Gondolom a déli összekötőről lett fotózva, a képen hátul látható váltó a 4. sz. kitérő váltója, a kép előterében pedig a 3. sz. kitérő. Mindkettő 48 rendszerű XIII-as kitérő. Az út, ami a vasutat keresztezi pedig a Hídfenntartó Vállalat telepére vezető hozzájáró út (ez a HÉV és a fotón lévő vágány között van).
Sokat ott már nem tudott tenni. A páros féksarut tudtommal kirakta a vonat elé, ahogy Cinkotán is kirakták, csak épp nem volt elég, mert nagyon felgyorsult, és nem fogta meg. Mi mást tehetett volna?
Érdekelne ugyanis annak a srácnak a sorsa, aki 2004 aug.12-én(a rönó-szalonos baleset) Kerepesen volt fszt. A srác ugyanis tanfolyam-társam volt és nem kaptam akkor semmilyen infót, hogy mi lett vele.
M.VIII. kollégának is itt válaszolnék, ha már ígértem.
Városi Közlekedés 76/2. 109-110. oldalról idézet:
"Új, M.X.A típusú járművek beszerzése
1974-ben, a KGST-integráció keretében mód nyílt arra, hogy a BKV hosszú lejáratú hitelből 1975. évi szállítási határidővel a szentendrei vonalszakasz rekonstrukciójához 10 háromrészes motorvonatot rendeljen az NDK-tól. E vonatok lényegében maz M.X típus továbfejlesztett változatának tekinthetők.
A BKV és a KLEW közötti jó kapcsolatot mutatja, hogy az NDK-beli partner a BKV által támasztott igények kielégítését a rövid szállítási határidők ellenére is vállalta.
A leglényegesebb változtatások a következők:
megnövelt méretű homlokablakok
gyorskapcsoló, az áramszedőnek a pótkocsira való áthelyezése
teflonbetétes kocsiszekrény-alátámasztás
csapnyomásállítási lehetőség a forgóvázban"
...
stb.
Ebből a teflonbetétes kocsiszekrény-alátámasztásra gondoltam én, amikor azt írtam, hogy változott a kocsiszekrény-forgóváz kapcsolat.
Azóta persze vélelmezem az M.X-es szerelvényeken is megtörtént ez a változtatás.
Plusz a csapnyomásállítási lehetőséget is megoldották az M.X-es forgóvázaiban.
Azért a forgóváz - járműszekrény kapcsolat sem volt akkoriban már csúcs, nem véletlen, hogy az M.X.-es kocsik tapasztalatai után azonnal változtazásokat kért a BKV az M.X.A.-k esetében erre vonatkozóan is, de még így is elég gáz az alapkonstrukcióból kifolyólag.
Erre csak azt tudom neked mondani, hogy New York-ban megtörtént, hogy metrókocsikat 70 éves korukban selejteztek, addig pedig vígan elmuzsikáltak gond nélkül.
Nem azért fog füstölni vagy kigyulladni, mert 50 éves, hanem azért, mert nincsen megfelelően karbantartva, és takarítva, mert ugyebár a mechanikus, csúszóérintkezős, és egyéb elektromos kapcsolók esetében a takarítás sem utolsó szempont, sőt eléggé fontos kérdés.
Kôrulbelul. Emlékezz vissza, égtek a riuszki kocsik, aztán hogy, hogy nem, valahogy mégis megfelelt az Alstomok fékrendszere a kívánalmaknak. Utána rôvid idôn belul lecserélték az egész állományt a kettesen.
Az összeesküvés-elmélet alatt azt érted, hogy fel kellett gyújtani egy, épp utasokat nem szállító orosz metrókocsit ahhoz, hogy az Alstomokat elfogadtassák a közvéleménnyel?
Amúgy meg a kilencák elmúltak 50 évesek. Kigyulladnak? Lerobbannak? Ez nem kor, hanem karbantartásfuggô, ne írogassál már hulyeségeket (a metrónál meg érzek egy kis ôsszeeskuvés-elméletet...) !