15 cm-nyi hőszégetelés kerül a falkra és padlóba, valamint 30 a fafödémre. A vastag tégla falak mellett nem tervezek hűtést. A törölköző-szárítós radiátor nyilván alapfelszereltség - bár vannak kétségeim, hogy a padlófűtés alacsony előremenőjével mit fog érni - mindazonáltal hálószobába nem szívesen tennék padlófűtést.
Ha mindenütt lesz padlófűtésed az a mai hőtekknikai követelményekkel épülő házad teljes egészében ki fogja fűteni. Ebben az esetben nem hiszem, hogy szükségeltetik falfűtés. A fürdő lehet ilyenhelyiség, de egy jó nagy törölköző szárítos radiátor segít a dolgon. Ezt amúgy sem érdemes kihagyni. Viszont, ha hűtést is tervezel akkor az más.
Mint minden ez is relatív. Zóna szabályzás 10 helyiségre 21 000 helyiségenként termosztát és termomotor 13 000. A szelep ugyebár az osztón már ott csücsül. Árak nettó listaárak. Márkát (....foss) nem akarom reklámozni. JA és plussz a drót ami a termosztát és a központi egyéség között van. Ezzel egy olyan szabályzást és komfortot kapsz ami minden igényt kielégít. Szerintem ha valamire érdemes költeni akkor erre igen. Bár amit látom a gáz ára még mindig nem elég magas. Még mindig előnybe részesül a plazma TV. mint a fűtés szabályzó. Ez nem neked szólt! Igaz a tv-t a szomszéd is látja -sárgul is tőle rendesen- a zóna szabályzót meg nem:-(
Még mindig nem értem a mágnesszelepeket, minek ez oda? Mi a szerepe? E nélkül vidáman elmegy a rendszer. Ha van ami drága akkor ezek a szelepek azok. Ha 1 Ft az áruk akkor is egy forinttal többe kerülnek a kelleténél:-) szerintem. Megjegyzem profi rendszerekben sem láttam még ilyen szelepeket:-)
Ha alapfűtésként üzemeltetjük a rendszert, -bár ez itt nem tudható- akkor sem engedném csak úgy, hadd menjen.
Hőcserélős megoldás tényleg felesleges és aki egy kicsit is ért hozzá az nem is alkalmazza már. :))
Szerintem a mágnesszelepeket termosztát vezérli, ami egyben inditja a kazánt is. Így kizárt dolog, hogy zárt szelepek esetén a kazán magában menjen.
MSZ2-t és + a kazánt a termosztát inditja, viszont a padlófűtés motorját jobb csőtermosztáttal vezérelni, így van utókeringtetés is.
PF szobánkénti szabályozása azért igen drága mulatság ám! Éppen ezért nem is szokták alkalmazni. Jellemzőbb, hogy PF-el egy alapfűtést hoznak csak létre és radiátorokkal kompenzálják az ingadozást, ha van. Profi rendszerekben motoros keverőszelep külső/belső hőmérséklet érzékelővel állitja a PF hőmérsékletét.
Én a hőcserélős verziót rögtön kidobnám, ha a padlófűtési csövem oxigén diff. ellen védet. Már csak a költségek és a tevékenység igényeseb működtetés matt.
Mindkét verzióban van a kazán után mágnesszelep. Ezt nem értem. Mi a szerepe? A radiátoros körben ha a radiátorokon van termosztatikus szelep akkor azok majd eldöntik, hogy kérnek energiát vagy sem. Ennek ellene tud dolgozni az MSZ1.
Aztán ami még érdekesebb, hogy mi működteti ezeket a mágnes szelepeket? Én erre nem találtam utalást, de lehet, hogy csak elkerülte a figyelmem. Ha MSZ2 és a padló szivattyúja nincs összehangolva akkor nem biztos, hogy lesz padlófűtés. Egyszerüen a lepárhuzamosítom mindkettőt, és a szobtermosztát vezérli őket? Ekkor is kérdés minek az MSZ2?
Elképzelhető hogy mindkét szelep zárva (MSZ1, MSZ2) ezt a kazán hogy viseli, hogy kezeli? Ezt az üzemállapotot mindenképen el kell kerülni. Mi akadályozza meg ezt? Kazánt mi idítja el?
Magánvéleményem szerint nem szerencsé a padlófűtés generális szabályzása. Az esetek többségében ez nem egy helyiséget jelent hanem többet is, amik különböző funkciójuak. (északi szélfogó, vagy előszoba vagy déli napsütötte nappali) Ma már nem olyan nagy kaland a helyiségenkénti szabályzás. Lehet, hogy a hőcserélős változat árából már ki is hozható az ára, persze ez függ a körök számától.
A termosztatikus szelep, kb. soha sem fog teljesen lezárni.
