Keresés

Részletes keresés

fuhur1 Creative Commons License 2002.05.28 0 0 41
Szia Mölders!

Teljesen megértem az érvelésedet. Én is így kezdtem. Pontosabban én egy légcsavart vettem először, mert erre volt pénzem és nem akartam üres kézzel hazajönni.

Sokat repültem trbival. Túráztam is úgy, hogy ketten ültünk benne. Két megállapításom van ezzel kapcsolatosan:
- ha nincs tuning, vagy csak minimális a trabin, akkor egy ember elrepked vele viszonylag sokat.
- ha nagy a tuning, akkor ketten is lehet repülni, de a két javítás közti idő (repülhető) igen kevés (néhány óra).

"a trabi 26 lóerős és az 503as rotax is kb ennyit ad le mindkettő 2 hengeres léghütéses 2 ütemü motor"

Ebben a megállapításban minden igaz, kivéve, hogy ugyanannyit ad le!!!!!!!!!

Az 503-as ROTAX két porlasztóval, dupla gyújtással kb 42 lóerő! Ez nem duma, én már régóta 503-assal repülök és igencsak érződik a különbség!

Ami az öreg gépet illeti:
- Szabad venni de, mielőtt kifizeted, át kell nézetni egy pártatlan sárkányossal!
- A régi szárnyakon nincs meg minden -ma kötelező- biztonsági megoldás.
- A vitorla anyaga a naptól elöregszik. Ezt úgy lehet ellenőrízni, hogy ha erősebben megtéped egy szakadásnál, akkor tovább hasad.
- A latnizsákok kiszakadnak, amitől eleinte nehéz a latnikat berakni, később teljesen szétfeslik a zsák környéke.
- A vitorla idővel nyúlik. A felhúzót már nem lehet kellően megfeszíteni, ezért a szárny "gatyás".
- A megnyúlott vitorla repülés közben a kilépőnél -főleg a szárnyvég környékén- lobog, ami teljesítményromlást és egyéb manőverezési problémát okozhat.
- A sodronyok rozsdafoltosak lehetnek. Ekkor a TELJES sodronyzatot le kell cserélni.
- Bele kell bújni a szárnyba és meg kell nézni a csöveket. Azok nem lehetnek görbültek. A legjobb szétszedni és egyenként megnézni a csöveket. A görbülést ne úgy képzeld, mint egy drótót. A 6 méteres szárnytartó csőbe szépen belenézel és körbeforgatod. Ekkor nem szabad, hogy bizonyos állásnál hajlottabb legyen, mint más állásoknál.
- A trájk "függőcsövét" célszerű kicserélni, mert időnként a motortartó baknál elreped. Ezt amúgyis rendszeresen cserélni kell.

Ez nem lebeszélés kar lenni, pusztán egy javaslat, hogy mennyi mindenre figyelni kell egy használt gép vásárlásánál.

Üdv,
Fuhur

Előzmény: Mölders (40)
Mölders Creative Commons License 2002.05.28 0 0 40
sziasztok

engem is érdekelne egy tapasztalt sárkányos véleménye, hogy szabad e használt öregecske gépet venni? nekem csak arra futná ha pár százezerért megvehető lenne mondjuk egy öreg trike szárnnyal. Tennék rá egy trabi motort. sajnos az uj csili vili gépet számomra lehetetlen megfizetni. kb utánanéztem egy uj apollo szárny 500,000+afa zsír uj trike rugozott kerekekkel full burkoltan műszerek nélkül 400.000+afa és egy 503as rotax 700.000+afa. a rotax üzemideje 600-1000 óra használattol függöen utána nagygeneral ami kb. 300,000. ez eszméletlen drága nekem (átlag magyar vagyok) de nagyon szeretnék motorossárkányozni. igy megelégednék egy öregecske géppel. szerintem azzal is el lehet repkedni ha karbantartom. a trabi motor meg szerintem elfogadhato hajtomü tekintettel arra hogy a trabi 26 lóerős és az 503as rotax is kb ennyit ad le mindkettő 2 hengeres léghütéses 2 ütemü motor. nyilvánvaló hogy a rotax szuperjo, de egy trabi motor felujitva kijön 50 ezerböl és ez nem mindegy...
szóval: szabad venni öreg gépet?

üdv: M.

fuhur1 Creative Commons License 2002.05.24 0 0 39
Álatalában pont a szárny (hurka), ami bárhol elfér. Ez is szállítható pl. tetőcsomagtartón úgy, hogy alá teszel egy közönséges létrát. Ez merevít valamit. Az előre és hátra kilógó részeket meg lekötöd a lökhárítóra.

