Álatalában pont a szárny (hurka), ami bárhol elfér. Ez is szállítható pl. tetőcsomagtartón úgy, hogy alá teszel egy közönséges létrát. Ez merevít valamit. Az előre és hátra kilógó részeket meg lekötöd a lökhárítóra.
A trájk szállítása azért nem lehetetlen, mert mondjuk én egy LADY-S futón huzogattam úgy, hogy a két hátsó futó jobbra és balra kilógott 40-40 centit. Ez nem túl szabályos, de a rendőr nem szólt érte, vizsgára meg két csavar és már lenn is van a toldalék.
Az egész ketyere szállítható, de macera. Jobb egy hely, ahol tárolod és oda kényelmesen kiautózol.
Én még az útvonalrepülésekre sem vittem mostanság futót, pedig repültem rendes távot: Farkashegy - Siófok - Győr - Farkashegy - Jakabszállás - Szentes. Igaz, hogy egy autó kísért, hogy azért nem minden ruhát, meg miegyebet magammal kelljen vinni, de futó az nem volt.
Pillanatnyilag épp Szentesen van a szerkezetem és úgy tervezem, hogy hamarosan leutazok, leporolom és egy kb hónapos túrát repülök. Lesz benne Debrecen, esetleg Farkashegy, meg ami még útba esik. A végén meg vissza Szentesre.
így már tiszta, köszi. Gondolom a hurkát érelemszerűen nem cipeled magaddal, hanem a reptéren tárolod, bérelve a helyet. Aztán akkor szállsz fel ha akarsz és az időjárás meg gondolom a reptér megengedi.
És hogyan cipelnek ki a profik ilyen "rétes" felszállóra ekkora méretű dolgokat? Nincs az az utánfutó amivel ezt el lehetne vinni... Főleg terepen nem.
Hogy nem vagy reptérhez kötve, azt azok terjesztik, akik "fű alatt" repkednek. Ahogy felszálltál, rád is a légijárművekre vonatkozó Légügyi Utasítás érvényes :(
Összecsukva a szárny egy 6-6,2 méter hosszú, kb 50 cm átmérőjű "hurka". A trájk egy háromkerekű tákolmány, ami kb 2 négyzetmétet foglal el, viszont a legmagasab pontja 2,5-3 méter.
"Hiszen a motoros sárkányban pont az a jó hogy nem vagy reptérhez kötve?"
Nem. A motoros sárkányban az a jó, hogy az üzemeltetését magad végzed, így nam vagy másokhoz kötve!
Egyébbként egy csomó rét van idehaza, amit ideiglenes reptéként üzemeltetnek kimondottan sárkányosok. Ide minden további nélkül le lehet szállni, illetve lehet használni, ha az üzemeltetője ezt megengedi.
Ha az ember betartja a szabályokat, akkor egy csdálatos sport és maradandó élmény. Ha nem, akkor a legkisebb malőr és rádvernek minden balhét!
Bárhonnan nem szállhattok fel? Mondjuk a tulajdonos beleegyezésével sem? Ha összecsukva tárolod a gépet, kb mennyi helyet foglal? (méretek összecsukva)
Hiszen a motoros sárkányban pont az a jó hogy nem vagy reptérhez kötve? Vagy ez csak butuska bolondság?
Mielőtt belefogsz, javaslom egy szép nyári délután (tálán célszerű egy hétvégi délután) bandukolj ki egy reptérre, ahol vannak sárkányosok. Pest környékén Farkas-hegy, Dunakeszi, Alsónémedi. Ott környékezz meg valakit, és némi kp-ért biztos elvisz repülni. Ha megtetszik, akkor nézegesd meg a gépeket. Maradj kint estig, hogy lásd hogyan tárolják. Van aki összecsukja (mint én), van aki nyitva tárolja. Lehet futón is szállítani, de én arról elég hamar leszoktam, mert nekem macera volt feltenni, meg levenni. Egyszerűbb kiautózni a reptérre, és átrepülni akárhova. Amúgy csak úgy spontán a reptérről repkedés amúgy is tilos!
A súly úgy 100 Kiló, ami megoszlik. Kb 40 a szárny és a többi a trike.
