Én úgy tudom, még kb. 20 évig is ezek fognak járni. Bírják ők, főleg ha rendesen karban vannak tartva. Sajnos előfordul selejtezés/elfüstölés (bár ez utóbbi mostanában nemigen), de szerintem nem több mint az orosz metróknál, sőt...
A BKV legöregebb járművei közül szerintem a hévek (meg tán a fogas) vannak a legjobb állapotukban (nem nagyon rohadnak, belül sem esnek szét és azért annyira nem gyakori a ledöglés), én igazából csak attól félek hogy a pálya rázza őket sz@rrá, aztán az lesz mint a fogasnál, tengelytörés.
Szeretem az új járműveket és örülnék neki ha itt is történne már valami fejlődés, de az MX(A)-MIXA-kra tényleg azt mondom hogy igen bevált járművek, még mindig elég strapabírók és őket nagyon fogom majd hiányolni ha egyszer talán eljön a selejtezés időpontja. Főleg ha valamelyik frissen megérkezik a főjavításról, gyönyörűen néz ki, mintha új lenne, olyankor néha azt mondom, jók ezek ide továbbr is, csak így tovább a karbantartással. :)
Ha 10 év múlva is ugyanezek a vonatok járnak, akkor az már régen rossz,akkor már mindennaposak lesznek a HÉV-en is leállások, füstöl, kigyullad, lerobban stb. Már 10 éve is elavultak voltak az MXA-k még 10 év és már nem is bírják tovább, bőven túl a 40-en, közeledve az 50-hez, felújítani pedig nem érdemes őket.
>Amúgy meg a másik 3 HÉV része az M5 projektnek, vagyis ha az indul akkor fel kell úket úgyis újítani, vagyis 5-ös metró részeként integrálva lesz egymással a 3 HÉV a gödöllői meg beleolvad az M2-be.
De ezt azért többségünk nem fogja megérni, attól tartok. Én inkább arra számítok, hogy tíz év múlva 30-40 km/h sebességgel fognak járni ugyanezen az MXA-k, ugyanezeken a síneken.
A Szentendrei fel lett újítva úgy 10 éve talán, új bizt. ber (tengelyszámlálók végig a békásmegyeri szakaszon), még kijelzőket is raktak ki, ami mutatja mikor jön a vonat (az más kérdés hány működik ma is).
Amúgy meg a másik 3 HÉV része az M5 projektnek, vagyis ha az indul akkor fel kell úket úgyis újítani, vagyis 5-ös metró részeként integrálva lesz egymással a 3 HÉV a gödöllői meg beleolvad az M2-be.
S tegyük hozzá: a ráckevei vonal kritikán aluli állapotban van...
Azaz a felújítás időrendben: 3-as metró -> Ráckevei HÉV -> ezután természetesen a szentendrei következik, hiszen az elkövetkező 10-15 évben az is le fog pusztulni -> s esetleg ezek után jöhet szóba a gödöllői vonal. De azért legyünk optimisták; hátha párhuzamosan fognak menni a projektek! :)
S a legszebb: többek között Örs-Cinkota és Ilonatelep-Kerepes között - kivéve az M0 hídjának egy kis környezetét - végig 50km/h lett a megengedett legnagyobb sebesség; Örsön három váltón max. 10-zel hasíthatunk.
"A H9-es hév helyett Cinkota és Csömör között pótlóbuszok közlekednek, a H8-as hév pedig 6 kocsis helyett 3 kocsis szerelvényekkel jár, mert a cinkotai telephelyen kisiklott egy szerelvény." (BKK info)
>Az a baj, hogy Berlinben ilyen olyan okok miatt folyton változik a viszonylatok végállomása útvonbala stb.
Ez egy dolog, nem gondolom, hogy a berlini S-Bahn utóbbi négy évét pozitív példaként kell nézni; meg itt alapvetően offtopic is. A lényeg, hogy akármennyit variáltak, a betétjáratoknak sosem volt külön számjelzésük ;-)
Én a Berlinben töltött két év alatt soha, de soha nem tudtam, hogy melyik viszonylat hova megy. Mert egyszerűen nem kellett tudnom, hála a megfelelő utastájékoztatásnak. Volt a Potsdam-i S-Bahn, meg a Spandau-i, meg az Ahrensfelde-i, meg a többi. Hogy milyen számmal illették? Kit érdekelt? Ha felszáltam a vonatra a hangosbeszélő úgyis rögtön mondta, hogy "Zug nach Spandau"... Ha a peronon nem hallottam volna ugyanezt...vagy nem láttam volna kiírva...
Az a baj, hogy Berlinben ilyen olyan okok miatt folyton változik a viszonylatok végállomása útvonbala stb.
Pl három éve mikor kinnt voltam még az S7 ment Potgsdamba, most - nem vagyok benne biztos hogy a vágányzárak miatt - az S1 megy oda. Csoda hogy az ember megkavarodik...:)
A társasjáték egyébként marha jó, szétröhögtük rajta magunkat.
Benne dolgozok. Egyebet nem mondanék mert semmi pontosat nem tudok, mert az elmúlt néhány napban Csepelen vezettem, illetve ha kiderül valami is, nem feltétlenül publikus.
Láthatóan nem (az egyik nyáron, a másik télen), de készülhettek volna akár egy időben is.
>Arra gondolok, hogy pl az S2-nek S25 a sűrítő/betétjárata stb.
De ez nem igaz, az S2 és az S25 nem azonos útvonalon közlekedik.
Érdemes EZT a téképet nézni Berlinnel kapcsolatosan. Ez elsőre nehezen áttekinthető, mert nem vázlatos, hanem méretarányos, viszont, éppen ezért, nagyon látványosan kijön, hogy az S2 és az S25 útvonala közt milyen óriási különbség van, és, hogy a két viszonylat csak az útvonal egy kisebb részén erősíti egymást. Ráadásul a bal felső sarokban ki vannak listázva a betétjáratok is, valamint a térképen fordított színezéssel jelölve is vannak a betétjárati végpontok.
A HÉV éppen az elmúlt években vezette ki a vonatszámokat az utastájékoztatásból. A vasútnál meg... Hagyjuk. :)
(Az mondjuk tetszett, amikor komoly ötletként felmerült a mobil helyjegyrendeléshez a háromjegyű állomáskódok használtatása az utasokkal. :) - menetjegyhez meg az ötjegyű statkódok?! :) )
Már, bocs de annak mi értelme lenne? A vonatszám amúgy is egy vonatra vonatkozik.
Gondold el, a bemondó: tirürirűrürirű A 3245.számú vonat a 3. vágányról azonnal indul. Kérjük szálljanak fel a vonatra!
Meg a reptéren is járatokkal kellene megnevezni: plimmm plimmm Kérjók, hogy a bluebird 4356-os számú járatához a 23-as beszállókapunál kezdjék meg a beszállást!
Jó hívják H65-nek, semmi baj. De miért kell ez a buzulás, hogy kisiklott a Hx hév? Miért nem lehet leírni, hogy a ráckevei (Hx) hév siklott ki?