A trájk szállítása azért nem lehetetlen, mert mondjuk én egy LADY-S futón huzogattam úgy, hogy a két hátsó futó jobbra és balra kilógott 40-40 centit. Ez nem túl szabályos, de a rendőr nem szólt érte, vizsgára meg két csavar és már lenn is van a toldalék.

Az egész ketyere szállítható, de macera. Jobb egy hely, ahol tárolod és oda kényelmesen kiautózol.

Én még az útvonalrepülésekre sem vittem mostanság futót, pedig repültem rendes távot: Farkashegy - Siófok - Győr - Farkashegy - Jakabszállás - Szentes. Igaz, hogy egy autó kísért, hogy azért nem minden ruhát, meg miegyebet magammal kelljen vinni, de futó az nem volt.

Pillanatnyilag épp Szentesen van a szerkezetem és úgy tervezem, hogy hamarosan leutazok, leporolom és egy kb hónapos túrát repülök. Lesz benne Debrecen, esetleg Farkashegy, meg ami még útba esik. A végén meg vissza Szentesre.

Előzmény: zordon_ (38)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.24 0 0 38
így már tiszta, köszi. Gondolom a hurkát érelemszerűen nem cipeled magaddal, hanem a reptéren tárolod, bérelve a helyet. Aztán akkor szállsz fel ha akarsz és az időjárás meg gondolom a reptér megengedi.

És hogyan cipelnek ki a profik ilyen "rétes" felszállóra ekkora méretű dolgokat? Nincs az az utánfutó amivel ezt el lehetne vinni... Főleg terepen nem.

Előzmény: fuhur1 (37)
fuhur1 Creative Commons License 2002.05.24 0 0 37
Hogy nem vagy reptérhez kötve, azt azok terjesztik, akik "fű alatt" repkednek. Ahogy felszálltál, rád is a légijárművekre vonatkozó Légügyi Utasítás érvényes :(

Összecsukva a szárny egy 6-6,2 méter hosszú, kb 50 cm átmérőjű "hurka". A trájk egy háromkerekű tákolmány, ami kb 2 négyzetmétet foglal el, viszont a legmagasab pontja 2,5-3 méter.

"Hiszen a motoros sárkányban pont az a jó hogy nem vagy reptérhez kötve?"

Nem. A motoros sárkányban az a jó, hogy az üzemeltetését magad végzed, így nam vagy másokhoz kötve!

Egyébbként egy csomó rét van idehaza, amit ideiglenes reptéként üzemeltetnek kimondottan sárkányosok. Ide minden további nélkül le lehet szállni, illetve lehet használni, ha az üzemeltetője ezt megengedi.

Ha az ember betartja a szabályokat, akkor egy csdálatos sport és maradandó élmény. Ha nem, akkor a legkisebb malőr és rádvernek minden balhét!

Előzmény: zordon_ (36)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.24 0 0 36
Húúú fuhur jó gyors voltál !

Bárhonnan nem szállhattok fel? Mondjuk a tulajdonos beleegyezésével sem? Ha összecsukva tárolod a gépet, kb mennyi helyet foglal? (méretek összecsukva)

Hiszen a motoros sárkányban pont az a jó hogy nem vagy reptérhez kötve? Vagy ez csak butuska bolondság?

Előzmény: fuhur1 (35)
fuhur1 Creative Commons License 2002.05.24 0 0 35
Szia Zordon!

Mielőtt belefogsz, javaslom egy szép nyári délután (tálán célszerű egy hétvégi délután) bandukolj ki egy reptérre, ahol vannak sárkányosok. Pest környékén Farkas-hegy, Dunakeszi, Alsónémedi. Ott környékezz meg valakit, és némi kp-ért biztos elvisz repülni. Ha megtetszik, akkor nézegesd meg a gépeket. Maradj kint estig, hogy lásd hogyan tárolják. Van aki összecsukja (mint én), van aki nyitva tárolja. Lehet futón is szállítani, de én arról elég hamar leszoktam, mert nekem macera volt feltenni, meg levenni. Egyszerűbb kiautózni a reptérre, és átrepülni akárhova. Amúgy csak úgy spontán a reptérről repkedés amúgy is tilos!

A súly úgy 100 Kiló, ami megoszlik. Kb 40 a szárny és a többi a trike.

