Keresés

Részletes keresés

yoleeka Creative Commons License 2014.04.08 0 0 60018

Szia, 

 

Ha nem lenne nagy kérés, a kerékpárodról küldenél át nagyobb felbontású képeket a mail címemre: mgyvkvirtualismuzeuma@gmail.com.

 

KÖSZÖNÖM:))

Előzmény: merays (60016)
csaszi-k Creative Commons License 2014.04.08 0 0 60017

Szia!

A gyűjteményben látható beütős fekete STOP váz nálam van, ha kell valamiről közeli fotó vagy méret szívesen segítek. Üdv! Csaba 

Előzmény: merays (60011)
merays Creative Commons License 2014.04.08 0 0 60016

Szia!:)) igen én is néztem, és erre gondoltam. A zöld csíkozás és a felirat stílusa is hasonló, ráadásul Újpesten került elő...

Előzmény: yoleeka (60014)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.04.07 0 0 60015

1930-as Csepel 35 ezerért... :)) http://www.jofogas.hu/bekes/Veteran_kerekpar_15550007.htm
Zenith-novoa a.g Stuttgart 34-es aggyal 75 ezerért: http://www.jofogas.hu/bekes/Zenith_veteran_kerekpar_15548907.htm

A mai érdekességek...

yoleeka Creative Commons License 2014.04.07 0 0 60014

Szia Sporttárs!

 

STOP kerékpár létezett, Hrubos János nevéhez köthető, talán ez lehet?:

 http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=33964095

 

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?gid=2915787&pg=33964095

Előzmény: merays (60010)
tivah Creative Commons License 2014.04.07 0 0 60013

Igényes szerkezetnek néz ki ez a 11-es agy:) 

Levi lenne egy kérdésem agyváltó ügyben melyik e-mail címen zavarhatlak, hogy a fórum ne a fórumot terheljem?

Előzmény: Törölt nick (59996)
goglarka Creative Commons License 2014.04.07 0 0 60012

Danke ich dir, die lösung aus bamborad.

Előzmény: radlmax (60007)
merays Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60011

A vázszáma is érdekes, a hátsó papucsban és a hajtomű aljában is ugyanaz, de nagyon pici, 1 mm-es beütővel.

Előzmény: merays (60010)
merays Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60010

Saját kérdésemre válaszolva, ugyenezeket az ERBA bakelit markolatokat találtam ezen a gépen , ami megérdemel pár szót még talán:) Nagyon finom kis versenyváz, STOP vagy STAR felfestéssel, sajnos nem lehet teljesen leolvasni de az elöbbire voksolok.    A

Előzmény: merays (59876)
pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60009

Hello!

 

Valóban nagyon hasonló!

 

Több országban is készült azonos szisztémával bambus kerékpár, itt például egy amerikai bamboobike, amelyet Csehországban állítottak ki:

 

Nagyon komoly gyár lehetett a Grunder & Lemisch Klagenfurtban - még szerencse, hogy a monogramja nem "P C".....:)

Előzmény: radlmax (60007)
merays Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60008

Köszi, holnap holnap hívom!!

Előzmény: Ferkusz (60004)
radlmax Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60007

i think its a Grundner Lemisch, have a look at the handlebar fixing...

http://graz.radln.net/cms/beitrag/11274155/58512673/

Előzmény: pazolta (60000)
pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60006

Szia Robi!

 

Dehogy írom:))

 

Múltkor feltetted a szerzeményed és biztos nagyon szépen mutathat a gépen:))

Előzmény: merays (60002)
yoleeka Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60005

Szia Zoli!

 

Ez egy remek olvasnivalo volt, es pont a 60.000. hozzaszolas:)))

Előzmény: pazolta (60000)
Ferkusz Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60004

A bőrtáska is elindult ma feléd. Majd keresed a komám, ahogy leleveleztük :)

Üdv

Fecó

Előzmény: merays (60002)
merays Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60003

Érdekes és örömteli hogy kettő is fennmaradt ebböl a ritkaságbol.

Előzmény: pazolta (60000)
merays Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60002

Szia! Grat ,nagyon jó! Halkan jegyzem meg , hogy a Wonderemre lett sárvédődísz, nehogy a táblán az legyen"egyszer volt rajt"..:)

Előzmény: pazolta (59992)
pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60001

v:* {behavior:url(#default#VML);} o:* {behavior:url(#default#VML);} w:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);}

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} Az előbb a cégadatok lemaradtak...