Én új gép párti vagyok, de az motorostul több mint 1 milla. Lehet használt gépet is venni, ez állapottól függően 400-tól. Ha igazán repülni akarsz, akkor a trabi motort nem javaslom, bár én repültem vele kb 2 évet. A Rotax jól bevált. Abból is az 503-as a legmegbízhatóbb (szerintem).
Ez hivatalosan segédmotoros függővitorlázó. Tehát a motorleállás nem vészhelyzet, csak azt kell tudomásul venni, hogy álló motorral lefele halad a bicikli. Álló motorral nem fogsz termikelni, ez tuti.
A gép szét-összeszerelése általában egyemberes mutatvány, kb 30-50 perc.
Általában a tanuláshoz nem kell saját gép. Azt az oktató biztosítja. Mikor levizsgáztál, két lehetőség kínálkozik. 1. Bérelsz gépet. 2. Veszel egyet. A lényeg, hogy sokat repülj. Én most azon kinlódok, hogy utoljára tavaj ősszel repültem. A hosszú kihagyás nem jó.
Már évek óta szemezgetek egy kis sárkányrepülési lehetőséggel, de eddig anyagiak miatt ugye nem jött össze.
Most úgy néz ki lesz egy jól fizető (sok nullával) fizető állásom, lassan megengedhetnék magamnak egy motoros sárkányt.
Nade nem szeretnék rohanni. Merthogy eddig csak álmodoztam gyakorlati lépéseket is kéne tenni.
Mielőtt ajtóstul a házba nekiindulnék egy elméleti meg gyakorlati tanfolyamnak egy pár lamer kérdés de hátha nem sértődtök meg.
1.
Mikor mentek terepre sárkánnyal együtt kocsival viszitek ki? Utánfutón? Most nem azokat értem akik reptérről szállnak fel.
2.
Mennyi a súlya egy ilyen gépnek? Ugyanis automata autóm van amivel elvileg nem lehetne vontatni.
3.
500e kemény magyar forinttal érdemes elkezdeni? Utána havonta max. 100-200e-t tudnék beleölni de azt stabilan ha kell. Érdemes használt sárkányt venni?
4.
Hol tartjátok, mennyire szétszedhetőek ezek a masinák? Vagy mindenki reptéri hangárrészt bérelt? Ennek mi a módja? Mennyi idő összerakni és szétszedni? Hány emberes munka?
5.
Bp környékén van lehetőség tanulni? Hátha valaki árat is tud :)
6.
Motor nélkül ugye nem viselkedik úgy mint egy motor nélküli sárkányrepülő? Hiszen a súlya sokkal nagyobb stb stb. Vagy tévedek? Van aki menet közben "csak úgy" lekapcsolgatja a motort?
Egy ehez hasonló szerkezetet építek, érdekel valakit?
Az enyém kerékről startol, áramvonalas kompozit burkolattal készül, (orrkúp, lexan szélvédő, stb.), 125 cm3, 26 Le motorral, kb. 40 kg a súlya benzinnel, mentőernyővel.
Most készül a burkolat, és el kell döntenem hogy sablonnal, vagy anélkül csinálják. Sablonban sokkal szebbet lehet csinálni, de egy darabnál nincs értelme, a többletköltség miatt. Ha esetleg másnak is kellene, a költségek megoszlanának.
Ingyenes elméleti tanfolyamot a Nyikom Hegyisport – és Természetvédő Klub oldalán találsz. E-mailben küldik az anyagot, részleteket náluk találsz.
A gyakorlati tanfolyam már pénzes, de ez szerintem korrekt is így.
Koszi mindenkinek a segitseget. A konyv cime Bede Tibor- Motoros ultrakönnyű repülés.
Már megkaptam és el is kezdtem olvasni. Nagyon jo es eppen elegseges melysegu.
A neten nem tudom, van-e, de egy régi konyv (Ordódy Márton, Sárkányrepülés) -remélem pontosan irtam- elég jó alapokat ad. Nem sok könyv jelent meg magyarul kimondottan sárkányos témában. Van egy frissebb (Bede Tibor) -nem jut eszembe a cime- könyv. Az is jó, de nekem valahogy a Ordódy-féle könyv jobban tetszik.
Egy kerdesem lenne. Lehet-e kulon gepet, motor nelkul kapni, vagy esetleg ugy, hogy a szarnyat es a trajkot is kulon veszem meg. Az az igazsag, hogy motort tudnek szterezni olcson es az nem kene. Gondolom van olyan aki lecsereli jobbra ezeket a dolgokat es igy a regi feleslegesse valik. Van otletetek, hogy hol kene keresni?