Én új gép párti vagyok, de az motorostul több mint 1 milla. Lehet használt gépet is venni, ez állapottól függően 400-tól. Ha igazán repülni akarsz, akkor a trabi motort nem javaslom, bár én repültem vele kb 2 évet. A Rotax jól bevált. Abból is az 503-as a legmegbízhatóbb (szerintem).

Ez hivatalosan segédmotoros függővitorlázó. Tehát a motorleállás nem vészhelyzet, csak azt kell tudomásul venni, hogy álló motorral lefele halad a bicikli. Álló motorral nem fogsz termikelni, ez tuti.

A gép szét-összeszerelése általában egyemberes mutatvány, kb 30-50 perc.

Általában a tanuláshoz nem kell saját gép. Azt az oktató biztosítja. Mikor levizsgáztál, két lehetőség kínálkozik. 1. Bérelsz gépet. 2. Veszel egyet. A lényeg, hogy sokat repülj. Én most azon kinlódok, hogy utoljára tavaj ősszel repültem. A hosszú kihagyás nem jó.

Üdv,
Fuhur

Előzmény: zordon_ (34)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.24 0 0 34
Sziasztok, tisztellek ám Benneteket :)

Már évek óta szemezgetek egy kis sárkányrepülési lehetőséggel, de eddig anyagiak miatt ugye nem jött össze.

Most úgy néz ki lesz egy jól fizető (sok nullával) fizető állásom, lassan megengedhetnék magamnak egy motoros sárkányt.

Nade nem szeretnék rohanni. Merthogy eddig csak álmodoztam gyakorlati lépéseket is kéne tenni.

Mielőtt ajtóstul a házba nekiindulnék egy elméleti meg gyakorlati tanfolyamnak egy pár lamer kérdés de hátha nem sértődtök meg.

1.
Mikor mentek terepre sárkánnyal együtt kocsival viszitek ki? Utánfutón? Most nem azokat értem akik reptérről szállnak fel.

2.
Mennyi a súlya egy ilyen gépnek? Ugyanis automata autóm van amivel elvileg nem lehetne vontatni.

3.
500e kemény magyar forinttal érdemes elkezdeni? Utána havonta max. 100-200e-t tudnék beleölni de azt stabilan ha kell. Érdemes használt sárkányt venni?

4.
Hol tartjátok, mennyire szétszedhetőek ezek a masinák? Vagy mindenki reptéri hangárrészt bérelt? Ennek mi a módja? Mennyi idő összerakni és szétszedni? Hány emberes munka?

5.
Bp környékén van lehetőség tanulni? Hátha valaki árat is tud :)

6.
Motor nélkül ugye nem viselkedik úgy mint egy motor nélküli sárkányrepülő? Hiszen a súlya sokkal nagyobb stb stb. Vagy tévedek? Van aki menet közben "csak úgy" lekapcsolgatja a motort?

7.
Irigyellek benneteket :) Még...

zilo Creative Commons License 2002.05.23 0 0 33
Egy ehez hasonló szerkezetet építek, érdekel valakit?
Az enyém kerékről startol, áramvonalas kompozit burkolattal készül, (orrkúp, lexan szélvédő, stb.), 125 cm3, 26 Le motorral, kb. 40 kg a súlya benzinnel, mentőernyővel.

Most készül a burkolat, és el kell döntenem hogy sablonnal, vagy anélkül csinálják. Sablonban sokkal szebbet lehet csinálni, de egy darabnál nincs értelme, a többletköltség miatt. Ha esetleg másnak is kellene, a költségek megoszlanának.

http://www.users.zetnet.co.uk/flylight/doodlebug/mainframe_db.

kotoc Creative Commons License 2002.05.20 0 0 32
Ingyenes elméleti tanfolyamot a Nyikom Hegyisport – és Természetvédő Klub oldalán találsz. E-mailben küldik az anyagot, részleteket náluk találsz.
A gyakorlati tanfolyam már pénzes, de ez szerintem korrekt is így.
Előzmény: walterd (28)
walterd Creative Commons License 2002.01.24 0 0 31
Hali!

Koszi mindenkinek a segitseget. A konyv cime Bede Tibor- Motoros ultrakönnyű repülés.
Már megkaptam és el is kezdtem olvasni. Nagyon jo es eppen elegseges melysegu.

udv,
Walter

zilo Creative Commons License 2002.01.23 0 0 30
walterd!

Keresdd a sarkanyrepules.lap.hu/elméleti távoktatás-t.

