En ezt nem ellenervkent hoztam fel, en se mennek hatodikban ilyen alacsony sebesseggel, csak eszembe jutott. Azert merult ez fel bennem, mert nekem eleg sokat forog hatodikban mar 130-nal is, elegge rovidek a fokozatok, mig a kezivaltosnal nem ezt tapasztaltam. Az meg, hogy kulonbozo valtok vannak esetleg, nem lepne meg, hiszen papiron ot sebesseges a dualogic az itthoni kereskedok szerint, aztan megis ott az a hatodik :)
Ügyesen csináld és nem veszik észre. Mivel valszeg nem kapsz gyári szűrőt, így azt ajánlom, hogy óvintosan vedd le az eredetit, tedd el és mikor mész a nagyszervízre, akkor előtte visszateszed a gépre. Csak itt lehet bukta. Végül is milyen olajat rendeltél ? 5 v. 10 ?
Régebben megkerestem a 6 sebességes GP váltóáttételeit, talán még emlékszel, be is tettem őket ide, csináltunk is hozzá egy Excel táblát, ami az egyes fordulatokhoz tartozó sebességeket számolja ki különböző fokozatokban.
Akkor semmi információt nem találtam arról, hogy a dualogic más lenne, és nem is hiszem, hogy más lenne. Egyszerűen nem érné meg teljesen külön váltót fejleszteni hozzá. Mint tudjuk, a robotizált váltónknak ugyanaz a szerkezete, csak a kuplung más. Ezt az is alátámasztja, hogy azokból az áttételekből, amiket a manuális hatsebességeshez találtam, az egyes fordulatokhoz számolt sebességek az én autómban is megegyeznek. Tehát ugyanazok az áttételek lesznek. De ettől függetlenül a 70-nél hatodik szerintem semmiképp nem jó manuálisban sem. Nem arra való. Országúti haladásra van kitalálva.
A Grandéra nem lehet szereltetni a motor alá védőlemezt? A Puntó II-mre én rakattam fel márkaszervizben.
Ma voltam kint a fehérvári autókiállításon. Továbbra is csak azt tudtam megállapítani, hogy az olaszok csinálják a legszebb kocsikat, bár a kivül szürke, belül szürke Grande helyett azért egy szebbet is kiállíthattak volna a bordó sport Bravo mellé.
En vezettem sima 6 sebessegest es ugy vettem eszre, hogy kulonboznek az attetelek (marmint a mi 6 sebessegesunkhoz kepest). Neked errol van valami infod?
Hallottam es az autok jelentos tobbsegenel alacsonyabb, mint az arkulonbozet. Egyebkent meg nem feltetlenul kell magyar rendszam ra, de ebbe szerintem ne menjunk bele, eleg off. Annyit mondjuk meg erdemes megemliteni a konkret eset kapcsan, hogy ha dragabban is jonne ki a regisztracios adoval, igy megveheted, Magyarorszagon meg egyaltalan nem lehet kapni, szoval nem is ertem a felvetest...
Na fasza most nézem rossz képet töltöttem fel... ez az a kép volt amikor még mögötte voltam... ja meg az ő rendszámát kitakartam, a szomszédét meg nem.... :)
Múltkor elfelejtettem feltölteni képet... :) nos hát itten vala....
Riasztó: Pár hónapja végig jártam azt az utat amit Rígel is (ugyanerre jutottam én is)... hozzátenném, h a motortérzárat, (nálam) 1 perc alatt ki lehetne nyitni. Miért? Mert elöl akkora hely van, h simán bele lehetne mászni, alulról! (gondolom kisebb moci miatt) A legjobb ha mindent egyszerre használsz és megfejeled 1 pitbullal (lásd lent a 2 autó) meg 1 kamerával....csak az már nem lenne kifizetődő, igy marad az h nem kell benne hagyni értékes cuccokat a kocsiban, ha meg arra mennek h elvigyék, akkor azt elfogják vinni...
ui: holnap megjön a seleniától az olajcseréhez rendelt árú, házibarkács lesz.... Remélem nem veszik észre a nagyszervíznél, :) mondjuk múltkor meg aztmondták h ne nyúljak a középdobhoz se mert elvész a gari.... azt gyárilag nem vót benne! :)
Na, most kimentem megnézni. Ha manuális módban vagyok, 70-nél nem is engedi hatodikba tenni, leghamarabb 80-nál lehet kapcsolni a hatost. A dualogic váltó esetén azt mondja a technikai utasítás, hogy nem engedi azokat a sebességváltásokat, amik ártanak a motornak. Ebből következik, hogy ha 60-70-nél nem engedi hatodikba tenni, akkor az nem használ a motornak. Szerintem ha valaki, akkor ezt a mérnökök tudják a legjobban, szóval én azt ajánlom neked baráti jótanácsként, hogy hatodikat leghamarabb 80-nál kapcsold. 60-70-nél az ötödik tökéletes fogyasztás szempontjából is.
Szia, Kimondottan csak sebességtartásra..., forgalomban mindig előrébb nézek 3-4 kocsival vagy úgy általában a sor mozgását követem. Nemvagyokrobot, így én manuálisan tudom intézni a dolgokat. ;-) Látom, amit látok a kijelzőn és erőlködős hangot sem hallok a motor felől. Gabesz
Tegnap este kitisztítottam a klímát, és kicseréltem a pollenszűrőt. Fordítva volt berakva a régi!!!!!!!!! Nem értem hogy tudták úgy betuszkolni! Megszünt a klíma kikapcsolása utáni furcsa szag!
