Az adatok szerint evente cirka 2000 m3 gazt fox fogyasztani, az cirka 200000 Ft. A HMV fogja eldonteni a mekkorat. Eccer mar betettem egy teljesitmeny/hmv/homerseklet grafikont...ha 4 szemely naponta elhasznal fejenkent
60 liter vizet furdesre nagyon nem mindegy hogy azt a 240 litert egy oran belul kell eloallitani a kazannak vagy szetosztva 4 x 2ora alatt.
Tehat vagy futesre optimalizalt kazanteljesitmeny nagy(150 liter+) indirekt taroloval, vagy nagy HMV teljesitmeny (10l/perc feletti) kis taroloval(50-60l)...
Meg fogja érni!Lesz annyi a számlád ezt simán aláírom,plusz sejted-e,hogy 10 év múlva mennyi lesz a gáz ára?Mert a németek már ma inkább olajjal fűtenek.
Ha jól sejtem 24 kW alatti kondis kazánt nem kapni,az megfelelő lesz,még akkor is ha egyesek arra buzdítanak,hogy számoltass hőveszteséget.
Attól füg, hogy mennyi lesz az éves gázszámlád, ha 100e alatt, akkor elgondolkoztató, mert éves szinten 10e-t tudsz spórolni, bár akkor is 10év alatt 100e. Szóvalt te tudod, hogy beruházol-e rá. Ez olyen kérdés, mint régen amikor még a diesel olcsó volt. Diesel kocsit 1,3-szor drágábban, vagy benzinest? Szóval ennyi. Szerintem megéri én tuti nem vennék simát ill turbósat. Nekünk termomax inka-van és én megint ezt venném meg. 280eft. Ennyi Pá és jó agyalást a dolgon, bár ha lesz padlófűtés, akkor teljesül az alacsony hőmérséklet is maximális mértékig.
A korábbi hozzászólásokban is leírtam, hogy az a kérdés, megéri-e a kondenzációs kazán, és ha igen, mekkorát és milyet javasoltak a megadott paraméterek alapján? Ha nem, akkor milyen megoldás lenne a legjobb. Köszi.
A membrán épségét tudod nyomás alatt is ,ha megnyomod a szelepet és víz jön levegő helyett akkor lyukas. A helyes értéket csak akkor ha a rendszer nincs nyomás alatt , de a rendszert nem kell leengedni.
ja, volt minimum, de csak azert, mert az also 1500 m3-re tobb tamogatas jart, es a sokgyerekesek ezt a tobb-et kapak 1500-4000 kozott is. aztan elmeletileg ha tulleptek a 4000-et akkor vissza kellett volna fizetni, hogy barmelyik onkormanytat visszaszedte volna, azt nem tudom...
olyan sosem volt. Az a kiegeszito szocialis tamogatas volt sokgyerekeseknel es raszoruloknal, hogy pluszt kaptak az 1500 de legfeljebb 4000m3 kozott. De nem volt olyan a torvenyben hogy uldoztek a keveset fogyasztot. :)
Beszéltünk a gázár-támogatásról, de most új problémám van: túl keveset fogyasztunk. :o) Most is megvan az a rész, hogy 1500 m3 alatt nincs támogatás, vagy ezt törölték? Ha még él, nyáron kénytelenek leszünk fűteni: olcsóbb lesz elégetni 100 m3 gázt, mint visszamenőéeg visszafizetni 1400 m3 gáz után a támogatást... Ugye nem így van???
Kirsztián! Bp-en lakom, de azért köszönöm a segítőkészséged. Droppy! Úgy tűnik, hogy akkor az a szelep hiány lesz a gond, de ezek szerint kettő kell. Egyébként azzal indult az egész, hogy az első nap meleg víz sem volt a felső szinten lévő fürdőben, pedig a HMV fel volt tekerve. Aztán kiderült, hogy azért nem, mert a cirkulációs szivattyú nem volt bedugva, amire egyébként anno a szerelő azt mondta, hogy az csak azért kell, hogy egyből legyen a csapnál meleg víz, ne kelljen folyatni. Aztán kiderült, hogy nem csak azért kell, hogy egyből legyen, hanem, hogy egyáltalán legyen. Azóta folyamatosan megy a szivattyú, de most meg az említett problémával szembesültünk, hogy gyakorlatilag csak egy csapból folyik korrekt meleg (forró) víz.
20-40literes indirekt tároló? Olyan kicsivel mit akkarsz? Szerintem nem gyártanak, mert abból nagyon könnyen kifogyik a meleg víz. És egy elég nagy felületű hőcserélőt kellene belepréselni, hogy át tudjon adni 20kw-ot, mert csak akkor tudnál kivenni belőle folyamatosan melegvízet kivenni. Szóval akkor inkább kombi (még a kombit sose tanácsoltam senkinek)
Kieg. Legeccerubb ellenorzes, elinditod a cirkulacios szivattyut, es mikozben megy a szivattyu proballtok ki ket csapon fogatmosni :) Ha jaro szivattyunal kisebb a melegvizvesztes, akkor tuti a visszacsaposzelep hianya. Azert nem mondom a nincs melegvizesest, mert a fene se tudja, hogy a 3 bar-os hidegviznyomast mennyire kepes ellensulyozni egy cirkulacios szivattyu...
