogy tényleg lehetséges, de Ő nem egy mezei felhasználó. :))"

 

Én is elismertem hogy modulál a FÉG, úgyhogy már ketten vagyunk.

Nekem is modulált a C 30-as ha lefojtottam a vízáramlást, de mégsem használtam így a következők miatt:

-nálunk nincsenek termoszelepek a radiátorokon,

-végiggondoltam hogyha kisebb lánggal ég a kazán, igaz ugyan hogy alacsonyabb hőfokon megy ki a füstgáz, de hosszabb ideig. Egyszer meg is próbáltam kb 2 hétig visszább vettem a gázt, de mivel megtakarítást nem észleltem visszaállítottam a gyári állapotra (54 liter/perc).

Előzmény: enginer (17293)
frekivalto Creative Commons License 2007.03.04 0 0 17328

A tavfelugyelethez kulon kell egy egyseg, kulon penz., de olvastam a leirasat, nem egyszeru...

A1 keveroszelep nelkuli kor (radrator) es M2 keveroszeleppel vezerelt kor (padlokor).

Ezek alapbol benne vannak. Vitotronic 300-al komplett vezerlest meg lehet csinalni.

Nalam igy van:

1 padlokor (8 reszre osztva), 1 radrator kor (4 db radrator, (3 szoba + furso))

 

A termosztátok beállításai:
radfiátoros kör: H-P 17-08-ig 22C, a többi időben 19C. SZ-V 0-24-ig 22C.
padlókör: H-P 12-21-ig 22C, a többi időben 20C. SZ-V 0-24-ig 22C.

Fogyasztási adatok:

11.17 - 12.18: 336m3

12.18 - 01.18: 400m3

01.18 - 02.18: 358m3

 

mindez 598m3 légköbméterre vonatkoztatva (186,63m2 * 3,1 (3,4)m)

(ezt az energia tanusitvanybol neztem ki, amit megcsinaltattam annak ellenere, hogy a jogszabaly meg nem jott ki)

 

A termosztátok a kazánnal busz rendszeren kommunikálnak. A rendszer előnye, hogy nem kell kitalálni, hogy miből, hogyan, és mivel kell felépíteni a vezérlést. A rendszer bővíthető, nálam egy "A1 keverőszelep nélküli" és "M2 keverőszeleppel működő" fütőkör van kiépítve. A1 a radiátor, M2 a padlókör. A radiátor kört a kazán belső szívattyúja "keveri" a padlókört pedig külön szabáylozó kör állítja elő. A padlókörnek van egy keverőszelepe, keringtető szivattyúja, egy hőfokmérője, és egy biztonsági hőfokmérője.

Tovabbi keveroszelepes (M2) korokkel lehet boviteni a akazant.

A cirkulacios szivattyu vezerlesehez kell a H01-es bovito kartya.

 

Tisztelettel: frekivalto

 

Előzmény: porker (17325)
trilla414 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 17327
Az OK, de ez amit néztem, egy új készülék, ha jól látom. Azt nem tudod megmondani, mit jelenthet a "minimális hőterhelés 10.5kW"?
Előzmény: enginer (17323)
krisztian98 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 17326
Még 1 dolog: a szerelők nem túlképzet gépészek és villany-osok. Szóvalt ha egy kicsit bizonytalan a dolgokban, akkor keres másik szerelőt.
Előzmény: frekivalto (17322)
porker Creative Commons License 2007.03.04 0 0 17325
Hu! Elég húzós árak.

Viszont ezzel a Vitotronic-kal már tévfelügyelet is gyakorolható? Alapértelmezésben 1 keverőszelepes köre van és bővíthető? Képes a radiátoros köröknél a cirkuláció kikapcsolására, ha nem fűt a kazán? Mennyire bonyolult a kezelése?
Jól értem, hogy a Vitotrollal szinte a teljes vezélést meg lehet oldani (melegviz fűtés/cirkuláció, ki/bekapcsolás is?

Nálad milyen / hány fűtőkör van?
mekkora a fogyasztásod?
Előzmény: frekivalto (17322)
krisztian98 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 17324
Úgy ahogy modja. Bár én nem modulációnak nevezném, mikor mi állítjuk a láng nagyságát, de a hőmérő melett lévő csavarókával ki is lehet szinte oltani a lángot. De ki az, aki szeretné, hogy 24 órában menjen a kazánja.
Előzmény: enginer (17323)
enginer Creative Commons License 2007.03.04 0 0 17323
Az ősrégi FÉG készülékek valóban 0-100% tartományban képesek modulálni.
Állitólag ez nem üzemszerü meg stb. de tudják és csinálják.
Aki nem hiszi, nézzen meg egy ~30 éves FÉG átfolyós vízmelegitőt működés közben.

A mostani egyszerübbek csak 40-100%, H-MOD kazánok 20-100% tartományban képesek modulálni. :))
Előzmény: trilla414 (17318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!