Eppen ezt mondom, nem a keves variaco lesz a gyenge pont. A punto miatt pedig talan nem fognak kovetni, annyira nem ertekes (nem hiszem, hogy az en tobb mint otmillios puntom felara a feketepiacon is jelentkezne az atlag harommillioshoz kepest).
Követni sem kell, profiknak minden típushoz megvan az algoritmus. Egyébként nálam is a gányolás miatt volt 1. helyen a can-bus-oos riasztó. Az autolopasok.hu-n olvashatsz érdekes dolgokat, például egy autótolvaj véleményét a védelmi berendezésekről. Elgondolkodtató!
Valahol olvastam, hogy ha például kinézik az autódat, és egy megfelelő kódoló egységgel követnek, és mondjuk egy nap öt-hat zárásod jelét elkapják, akkor másodpercek alatt fel tudnak törni bármilyen ugrókódot. Ilyen szempontból tehát szerintem mindegy, hogy gyári ugrókódos távirányító nyit, vagy egy komolyabb, ha profi áll rá valakire, ellopja a kódot. A CAN-busz rendszer előnye nálam az volt, hogy nem kellett össze-vissza vezetékelni az autót, és nem kell a gyári távir. mellé még egy külön egység.
Persze, ertem en, de mekkora parasztok lehetnek, ha ket-harom szamjegyen sporolnak. Mert ennyi a kulonbseg... En nem ketelkedek a szavadban, de akkor nagyon szemetek, tenyleg, raadasul az egyencucc talan meg olcsobb is... Legalabb annyira cink lenne ez, mint amikor a puntoba egy redves szar muanyag kesztyutartot raknak hutes es vilagitas nelkul es nem fogjak fel, hogy egy kesztyutarto miatt senki nem fog bravot venni. Igy annyit ernek el, hogy aki viszont vesz puntot, annak szar lesz :)
Laikus vagyok a témában, számomra hiteles szakemberek mondták, hogy a gyári távirányítók a variációk számának kisebb volta miatt, sokkal könnyebben törhetők. Ne feledd, hogy nem prémiumkategóriás autókról beszélünk, hanem alsó kategóriásokról. A prémiumkategóriában biztosan nagyobb hangsúlyt fektetnek a témára!
Miert lenne logikus? A gyari taviranyito is lehet ugrokodos (sot biztos vagyok benne, hogy az) es bizony eleg sok variacio van, arra, hogy egy masik nyitja, gyakorlatilag nulla az esely. Csak gondolj bele. Ha sima nyolcjegyu szamsor mondjuk a "kod", akkor is egy a szazmilliohoz az esely az ilyesmire es ennel meg bonyolultabb is lehet... Szoval azt nem vitatom, hogy a gyari taviranyito gyenge pont, de hogy a variaciok kis szama miatt az, az nyilvanvaloan nem igaz vagy az autogyarak nagyon-nagyon hulyek.
Mert az autó távirányítójával dolgozik, ez a gyenge pontja. Másodpercek alatt visszafejthető a kód, kisebb a variációk száma ráadásul mindig ugyanaz. Még arra is viszonylag "nagy" sansz van, hogy egy másik autó távírányítója kinyitja. És akkor már inaktiválva van a riasztó! "Így magyarázta a zárpi", én laikus vagyok a témához, de logikus.
Én azért nyugodtabban alszok így, hogy van riasztóm is. Az üvegeim fóliázva vannak, így azért nem egyszerű bejutni sem. Ha valaki odaver az ablaknak, azonnal elkezd visítani, de ahhoz, hogy bejusson, azért még egy kicsit kell ütögetnie. Amit nem hiszem, hogy tovább folytat valaki, ha ordít a riasztó. Tudom, hogy a riasztó nem sokat ér a lopás ellen, ha profikról van szó, de pitiáner tolvajok ellen jó. Meg a lelkivilágom megnyugtatására. :)
De ezért van bent nálam is még egy plusz indításgátló is, ami az utastéren belül van bekötve, és ott szakít meg dolgokat. Nem is teljesen értem, hogy egy komputer kivétele hogy játsza ki ezt, pedig Varshi már egyszer nekem elmondta, de elfelejtettem :)
Rígel,
A CAN-BUS rendszerű riasztóról miért beszéltek le különösen?
Nyilvánvaló , hogy az üvegbetörés ellen nem ez fog védeni ...Arra ott a pittbull...
Az indításgátlásban én nem hiszek, amíg hozzáférhető a motortér (de még a váltózárban se). (Kivéve, ha mindenféle jeladók jelét szakítjuk meg stb. De ez se jó mindenre.)
Mindenre semmi sem jó.
Váltózár meg csak a motortérzárral együtt hatásos...
Az indításgátlásban viszont hiszek , még ha nem is teszek hozzá motortérzárat....
A vezérlőegység eltávolíthatóságára tett erőfeszítések , pedig csak a rablók módszereit befolyásolják...
Ha el akarják vinni a kocsi , úgyis elviszik , ha a feje tetejére áll is a tulaj , csak esetleg bonyolultabb módszerekkel.
Viszont nemrég láttam kereskedelmi forgalomban kapható kerékbilincset .
> Na meg persze indításgátlás (szvsz elég komoly) , meg veszek még egy autolok 2000-t is.
Na az pont nem ér semmit az üvegbetörés ellen.
Az indításgátlásban én nem hiszek, amíg hozzáférhető a motortér (de még a váltózárban se). (Kivéve, ha mindenféle jeladók jelét szakítjuk meg stb. De ez se jó mindenre.)
Amúgy kérdezzétek meg VChrist, hogy fél kézzel, sötétben, az eső miatt az eresz alatt maradva mennyi idő volt kikapni a vezérlőegységet a GP-ből...
Utánna persze rakattam bele kétzónás radaros rijjogatót , tehát ha valaki a kocsi mellett ólálkodott már akkor bepittyent , hogy húzzon onnan , ha meg nem ment akkor nekiállt riasztani.
Az , hogy kb. 350ezerért volt benne zene azt ésre sem vette...
Sosem hagyok az autóban semmit! Amúgy egy ilyen cucckikapás 3 mp., kúrvára nem zavarja őket, hogy megszólal, vagy nem. Mire bárki odanéz, már messze járnak! ezenkívűl manapság mindenki leszarja, ha szirénázik egy autó!
Beszéltem pár szakemberrel! Egyöntetűen azt mondták, hogy ma a riasztóknak semmi értelműk sincs, megcsinálják, ha kérem, de inkább költsem a riasztó árát profi indításgátlóra. Úgyhogy valami hiper-szuper indításgátló +motortérzár lesz!