Egy apollo fox áráért két Swiftet (www.aeriana.com) vagy három Atost is vehetnék, de még egy movit is kitelne belőle.
Én nem akarok motoros sárkányozni, a motor csak addig kell amig az első termiket elérem, meg este hazajönni. A kabin csak azért készül,mert a légellenállást akarom minimalizálni, bosszant is a dolog, a kabrió érzést jobban szeretem.
Db- b.csaba légvonalban 100 km. 1. 5 óra kell max.
Ja nyáron Dél-délkeleti szél fúj b. csaba felől
úgyhogy hátszeled lesz!!
Gyere de ha minden vészes, Berettyóújfaluban szép reptér van!!
Én mindig tervezek, de hát nem mindig jön össze.
Mindenesetre biztató jelnek tekintem, hogy a debreceni uatmhoz a gép Szentesen van, ami közelebbi, mint Fa-hegy. Persze ahhoz az kell, hogy tavasszal még megismerjem a gépemet :) Mindenesetre tervezem.
"/Szentes- Bcsaba Debrecen útvonal egész látványos!/"
Megnézem a térképen az útvonalat. Ha jól emlékszem egy felszállással nem jutok el Debrecenig. Kell valahol egy reptér félúton.
A WW-HPAT gyalogszárnyamat alakitom át segédmotorosra, egy honda nsr 125-ös kerűl rá, 26 lóerős!
Ugy hallottam hogy vasárnap taggyűlés lesz, a makettet elviszem. A vitorlázóknak magyon tetszett !
off.
"Miből szigorlatozol, csak nem beléptél a másod-harmaddiplomások társaságába? "
Azon már túlvagyok a magam három diplomájával. Most PhD-zek.
On.
Egyszer repültem ködben. Nem vagyok rá túl büszke, de mivel túléltem, már tudom, hogy miért nem szabad. Lentről nem volt vészes (én igy gondoltam) de ahogy felszálltam, nem mertem 50 méter fölé menni. Alig láttam valamit és azt is csak úgy, hogy lefelé néztem. Leginkább attól féltem, hogy ha elhagyom a műutat, sose találok vissza. Ingáztam párat az út felett, aztán leszálltam. Azt hiszem nem akarom megismételni.
1. Keress egy középminőségű taligát, és vedd meg. Kb 5-6száz ezerért már kapsz ilyet.
2. Lépj be egy klubba, mindegy melyikbe. Innentől kezdve minden költséged minimálisra csökken mert klubbon belül minden barátibb. Legjobbak a vidki kisebb klubbok, mert ott még nem kurvult el a sport. Javaslom a B-Kiliti Zenitet. Én is ott tanultam, ugyanezzel a módszerrel.
3. A középminőségű taligádat szép lassan teljesen felújíthatod. A motor (Rotax 503) új ára 1300000 Ft+ ÁFA. De kb 600 órát lehet vele gond nélkül repülni. Ez kb azt jelenti, ha egy félidős géped van akkor még 3-4 évig ketyeg a motorod. A többi fődarab nem olyan húzós.
Motoros sárkányrepülő kiképzés Debrecenben, ha nincs saját géped 150e huf. Ha sürgős 1 hónap alatt megvan, de nem érdemes kapkodni.
Hogy drága-e?
Egy jó motor több mint egy milla, és a tapasztalatok szerint 2-300 óránként fel kell ujitani, az üzemanyag fogyasztás is közel 20 l/óra.
linkek: sarkanyrepules.lap.hu
Motoros sárkányrepülő kiképzés 150-250k HUF között mozog. (Legalábbis errefelé, világvége előtt egy picit balra) kb 10 óra repülés, + elméleti tanfolyás.
" Nocsak-nocsak! Fogadásokat kötöttlél? Remélem vesztettél! :) "
Most már el merem árulni, volt amikor nyertem!
"Én utassal is repültem sokat trabis géppel"
Tanusíthatom!
A viccet félretéve, örülök, hogy egy motoros sárkányos topicot is elindított valaki. és remélem, hogy ez is olyan sikeres lesz mint egynémelyik repülős topic.