Előzmény: walterd (28)
fuhur1 Creative Commons License 2002.01.22 0 0 29
A neten nem tudom, van-e, de egy régi konyv (Ordódy Márton, Sárkányrepülés) -remélem pontosan irtam- elég jó alapokat ad. Nem sok könyv jelent meg magyarul kimondottan sárkányos témában. Van egy frissebb (Bede Tibor) -nem jut eszembe a cime- könyv. Az is jó, de nekem valahogy a Ordódy-féle könyv jobban tetszik.

Üdv,
Fuhur

Előzmény: walterd (28)
walterd Creative Commons License 2002.01.22 0 0 28
Hali!

Még egy kérdés. Vanvalahopl a neten olyan hely ahol az elmeleti ismereteket meg lehet szerezni, mint pl. fizikai alapok, idojaras, stb. ?

koszi elore is,
Udv
Walter

walterd Creative Commons License 2002.01.21 0 0 27
Sziasztok!

Egy kerdesem lenne. Lehet-e kulon gepet, motor nelkul kapni, vagy esetleg ugy, hogy a szarnyat es a trajkot is kulon veszem meg. Az az igazsag, hogy motort tudnek szterezni olcson es az nem kene. Gondolom van olyan aki lecsereli jobbra ezeket a dolgokat es igy a regi feleslegesse valik. Van otletetek, hogy hol kene keresni?

koszi elore is
udv,
Walter

zilo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 26
Egy apollo fox áráért két Swiftet (www.aeriana.com) vagy három Atost is vehetnék, de még egy movit is kitelne belőle.
Én nem akarok motoros sárkányozni, a motor csak addig kell amig az első termiket elérem, meg este hazajönni. A kabin csak azért készül,mert a légellenállást akarom minimalizálni, bosszant is a dolog, a kabrió érzést jobban szeretem.
Előzmény: hókuszpók (23)
hókuszpók Creative Commons License 2002.01.17 0 0 25
Db- b.csaba légvonalban 100 km. 1. 5 óra kell max.
Ja nyáron Dél-délkeleti szél fúj b. csaba felől
úgyhogy hátszeled lesz!!
Gyere de ha minden vészes, Berettyóújfaluban szép reptér van!!

üdv: hk.

Előzmény: fuhur1 (24)
fuhur1 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 24
Szia Hókuszpók!

Én mindig tervezek, de hát nem mindig jön össze.
Mindenesetre biztató jelnek tekintem, hogy a debreceni uatmhoz a gép Szentesen van, ami közelebbi, mint Fa-hegy. Persze ahhoz az kell, hogy tavasszal még megismerjem a gépemet :) Mindenesetre tervezem.

"/Szentes- Bcsaba Debrecen útvonal egész látványos!/"

Megnézem a térképen az útvonalat. Ha jól emlékszem egy felszállással nem jutok el Debrecenig. Kell valahol egy reptér félúton.

Üdv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (21)
hókuszpók Creative Commons License 2002.01.17 0 0 23
Azt hittem beruházol v.mi komoly gépbe.
Nekem távlati cél egy Apollo fox ill. hasonló ul. gép, de a pénz nagy úr!

üdv: hk.

Előzmény: zilo (22)
zilo Creative Commons License 2002.01.16 0 0 22
>>> hókuszpók

A WW-HPAT gyalogszárnyamat alakitom át segédmotorosra, egy honda nsr 125-ös kerűl rá, 26 lóerős!
Ugy hallottam hogy vasárnap taggyűlés lesz, a makettet elviszem. A vitorlázóknak magyon tetszett !

Hali !

Előzmény: hókuszpók (21)
hókuszpók Creative Commons License 2002.01.16 0 0 21
Hello Zoli!

Nem tudom Rohács Úr címét de vasárnap találkozok vele megkérdezem töle.
Milyen géped lesz? Csak nem Apollo?

Fuhur: még a végén te leszel a legképzetebb sárkányos/ bár van olyan ismerősöm akinek 5. diplomája van

JPTE: személyügyi szervező
TK: tanító
TK2 Könyvtár szak
Agrár üzemmérnök
Most jogra jár..,..../

Idén tervezel egy debreceni kirándulást? /Szentes- Bcsaba Debrecen útvonal egész látványos!/

Előzmény: zilo (20)
zilo Creative Commons License 2002.01.14 0 0 20
>>>> hókuszpók

Szia Kálmán!

Ha tudod küldd már el a Rohács S. emailcimét.

Ha minden jól megy tavaszra kész lesz az uj motoros gépem, teljesen zárt lesz a "kabinja", vége a fagyoskodásnak!