 

  Zala megyei cégbíróságok cégjegyzékei
1876-1948

BevezetőKeresés

A keresés paraméterei:

A cég neve:

 

A cég telephelye:

Keszthely

A cég tevékenységi köre:

 

Az alapítás ideje:

1800.01.01 - 2000.01.01 között.

A megszűnés ideje:

 

Rendezés:

Cégjegyzékszám, Cégnév

A talált egyezések száma:

294

 

110. talált cégbejegyzés

Cégjegyzék száma:

N.E. II. 517. 

Oldalszám:

21 

Okmánytári szám:

Irattári száma:

IX. 14/1900. 

A cég neve:

Pámer István Mór 

Cégforma:

 

Alaptőke:

 

Főtelep:

Keszthely 

Fióktelep:

 

Alapítás ideje:

1900-04-19 

Megszűnés ideje:

1902-02-25 

Fő tevékenységi köre:

mechanikus és elektro-technikus 

Megjegyzés:

 

 

Előzmény: pazolta (60000)
pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 60000

 

 

Sziasztok!

 

Egy érdekes "leletet" szeretnék megosztani veletek.

Egy kis „opsssz” talán…

 

Nem a szokásos értelemben vett lelet, hanem dolgok közötti kapcsolatot leltem..

Mint tudjátok készülünk nagy kiállításunkra és már íródnak a megállító táblák a gépek

mellé...

 

Minden egyes gépnél próbálok egy kis plusz információt belecsempészni a szövegbe,

hogy ne legyen sablonos... A plusz információt legtöbbször maga a gép vagy a története

szolgáltatja. Most is ez történt. Leutaztunk páran Szegedre a börzére múltkor, de én bejelentkeztem M. M. bácsihoz kerékpárvizitre, mert tudtam, hogy sok szép gépe van... többek közt egy bambusznádvázas is.

Ilyet láttam már - a bajai Türr István Múzeumét, amit az Ő rugalmas szívességükből 3 éve sikerült kölcsönkérnem az akkori BP.-i kiállításunkra. A szegedit azonban csak képről láttam, most alaposan körbenézhettem. Kép alapján több különbözőséget lehetett látni, most viszont kiderült,

hogy belejavítottak és azért más a vázmegfogója (eltörhetett a bambuszcső és ezért

hosszabb hüvelyt forrasztottak neki). A többi lényeges elem viszont egyezik, tehát egy gyártójuk volt!!!!! A lánckerekek és egyéb szerelvényeket időközben cserélgették, ezek

nem lényegesek...

 ..

.

A képeken az azonos elemek láthatóak. Maradt viszont egy fontos kérdés, hogy hol készülhettek?

A szegedi gép egyik villasapkáján van egy monogram, ami G P - nek olvasható.

Tudunk egy keszthelyi bambuszkerékpár gyártóról, bizonyos Pámer István Mórról, amihez a

"P"még stimmelne, de a "G" nem passzol - sem a Mór, sem az István keresztnévhez, sem

Keszthelyhez..

 

Ahogy készítettem a megállítótáblát, hivatkozást is tettem arra a plakátra, amelyet a Közlekedési Múzeumban fotóztam le és Pámer kerékpárgyárát reklámozza.

 

Ekkor esett le a tantusz.... Bambus Cycle -  lehet,hogy a "G" nem gé, hanem"C"???

Pámer Cycle!!!!

Utánanéztem kalligrafikus oldalakon és rájöttem, hogy bizony simán lehet!!!

Abban az időben divat volt az ilyen kacskaringós, cifra betűk használata és mai szemmel könnyen másnak olvashatjuk a betűket.....

 

Teljesen izgatottá tett a dolog, hogy egyszerre 2 db. száz évnél is öregebb MAGYAR

kerékpárra leltünk.... elkezdtem a Pámer névre is keresni és mit ad Isten megleltem a Zala Megyei Cégbíróság bejegyzését, miszerint Pámer cége 1900 ápr. 19-től 1902 febr. 25-ig

működött....

