Keresés

Részletes keresés

Gyurmó79 Creative Commons License 2013.08.12 0 0 39590

Nem sikerült beszélnem vele. Akkoriban több éves pihentetésről pletykáltak és miután átkerültem a siklóhoz, senkiről semmit nem hallottam.

Előzmény: Mumeen '80 (39581)
Gyurmó79 Creative Commons License 2013.08.12 0 0 39589

Igen, erről akkor is szó esett, csak aztán azért vetették el, mert elsodorta volna vagy a tornyot, vagy berongyolt volna a kocsiszínbe.

Előzmény: M.VIII (39584)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.12 0 0 39588

Gondolom a déli összekötőről lett fotózva, a képen hátul látható váltó a 4. sz. kitérő váltója, a kép előterében pedig a 3. sz. kitérő. Mindkettő 48 rendszerű XIII-as kitérő. Az út, ami a vasutat keresztezi pedig a Hídfenntartó Vállalat telepére vezető hozzájáró út (ez a HÉV és a fotón lévő vágány között van).

Egy 1985-ös helyszínrajz alapján.

Előzmény: r_tamas (39582)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.12 0 0 39587

Úgy, hogy rajta van két pályás...

Előzmény: M.VIII (39584)
r_tamas Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39586

Erre én is kiváncsi lennék  

1989-es kép elvileg.   De én korábbinak saccolom.

Előzmény: További magyar hang (39585)
További magyar hang Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39585

Vajon ez a Dunaparti teherpályaudvar után otthagyott maradványok, vagy ez éppen az előtte ott lévő felvonulási épületek és állapot?

Előzmény: r_tamas (39582)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39584

ct-n félállásba a váltó, azt kapaszkodj...

Előzmény: Törölt nick (39583)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39583

Sokat ott már nem tudott tenni. A páros  féksarut tudtommal kirakta a vonat elé, ahogy Cinkotán is kirakták, csak épp nem volt elég, mert nagyon felgyorsult, és nem fogta meg. Mi mást tehetett volna?

Előzmény: Gyurmó79 (39577)
r_tamas Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39582

Fortepanról:

 

 

Mumeen '80 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39581
Na, sikerült beszélned vele? Ha nem sikerült akkor holnap írni fog.
Előzmény: Gyurmó79 (39575)
Gyurmó79 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39580

Ez milyen típus?

Nemigazán ismerem fel. Sőt a 0:30-nál felbukkanó szerelvény sem ismerős.

Előzmény: padorjan (39563)
Gyurmó79 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39578

mail igazítva és publikus.

 

Kérem aki tud valamit informáljon. Ahogy ezen agyalok asszem azért akarták ráhúzni, mert -talán- tovább engedte húzva(?). Nem tudom...

Lényeg, hogy az akkori csapatból senkit nem látok, találok, mint héves. A baj, hogy még nevekre sem emlékszem.

Előzmény: _Nyuszi (39576)
Gyurmó79 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39577

Oksa

 

A mail cím: sapadtarcu@citromail.hu

 

Annyit tudok, hogy akkor valamiért nagyon meg akarták rángatni a baleset okán, mint "zöldfülű" fszt-t.

Előzmény: _Nyuszi (39576)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39576

Nem publikus e-mail címmel ilyen kérdést feltenni..

Szerintem fedd fel, hogy aki akar, az tudjon levelet írni.

Előzmény: Gyurmó79 (39575)
Gyurmó79 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39575

Üdv Mindenkinek!

 

Ismerős valaki a Gödöllői HÉV berkein belül?

Érdekelne ugyanis annak a srácnak a sorsa, aki 2004 aug.12-én(a rönó-szalonos baleset) Kerepesen volt fszt. A srác ugyanis tanfolyam-társam volt és nem kaptam akkor semmilyen infót, hogy mi lett vele.

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.11 0 0 39574

M.VIII. kollégának is itt válaszolnék, ha már ígértem.

 

Városi Közlekedés 76/2. 109-110. oldalról idézet:

 

"Új, M.X.A típusú járművek beszerzése

 

1974-ben, a KGST-integráció keretében mód nyílt arra, hogy a BKV hosszú lejáratú hitelből 1975. évi szállítási határidővel a szentendrei vonalszakasz rekonstrukciójához 10 háromrészes motorvonatot rendeljen az NDK-tól. E vonatok lényegében maz M.X típus továbfejlesztett változatának tekinthetők.

