Mezőtúri vagyok. Szolnok megye.
Az adapter az kölcsönbe van. Már többször használtam.Azon kívül, hogy a kerekeire ráférne egy felújitás könnyű használni. A motor ereje miatt már használtuk nagyobb területen is.(lőtér).
Én ezt (ilyet) tenném bele akár mit ír a könyv. A motorokba is amelyik 4 ütemű (legyen az autó vagy akár mi) csak Castrolt 10W-40, 5W-40, vagy 10W-30. örök élet tőlük a motor/ hajtáslánc....
megvettem végre a rotációs kapám, Oleo-Mac Rk197 típust.
A hajtóműbe a karbantartási útmutató szerint STOU 15W40 olaj kell.
A gugli ezt csak 20 literes kiszerelésben találja meg több gyártónál is, én viszont nem szeretném egész életemre előre megvenni, lehet ezt valamivel helyettesíteni, ami kapható literesben is?
nem tudom annak van-e jelentősége, hogy a gép lánchajtásos és 2+hátra fokozatú sebességváltója is van.
A levegőszűrő olajfürdős, ehhez nem írja az olaj típusát a gépkönyv, ide jó bármilyen motorolaj?
Csak még egy kis érdekesség: Este hoztak egy kf dragont viszonylag keveset ment, a kuplung kopás nem jelentős, a hajtást nem viszi át. Sajnos gyárilag "rosszul hézagolták" ki(pontos öntvényeknél nem kell), kénytelen voltam a támcsapágyhoz és a főtengely végére 1,5mm es hézagolókat tenni.
A robi 151es motor(kgm) főtengely méretét illetve rögzítését nem ismerem, a kétsebességes közdarabra a honda briggs rögzíthető(felerősítő furatok) illetve a csatlakoztatható főtengely 22,2
Hali mindenki! Hát én is vennék egy jó kapagépet, ami nem megy szét hamar olyan 120-130ezerért...a hondát nem dicsérik nem tudom milyet válasszak, ami mélyen dolgozik akár kötött talajba is kb. 80cm szélesen. ha segitnétek! Köszönöm.
Nem tudsz állítani,esetleg rugó alá pakolni 2-5mm hézagoló vagy keményebb rugó,a megoldás ha kis kuplungos cseréld nagy kuplungra. Időnkénti nyikkanás "természetes"
üdv mindenkinek. viszonylag új Kf quantum 60-ast, szegényt vagy maásfél órát gyötörten, elég kötött talajon. közben néha megnyikkant, de főleg, amikor kiengedtem a kuplungot, kicsit csikorgott. ezt gondolom nem kéne teóie. mi a teendő? kuplungállitás?
Hello!Megmértem a két kerék belső felének távolságát,520mm,tehát a hajtómű közepe és a kerék távolsága 260mm.Akkor gondolom a terra nyomtávolsága kisebb lehet,ehhez van készítve az eke is.Jól gondolom?Üdv
Üdv! Szerintem akkor karbi probléma, szerintem elkopott a porlasztó. Meg kell próbálni új karburátorral. De ha szívatóval megy akkor a szívatót állítsd be úgy, hogy szépen vegye a fordulatot pontosabb tanácsot nem tudok adni mivel a szerkezeti felépítését nem ismerem ennek a karburátornak.
A képek alapján azt látom, hogy túl nagy a traktorod nyomtávja, ez okozza a felszín hullámosságát. A Terra eke optimális fogásszélessége 18 cm, ha leteszed egy síma felületre, mérd meg az ekevas munkaszélességét(nem a hosszát!)
Másik módszer: traktor hajtóműház középvonala és a kerék belső oldala közti távolság.
Mindkét esetben az ekefej álljon függőlegesen.
Ha nem tudod a nyomtávot csökkenteni, elmegy így is, szerencséd, hogy laza a talajod.
A segítségeteket szeretném kérni. Kb. 2000 m2-re (3 kert) milyen gépet vegyek? Elsősorban rotálási célra kellene 120000-160000 Ft max. Megköszönném ha ajánlanátok gépet, akár új vagy használt is szóbajöhet. Az új gari miatt szimpibb.
Valószínű a két eketest nem azonosat fog illetve "oldalaz",a két test azonosan van beállítva(mindkettő függőleges illetve azonos mélység)? ekegerendely egy vonalban van a traki középpel(oldalirányú határoló csavarok)?
Sziasztok!Azt én is látom,hogy elég "hullámos" a szántás,de igazán nem tudom hol a hiba.Az ekét úgy állítottam be,hogy az eke szára függőlegesen álljon menet közben mindkét irányban,a gép is így viszi a legkönnyebben.A mélységet sem lehet tovább növelni a kerék mérete miatt,de nem is akartam mélyen szántani.Az lehet a gond,hogy az eke nem a gép gyári adaptere,és a két gép nyomtávolsága nem egyezik meg,és ez nem állítható.Lehet cserélni kellene a gyári ekére.Egyébként mezei simson blokk hajtja a masinát,kb 3,5 le,ventillátoros hűtéssel..A blokk alatt van egy hajtásház,de váltó csak a blokkban van.A motorerővel ebben a homokos földben nincs gond,nem kell erőltetni a gépet,kis gázzal is szépen megy.Ha kell,inkább a kerék kapar meg még a vaskörmökkel is,de nem akar lefulladni.Persze lehet,hogy kötött földben más lenne a helyzet,nem tudom.Tehát érdekelne,legközelebb mit változtassak a "mutatványon".Üdv
Valaki elmagyarázná nekem, hogy a kapálógépeket az a 2 tárcsa két oldalt mi célt szolgál ilyenkor a tavaszi magágy előkészítésnél? Ugyanis most nincs növény amit védeni kellene.