A kor abszolút stimmel, mivel a bambuszgépek geometriája a "safty" -gépekével egyezik

és ezek ekkor voltak forgalomban....

 

Szóval ez a két gép egymás mellett fog állni, mint két édestestvér....mert azok!!!

KÉT MAGYAR ŐSKÖVÜLET!!!

Pedig a kiállításon nem volt szándékomban, hogy két azonos típust kiállítsunk, de most ezt a

kis "részrehajlást" remélem elnézitek nekem...

 

Ez a dolgok közötti kapcsolat Baja - Szeged - Budapest - Tiszakécske esetében - innen Kecskemétről nézve:))

pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59999

Ma választás van ilyet ne mondjál:))

Előzmény: adam3203 (59995)
pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59998

No de így??

 

Valószínűleg a felső cső nem érte el rendesen a nyeregcsövet, azért vágta szét,

vagy másért....

Előzmény: kétkerekes (59994)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59997

Mondhatjuk tipikusnak is sajnos, annyi szerencsével, hogy nem sok ilyet látni. De ez a stílus és ahogy ezt művelik, az nagyon megszokott, hihetetlen, hogy milyen megoldásokra nem képesek... és ez általában inkább negatív irányban teljesül, ritka, hogy jó süljön ki egy-egy ilyen mutatványból... :(

Előzmény: pazolta (59993)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59996

olajfürdős váltó, és bár nem veterán, de a régi elvek néha vissza-visszatérnek

http://agyvalto.blog.hu/2014/04/06/shimano_alfine_11_sg-s700_iii

adam3203 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59995

azt is ütném aki ezt csinálta

 

ugyan ezt csináltak egy csodával is

Előzmény: pazolta (59993)
kétkerekes Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59994

"Találékony a magyar"  :(

Előzmény: pazolta (59993)
pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59993

Sziasztok!

 

Egy kis magyar vandalizmus....

 

Nem csak a Fregoli volt átváltható típus...

 

Ez az Úttörő fiúcska "át lett operálva" kislánnyá....

 

.

 

.

 

A végén kettévágták, majd az első kerekét a villavégnél - leamputálták....

 

Sürgős lehetett:(((

 

 

pazolta Creative Commons License 2014.04.06 0 0 59992

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Sziasztok!

 

Lassan közeleg a Június hónap és annak végén a Tiszakécske-i Veterán Kerékpárosok

Világtalálkozója.

 

A találkozón, mint már tudjátok lehetőséget kaptunk egy veteránkerékpárokból álló kiállítás rendezésére, ami a rendezvény 4 napja alatt nyitva lesz és ingyen látogatható!

 

 

A kiállításon 100-120 koros, sőt köztük pár túlkoros gép is lesz látható örömünkre.

 

Mint amikor 3 éve az Old Motors meghívására lehetőséget kaptunk, azt is komolyan vettünk és ugyan kisebb területen, de így is kb. 30 kerékpár sikerült akkor tisztességgel kiállítani:

 

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=32811604&gid=2772640

 

Most is készülünk és mutatok pár dolgot:

 

Újfajta tartók a "túlkoros" gépekhez:

..

 

 

és megállítótáblák - valamint más tájékoztatók két nyelven,

Hála Hézser Sanyi "fáradhatatlan" fordító ténykedésének:))

 

  Egy példa a sokból....

ocsipok80 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 59991

ocsipok80 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 59990

Eladó a képen lévő kerékpár, Balkán?! 590-37 es gumik feszítenek rajta, tömlők tartják a levegőt, az alu kerekek nincsenek szétrúgva, minimális nyolcas, középrész lóg, javítható, hátsó agy XB3, megfelelően teszi  a dolgát hajt-kontrál.

Rozsda kornak megfelelő mennyiségben és eredetiségben fellelhető, Váz villa jó állapotú, nem találtam rajta rogyást törést heggesztést. Első fék működik, fékkar javított törött volt. kis munka után hadba fogható.

 

 

Ár: 4444 HuF    Érd mélben    szecatt kukac gémél pontkom

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.05 0 0 59989

Szia ! Igen szerintem,viszek még egy pár kerékpárt.. Szeretettel várunk:)

Előzmény: banic01 (59988)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!