Ha 2db tágulási tartályod van az 2 okból lehetséges: Az egyik: Egy fűtési köröd van hőcserélő nélkül a fűtési rendszeredhez kevés lett volna 1.
A másik, ami valószinűbb: 2db fűtési köröd van pl: az egyik radiátoros a másik meg padlófűtés és egy hőcserélővel el van választva a 2db rendszer. Ekkor van a kazános körben is egy + a padlófűtéses körben is. Szóvalt lehet mérni mindkettőt.
Szia! Nekem Junkers Cerasmart kondenzációs kazánom van időjáráskövető szabályzással, 120 l-es indirekt tárolóval (szintén Junkers), padló +radiátoros hőleadással (hidraulikus osztó, motoros keverőszelep a padlóhoz). 1,5 éve használom. Elégedett vagyok vele, de igazán nem tudom mással összevetni, mert elötte panel lakó voltam. Talán annyi, hogy a gázszámlám (fűtés, HMV, főzés, 4 személy) nem több, mint a távhőszámla volt, a ház pedig 3x akkora (200 m2 +), mint a lakás volt. Ha konkrét kérdésed van, talán tudok válaszolni. deao
Ma jártam egy barátom épülő házában. A hidegvizes csövek bent vannak. Hát megnéztem hogyan rögzítik a falon a csövek végeit (ahova a csapot csatlakoztatom majd), és nagyon csodálkoztam.
A kivésett téglába egy *fadarab* volt beékelve(!), és arra volt felcsavarozva a csövet lezáró kis csap. Adott esetben lötyögött is.. Nagyon kontárnak, barkácsnak tűnt az egész.. Nem hiszem, hogy itt tartana a szakma.. Vagy ezt mégis így kell csinálni?
Az alábbi jelenség miatt szeretném, ha megerősítenétek feltevésemet:
Ha a kazán éppen áll, a víz kihűlt benne akkor a nyomás leesik 0,8-1 bar-ra, ha beindul a kazán és felfűt 60-70 C-fokra, akkor a nyomás 2,5 bar fölé megy, aminél viszont a rendszer leáll.
Az a feltevésem, hogy a kazán nyomáskiegyenlítő tartálya bedobta a kulcsot. Mi a véleményetek?
A m-es cső olyan 11e körül volt, úgyhogy nemigen lesz az 100e. :o) Azért mondtam, hogy nézd meg, mert az indítóidom+kukucska meg a vége is megvan vagy fél m, rögtön ennyivel kevesebb cső kell.
SD-nél, 2 éve, 120/80-as csővel 60-70 körül volt, ebben nekünk 1 db 1 m-es cső volt. Nagyjából úgy néz ki, hogy indítóidom, kukucska, cső, a végén meg megint valami spec. Ha jól emlékszem, SD-nél rajz is van, arról egyértelműen kiderül, mi is kell. A kondenzációsról azt olvastam itt, hogy sokkal olcsóbb, talán sima műanyag, mert nem kell magas hőmérsékletre számítani.
Tanács: mi úgy vettük a csövet, hogy mivel nem tudtuk, pontosan mennyi "sima" cső kell, a valószínűleg kellőhöz képest elhoztunk plusszban 1-1 fél és 1m-es csövet és megbeszéltük, hogy ami nem kell, azt visszavisszük. Így ha a m-es darab(ok)on kívül csak 40 cm kell, akkor elég a felest kifizetni, de ha 80 cm kell, akkor olcsóbb a m-esből levágni, mint a 2 fél méteres (és az egyikből levágva).
Köszi, csak azt nem tudom, hogy a "szett"-be mi tartozhat bele még? A cső "csak" kb. 2 méter, de még biztos, hogy kell valami hozzá (ilyen-olyan idom, nem?).
De ezek szerint nem 150 ezres kategória, hanem mondjuk 50-60, ugye?
Az SD-nél biztos, hogy találsz árlistát. Tól-ig nem sokat ér, mert az SD-nél - ha jól emlékszem - 10e/m a duplacső ára, úgyhogy nagyon nem mindegy, hogy 2m vagy 8m a "kémény" hossza.