60-70-nél hatodikba? Az egy kicsit korán van. Nekem ugye automata van, amiben van egy külön ECO mód, ott is csak 80-90 között pakol hatodikba. 60-70-nél ötödikben tartja. Ha manuálisan feltolom hatodikba 60-70 között, visszateszi ötödikbe. Tehát elvileg ott ötödikben jobbnak kell lennnie a fogyasztásnak. Vagy valami más oka van, hogy a mérnökök úgy programozták, hogy 60-70-nél még ne menjen tartósan hatodikban semmilyen körülmény között.
Hallottál már a regisztrációs adóról? Helyből megkontrázza bármilyen autó behozatalát külföldről, legeyen az öreg, vagy fiatal... (Végül is volt a céljuk vele, a JQA.)
Szia, Szintén "olajkályhás"..., de még írtó frissen. Nem is írom, hogy milyen jó és hű, de! Az előző autóm egy Fiat Albea volt, ami fix,h ogy ahhoz képest teljesen nagyautós érzése van az embernek minőségre. A hely bent kicsit ugyan szűkösebb, de minden mással kárpótol. Csendesebb, fürgébb (még bejáratósan is), alig fogyaszt. Az első tank 5,9-ces átlaggal ment (sok város megadugók), az újjal 100 km-nél 5!, fele országút, fele város. Rendelésnél ajánlom a 6-os váltót!, ha no forgalom vagy épp lehet tartani a 60-70-et már feltolhatod és a pillanatnyi fogyimérő szerint 1 literrel kevesebb! Ha dinamika kell, akkor vissza négyes, 2000 körülre... váltogatni kell, ennyi az egész. A váltogatást viszont az 1.2-es 16 szelepes Albeával már megszoktam, sosem volt V8-asom... Folyamatosan ismerkedem a verdával, például ha beállítod rendesen az EQ-t akkor sokkal jobban is szól a cucc! :-D Üdv: Gabesz
Szia, Nekem 185-ös Contik vannak rajta és már-már depresszíve halk..., de lehet az előző autóhoz mérem még. Nem hiába 1,5 hete csak... ;-) Nem nyitott ablaknál tesztvezettél??? :-DDD Gabesz
Engem tesztvezetésnél azért eléggé zavart a gumik bejövő gördülési zaja, pedig 100-nál többet nem nagyon mentem vele. Ráadásul 75-ös Multijet style volt a kocsi, és azon elvileg még a vékonyabb gumi van mint a dynamic v. emotion-ön.Persze ez szubjektiv vélemény, meg eléggé gumifüggő is.
Az enyémben még szerencsére semmi nem romlott el (kopp-kopp-kopp :))), 5 hónapos, 12.000 km. Amióta a fórumot olvasom, komoly gondja nem volt senkinek. A legelső szériánál volt típushiba a kopogó kormánymű már az első párezer km-en, de a mostaniakban ez már nincsen. Az enyém 2006. nov. gyártású, és semmi gond a kormányművel sem.
Ezen túlmenően is, én csak ajánlani tudom neked.
Ha túl vagy a bejáratáson, és beáll a fogyasztás, akkor nagyon jó értékeket tud produkálni. Persze mint minden autónál, itt is függ attól, hogy mennyire nehéz a jobb lábad. Ha nyugis vezető vagy, akkor országúton 4-4,5 között fog fogyasztani, ha sietsz, felmegy 5-re, vagy picivel fölé, de akkor már nagyon sietsz :))
Komoly autópályatempónál (~160 Németországban :))) lehet 6 liter is a fogyasztás. Szintén 6 körül van átlagos városi használat mellett is.
Az autó nagyon dinamikus, kényelmes, komfortos. Csörgés-zörgés, nyikorgás nincs. A menetkomfort is tökéletes. Állandó sebességet tartva gyakorlatilag 100 fölötti utazósebességnél is csak szélzaj van, tipikus dízeles motorhang csak dinamikus gyorsításnál van, de az is inkább szép, mint zavaró :)
Akkor sokan vagytok Olajkályhások :D Úgy történt, hogy megtetszett a kicsike, természetesen a Multijet, és gondoltam utánanézek, hogy a fórumozóknek hogy vált be. Hülye kérdés lenne, hogy kinek mi romlott el, és milyen a szervíz a FIAT-éknál, de valami hasonló marhaság érdekelne. Megbízhatóság, fogyasztás, zörgés, kényelem,stb...
a komputer cseréje csak a gyári indításgátlót játsza ki, nem? Ha valakinek külön riasztója meg külön indításgátlója van, akkor a komputercsere semmit nem old meg a tolvajnak, nem?
Vegtelenul primitivek, mint mindig :) De ha valakinek nem cegautonak kell, akkor ez egyaltalan nem egy problema. Amugy is jobban megeri Ausztriaban megvenni mondjuk, minden szempontbol...
Fehérváron volt ma autókiállítás (holnap is lesz), megkérdeztem a Fiatosokat, de azt mondták, nem valószínű, hogy a GP turbót Magyaroroszágon is forgalmazni fogják... :-(
Amikor nálam volt riasztó projekt, én is sokat olvasgattam, többek között ha jól emlékszem, az általad említett oldalt is. De annyira riasztó volt amit ott olvastam, hogy inkább nem is olvastam tovább :)))
Hát igen, én is ebben bízok. Ami védelem meg nekem van, az amatőr kókler tolvajok ellen szerintem elegendő. Éjszaka udvaron belüli zárt garázsban tárolom. Ha lakótelepen laknék, és éjszaka szabad ég alatt lenne az autóm, biztos, hogy még költöttem volna rá plusz védelemre. Nekem ennyi elég, így jobban alszok.