1. rajzodon mivel nincs folytás a hőcserélő primer oldalán a két kör nem is tud egyszerre működni. Ha megy a padló is, akkor a radiátorokhoz nemfog semmi sem menni.
A 2. rajzodon semmilyen szabályozás sincs, és így a 60-as előremenő közvetlenül megy a padlóba.
Igen, de ezzel az a gond, hogy ha csak padlófűtés van és a termosztát be van kapcsolva, majd a termosztatikus szelep lezár, akkor a kazán kört lezárja és így a kazán liftezni fog. Még 1 kérdésem lenne, a rajzot te mivel csináltad? Mert jó lenne egy jó kis rajzprogram.
nem kötekedés képpen, de a "hagyományos" rajzod úgy müködésképtelen, ahogy van! Hőcserélőnél minek kellene keverőszelep a hőcserélő szekunder oldalára?
Hi a lényeg a kettő között, hogy a felsőbe van hőcserélő és így létrejön egy hőlépcső. Ami emeli a kondenzációs kazánba visszatérő víz hőmérsékletét. Mind a 2db rendszernél 2db termosztát van az egyik az egyik mágnesszelepet nyitja, a másik a másikat. A másodiknál a csőtermosztát indítja a második szívattyút és így lesz utókeringtetés is. Az alsó azért jobb, mert ott a padlóból visszatérő víz megy a kazánba és így hidegebb. MSZ=mágnesszelep V.SZ.=visszacsapó szelep. M=motor. Várom mások véleményét is hogy mit szólnak a 2-ik rendszerhez. Tudom, hogy az elsőnél 100%-ig lehet a hőmérsékletet szabályozni. De a másodiknál a szívattyúk is kevesebbet mennek.
Megnéztem szinte minden rossz vezérlőt, és mindnek van egy reléje, aminek ha megkapja a 48V-ot a tekercse, akkor behúz, és úgy marad. Na nem az érintkezők vannak összeégve, hanem a vasmag van felmágneseződve. (persze ha nincs 48V akkor is behúzva marad)
Már azt hittem megvan a megoldás, de mikor szétszedtem az enyémet, ami jó, akkor jött a pofon, az is olyan. X akta!!!!
Én műszerész vagyok, a szakmában dolgozok, de ilyen relét még nem láttam. Kapni nem lehet, ha helyettesítem akkor sem jó.
Na nem akarok itt elektronikai topikot csinálni, bocs.
Üdv mindenkinek!
Elég sokan írtatok az INKA 24-es fűtőről. Mivel kilyukadt a kazánom, erősen gondolkozom ennek a típusnak a vásárlásán, mivel padlőfűtéses rendszerem van. Csakhogy ez a teljesítmény nekünk kicsi, így a 35 Kw-os kellene (többszintes a ház). Nem tudjátok, hol lehet ezt Bp-en a legolcsóbban megkapni? Már egy-két ajánlatkérő e-mailt írtam cégekhez, de hátha van valakinek friss tapasztalata. Lehet, hogy érdemes volna várni az áprilisi BNV kiállításig? Építkezéshez sok mindent kaptam komoly kedvezménnyel annak idején.
Másik kérdésem: van az Inkának hőcserélője, ami a fűtőkörtől elválasztja a kazánt? A mostani rendszerben nem volt beépítve ilyen, viszont úgy vettem ki a hozzászólásokból, hogy érdemes közbeiktatni, hogy más víz menjen a két körben.
És kiegyenlítő tartály van benne? Gondolom nem valószínű, hiszen ahhoz kicsi a mérete.
Egyébként minden olyan személyes tapasztalatnak nagyon örülnék, ami a működésével, szervizelési igényével, fogyasztásával kapcsolatos.
Kedves krisztian98!
Olvastam, hogy ajánlottad egy padlófűtéshez optimális működést biztosító kapcsolási tervrajzot. Őszintén szólva, nekem is nagyon sokat segítenél vele.
Nagyon köszönöm!
Piano71
"Tehát kapásból valami flexibilis aljzat kellene. Aztán gond lehet szerintem a hőtágulás, ha a betonba fixen van belerakva a cső (ezért gégecsőbe szokták belehúzni)."
Aha, én is gondoltam a dilatatióra, csak nem tudtam, elvi probléma-e, vagy gyakorlati jelentősége is van-e! (Mellesleg a szegély-EPS miatt akár arrafelé tágulhatna a beton, és ugyebár ott lenne a melegedés.)
-Jó, hogy felhoztad ezt a gégecsöves dolgot, majd legalább figyelek rá, hogy ne hagyják ki-hiszen e radiátor csövei így is-úgy is az aljzatba mennek- nem tudom, hogy az "így szokták csinálni" világában valóban beteszik-e a szerelők! Viszont mi van, ha rendesen gégecsövezve tetetek be egy hurkot a fal elé? Így a hőtágulás megoldott, a hüvelyezés meg megakadályozná. hogy túlmelegedjen a beton!