A BKV és a KLEW közötti jó kapcsolatot mutatja, hogy az NDK-beli partner a BKV által támasztott igények kielégítését a rövid szállítási határidők ellenére is vállalta.

A leglényegesebb változtatások a következők:

  • megnövelt méretű homlokablakok
  • gyorskapcsoló, az áramszedőnek a pótkocsira való áthelyezése
  • teflonbetétes kocsiszekrény-alátámasztás
  • csapnyomásállítási lehetőség a forgóvázban"
  • ...

stb.

 

Ebből a teflonbetétes kocsiszekrény-alátámasztásra gondoltam én, amikor azt írtam, hogy változott a kocsiszekrény-forgóváz kapcsolat.

Azóta persze vélelmezem az M.X-es szerelvényeken is megtörtént ez a változtatás.

Plusz a csapnyomásállítási lehetőséget is megoldották az M.X-es forgóvázaiban.

Előzmény: Rüby 2143 (39569)
9312255016 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 39573

vagy csak a váltókezelő volt selejtes

Előzmény: hévelő (39571)
zlaci88 Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39572

Az is lehet, de utána miért nem siklott ki egy vonat sem? :)

Előzmény: hévelő (39571)
hévelő Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39571

Én úgy tudom, hogy a váltó nagymértékű kopása okozta a siklást Ct-n. Felmerült a váltó nem megfelelő állítása is, de ez nem bizonyosodott be.

Előzmény: zlaci88 (39558)
hévelő Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39570

Buenos Airesben most vonták/vonják ki a 100 éves metrószerelvényeket a forgalomból:

http://www.sikerado.hu/hataron_tul/2013/01/03/Nyugovora_ter_a_vilag_legoregebb_metroja

 

Itt egy szebb kép is:

http://www.railway-technology.com/projects/buenos/buenos2.html

 

Előzmény: M.VIII (39561)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39569

Nem MIX-MIXA-t akartál írni?

Előzmény: Törölt nick (39566)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39568

Sajnos nem működik a nyomtatóm, nem tudok neked szkennelni ezügyben, de ha jó neked úgy, akkor beidézem és megadom a forrást, ha lesz rá energiám.

Előzmény: M.VIII (39567)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39567

Az MX-MX/A forgóváz-szekrény kapcsolata ugyanaz...

Előzmény: Törölt nick (39566)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39566

Azért a forgóváz - járműszekrény kapcsolat sem volt akkoriban már csúcs, nem véletlen, hogy az M.X.-es kocsik tapasztalatai után azonnal változtazásokat kért a BKV az M.X.A.-k esetében erre vonatkozóan is, de még így is elég gáz az alapkonstrukcióból kifolyólag.

Előzmény: M.VIII (39560)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39565

Erre csak azt tudom neked mondani, hogy New York-ban megtörtént, hogy metrókocsikat 70 éves korukban selejteztek, addig pedig vígan elmuzsikáltak gond nélkül.

 

Nem azért fog füstölni vagy kigyulladni, mert 50 éves, hanem azért, mert nincsen megfelelően karbantartva, és takarítva, mert ugyebár a mechanikus, csúszóérintkezős, és egyéb elektromos kapcsolók esetében a takarítás sem utolsó szempont, sőt eléggé fontos kérdés.

Előzmény: Törölt nick (39553)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39564

Kôrulbelul. Emlékezz vissza, égtek a riuszki kocsik, aztán hogy, hogy nem, valahogy mégis megfelelt az Alstomok fékrendszere a kívánalmaknak. Utána rôvid idôn belul lecserélték az egész állományt a kettesen.

Előzmény: Rüby 2143 (39562)
padorjan Creative Commons License 2013.08.09 0 0 39563
Előzmény: M.VIII (39560)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.08.08 0 0 39562

Az összeesküvés-elmélet alatt azt érted, hogy fel kellett gyújtani egy, épp utasokat nem szállító orosz metrókocsit ahhoz, hogy az Alstomokat elfogadtassák a közvéleménnyel?

Előzmény: M.VIII (39561)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.08 0 0 39561

Amúgy meg a kilencák elmúltak 50 évesek. Kigyulladnak? Lerobbannak? Ez nem kor, hanem karbantartásfuggô, ne írogassál már hulyeségeket (a metrónál meg érzek egy kis ôsszeeskuvés-elméletet...) !

Előzmény: Törölt nick (39553)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.08 0 0 39560

Az MX/A-k már a gyártáskor elavultak voltak, már ami az elektronikát illeti.

Előzmény: Törölt nick (39553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!