Bővebben. Ezek a KG-PVC elemekből álló grav. aknák kő alappal és szilárd aszfalt burkolottal rendelkező utakhoz lettek kitalálva, vagyis, kivitelezésükkel egyidejűleg az utakat is meg kell csinálni, különben az történik, ami ott látható... Ha hosszútávon is földutakban gondolkoznak, a kényszeráramoltatású rendszerek a megoldás. Persze, hosszútávon mindenki aszfaltútban gondolkozik, de azt a csat.-al együtt kell kivitelezni...
A kötésgyorsító egy folyadék adalék,amit a vízhez keversz.
A szilárdulási idő simán 30-40 perc, még talicskában is, bár nem tudom mit keres a talicskában az anyag ennyi ideig. A helyben öntésben az lenne a szép, hogy annyit keversz,amennyire szükséged van.
Szerintem simán megoldható az adagolása, csak a jóvágásúak földnedves előre kevert betonnal dolgoznak,hogy ne kelljen sokat szarozni. Helyben öntést nem igazán látni mostanában...
Azért az egyszerűbb népeknek is létezik kötésgyorsító,ami elhanyagolhatóan kevés pénzbe kerül a javítások árához képest.
Mostanában nem vettem, de kb 11kg-os folyadék kiszerelésben max 5000 Ft lehet.
Ennyi adaláékkal legalább 10-15 aknagallérnak lehetne a kötési idjét felezni.
A kivitelezők sírását pedig nem értem. Gondolom vannak számukra forgalomkorlátozási-táblázási tervek is,amiket az építés idejére előírt a közlekedési hatóság vagy az önkori. Szerintem be kell tartatni mindent velük,mert a végszámlákon nem látszik soha, hogy ezek a kispórolt dolgok csökkentették volna az összeget.
A hivatal részéről szerintem teljesen felesleges együttérezni, az építési vállalkozások bőven nyereségesek annyira, hogy kitermeljenek évi 20-30 db ellopott táblát.
Jelenleg az erősen formázott dokumentumok webes szabványa a pdf, ha tetszik ez, ha nem. Számtalan ingyenes pdf olvasóhoz hozzá lehet jutni pillanatok alatt. Az MS word viszont a Microsoft cég saját, nem nyílt szabványa, aminek olvasásához MS Word, vagy Open Office kell. Ezek telepítésénél sokkal egyszerűbb egy lájtvéjt pdf olvasó, korábban már ajánlottam ilyet.
Már kértem, hogy ne használjatok "pdf" kiterjesztést, nem mindenki BÍRJA!
(emlékeim szerint ez egy ideig működött is)
Pl. Hirdetmény cimmel felkerült "tájékoztatás"! 3-an, 3 géppel sem tudtuk megnyitni, elolvasni! Nem vagyunk számítógép guruk, (de hülyék sem) érdekelne, hogy mit tartalmaz a "HIRDETMÉNY"!
Sok ez-az van WORD-ban, ami olvasható, érdekes az, hogy a pdf. nem.
Két dolog jut az eszembe:
1., mindenki hülye aki minimum nem ismer x. klb. rendszereket, programokat,
2., valaki nem akarja, hogy valakik megismerjék a tartalmat és a lényeget,
Mivel, hogy "HÍrdetmény", holnap rádőlök az Önkori hirdetőtáblára!
Vagy csak a formaság (törvényesség, hiszen itt is megjelent ........) kedvéért történt!
Azért, valakiknek csak meg kéne simogatni a buksiját, hogy földutakra gravitációs csatornát építtetek... Hiába, érdekeltségi egység, az érdekeltségi egység!
önkritikát kéne gyakorolni, és át lehetne helyezni az önkori bejáratához, a várba.... aztán akinek az ötlete volt közmunka gyanánt odajárhatna virágot locsolni. kis magyar abszurd...
Érdekes,az APEH és a Munkaügyi Bíróság nem tekintette ezt szempontnak, amikor X százezer forintos büntit szabott ki ránk. A sz.r munkára pedig végképp nem hivatkozási alap. Gondolom veletek sem közölte a kivitelező a szerződéskötéskor, hogy csak sza.rul tudja ennyiért megcsinálni.
Csak jelzem, hogy a kötésgyorsító már régen fel van találva. Ferihegyen az éjszaka öntött betonon, hajnalban már repülőgép gurult. (persze tudom, ott mások az elvárások.)
A kivitelező ne zokogjon, hanem ha csóró és nem futja bójára, akkor döfjön le négy darab fenyőlécet és húzza körbe jelzőszalaggal. Ha erre sem futja, akkor meg ne vállaljon ilyen munkát.
Az elkészült csatornák minőségét pedig jól lehet érzékelni pl. a Magas, Panoráma, Lejtő, ...stb. utcákon. Szinte mindenütt ki van mósódva és megsüllyedve a csatornaszemek környéke.
De ha netán valahol mégsem kell gödröket kikerülni, oda meg raktok "szép" planétereket. Ahányszor elmegyek ezek mellett mindig felmegy a cukrom, kevés ostobább dolgot láttam, mint ez a "forgalomlassító eszköz". Tegnap is láttam előtte egy kétméteres guminyomot, feltételezem olyan valaki jött erre, aki nem ismerte ez gonoszságot. Ez a sz.r csak balesetveszélyt jelent azoknak, akik először járnak erre, aki ismeri, az egy könnyed kormánymozdulattal hajthat el mellette akár százzal is.
A kivitelezőt de szívesen rúgnám pofán, nehogy megsajnáljuk már. Egy sárga villogó lámpa, oszloppal betontalppal kijön tízezer forintból. Csak viszonyításképpen: ingatlanonként fél millát pengettünk...
Solymáron amúgy nem hiszem hogy ezeket nagyon lopkodnák.
Kátyúcsősz, álljatok a sarkatokra.
Egyébként az uták szerintem jobbak lettek, mint voltak, és jó látni, hogy az esők után kicsit ki lettek megint pofozva.
1 jó tanács a kivitelezőnek, írja rá olvashatóan és lemoshatatlanul a cégnevét és telefonszámát az összes kültéri cuccára, picit biztonságosabb lesz kinthagyni, valamint ingyenreklámot is szerez a cégnek.
(Persze esetenként ez nem is biztos,hogy reklám lenne:-))
Ma én is arra jártam (és mindjárt újból megyek, sötétben), hát ez tényleg agyrém, szívlapátot kéne támasztani a kivitelező és a hivatali illetékes homlokának, hogy helyrebillenjenek. Hogy tűrheti ezt el a hivatal! Kátyúcsősz, hol vagy ilyenkor? (mobilos, mai képek)