Előzmény: hókuszpók (18)
fuhur1 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 19
Szia Hókuszpók!

off.
"Miből szigorlatozol, csak nem beléptél a másod-harmaddiplomások társaságába? "

Azon már túlvagyok a magam három diplomájával. Most PhD-zek.

On.

Egyszer repültem ködben. Nem vagyok rá túl büszke, de mivel túléltem, már tudom, hogy miért nem szabad. Lentről nem volt vészes (én igy gondoltam) de ahogy felszálltam, nem mertem 50 méter fölé menni. Alig láttam valamit és azt is csak úgy, hogy lefelé néztem. Leginkább attól féltem, hogy ha elhagyom a műutat, sose találok vissza. Ingáztam párat az út felett, aztán leszálltam. Azt hiszem nem akarom megismételni.

Üdv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (18)
hókuszpók Creative Commons License 2002.01.14 0 0 18
Na én is repülnék, már melegebb(?) az idő de most már 3. napja köd van.

Majd a jövő héten! Addig munka 1000-rel.

Miből szigorlatozol, csak nem beléptél a másod-harmaddiplomások társaságába?

Off:
Üdvözlet Erdelics úr!

Előzmény: fuhur1 (15)
Vízálló Creative Commons License 2002.01.12 0 0 17
Üdv!

1. Keress egy középminőségű taligát, és vedd meg. Kb 5-6száz ezerért már kapsz ilyet.

2. Lépj be egy klubba, mindegy melyikbe. Innentől kezdve minden költséged minimálisra csökken mert klubbon belül minden barátibb. Legjobbak a vidki kisebb klubbok, mert ott még nem kurvult el a sport. Javaslom a B-Kiliti Zenitet. Én is ott tanultam, ugyanezzel a módszerrel.

3. A középminőségű taligádat szép lassan teljesen felújíthatod. A motor (Rotax 503) új ára 1300000 Ft+ ÁFA. De kb 600 órát lehet vele gond nélkül repülni. Ez kb azt jelenti, ha egy félidős géped van akkor még 3-4 évig ketyeg a motorod. A többi fődarab nem olyan húzós.

Írj egy mailt és küldök telszámot.

Jó leszállást!

zilo Creative Commons License 2002.01.12 0 0 16
Motoros sárkányrepülő kiképzés Debrecenben, ha nincs saját géped 150e huf. Ha sürgős 1 hónap alatt megvan, de nem érdemes kapkodni.
Hogy drága-e?
Egy jó motor több mint egy milla, és a tapasztalatok szerint 2-300 óránként fel kell ujitani, az üzemanyag fogyasztás is közel 20 l/óra.
linkek: sarkanyrepules.lap.hu
fuhur1 Creative Commons License 2002.01.10 0 0 15
Szia Hókuszpók!

Ki se látszom a vizsgáztatásokból. Ami neheziti a helyzetemet, 21-én magam is szigorlatozom, tehát lassan tanulnom kell!

A hó az jó! Én repültem hóban. Persze le volt taposva, mert friss, magas hóban nem gurul a "bicikli".

Vigyázz a sok munkára. Állitólag maradandó károsodást okoz. :-))))

Üdv,
Fuhr

Előzmény: hókuszpók (14)
hókuszpók Creative Commons License 2002.01.10 0 0 14
Na itt az első üzlet:

Eladom egyedi építésű trike-omat....
+ajándék fa légcsavart is kaphatsz...rotaxra jót.

küldj emilt.

Trabival ne kísérletezz!!! (elmondom miért)

Üdv Fuhur! régen találkoztam az írásaiddal.
Vizsgáztatsz mostanában...hisz itt az ideje.

Én meg a sok munkától, bíróságra járástól nem tudtam netezni.

Sőt, amióta összefüggő(!)hóréteg van a reptéren nem is repültem..sajnos.

Oktatás: Hívj fel (30-225-8533) adok neveket, címeket.

Előzmény: pulaizs (-)
unguided Creative Commons License 2002.01.10 0 0 13
Es mennyit kell repulni ahhoz, hogy meg is tarthassam az engedelyt?
Előzmény: Kaly (12)
Kaly Creative Commons License 2002.01.09 0 0 12
Hali!

Motoros sárkányrepülő kiképzés 150-250k HUF között mozog. (Legalábbis errefelé, világvége előtt egy picit balra) kb 10 óra repülés, + elméleti tanfolyás.

Előzmény: fuhur1 (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!