Mivel a baxi defaultban nem tamogatja a cirkulaciot, igy valszeg egy keringeto szivattyu meg egy T idom a hmv bemenetre lett megoldva. A legbiztosabb megoldas 2 db visszacsapo szelep (1 a t idom cirkulacios szivattyu agaba, hogy a cirkulacios vezeteken ne legyen kepes hidegviz menni a csapok fele, 1 a bejovo hidegvizre hogy nyomasesesnel ne nyomja ki a cirkulacios szivattyu a meleg vizet a hidegvizcsapokba)
Olyan programot keresek, amivel össze lehet állítani fűtési rendszer vázlatát. Vagyis ha valaki kérdez valamit, arra valami géppel rajzolt dolgot tudjak küldeni. Ill olyan progi is kellene, amivel hőszükségletet lehet számolni. Meg lehet adni a falfelületet + ablakok adatait, stb. Várom válaszaitokat.
Hol laksz? Mert sok mindentől lehet. Megnézem neked, ha Debrecen környékén laksz. De így látatlanban elég nehéz bármit mondani. Ha egy csapot nyitol meg, akkor hány fokos vízed jön ki belőle? Ha pár fokal hidegebb, mint a tároló vize, akkor nem vészes, de ha 10-en fokokkal hidegebb, akkor gáz.
Elnézést az örökös HVM problémámért, de nagyon nem jó ahogy most működik. Múlt hét végén költöztünk a kecóba, maga a víz, fűtés rendszer már kész egy éve, ahogy korábban írtam Baxi Nuvola 240 Fi, beépített 60 l-es indirekt tárolóval. A fűtés, víz szerelőnek (ismerős által ajánlott) anno elmondtam, hogy segghülye vagyok műszakilag az egészhez, nekem olyan rendszer kell, hogyha én zuhanyzok, a feleségem tudjon mosogatni, úgy hogy a két csapból folyó víz hőmérséklete nem változik. Ezzel szemben most ott tartunk, hogy a dupla mosdókagylón, egymás mellett lévő két csapnál (ha az egyiket megnyitom melegre, a másikból csak hideg folyik) sem tudunk egyszerre fogat mosni. A víz, fűtésszerelővel sajnos egy elszámolási probléma miatt már múlt évben elváltak útjaink, a rendszer - vagy mittudom én micsoda - meg szar. A Baxi kinn volt, megnézték és aszonták, hogy a kazánnak kutya baja. Akkor a vízvezeték rendszerben van valami hiba? Vagy átvertek és ezzel a kazánnal még fogat sem moshatunk egyeszerre ketten?
Ui:
Egy - szintén ajánlott - víz, fűtésszerelő azt mondta (látatlanba), hogy hiányozhat egy szelep a "cirkulációs körből" (ne röhögjetek ki, ha rosszul mondom). Ez igaz lehet?
Egyébként ne vegyél ilyen kazánt mert nyílt égésterű és lakásba már nem szabad beszerelni. Az őrláng is eléget egy fűtési szezonban 10..15 000 Ft árú gázt. Egyetlen előnye, hogy elnyűhetetlen mint a Trabant.Én 18 év alatt kétszer cseréltem termoelemet (kb 500 Ft), ezenkívül semmi baj nem volt a C30-assal.
Ha kazánt veszel, vegyél egy kondenzációsat. Én is lecseréltem egy ilyenre és sokkal gazdaságosabb. Haladni kell a korral.
Jól muzsikáló téli napon? Azért írtam, hogy a melegvíz termelés 60-70%-át képes kiváltani. A 100%-ot is kitudja, de annak nincs értelme a nagy bekerülési költség miat. Honnan lesz téled melegvízed sajnos gázból ill villanyból. 2db hőcserélős a felső víz 1/3-át a kazán fűti (vagy fűtőszál), ha szükséges ez olyan 80liter. Az alsó csőkígyó a teljes 300liter vízet fűti. A 300 literes tárolóból ha fel van fűtve pl 95C-ra, akkor olyan 400-450 liter 52C-os vízet tudsz kivenni.
Mint kiderült a Viessmannak az a kombinációja amit kinéztem - kazán, tároló - modulálva fűti a HMV-t is.
A mostani kazánom mindenesetre reggel úgy kezdi a fűtést, hogy HMV max. teljesítménnyel, aztán ha eléri a beállított hőfokot akkor kezdi a fűtési rendszert táplálni. Amíg a HMV fűtés megy, addig nincs rendes fűtés. Persze ez most 8-10 perc, hiszen nincs teljesen hideg víz a tárolban. Nyilván ez a fűtési metódus beállításától is függ, egy könnyűszerkezetes házban nem biztos, hogy így működik, de nálam a beállítások miatt igen. .. Nos emiatt én eddig azt hittem, hogy bármikor amikor a HMV fűtés folyik a rendes fátés mindig kikapcsol, de kiderült, hogy ez tévedés, ha a beállított min vízhőfok közelébe csökken a hőmérséklet, akkor a kazán a tárolóba is fűt egy kicsit. Hogy mennyit és milyen hőfokról azt a szervíz menűben lehet állítani hozzávetőlegesen. A pontos program ugyanis nem ismert. Mindenesetre a nálam beállított 45 fokos HMV-nél ez még vígan mehet 50-es előremenő esetén, ami a kondenzációs zónába tartozik.
Nincs sok értelme a kondenzációs hmv fűtésnek. Inkább nézetek szét napenergia téren megéri, mert ha az indirekt tárolótok helyet solár tárolót vesztek az nem sokkal több. drazizice okc 300 ntrr 1Mpa-vettem 198e-be, de ha 0,6Mpa-os veszel, akkor olyan 170-180e. (A mérete miat nem fér be a 0,6).
Majd később, ha lesz pénzed beruházól:
A napkollektor +188e
vezérlés:22e
szóval tároló + olyan 230e-250eft körül kijön.
30 csöves vákum csöves napkollektorral a hmv 60%-át váltod ki (napi 200liter 52C-os vízzel)
40 csöves vákum csöves napkollektorral (vcs) a hmv 70%-át váltod ki (napi 200liter 52C-os vízzel)