Kicsit visszaolvasok, és nálunk a 16 lakásból eddig 5-nek ment tönkre a belül lévő gyújtó elektronika, persze garancián kívűl, 24e ft. Mindnek u.az a hibajelensége.
Nem tudom meddig húzza a miénk, de biztos, hogy nagyon meleg van ott belül, szinte forró a műanyag ház. Én megnyitottam, most szellőzik. Ez is S Duval renova mini
Az lenne a kérdésem, hogy egy modern központi fűtéshez, miért kell túlnyomást létrehozni a rendszerben. És kb mennyit? A forráspont kitolása miatt talán? De a víz nem megy 81C fok fölé (nálunk)
18KW-os Saunier Duval kazán, 50 m2, légm3 nem tudok hirtelen. Azért kérdezem mert mostanában nagyon hamar esik a nyomás rendszerben, ( és lekapcsol a kazán)bár ma már levegőt is nyomtam a légtartályba, nem csak vizet a kazánba. Most tesztelem, de akkor sem tudom mire jó a túlnyomás. Szüleimnél csak kiegyenlítő tartály van, igaz az is előidéz valamekkora túlnyomást, a magassága miatt.
Az aljzat általában nem bírja a visszatérő melegét hiszen az lehet akár 65 fok is ! Tehát kapásból valami flexibilis aljzat kellene. Aztán gond lehet szerintem a hőtágulás, ha a betonba fixen van belerakva a cső (ezért gégecsőbe szokták belehúzni).
Mivel lassan az aljzatbetonnál tartok, lenne néhány elemista kérdésem:
-Vegyes fűtést tervezek radiátorokkal, padlófűtéssel, a nappaliban mindkettővel. (Itt a padlófűtés csak temperálna). Korábban azt írta itt valaki, hogy a radiátorból kijövő cső körbetekerése dilettantizmus. Tulajdonképpen miért? Ha csak egy-két hurkot teszek az ablak elé az nem növeli az ellenállást szerintem ahhoz képest, amennyit egyébként is bolyong a házon belül.
-Milyen algoritmussal lehet ezt leszabályozni? Mondjuk kéne egy érzékelő a betonba, ez alapján beállítanám egy állandó pld.22 fokos hőmérsékletre. A radiátort meg a nyilván a levegő hőmérséklete vezérli. De ha mondjuk kint nagyon hideg van, és nem elég a kis radiátor, akkor felül kéne bírálni a vezérlésnek a padlót, és fentebb vinni a hőmérsékletét+szabályozni a radiátorokat, és a többi helyiség padlófűtését. Milyen "agy" képes erre? Lentebb valaki említette ezt a D-Ég (?) készüléket. A keresővel viszont nem találtam ezt a vezérlőt!
Ha gázos vízmelegítőd van, akkor szerintem tökéletesen megfelel (bár te tudod). Szóval egy sima fűtő inka-t vegyél. Debrecenben most olyan 260-270köröl van áfával. A padlófűtésre neked holnap rajzolok egy tervet, hogy csináld meg, hogy a kazán a legjobb hatásfokon muzsikáljon.
Az indirekt tárolóban csőkígyó val, de 90% nem rézből van. A másik, hogy a fűtő kazánt te kevered a kombival. A fűtőben nics váltószelep összesen 3 cső van benne meleg,hideg, hálózati hidegvíz + gáz. A váltószelep azért kell, hogy 2db fűtési köröd legyen a lakásé + tárolóé. Ennyi szevasz.
"két, egymástól teljesen független, saját ellátású keringető rendszerből állnak. Az egyik táplálja a fűtőberendezést, a másik a bojlert, amely a melegvízet termeli. E jellemzővel az a cél, hogy ésszerűbbé tegyük "
"Az indirekt tároló miben különbözik egy sima boilertől ?"
Abban, hogy nincs alatta láng. :))
Indirektben van egy rézcsőspirál, aminek a két vége a kombikazán hideg/meleg víz csatlakozására van kötve + még egy merülő érzékelő van beledugva a tárolóba, ami elektromos oldalról a készülékbe van bekötve. Amikor a tárolóban a beállitott alá hül a viz, akkor kazánba beépitettett váltószelep átvált és a tárolós rézcsőspirát elkezdi melegíteni. Amikor a tárolóban felmelegedett a víz, akkor a kazán váltoszelepe átkapcsol fűtésre. INKA-t nem ismerem konkrétan, de általában így működnek a kombi cirkók, nem kell külön váltószelep. Szerintem.